لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل ارث کیست؟ بهترین وکیل دعاوی ارث و میراث

از دیگر مسائلی که به شدت قابل بحث و جزئیات است ارث می‌باشد. حال ممکن است برای شما هم سوال پیش آید که ارث یا ترکه چیست؟ در پاسخ به چنین سوالی باید گفت در واقع همان اموال و دارایی‌های یک فرد است که بعد از مرگ او به وراث می‌رسد. پس از آن ممکن است برایتان این سوال پیش می‌آید که وارث کیست؟ عوارض در واقع فردی است که اموال و دارایی‌های فردی را به ارث می برد حال ممکن است همه دارایی‌ها باشد یا بخشی از آن در هر صورت به سبب رابطه خونی و یا سببی می‌تواند از فرد متوفی ارث ببرد. برای حساب و کتاب در این زمینه و عدم ضایع شدن حقوق افراد در چنین مواقعی به یک وکیل پایه یک داد`ستری و کاردان نیاز است. بنابراین نباید از وجود یک وکیل ارث غافل شد.

شماره تماس و آدرس وکیل سرکار خانم فاطمه میر در تهران

وکیل ارث

قبول وکالت توسط وکیل متخصص و باتجربه

پیگیری وکیل تا مرحله پایانی

طبقات ارث

ممکن است تاکنون در مورد طبقات ارث یا طبقات ورثه چیزی شنیده باشید که در هر دو صورت یک معنی دارند در واقع ارثی که قرار است در میان وراث تقسیم شود به سه طبقه بستگی دارد. ماند کرد این سه طبقه را در موارد زیر برایتان دسته بندی کنیم از این رو پیشنهاد می‌کنیم که موارد زیر را به دقت مطالعه کنید:

  • در طبقه اول همسر متوفی و پدر و مادر و فرزندان و در نبود فرزند نوه‌ها
  • در طبقه دوم پدر و مادر متوفی و همسر متوفی و خواهرها و برادرهایش
  • و ما در طبقه سوم همسر متوفی و خاله و عمه و عمو و دایی متوفی و در صورت نبود آن ها فرزندان شان

البته در این میان افرادی هم به سبب رابطه نسبی ارث می‌برند. که آنها نیز به سه دسته تقسیم می‌شوند دسته اول پدر و مادر و اولاد و اولاد اولاد و در دسته دوم برادر و خواهر و اولاد آنها و اما در دسته سوم عموها و عمه‌ها و خاله‌ها و دایی‌ها و فرزندان آنها ارث خواهند برد.

درخواست مشاوره وکیل

 

آیا راهی وجود دارد که بعد از مرگ اموال شخص مورد نظر برسد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله قطعاً راهی وجود دارد که فردی اموالش را بعد از مرگ به شخصی خاص بدهد. چنین اتفاقی قطعاً بر حسب اتفاقاتی که در زندگی فرد پیش می‌آید ایجاد می‌شود. از این رو ممکن است هر فردی تصمیم بگیرد که اموالش بعد از فوت او به فردی خاص که مورد نظر او است برسد. این شرایط در صورتی امکان ‌پذیر است که فرد قبل از مرگ با وکیل ارث مشورت نموده و توانسته به وسیله کمک وکیل ارث یک وصیت نامه تمام و کمال حاضر نموده و در آن عنوان کند که تمایل دارد اموالش پس از مرگ به فرد مورد نظر برسد. تنها در این صورت بعد از مرگ متوفی اموال وی توسط وکیل ارزیابی شده و بعد برای انتقال به فرد مورد نظر آماده می شود. پس اگر در چنین شرایطی هستید با وجود وکیل ارث احتیاج به نگرانی و تشویش نیست.

تقسیم ارث پدری بین دختر و پسر

همان طور که می‌‌دانید در قانون جمهوری اسلامی ایران و دین اسلام ارث پدر و تقسیم آن بین فرزندان متفاوت است در واقع این تفاوت به جنسیت فرزندان بستگی دارد. در واقع هر ارثی که به دختر خانواده میرسد به ازای دو برابر آن به پسر خانواده خواهد رسید. اگر بخواهیم روشن تر و واضح تر این موضوع را بیان کنیم باید بگوییم که اگر پدری یک فرزند دختر و یک فرزند پسر داشته باشد یک سوم ارث به دختر رسیده و دو سوم آن به پسر می رسد. حال ممکن است برای شما هم سوال پیش آید که ارث زن و شوهر به چه صورت است؟ در رابطه با قانون باید گفت ارث میان زن و شوهر اگر زن فوت کند تمام ارث به همسرش می‌رسد اما اگر مرد فوت کند یک پنجم از ارث مرد به همسرش خواهد رسید البته که این در صورتی است که زن دارای فرزند باشد.

درخواست مشاوره وکیل

آیا انحصار وراثت اجباری است؟

در رابطه با انحصار وراثت باید بگوییم که به این معنی است که تمام اموال متوفی برای مشخص شدن ورثه ضبط می‌شود تا به همت وکیل همه وراث رضایت دهند که تمایلی به دریافت ارث دارند پس از آن با محاسبات دقیق و صحیح هر یک از ورثه سهم ارث خود را دریافت خواهند نمود. حال ممکن است برای شما هم در این رابطه سوال پیش آید که انحصار وراثت چقدر طول می کشد؟ در جواب چنین سوال نیز باید گفت انحصار وراثت برای انجام قطعاً به زمان نیاز دارد اما گاهی موارد ممکن است بسیار طولانی شود و آن هم به وراثت بستگی دارد و کارهای قانونی که باید انجام شود اما به طور معمول بیش از چند ماه طول نخواهد کشید. اما اگر می‌خواهید نتیجه انحصار وراثت در کوتاه ترین زمان ممکن اتفاق افتد باید حتماً به یک وکیل پایه یک دادگستری در زمینه ارث مراجعه کنید.

آیا انحصار وراثت اجباری است

وظایف وکیل ارث چیست؟

وکیلی که در زمینه ارث فعالیت می‌کند وظایف مختلفی به عهده دارد زیرا این وظایف به طور کلی به انتقال اموال و دارایی‌های متوفی به وراث او ختم می‌شود. از این رو وکیل ارث باید تسلط کاملی بر تقسیم ارث میان وراث داشته باشد تا بتواند انواع طبقه عرض و طبقه ورثه را مشخص نموده و بر اساس آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن موکلش را به هدفش که ایجاد عدالت و جلوگیری از مشکلات تقسیم ارث برساند. این تنها به وسیله وجود وکیل امکان پذیرد زیرا ما همگی تحصیلات حقوقی نداریم و نمی‌‌توانیم در زمینه سهم الارث پدر و سهم الارث مادر و سهم ارث خواهر و سهم الارث فرزند قوانین و تبصره‌های به عنوان کنیم.

درخواست مشاوره وکیل

مزایای استفاده از وکیل ارث

Advantages of using an inheritance lawyer

مزایای استفاده از وکیل ارث و میراث

استفاده از وکیل ارث مزایای بیشماری دارد که باعث می‌شود شما عزیزان بدون اینکه به مشکلی بر خورید انحصار وراثت را انجام دهید. از دیگر مزایای استفاده از وکیل این است که شما جلسات مشاوره حقوقی با او را خواهید داشت و به راحتی از تمام قوانین و مقررات مربوط به ارث مطلع خواهید شد. قطعاً وکیل ارث شما را در جریان پرونده قرار خواهد داد و در کوتاه ترین زمان ممکن انحصار وراثت را انجام می ‌دهد به طوری که شما به طور عادلانه به حقوق خود برسید. توجه داشته باشید که انتخاب وکیل ارث از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بنابراین سعی کنید ماهرترین و حرفه‌ای ترین آنها را انتخاب کنید.

 

پیمایش به بالا