لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

تجاوز به عنف

تجاوز به عنف

امروز قرار است که به طور کامل درباره تجاوز به عنف با یک دیگر صحبت کنیم پس بهتر است از همین ابتدا به ابتدایی ترین سوال یعنی تجاوز به عنف چیست بپردازیم و خدمتتان عرض کنیم که انواع تجاوز به عنف کدام اند اگر مایل هستید بیش تر در این باره بدانید با ما همراه باشید.  لازم به ذکر است که تجاوز به عنف یا همان زنای به عنف به این معنا است که مردی به زور با زن رابطه برقرار کند. در کل دنیا تجاوز به عنف مجازات سنگینی دارد و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و تجاوز به عنف را د ر دسته ی جرائم کیفری قرار داده است‌ در چنین مواقعی تنها یک وکیل کیفری کار کشته و حرفه ای می تواند شما را به نتیجه ی دلخواه برساند. در رابطه با مصداق تجاوز به عنف باید اضافه کنیم که تجاوز در زمان بی هوشی،  خواب، مستی، دزدیده شدن و یا حتی تهدید که موجب تسلیم زن شود و یا اغفال و فریب دختر نابالغ نیز از مصادیق زنای به عنف است.

زنای به عنف و شرایط اثبات آن

در رابطه با زنای به عنف و شرایط اثبات آن باید اضافه کنیم که فرد قربانی باید در اولین فرصت به کلانتری و یا دادسرا مراجعه کند تا دادسرا فرد را به پزشکی قانونی بفرستد. یکی از راه های اثبات زنای به عنف و مجازات این است که خراشیدگی ها و زخم های روی بدن باشند پس نباید لباس و بدن خود را تمیز کنید تا آثار روی بدن و لباستان مشخص باشد. از دیگر راه های اثبات تجاوز به عنف این است که متهم ۴ بار نزد قاضی اقرار کند البته به شهادت ۴ فرد نیز در چنین مواقعی نیاز است.  البته مدارکی هم چون پیامک،  اسکرین شان و تماس نیز می توانند مدارک خیلی خوبی باشند و در دادگاه کمک شایانی به شما و وکیل شما در حل پرونده کند.

تجاوز به عنف چگونه ثابت می شود؟

شاید بعد از توضیحات فوق با خود گمان کنید که اثبات تجاوز به عنف کار راحتی نیست و این کار باید توسط فرد  شاکی انجام شود و شاکی باید ادله ی محکمی برای اثبات تجاوز به عنف داشته باشد زیرا در برخی مواقع دختر و پسر با یک دیگر دوست می شوند و فرد مطابق با میل خود به میل خود به منزل مرد می رود و رابطه جنسی برقرار می کنند  شما نمی توانید در چنین مواقعی ادعای تجاوز به عنف داشته باشید زیرا تجاوز با زور و اجبار همراه است. حال بهتر است به سراغ مجازات تجاوز به عنف برویم پس با ما همراه باشید.

تجاوز به عنف و مجازات آن

در این بخش قرار است که به جرم و مجازات تجاوز به عنف با یک دیگر صحبت کنیم. فرقی نمی کند که فرد زانی در کجای دنیا باشد در صورتی که تجاوز او اثبات شود او با سنگین ترین مجازات همراه می شود. با توجه به ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی در رابطه با مجازات این جرم اضافه می کند.

  • زنای با محارم منجر به اعدام می شود.
  • زنای با زن پدر موجب اعدام زانی می شود.
  • زنای مرد غیر مسلمان با زن مسلمان زانی را محکوم به اعدام می کند.

تبصره ای که در این میان وجود دارد این است که اگر مردی با زنی که در حالت مستی، بیهوشی و یا خواب رابطه ی جنسی برقرار کند زنای به عنف است  و حکم فوق جاری است.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

تجاوز به عنف و مجازات آن در مواردی که فرد مورد تجاوز دختر و باکره باشد

افراد زیادی از ما سوال می پرسند که حکم تجاوز به عنف و مجازات آن در مواردی که فرد مورد تجاوز دختر و باکره باشد چیست. باید خدمتتان عرض کنیم که اگر قربانی دختر باشد زانی نه تنها باید مجازات خود را بپذیرد باید ارش بکارت دختر را با مهر المثل را نیز پرداخت کند اما چنان چه فرد مورد تجاوز زن باشد متجاوز فقط مهر المثل زن را بپردازد و مجازات تجاوز را نیز بپردازد. چنان چه مایل هستید دقیق تر بدانید که حکم تجاوز چیست؟ باید با یک مشاوره حقوقی با تجربه مشورت کنید تا او تمام ماجرا را از دید حقوقی بررسی کند و شما را این زمینه راهنمایی کند.

وجه تمایز زنا و تجاوز به عنف با تاکید بر شیوه اثبات

اصلی ترین وجه تمایز زنا و تجاوز به عنف میل و رغبت فرد است. همان گونه که می دانید زنا با میل زن انجام می شود اما خب زنای به عنف به اجبار است. این دو زنا در عمل با یک دیگر متفاوت هستند و  شیوه ی اثبات متفاوتی نیز دارند. باید خدمتتان عرض کنیم که اثبات زنا سخت تر است اما با کمک وکیل زنا بسیار راحت تر میشود . شایان ذکر است که اسلام در چنین مواقعی مایل است که بزهپوشی کند. این قاضی است که تصمیم می گیرد بعد از اثبات هر کدام از این موارد چه حکمی صادر کند.

لایحه در مورد تجاوز به عنف

لازم است بدانید که لایحه در مورد تجاوز به عنف و تنظیم آن یکی از مهم ترین و اساسی ترین کار ها در دادگاه جکم تجاوز به عنف است در واقع می توان گفت که این لایحه نوعی دفاعیه است و اهمیت بسیار بالایی دارد و به هیچ عنوان نمی توان به سادگی از آن گذر کرد و بهتر است که تنظیم آن را به یک وکیل که چندین سال در این زمینه فعالیت داشته است بسپارید زیرا یک وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه تحصیل کرده است و به قوانین این مسائل واقف است و می تواند به شما کمک کند که در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه ی ممکن برسید. افرادی از ما سوال می پرسند که در چه زمانی باید لایحه تنظیم شود؟ زمانی لایحه به مراجع کیفری فرستاده می شود که مردی با زور به یک زن تجاوز کند؛ در بخش های قبل تر اشاره کرده ایم که این نوع تجاوز در حالت های مختلفی انجام می شود.

توبه متهم در جرم زنای به عنف یا تجاوز به عنف

در رابطه با توبه متهم در جرم زنای به عنف یا تجاوز به عنف باید متذکر شویم که اگر متهم قبل از اثبات جرم مستوجب حد توبه کند از مجازات ساقط می شود اما از آن جایی که زنای به عنف به گونه ای حق ناس محسوب می شود نمی توان از حد و مجازات چشم پوشی کرد.  در زنای به عنف توبه ی متهم تنها می تواند حد شرعی را کم کند و زانی هم چنان باید مهر المثل را پرداخت کند.

  تمامی این نکات و تبصره ها را وکیل تجاوز به عنف برای شما توضیح می دهد و پرونده را از چندین جهت بررسی می کند.  حواستان باشد که بدون کمک یک وکیل کار بلد شما نمی توانید به تنهایی در دادگاه موفق شوید و یا این که در خوش بینانه ترین حالت ممکن مجبور می‌ شوید که زمان زیادی برای اثبات تجاوز به عنف هدر دهید در صورتی که حضور وکیل به کار سرعت می ببخشد و دیگر لازم نیست در تمام جلسه های دادگاه حاضر شوید وکیل به وظایف خود واقف است و تمام کار های لازم را انجام می دهد پس در اولین فرصت حتما با یک مشاور و وکیل تجاوز به عنف مشورت کنید و به صورت قانونی حق و حقوق خود را بگیرید و اجازه ندهید کسی حق شما را پایمال کند.

تمام وکلای گروه دادورزان صلح و سازش
All the lawyers of the Peace and Compromise Lawyers Group

کارشناسان گروه دادورزان آماده پاسخ گویی به شما هستند

0919-2329787
جهت مشاوره تخصصی تماس بگیرید...
0919-2329787

آخرین مقالات سایت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا