لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

روش های درخواست طلاق از طرف زن

روش های درخواست طلاق از طرف زن

شرایط درخواست طلاق از طرف زن

روش های درخواست طلاق از طرف زن: چه روش هایی برای طلاق از طرف زن وجود دارد؟ معایب طلاق از طرف زن؟!

روش های درخواست طلاق از طرف زن: طلاق یکی از عوامل جدا نشدنی از مسئله ازدواج است که بر اثر مشکلات مختلف پدیدار می‌شود و زوجین تصمیم به جدایی می‌گیرند. در این مقاله به بررسی پاسخ سوال راه های طلاق برای زنان چیست؟ خواهیم پرداخت.

6 راه برای طلاق به درخواست زن و زوجه وجود دارد که زن می‌تواند با استناد به این راه‌ها درخواست طلاق خود را در دادگاه مطرح کند. راه های گرفتن طلاق برای زنان تا حدودی دشوار است اما با اثبات مواردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، این امر امکان‌پذیر خواهد شد.

۱-غیبت زوج

اگر زنی از غیبت بدون دلیل و علت همسرش بیش از ۴ سال گذشته باشد این امکان برای او وجود دارد که در دادگاه درخواست طلاق کند.

۲-عدم پرداخت نفقه

اگر مردی از پرداخت نفقه به زن و فرزند خود سرپیچی کند و یا از پرداخت نفقه عاجز باشد زن می‌تواند با اثبات این موضوع در دادگاه حکم طلاق خود را دریافت کند.

۳- حق طلاق داشتن زن

اگر به هنگام عقد یکی از شروط ضمن عقد حق طلاق برای زن باشد زن می‌تواند به راحتی برای طلاق اقدام کند.

۴- عسر و حرج زن

عسر و حرج به معنای مشقت و سختی است. اگر زنی بتواند در دادگاه اثبات کند زندگی مشترک او به دلیل مواردی همچون اعتیاد همسر، بیماری شدید همسر و غیره مشقت بار است می‌تواند حکم طلاق را دریافت کند.

۵- شروط دوازده گانه ضمن عقد ازدواج

در عقدنامه شرط‌هایی عنوان شده است که با اتفاق افتادن هر یک از آن‌ها زن می‌تواند درخواست طلاق خود را مطرح کند.

۶- استخدام وکیل متخصص

کمک گرفتن از یک وکیل طلاق این مسیر را برای زنان هموارتر خواهد کرد.

به سایر موارد و راه‌های طلاق از طرف زن در ادامه اشاره خواهیم کرد.

درخواست مشاوره آنلاین برای درخواست طلاق از طرف زن

سوالات متداول در خصوص طلاق به درخواست زن

روش های درخواست طلاق از طرف زن: روند طلاق یک مسیر دشوار و در صورت عدم اطلاعات کافی پیچیده است. در این روند همواره سوالات مختلفی ذهن افراد را درگیر می‌کند. از بین این سوالات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.برای مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری  تماس بگیرید.

قوانین مختلف در مورد طلاق به چه صورت است

در چه حالتی مهریه به طور کامل به زن تعلق می‌گیرد

مسیر طلاق از ابتدا تا انتها به چه شکل است

سریع‌ترین راه برای طلاق چیست

فرایند طلاق توافقی به چه صورت است

راه درخواست طلاق زن با عسر و حرج

بهترین راه طلاق برای زن: عسر و حرج در لغت به معنای سختی و دشواری است، و اگر زنی در دادگاه بتواند این موضوع را ثابت کند که زندگی با همسرش برای او همراه سختی و مشقت است می‌تواند درخواست طلاق کند. به عنوان مثال اگر مردی از مشروبات الکلی یا مواد مخدر استفاده کند و یا اگر مرد به بیماری سخت و صعب‌العلاج مبتلا باشد. تمامی این موارد جزو عسر و حرج محسوب می‌شود.

درخواست مشاوره آنلاین: درخواست طلاق از طرف زن

راه درخواست طلاق زن با شروط دوازده‌گانه طلاق

روش های درخواست طلاق از طرف زن: به هنگام ازدواج در عقدنامه شروطی وجود دارد که اگر هر کدام از آن‌ها اتفاق بیفتد حق طلاق با زن خواهد بود، این شروط تحت عنوان شروط دوازده گانه شناخته می‌شوند و موارد طلاق از طرف زن به حساب می‌آیند و به شرح ذیل هستند:

۱- مبتلا بودن مرد به بیماری صعب‌العلاج که موجب ایجاد دشواری در زندگی زناشویی شود.

۲- ازدواج مرد با زن دیگری بدون رضایت همسر اول و یا عدم توانایی در برقراری عدالت بین همسران خود.

۳- راه درخواست طلاق زن با عدم پرداخت نفقه توسط مرد نیز یکی از شروط دوازده‌گانه است و اگر مردی به مدت ۶ ماه یا بیشتر نفقه پرداخت نکند زن می‌تواند درخواست طلاق را مطرح کند.

۴- مفقودالاثر شدن مرد بدون هیچ دلیل موجه به مدت ۶ ماه و بیشتر.

۵- رفتار نامناسب و نامتعارف مرد با همسر خود به گونه‌ای که زندگی زناشویی را برای زن سخت و دشوار کند.

۶- اگر از مدت ازدواج مشترک ۵ سال گذشته باشد و زن به دلیل مشکلات جسمی مرد دارای فرزند نشود.

۷- راه درخواست طلاق با غیبت یا ترک زندگی مشترک از جانب شوهر از دیگر موارد شروط دوازده گانه می‌باشد.

۸- اگر مردی مشغول به شغلی باشد که سبب به خطر افتادن حیثیت زوجه شود.

۹- اعتیاد مرد به هرگونه ماده مخدر و الکل که سبب ایجاد اختلال در زندگی مشترک می‌شود.

۱۰- اگر مرد به دلیل انجام جرمی به پنج سال زندان و یا بیشتر محکوم شود.

۱۱- اگر مرد مجازاتی را مرتکب شود که خلاف عرف جامعه و شئونات زندگی زوجه باشد.

۱۲- ابتلای مرد به جنون.

مدت زمان طلاق از طرف زن چقدر است؟

روش های درخواست طلاق از طرف زن: اگر زنی تصمیم به جدایی از همسر خود بگیرد همانند مرد باید تشریفات اداری و مراحل مورد نیاز از جانب دادگاه را طی کند. البته اگر درخواست طلاق از جانب زن باشد ابتدا باید علت جدایی را برای دادگاه اثبات کند و دلیل خود را که می‌تواند مبتنی بر عسر و حرج یا یکی از شروط دوازده گانه باشد را به دادگاه با سند و مدرک ارائه کند. در فرایند طلاق اتفاقات متعددی پیش می‌آید و به طور کلی در بهترین حالت مدت زمان طلاق بین سه ماه تا یک سال ممکن است به طول بیانجامد و این مدت زمان تا حد زیادی به اعتراض یا عدم اعتراض زوجین بستگی دارد.

البته ممکن است این مدت زمان در شهرها و شعبه‌های مختلف متفاوت باشد.

درخواست مشاوره آنلاین

برای درخواست طلاق باید کجا رفت؟

برای اینکه درخواست طلاق را مطرح کنید بهترین کار مراجعه به یک وکیل متخصص است، چرا که وکیل می‌تواند به خوبی مراحل طلاق و قوانین حاکم بر این موضوع را برای شما شرح دهد و در صورت عدم مراجعه به وکیل نیز باید دادخواست خود را به یکی از دفاتر قضایی تحویل دهند. البته پیش از این کار باید در سامانه‌ای که برای رسیدگی به درخواست طلاق طراحی شده ثبت نام کرده و مشاوره‌ حقوقی لازم را طی کنید.

درخواست مشاوره آنلاین

حقوق زن در طلاق از طرف زن

در قانون جدید طلاق از طرف زن تمامی حقوق به طور کامل ذکر شده است، یکی از حقوق بسیار مهم مهریه در طلاق از طرف زن است. به طور کلی در قانون حق طلاق با مرد است اما در برخی شرایط زنان نیز از این حق برخوردار می‌شوند، اگر زنی به علت عسر و حرج و یا یکی از شروط دوازده گانه درخواست طلاق کند علاوه بر اینکه از حق طلاق برخوردار است تمام مهریه نیز به او تعلق می‌گیرد و مرد موظف به پرداخت آن است. و زن باید مدارک لازم برای دادخواست طلاق از طرف زن را همراه با مستندات لازم به دادگاه ارائه کند.

 

آیا ترک زندگی خانوادگی از موارد طلاق به درخواست زن می باشد؟
Is leaving the family life one of the cases of divorce at the request of the woman?

آیا ترک زندگی خانوادگی از موارد طلاق به درخواست زن می باشد؟

ترک زندگی مشترک بدون هیچ دلیل موجه یکی از شروط دوازده‌گانه ضمن عقد است که مرد به هنگام جاری شدن عقد نکاح آن را امضا کرده است و اگر چنین شرایطی ایجاد شود زن می‌تواند درخواست طلاق را مطرح کند.

طلاق از طرف زن در دوران عقد

طلاق در دوران عقد تا حدودی دشوار خواهد بود چون زن و مرد زندگی مشترک خود را آغاز نکرده‌اند اما همچنان زن می‌تواند به یکی از شروط دوازده‌گانه و یا عسر و حرج استناد کند.

طلاق غیابی از طرف زن

طلاق غیابی زمانی اتفاق می‌افتد که زن در دادگاه درخواست طلاق را مطرح کرده باشد اما مرد یا وکیل او در دادگاه حاضر نشده باشند و هیچ‌گونه دفاعیه از خود مطرح نکرده باشند. در این حالت حکم دادگاه طلاق غیابی خواهد بود.

سریع ترین راه طلاق از طرف زن

در مورد سریع‌ترین راه برای طلاق می‌توان گفت که اگر زن دلیل محکمه پسندی را به دادگاه ارائه کند به طور کلی فرایند طلاق به سرعت انجام خواهد شد. اما ساده ترین و سریع ترین راه طلاق از طرف زن را می‌توان داشتن یک وکیل  طلاق عنوان کرد. اگر از ابتدای مسیر از کمک وکیل بهره بگیرید روند حل پرونده بسیار آسان و راحت خواهد بود.

 

درخواست مشاوره آنلاین

1.مزایا سریع ترین راه طلاق از طرف زن

همانطور که گفته شد داشتن وکیل یکی از راهکارهای مناسب برای تسریع در روند پرونده‌های طلاق است و این موضوع مزیت‌های زیادی نیز در بر دارد. به عنوان مثال یکی از مزایای طلاق از طرف زن توسط وکیل اطلاع از تمام مراحل پرونده و اشراف کامل به مسائل حقوقی است.

2.معایب سریع ترین راه طلاق از طرف زن

وجود وکیل در روند پرونده‌های طلاق به طور کلی معایبی را در بر ندارد، اما هزینه زیاد استخدام وکیل را می‌توان یکی از ایرادات این موضوع در نظر گرفت.

درخواست مشاوره آنلاین

چگونه مطرح کردن طرح دعوا برای طلاق زن

در حالت کلی درخواست طلاق نیازمند طی کردن برخی تشریفات و مراحل قانونی است و البته این مراحل به علت درخواست طلاق و شرایط نیز بستگی دارد یعنی ممکن است درخواست طلاق از طرف زن باردار یا درخواست طلاق از طرف زن به دلیل خیانت و یا درخواست طلاق از طرف زن باکره باشد و در هر کدام از این درخواست‌ها تغییراتی در نحوه دادخواست و مراحل رسیدگی ایجاد خواهد شد.

برای طلاق از طرف زن چه دلایلی لازم است؟

برای اینکه یک زن بتواند درخواست طلاق را در دادگاه مطرح کند و در کنار آن تمام حق و حقوق خود اعم از مهریه، نفقه و غیره را نیز دریافت کند باید دلایل محکمه پسندی را به دادگاه ارائه کند. این دلایل شامل موارد عسر و حرج و یا یکی از شروط دوازده گانه ضمن عقد است که توسط مرد امضا شده است.

درخواست مشاوره آنلاین

نحوه درخواست طلاق از طرف زن در طلاق های توافقی و وکالتی

آسان‌ترین راه برای طلاق، طلاق توافقی است. در این نوع طلاق زن و مرد در مورد مسائلی همچون مهریه، نفقه و غیره با یکدیگر به توافق می‌رسند. طلاق وکالتی هم زمانی امکان‌پذیر است که مرد به هنگام عقد حق طلاق را به صورت رسمی به زن داده باشد. برای طلاق توافقی می‌توانید از وکیل طلاق توافقی در تهران کمک بگیرید.

تمام وکلای گروه دادورزان صلح و سازش

کارشناسان گروه دادورزان آماده پاسخ گویی به شما هستند

0919-2329787
جهت مشاوره تخصصی تماس بگیرید...
0919-2329787

آخرین مقالات سایت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا