وکیل تصرف عدوانی

وکیل تصرف عدوانی

تصرف عدوانی، تصرف عدوانی کیفری

انواع دعاوی تصرف عدوانی حقوقی؟دعوای تصرف عدوانی؟دعوای مزاحمت؟دعوای ممانعت از حق؟ این مقاله حقوقی درباره تصرف عدوانی می باشد اگر قصد دارید در این موضوع اطلاعات خود را افزایش دهید مطالعه کردن مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید. برای اینکه شما عزیزان این موضوع را بهتر درک کنید و با مفهوم آن آشنا شوید تصرف عدوانی را برای شما تعریف می کنم. هر شخصی که ملک دیگری را به نحوی غلبه و عدوان کند و این کار را بدون رضایت مالک انجام دهد تصرف عدوانی می باشد. تصرف عدوانی تصرف می باشد که بدون رضایت مالک مال غیر منقول از طرف کسی صورت گرفته باشد. در معنی عام کلمه تصرف عدوانی عبارت است ‌از خارج شدن مال از استیلا و تصرف مالک آن مال بدون رضایت‌اش. به عنوان مثال تصور کنید که یک مال غیر منقول مانند زمین یا خانه دارید و ممکن است مالکین باشید یا که صرفاً مستاجر باشید اما پس از مدتی فرد دیگر این ملک را از تصرف شما و بدون رضایت شما خارج می‌کند که در این شرایط به اصطلاح گفته می‌شود که تصرف عدوانی رخ داده است. لازم است بدانید که برای دادگاه فرقی نمی‌کند که در این دعوا شما مالک باشید یا مستاجر، بلکه در این شرایط تنها تصرف قبلی را در نظر می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره میتوانید با وکیل پایه یک دادگستری ما تماس بگیرید.

مجازات جرم تصرف عدوانی چیست؟

آیا تصرف عدوانی جرم عمومی است؟بر اساس ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، مجازات جرم تصرف عدوانی است است که اگر هر شخص اقدام به هرگونه تصرف عدوانی ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حقوق در موارد مذکور کند و مجازات یک ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد و دادگاه او را موظف به رفع تصرف عدوانی یا رفع مزاحمت یا ممانعت از حق می نماید. دعوای تصرف عدوانی از دعاوی غیر مالی می باشند که خواهان باید هزینه ثبت دعوی غیر مالی را بر اساس تعرفه معین که هر سال است طرف قوه قضاییه تعیین می شود ابطال کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دعاوی تصرف عدوانی باید با گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مشورت کنید.

وکیل تصرف عدوانی مرجع رسیدگی به دعوای تصرف عدوانی

دعوای حقوقی تصرف عدوانی به چه صورتی می باشد؟مرجع صالح برای طرح دعوای تصرف عدوانی؟ آیا میشود هم از دادگاه کیفری و هم از دادگاه حقوقی دعوای تصرف عدوانی را مطرح کنیم؟ بر اساس حکم قانون آیین دادرسی سابق دعوای تصرف به صورت کلی در مرحله بدوی در صلاحیت دادگاه عمومی است. در ماده ۱۲ قانون آیین دادرسی نیز از نظر صلاحیت، مرجع رسیدگی به دعوای تصرف عدوانی را دادگاهی می داند که مال غیر منقول در حوزه آن واقع است. بر این اساس، دادگاه صالح دعوای تصرف عدوانی ، دادگاه عمومی محل وقوع مال غیر منقول است. البته ، در محل هایی که شورای حل اختلاف وجود دارد ، این امر در صلاحیت شورای حل اختلاف می باشد.

درخواست مشاوره وکیل

مدارک لازم برای شکایت توسط وکیل تصرف عدوانی

کارت ملی،مدارکی که سبق تصرف را ثابت کند،اصول اسناد مالکیت. قانونگذار تصرف عدوانی حقوقی در ماده ۱۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی تعریف کرده است که دعوای تصرف عدوانی حقوقی عبارت است از ادعای متصرف سابق مبنی بر اینکه دیگری بدون رضایت او مال غیرمنقول را از تصرف وی خارج کرده و اعادهٔ تصرف خود را نسبت به آن مال درخواست می‌نماید. باتوجه به این که دعاوی تصرف عدوانی بسیار پیچیده هستند حضور مجرب ترین وکیل در تصرف عدوانی در کنار شما ضروری است.

اگر در دعوای تصرف عدوانی فقط رفع تصرف از دادگاه درخواست کنیم آیا بازهم مجرم روانه زندان میشود؟

درصورتی که قصد ندارید متصرف مجازات شود باید این درخواست را بصورت طرح دعوای حقوقی مطرح کنید. وکیل برای رفع و جلوگیری از تصرف عدوانی می تواند در این شرایط به شما کمک ویژه ای کند. برای داشتن وکیل تصرف عدوانی، متخصص و با تجربه باید با گروه وکلای دادورزان صلح و سازش تماس بگیرید.

آیا می‌شود هم از دادگاه کیفری و هم از دادگاه حقوقی دعوای تصرف عدوانی را مطرح کنیم؟

درصورتی که ابتدا از دادگاه حقوقی اقدام به این دعوا نمودید، در این صورت دیگر مجاز به طرح دعوای کیفری نیستید مگر اینکه این دعوا را مسترد کنید و از مرجع قضائی کیفری اقدام نمایید.

وکیل تصرف عدوانی آیا تصرف عدوانی جرم عمومی است؟

تصرف عدوانی در اموال اشخاص حقیقی، از جرائم قابل گذشت و جرم خصوصی محسوب می شود. وکیل در دعوای تصرف عدوانی با تجربه و علم بالای خود در جهت احقاق حقوق شما اقدامات لازم را انجام می دهد.

اگر متصرف در مال غیر، تغییراتی انجام دهد دادگاه چگونه به این امر رسیدگی می کند؟

اگر در هنگام شکایت این موضوع را مطرح کنید، دادگاه در هنگام صدور رای حکم به اعاده به وضع سابق هم می دهد. نکاتی که وکیل در دعوای تصرف عدوانی رعایت می کند؟ وکیل با رعایت تمام نکات قانونی به شما کمک می‌کند که در پرونده های حقوقی تصرف عدوانی موفق شوید.

درخواست مشاوره وکیل

دلایل ضرورت حضور وکیل در دعوای تصرف عدوانی چیست

تصرف ملک چه ویژگی باید داشته باشد تا مورد حمایت قانون قرار گیرد؟در دعاوی تصرف عدوانی بعضی نهاد های حقوقی مانند ورود ثالث و …امکان دارد و این گونه موارد مهلت های قانونی خاص خود را دارد که در صورت عدم حضور وکیل به دلیل عدم آگاهی افراد از اینگونه موارد ممکن است حقشان ضایع شود و چون پس از سپری شدن برخی مواعد و مهلت های قانونی برخی موارد قانونی قابل اجرا نمی باشد. در دعاوی مربوط به اموال غیر منقول مانند تصرف عدوانی و سرقفلی و.. حضور وکیل  تصرف عدوانی متخصص بسیار توصیه می شود بخاطر تعدد قوانین و روند دادرسی و مهلت ها و مواعد مختلف و جلوگیری از تضییع حق. تصرف عدوانی دعاوی مربوط به اموال غیرمنقول بوده که به جهت اهمیت مال غیر منقول جز دعاوی پیچیده و حساس می باشد.

وکیل تصرف عدوانی

وکیل تصرف عدوانی چه وظایفی دارد؟ چگونه برای دعوای تصرف عدوانی وکیل بگیرم ؟دستمزد وکیل برای تصرف عدوانی چقدر است ؟هزینه های دعوای تصرف عدوانی چیست ؟وکیل تصرف عدوانی موفق فردی است که در رشته حقوق در دانشگاه های معتبر دارای تحصیلات می باشد و دارای پروانه وکالت است و در حوزه دعاوی تصرف عدوانی فعالیت و تخصص دارد. برای اینکه بتوانید یک وکیل تصرف عدوانی درجه یک را استخدام کنید باید به گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مراجعه کنید. این گروه وکیل ها و مشاوره حقوقی بسیار با دانشی دارد. از همراهی شما سپاسگزارم.

وکیل در کرد کوی

درخواست مشاوره وکیل

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده