لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل تنظیم قرارداد

امروز قرار است که در مورد وکیل تنظیم قرار داد و هر آنچه که لازم است در این مورد بدانید با یک دیگر صحبت کنیم پس از اول شروع می کنیم. قرار داد چیست و انواع آن ها کدام اند. این اولین موضوعی است که باید به آن بپردازیم. در واقع می توان گفت که قرارداد یک سند مکتوب شده است که به شکل رسمی و غیر رسمی تنظیم می‌شود. حضور وکیل امور قرارداد در قانونی شدن قرار داد موثر است. چنانچه قرار داد در ثبت اسناد قانونی شود و در واقع شکل رسمی به خود بگیرد می‌توان گفت که در زمان بروز مشکل دادگاه به آن رسیدگی می‌کند. در رابطه با انواع قرار داد نیز باید خدمتتان عرض کنیم که قرار داد انواع مختلفی دارد که بسته به این انواع یک قرار داد پیچیدگی خاص خود را دارد. تعدادی از این انواع قرار داد شامل موارد زیر می شوند.

  • قرار داد خیاری
  • قرار داد دو وجهی
  • قرار داد معلق
  • قرار داد مجانی
  • قرار داد معوض
  • قرارداد عهدی
  • قرارداد تشریفاتی
  • قرارداد تملیکی
  • قرار داد عینی
  • قرار داد مغابنه ای
  • قرارداد مشروط
  • قرارداد الحاقی
  • و غیره

قطعا شما عزیزان هم تا به حال درمورد نوشتن قرارداد و انجام تعهدات مندرج در آن شنیده اید یا ممکن است برای انجام کاری با کسی توافق نامه نوشته باشید که اگر بدانید قرارداد چیست و به چه دلیل نوشته می‌شود، می‌توانید توافق‌نامه بهتر و دقیق‌تری را امضا نمایید. قرارداد یا عقد بر اساس ماده 183 قانون مدنی عبارت است از اینکه یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد به امری نمایند و مورد قبول آن­ها قرار گیرد. لازم است بدانید که بر اثر یک عقد میان دو شخص، یک رابطه جدید حقوقی برقرار خواهد شد و طرفین عقد با توجه به موضوع واحد قرارداد نسبت به همدیگر باید تعهداتی را انجام بدهند. همچنین در زبان غیر تخصصی عقد و قرارداد به یک معنا می‌باشند. برای مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید.

 

وکیل تنظیم قرارداد همان وکیل پایه یک دادگستری است که فعالیت تخصصی خود را برحوزه قراردادنویسی و حل  دعاوی مرتبط بر آن گذاشته است و می‌تواند شما را در امور مربوط به تنظیم قرارداد شما را یاری کند. همان طور که در مطلب فوق هم گفته شد ، قراردادها انواع مختلفی دارد که یک وکیل متخصص قرارداد باید ضمن آشنایی به قواعد عمومی قراردادها، باید با چالش ها و مشکلات هر قرارداد آشنایی داشته باشد و برای آن راهکار در نظر بگیرد زیرا برای هر نوع قرارداد قوانین و مسائل حقوقی خاصی وجود دارد که اگاهی از ان ها مستلزم تحصیل و دانش در رشته‌ی حقوق و مرتبط با انها می باشد که این افراد اگاه وکلا می‌باشند. شناخت اصول تنطیم قرارداد و راهکارهایی برای تنظیم یک قرارداد خوب، مستلزم دخالت یک وکیل متخصص قراردادها می‌باشد. وکیل قراردادها ، پیش نویس قرارداد را بعد از مذاکرات طرفین یا  نماینده قانونی آن‌ها تنطیم می نماید و سپس اقدام به تنظیم یک قرارداد بی‌نقص می نماید که موجب اطمینان خاطر شما خواهد بود. لازم به ذکر است که حضور وکیل در تمامی دعاوی توصیه می شود چرا که در این صورت ارزش وقت خود را حفظ و هزینه‌های بی‌مورد خود را کاهش خواهید داد.

یک وکیل متخصص در امور قراردادها معمولا در زمینه‌های مختلف ازجمله تجارت آگاهی‌های لازم را در اختیار دارد و توانایی رفع نیازهای موکل حتی در پیچیده‌ترین شرایط ممکن را داراست.

نکات مهم در تنظیم قرار دادها از نظر وکیل قرار داد

لازم به ذکر است که قرارداد پیچیدگی‌های خاص خود را دارد پس حضور یک وکیل تنظیم قرارداد در جلسه انعقاد قرارداد و یا مشاور حقوقی در نگارش قرار داد ضروری است.  یکی از نکات مهم در تنظیم قرار داد ها از نظر وکیل تنظیم قرارداد این است که مشخصات کامل طرفین مثل شماره تلفن، آدرس منزل و هم چنین محل کار در قرار داد قید شود. باید مبلغ قرار داد به صورت عدد ، حروف و واحد پول کشور یعنی تومان نیز در قرارداد باشد. چنان چه در معامله چک رد و بدل شود باید در قرار داد به آن اشاره شود. حواستان باشد که کلمات به کار برده باید با ادبیات حقوقی باشند. یک نکته ی خیلی مهم دیگری که وجود  دارد این است که تاریخ های موعد مقرر به عدد نوشته شوند زیرا در برخی موارد فرد در قرار داد اشاره می کند که موعد پرداخت سر رسید یک ماه است. همان گونه که می دانید در برخی فصل ها ماه ۳۰ روز برخی دیگر ۳۱ و گاهی نیز ۲۹ روز می شود پس حتما به تاریخ ها به صورت دقیق اشاره کنید.

نحوه نوشتن قرارداد

در دوران قدیم و گذشته مرسوم بوده که برای انجام کار یا اموری، قراردادها را به صورت و حالت شفاهی منعقد می‌ کرده اند، همچنین این نوع از قراردادها دچار شبهاتی بوده است و در آخر امر و کار دو طرف به محاکم قضایی کشیده می شد. در بعضی از زمان ها نیز قرارداد ها به طور کتبی و بدون رعایت اصول نگارش نوشته می ‌شده است که در زمان کار باز هم دو طرف به مشکلات و مسائل حقوقی زیادی برخورد می‌کرده ‌اند. اما در این دهه اشخاص می‌دانند که باید برای انجام کار، امور و وظیفه، قراردادی با اصول صحیح و درست را نگارش و امضا نمایند تا درگیر کارهای حقوقی پس از آن نشوند. پس در نتیجه امروزه آشنایی با متن های قراردادها و کسب و دریافت مهارت و تجربه کافی برای نگارش یک متن قرارداد اصولی از ضروری‌ ترین و مهم ترین کار ها برای موفقیت در قراردادنویسی و چالش های حقوقی می باشد.

گروه وکلای دادورزان صلح و سازش با داشتن 5 سال سابقه در امور حقوقی و وکالت خدمات زیر ارائه می کند:

  • پذیرش پرونده های ملکی، مواد مخدر، حقوقی و کیفری
  •     بررسی و مطالعه پرونده در محاکم دادگستری و اظهار نظر توسط وکلای گروه
  • نگارش و تنظیم انواع قرارداد ، اظهارنامه، دادخواست و شکواییه

لازم به ذکر است که تمامی قراردادها انواع مختلفی دارند که می تواند حاوی قراردادهای خرید و فروش و اجاره کالا و خدمات، قرارداد های ملکی و عمرانی، قراردادهای بین المللی، قراردادهای مشارکت مدنی، قراردادهای سرمایه گذاری، قراردادهای پیمان، قراردادهای انتقال تکنولوژی و … شود. تنظیم قرارداد به طور قانونمند و منظم، امنیت حقوقی معامله و مشارکت صورت گرفته را تضمین می نماید. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در زمینه تنظیم انواع قرارداد پنج سال سابقه فعالیت دارد. یکی از ویژگی های مثبت گروه وکلای دادورزان صلح و سازش تجربه و سابقه وکلای آن می باشد. امور قراردادها بسیار تخصصی و پیچیده می باشند و شما ابتدا باید درباره آن ها اطلاعات کافی به دست آورید.

وکیل سرکار خانم فاطمه میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز در شهر تهران با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

 

شماره تماس وکیل خانم فاطمه میر 

9850 382 0912

ادرس وکیل تنظیم قرارداد
The address of the lawyer for arranging the contract

مشاوره حقوقی با بهترین وکیل تنظیم قرار داد

وکلای گروه دادورزان صلح و سازش

وکلای تنظیم قرارداد وکلای تنظیم قرارداد تهران

درخواست مشاوره آنلاین

تنظیم قرارداد معاملات توسط وکیل پایه-یک دادگستری
Drafting of the transaction contract by a basic lawyer-a judge

تعریف عقد یا قرارداد

قرار داد به معنای لغوی یک توافق الزام‌آور میان اشخاص است که حقوق و تکالیفی را برای طرفین تعیین می‌کند. در قانون و موضوعات حقوقی قرارداد به توافق دو یا چند اراده در جهت ایجاد یک اثر حقوقی می گویند، اگر بخواهیم ساده‌ تر بگوییم باید بگوییم که گاه جهت به وجود آمدن یک اثر حقوقی همچون خرید، اجاره و نظایر آن، نیاز به تلاقی ضروری حداقل دو اراده باشد، عقد محقق می‌گردد.

به استناد ماده ۱۸۳ قانون مدنی عقد عبارت است از اینکه یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر تعهد به امری نمایند و مورد قبول آنها باشد. همچنین طبق ماده ۱۰ قانون مدنی ، قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است.

دقت داشته باشید که عنوان قرارداد در تعیین شرایط حاکم بر آن قرارداد بسیار مهم است چرا که یکی از نشانه های قصد واقعی طرفین در انعقاد قرارداد می باشد. قصد واقعی طرفین ممکن است با عنوان قرارداد متفاوت باشد و در این شرایط آنچه حائز اهمیت می باشد قصد و اراده واقعی طرفین است اما همیشه این‌گونه نیست و ممکن است در بعضی موارد عنوان قرارداد به عنوان قصد واقعی طرفین تلقی گردد ، در این صورت شرایط حاکم بر قرارداد شامل کل قرارداد میگردد.

زمانی که اشخاصی بر موضوعی توافق می کنند و قراردادی عقد می کنند، ملزم به رعایت آن می شوند و پس از آن در حق طرفین و افرادی که جانشین آن ها میشوند نیز موثر است و نیاز به هیچ گونه تشریفاتی ندارد اما نکته مهم این است که قانون گذار به لحاظ مصالح اجتماعی شرایطی را به موارد فوق افزوده است که در بعضی مواقع بدون توجه به آن شرایط و تشریفات، مراجع قانونی از پذیرش قرارداد خودداری خواهند نمود.

موضوعاتی که منجر به تنظیم قرارداد می‌ شوند بسیار متنوع هستند و صرفا به یک سری مباحث خاصی محدود نمی‌شود. موضوع یک قرارداد می‌تواند در ارتباط با مسائل تجاری و یا غیر تجاری باشد. در قرارداد، چند نفر در خصوص انجام دادن امری مشخص، تعهد می‌نمایند. در تمام دنیا، زمانی که طرفین بخواهند کاری را انجام دهند، ابتدا قراردادی را تنظیم می‌کنند تا در مدت زمان اجرای قرارداد، طرفین به تعهدات خود عمل کنند و در صورت نقض تعهدات توسط هر یک از طرفین ، طرف دیگر قرارداد بتواند احقاق حق کند و بتواند پیگیری حقوقی لازم را توسط مرجع قضایی مربوطه انجام دهد.

یکی از نکات مهم در تنظیم قراردادها،  نگارش قرارداد است که جنبه ی رسمی به ان می‌دهد و در این صورت باعث می شود تا متعهدین به تعهدات خود عمل کنند. در مورد قرارداد، ذکر این نکته لازم است که طرفین باید از صلاحیت قانونی در این زمینه برخوردار باشند.  توجه لازم را داشته باشید که شرایط صحت معاملات باید در تنظیم انواع قراردادها به درستی رعایت شود. یکی از شرایط  بالغ و عاقل بودن طرفین قرارداد است.

نکته ی دیگر این است که توافقات طرفین معامله، در قرارداد عنوان می‌شود و افرادی که پای قرارداد را امضا نموده باشند، در واقع خود را متعهد به کار مورد نظر در نظر گرفته‌اند.

در قانون انواع مختلفی از قرارداد عنوان شده است که حسب مورد برخی از آن‌ها جنبه تجاری داشته و برخی دیگر در حوزه های دبگر عقد می شوند. قرارداد را می‌توان نوعی عمل حقوقی نیز در نظر گرفت که در این صورت، مقررات مربوطه در حوزه قرارداد برای آن‌ها وضع می‌شود. نوشتن قرارداد، مهارت خاصی را می‌طلبد که وکلای متخصص در این زمینه از توانایی لازم برای نگارش انواع مختلفی از قرارداد، برخوردار هستند.

قراردادی که طبق اصول و مقررات و قوانین مربوط به این حوزه تنظیم نگردد، علاوه بر آن که به لحاظ حقوقی، صحیح نخواهد بود، می‌تواند مشکلاتی را برای طرفین ایجاد کند. در واقع قرارداد تنظیم شده برخلاف اصول و ضوابط قانونی، در نهایت منجر به بر هم خوردن توافقات بین طرفین می‌شود. برای تنظیم قرارداد، لازم است که معامله کنندگان از تجارب وکلا و متخصصین حوزه قرارداد نویسی استفاده کنند.

برخی از انواع قراردادها شامل:

  • قرارداد تجاری بین شرکت ها
  • اجاره
  • مشارکت در ساخت
  • پیمانکاری
  • رهن
  • قرارداد صلح
  • هبه
  • قرارداد ضمانت
  • کار
  • قرارداد ورزشی

با توجه به نامحدود بودن موضوعات قرارداد، تنها به مواردی از شناخته شده‌ترین انواع قراردادها اشاره کردیم.

 

ویژگی های وکیل قرار داد
Features of the lawyer

ویژگی های وکیل قرار داد

حال که صحبت از وکیل تنظیم قرارداد است بهتر است در این بخش به ویژگی های وکیل قرار داد و این که بهترین وکیل تنظیم قرار داد چگونه است بپردازیم.  شایان ذکر است که ما رشته ای جداگانه برای وکیل قرار داد نداریم اما چنان چه یک وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه فعالیت کند آن را با نام وکیل قرار داد می شناسیم. از ویژگی های وکیل خوب قرارداد می توان به با تجربه بودن آن اشاره کرد. این که وکیل مورد نظر رزومه کاری قوی در این زمینه داشته باشد کافی است که کار را انجام بدهد.

یک وکیل خوب حقوقی تمام قوانین و به اصطلاح چم و خم کار را بلد است و می داند که هنگام تنظیم قرار داد به چه نکاتی اشاره کند که موکل او به مشکل بر نخورد و یا این که هنگام بروز مشکل نیز بتواند به درستی از حق و حقوق موکل خود دفاع کند.  اما اجازه بدهید یک تعریف ساده از وکیل قرار داد داشته باشیم و با یک دیگر بخوانیم که وکیل تنظیم قرار داد چه وظیفه ای دارد.

یک وکیل حرفه ای در حوزه قرارداد علاوه بر تخصص در حوزه قرارداد نویسی، باید از شخصیت و اخلاق و رفتار خوبی برخوردار باشد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • داشتن صداقت، یکی از ویژگی های مهم وکیل حرفه ای و توانمند می باشد.
  • واقع نگر باشد و از دادن وعده‌های دروغین، پوشالی پرهیز کند.
  • وکیل متخصص می داند عوامل مختلفی در موفقیت یک پرونده موثر است از جمله ادله و مدارک طرفین، وکلاء و … بنابراین تعهد به نتیجه قطعی، خلاف واقع و بر خلاف اخلاق حرفه ای وکالت می باشد.
  • بازگو کردن حقیقت و لو به ضرر موکل باشد هر چند که متاسفانه در بعضی افراد فریب دادن دیگران را به نوعی زرنگی می دانند.
  • وکیل باید امانت‌دار اموال و اسناد ارباب رجوع و موکل خود باشد.
  • وکیل متخصص قرارداد از آن جایی که آگاهی بالایی در خصوص بحث داوری و شرایط ارجاع آن دارد می‌تواند با تنظیم قرارداد اصولی و درج شروط داوری، قرارداد را در مسیری قرار دهد که طرفین در صورت بروز اختلاف به‌جای مراجعت به دادگاه این اختلاف را از راه داوری حل نمایند.
  • در کار خود پیگیر و سمج باشد زیرا بسیاری از پرونده ها با یک‌بار تلاش به نتیجه نمی رسد و نیاز به تشکیل مجدد و دقت زیاد در جزئیات را طلب می کند بنابراین وکیل همواره باید امیدوار باشد و موکل را در جهت رسیدن به اهدافش یاری رساند.
  • وکیل فعال و متخصص باید بروز باشد ، لذا با توجه به تغییرات مکرر قوانین وکیل باید مستمرا علم خود را بروز رسانی کند تا بتواند بهترین راه حل ها را به موکل خود ارائه دهد.
  • از ویژگی‌های یک وکیل حرفه ای این است که شنوای خوبی باشد و خواسته موکل را با صبر و حوصله بشنود و با ثبت اطلاعات کامل موکل، بتواند در زمان مناسب به بهترین نحو اقامه دعوی نماید، زیرا که توجه نکردن باعث تشخیص اشتباه و یا اگاهی ناقص به موضوع دعوی می شود.
  • وکیل حرفه ای قرارداد باید مدت قرارداد را بر اساس خواسته هر دو طرف قرارداد، تنظیم نماید و برای شروط قرارداد حتما ضمانت اجرا تعیین کند. ارزش هر قراردادی بسته به ضمانت اجرا و قید مدت زمان آن است بنابراین یک وکیل دانا و باهوش، نسبت به این موارد دقت کافی دارد.

درخواست مشاوره آنلاین

فواید داشتن وکیل قرارداد

تمامی قراردادها با یک نام خاص در قانون شناخته می‌شوند و وکلای قرارداد ایران با تمامی این اسامی و تمامی قوانین و اصطلاحات مربوط به عقد این قراردادها آشنا هستند و نام قرارداد، مفاد آن و تمامی جزئیات را از حیث قانونی بودن آن بررسی می‌کنند.

تمامی قراردادها به‌طور کلی لازم‌الاجرا بوده مگر در مواقعی که شروط فسخ برای آن‌ها ذکرشده باشد و در صورت الزام وکلا می‌توانند به نیابت از هرکدام از طرفین قرارداد، آن را فسخ کنند. در واقع اگر می‌خواهید که یک قرارداد خوب و کامل که تمامی نکات قراردادنویسی در آن رعایت شده باشد را تنظیم کنید، می‌توانید از طریق وکلای متخصص اقدام نمایید. وکلا متخصص که مسلط به فنون قراردادنویسی هستند و این توانایی را دارند که بهترین قرارداد را تنظیم نمایند. مهم‌ترین مزیت تنظیم قرارداد توسط وکیل متخصص، امنیت حقوقی است. نحوه انعقاد و تنظیم قرارداد از اهمیت فراوانی برخوردار است.  قراردادهای بسیاری به دلیل نقص دانش حقوقی و قراردادی لازم، در نحوه تنظیم آن، به بن بست های فراوانی رسیده اند و طرفین را ناگزیر از مراجعه به محاکم قضایی، داوری و … نموده اند‌ که در صورت استفاده از دانش و اطلاعات وکیل قراردادها ، می توانید خیالتان از حقوقی و درست بودن قراردادتان راحت و آسوده باشد.

 وکیل متخصص در تنظیم قرارداد، از آنجا که با تمام این مفاهیم و تعبیرها و تفسیر های آن آشنایی دارد، می تواند با استفاده از واژه های مناسب حقوقی، از تعبیر و تفسیر های متعدد قراردادی و ایراد خسارت به شما در آینده جلوگیری کند.

همچنین وکیل متخصص در تنظیم قرارداد از نهاد داوری و قوانین مرتبط با آن مطلع است و می تواند بندی را پیش بینی کند که وفق آن، اختلافات ناشی از قرارداد به جای دادگاه، ابتدا با داوری حل شود.

 وکیل قرارداد می تواند با پیش بینی خسارات و هزینه ها از انجام نشدن قرارداد جلوگیری کند، به شکلی که طرف مقابل اگر تعهد را انجام ندهد بیشتر متحمل خسارت و زیان گردد و به این شکل راه تخلف را بر فردی که متعهد نیست ببندد.

آگاهی و تخصص وکیل قرارداد در نگارش اصولی یک قرارداد و درج موارد مهمی چون شرط ارجاع به داوری، حق فسخ، بیان نحوه جبران خسارت که افراد عادی ممکن است از میزان اهمیت آن‌ها در یک قرارداد بی‌اطلاع باشند ، بسیار حائز اهمیت می باشد.

مراحل تنظیم قرارداد توسط یک وکیل دادگستری

همه شما اطلاع دارید که حتی با وجود قرارداد ها بعضی وقتا طرف مقابل از تعهدات خویش سر باز می زند و به تعهدات خودش عمل نمی نماید و شاید عوامل و شرایط متعددی به وجود بیایید که ادامه قرارداد به نفع طرفین یا طرفی از قرارداد نبوده باشد و مجبور به فسخ کردن یا تفاسخ و اقاله آن بشوند و یا در حالت فوت یا جرح یکی از

طرف های قرارداد قانون چه شکل های مختلفی را برای این موضوعات پیش بینی کرده است. شکل های مختلف و انبوهی ممکن می باشد به وجود آیند که باعث فسخ شدن قرارداد یا نقض قرارداد و یا بدعهدی یکی از طرف های این عقد بشود. به هر حال هر میزان و اندازه قرارداد حالت قانونی تری داشته باشد و کامل تر تنظیم شود برای طرف ذی نفع در قرارداد جای هیچ نگرانی نمی باشد. وقتی که از ضرورت وجود یک وکیل تنظیم قرارداد در عقود قرارداد ها مطرح می شود اشاره به اهمیت قراردادها و وجود آنها در روابط مالی اشخاص می شود، چون که برای طرفین این عقد نامه هابسیار مهم می باشد. همانطور که بیان گردید قراردادها از مهم‌ ترین مدارکی می باشد که برای تنظیم کردن هر نوع روابطی ایجاد خواهد شد، پس در نتیجه تنظیم کردن آن اهمیت بسیار بالایی دارد. چه بسا بعضی از قرارداد ها به علت عدم استفاده از دانش اداری در تنظیم کردن و عقد آنها به مشکلات و بن بست رسیده اند. پس بنابراین لزوم وجود یک وکیل برای تنظیم قرارداد مهم وضروری می باشد تا با پیش بینی کردن شرایط های مختلف و متعدد از رسیدن به بن بست جلوگیری بشود.

وکیل تنظیم قرار داد
Lawyer for arranging the contract

وکیل تنظیم قرار داد کیست و چه کاری انجام می دهد؟

وکیل تنظیم قرار داد فردی است که قرار داد را منعقد می کند . از آن جایی که این افراد برای این کار آموزش تخصصی نمی بینند این کار را با توجه به تجربه ای که دارند و هم چنین آشنایی که با قوانین دارند انجام می دهند. وکیل قرار داد تمام حالات را مثل تخلف، فسخ و حتی نقص را در نظر می گیرد و به آن ها در متن قرار داد اشاره می کند. شما می توانید برای تنظیم قرار داد با یک مشاور و یا وکیل صحبت کنید تا این کار را انجام بدهند و یا این که خودتان قرار داد را تنظیم کنید و سپس آن را پیش یک وکیل ببرید تا در  صورت لزوم نکاتی را به آن اضافه کند. هیچ گاه نوشتن یک قرار داد را سرسری نگیرید زیرا ممکن است بعد ها با طرف دیگر معامله به مشکل بخورید و مجبور به شکایت شوید آن وقت که متن همین قرار داد به کمک شما می آید و نتیجه ی دادگاه را عوض می کند.

قابل ذکر می باشد که مباحث مهم قراردادها: فسخ، ضمانت اجراها و ضمانت ها ، نحوه حل اختلاف، تعیین تعهدات هریک از طرفین و … می‌باشند که هر یک قوانین خاص خود را دارند که مباحثی نیستند که افراد به صرف داشتن دانش عرفی و تجاری و صنفی در حرفه و تجارت خود و بدون برخورداری از اطلاعات قراردادی و حقوقی لازم بتوانند از عهده تنظیم آن‌ها برآیند و افراد را مستلزم به کمک و یاری گرفتن از وکلای خبره و حاذقی می باشد کن در این حوزه فعالیت تخصصی دارند.

مهارت جانبی که یک وکیل قرارداد باید بداند

یک وکیل متخصص و حرفه ای که در کار خود موفق می باشد باید از ویژگی‌های جانبی هم برخوردار باشد اعم از:

  • قدرت بیان و سخنوری
  • زبان بدن
  • مذاکره و اقباع مخاطب
  • تکنیک جنگ‌های روانی
  • تکنیک حل مسئله و تعارض

چرا که امروزه صرف آگاهی و اشراف به قوانین و مقرارت، موجب  موفقیت در تنظیم یک قرارداد کاملا حرفه ای نمی گردد چرا که افراد  کلاهبردار بسیاری وجود دارند که سعی در فریب اشخاص دارند که البته بیشتر این مهارت ها با تجربه و انجام پرونده های متعدد بیشتر به دست می اید و وکیل مسلط تر می شود.

چرا باید از وکیل قرارداد درتنظیم قرارداد هایمان بهره ببریم؟

چند دلیل مهم برای یاری گرفتن از وکیل در تنظیم قراردادها:

  • کلمات و عبارت مندرج در قراردادها، ممکن است تفسیرها و برداشت متعدد داشته باشد.
  • هر قرارداد خطرات و چالش های مختص به خود را دارد .
  • هر عقد و یا قرارداد دارای احکام و ماهیت جداگانه خاص خود می .

بنابراین استفاده از یک وکیل قرارداد، فواید بی‌شماری برای شما به همراه دارد.

ضرورت و مزایای مشاوره یا یک وکیل جهت تنظیم قرار داد
Necessity and benefits of consulting or a lawyer to set up a contract

ضرورت و مزایای مشاوره یا یک وکیل جهت تنظیم قرار داد

متاسفانه در برخی از مواقع به دلایل مختلفی مثل به صرفه نبودن معامله و ایجاد ضرر مالی، بد عهدی و غیره یکی از طرفین معامله آن را به هم می زند. ضرورت مشاوره یا یک وکیل جهت تنظیم قرار داد در این جا مشخص می شود چنان چه شما از همان ابتدا با یک مشاور هماهنگ کرده باشید و یا این که عقد قرارداد را به یک وکیل سپرده باشید به تمام این موارد اشاره کرده است و طرف قرار داد شما دیگر نمی تواند دبه کند. چنان چه وکیل در مورد فسخ قرارداد نیز درمان قرار داد صحبت کرده باشد شما می توانید تمام حق و حقوق خود را بگیرید و طرفی که متن قرار داد را نادیده گرفته است را محکوم کنید.

در سالهای قبل و گذشته اقامه کردن دعوا به شکل و روش امروز نبوده است. بلکه فیزیک یک پرونده توسط شخص خواهان یا وکیل خواهان تشکیل می شده است. همه اوراق و محتویات لازم، مثل دادخواست و کپی تصدیق شده قرارداد و ادله اثبات دعوای مورد نظر در پرونده درج می شده است. فرد خواهان یا وکیل حقوقی او حضورا به شعبه های دادگاه ها مراجعه می کرده و اگر که مدرکی ضمیمه نشده بود، می توانستند پیش از تشکیل دادن جلسه در همان روز مقرر حضورا به شعبه مراجعه کرده و پیگیر امور مربوط به پرونده بشوند. ولی چندسالی می باشد که به واسطه راه اندازی شدن سامانه عدل ایران و تشکیل شدن سامانه ثنا، تعقیرات بسیار زیادی در روند رسیدگی ها ایجاد شده. لذا بهترین کار این می باشد که از یک گام پیش تر به فکر تشکیل پرونده باشید. یعنی این که در هنگام تنظیم قرارداد از تخصص یک وکیل استفاده نماییم. تا نیاز به تفسیر کردن و توضیح دادن خصوصا در قراردادهای عادی که به نگارش افراد جامعه می باشد، نباشد.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

وکیل برای نوشتن قراردادها

مواردی که منجر به تنظیم قرارداد می‌شود، بسیار وسیع هستند که می‌تواند در ارتباط با موضوعات مختلف باشد. در واقع یک قرارداد می‌تواند در ارتباط با مسائل تجاری و یا امور غیر تجاری باشد که در هر صورت تنظیم قرارداد باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. سرنوشت بسیاری از معاملات به واسطه یک قرارداد تغییر پیدا می‌کند و در این صورت لازم است که نگارش آن توسط افراد متخصص در زمینه قرارداد نویسی صورت گیرد.

قرارداد با هر موضوعی که باشد، نباید ماهیت اصلی قرارداد تغییر پیدا کند و به نوعی نکات حقوقی مورد نیاز باید در تنظیم قرارداد رعایت شود. فردی که تسلط کافی در قرارداد نویسی دارد، می‌تواند نگارش قرارداد را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. قبل از آن که وارد عقد قرارداد با اشخاص مختلف شوید، بهتر است که در این زمینه از افراد ماهر و کاربلد مشورت کنید یا مستقیما نوشتن قرارداد را بر عهده چنین افرادی قرار دهید.

از آن جهت که در نگارش قرارداد، باید تمامی نکات و مقررات حقوقی در آن رعایت شود، لازم است که با وکلا دادگستری که تخصص اصلی آن‌ها قرارداد نویسی است، مشورت کنید. وکیل قراردادها، جدا از بحث وکالت در دعاوی قضایی، از توانایی لازم برای تنظیم انواع مختلف قرارداد برخوردار هستند. چنین وکلایی، می‌توانند قرارداد را به بهترین شکل ممکن و با در نظر گرفتن نکات حقوقی تنظیم کنند.

علاوه بر افراد شخصی ، شرکت‌ها و موسساتی که قصد تهیه و تنظیم قرارداد را دارند، عموما از وکلا دادگستری در خصوص نوشتن قرارداد دارند، استفاده می‌کنند. نگارش قرارداد توسط وکیل خوب باعث می‌شود تا متن قرارداد طبق اصول قرارداد نویسی و نکات حقوقی تهیه شده و در این صورت اشخاص مختلف به خواسته خود در مورد انعقاد قرارداد با طرف مقابل می‌رسند.

قرارداد نویسی نوعی مهارت حقوقی است و فنون خاص خود را دارد که هر شخصی از عهده تنظیم آن بر نمی‌آید. وکیل قرارداد که مهارت کافی در نوشتن انواع قرارداد دارد، طبیعتا هر وکیلی در حوزه قرارداد نویسی، توانایی لازم را نخواهد داشت. در واقع نباید این‌گونه تصور کرد که هر موکلی که وکیل داشته باشد، وکیل او می‌تواند برای نگارش انواع قرارداد اقدام کند.

اهمیت عنوان قرارداد در زمان طرح دعوا

به جهت تعیین کردن عنوان مناسب، بدوا باید، درهدف و قصد واقعی طرف ها از، تنظیم کردن وانعقاد قرارداد کنکاش نمود، چون که عدم رعایت کردن این موضوع مهم، باعث ورود خسارات زیاد به طرفین قرارداد می باشد. قراردادی که میان اشخاص نوشته خواهد شد یک رابطه حقوقی جدیدی را ایجاد می سازد که می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای اشخاص به ارمغان آورد. اشخاص معمولا ذیل قرارداد تعهداتی را نسبت به یکدیگر انجام خواهند داد.اگر در نوشتن تعهدات طرفین دقت کافی نشود ممکن می باشد هر کدام از طرفین قرارداد دیگری را مجبور به انجام دادن تعهدات و کار هایی کنند که مورد قبول آن ها نبوده است. همچنین به جهت درج کردن در قرارداد یا سکوت قرارداد در رابطه با آن برای اشخاص مشکل ایجاد نماید. در حالتی که یکی از طرفین این قرارداد نسبت به تعهدات خویش کوتاهی نماید، طرف دیگر می تواند که به اقدامات قانونی متوسل بشود تا طرف مقابل به اجرای تعهدات قانونی خویش ملزم بشود.

 

وکیل قرار داد های ملکی
Real estate contract lawyer

وکیل قرار داد های ملکی

از آن جایی ‌که دعاوی ملکی یکی از مسئله ساز ترین معامله ها هستند و بیش تر افراد سوالات حقوقی قرار داد خود را در این زمینه از ما می پرسند ما نیز تصمیم گرفتیم که در این بخش یک سری توضیحات را اضافه کنیم. اگر نمی خواهید در  معاملات ملکی خود به مشکل نخورید حتما از یک وکیل حرفه ای تنظیم قرار داد کمک بخواهید. زیرا مسائل ملکی خیلی پیچیده است و شما حتما به یک وکیل برای  تنظیم قرار داد حقوقی نیاز دارید که در این زمینه با تجربه باشد. وکیل قرار داد با چند جمله می تواند از اتلاف وقت، انرژی و هم چنین پول شما جلوگیری کند. یکی دیگر از مشکلات مردم در زمان ساخت و ساز است. زمانی که یک قرارداد بین مالک، سازنده و سرمایه گذار بسته می شود و مالک تعهد می دهد که در قبال کاری که سازنده انجام می دهد بخشی از مالکیت خود را به او بدهد در  چنین مواقعی یک وکیل قرارداد مشارکت در ساخت  می تواند تمام از پیش آمدن تمام مشکلات احتمالی جلوگیری کند. شایان به ذکر است که وکیل ها در زمینه های دیگری نیز می توانند به شما کمک کنند.

  • وکیل قرار داد های بین المللی
  • وکیل قرار داد های پیمانکاری
  • وکیل قرار داد کاری
  • وکیل قرار داد اجاره
  • وکیل قرارداد های نفتی
  • وکیل قرار داد بانکی

وکیل تنظیم قرارداد و تعریف عقد یا قرارداد لازم

لازم است بدانید که بهترین تعریف و توضیحی که می توانیم برای عنوان فوق ارایه کنیم این گونه می باشد، عقد یا قرارداد توافق دو یا چند اراده می باشد که به جهت ایجاد کردن آثار حقوقی انجام خواهد شد، عقود و قراردادها با توجه به خواست های طرفین ممکن می باشد آثار حقوقی گوناگون و مختلفی را به همراه داشته باشند به عنوان مثال ممکن می باشد که توافق طرف ها بر ایجاد کردن تعهد به انجام کاری بوده باشد یا ممکن می باشد که انتقال مالکیت اثر حقوقی یک توافق باشد. منظور از مطرح کردن این مطلب ایراد به تعریف ارایه شده در قانون مدنی است که عقد را به این صورت تعریف کرده است که عقد عبارت می باشد از این که یک یا چند نفر در برابر یک یا چند شخص دیگر تعهد به امری کنند و مورد قبول آنها واقع شود. بهتر است بدانید که این تعریف اثر عقد را فقط ایجاد تعهد اعلام می کند که در عمل دارای ایرادات بسیاری است. چون که اثر عقد یا قرارداد بر اساس خواست طرفین ممکن می باشد بسیار متفاوت تر و گسترده تر از ایجاد تعهد بوده باشد.

اجزای تشکیل دهنده قرارداد

لازم است بدانید که قرارداد از بندهای متعددی تشکیل شده است که طرف ها با ایجاد کردن هر بند رابطهٔ خود را در قرارداد تشریح و تبیین می‌ نمایند‌. در کشور ایران قراردادها باید بر اساس قانون شرایط عمومی پیمان نوشته بشود تا از لحاظ قانونی معتبر بوده باشد اما اعتبار قرارداد برای طرف های قرارداد در بندهای آن می باشد . در بخش زیر به چندتا از مهم‌ترین اجزای قرارداد اصولی اشاره خواهیم داشت:

موضوع قرارداد: در این بند دقیقاً مشخص نمایید که بر اساس قرارداد چه عملی باید انجام بشود و چه زمینه‌ای را در بر خواهد گرفت.

مدت قرارداد: این است که کار چه زمان و وقتی شروع خواهد شد و چه مدت طول خواهد کشید و در چه زمانی پایان خواهد یافت. ذکر تأخیرهای احتمالی هم به برنامه ریزی بهتر کار کمک خواهد کرد. تأخیر غیرقابل توجیح در کار باعث امکان مطالبه جبران کردن خسارت خواهد شد.

مبلغ قرارداد و هزینه‌ها: مقدار هزینه‌ها، جزئیات آن، نحوه و روش پرداخت کردن هزینه و کم و زیاد شدن آن باید در قرارداد قید بشود. هزینه‌ها در قرارداد ممکن می باشد به صورت یکجا اول یا آخر کار یا به صورت تدریجی پرداخت بشوند.

تعهدات طرفین: این بند یکی از مهم ترین بندهای یک قرارداد می باشد و وظایف طرف های قرارداد را ذکر می‌ نماید. با وجود این بند هر کدام از طرف ها حقوق و تکالیف خویش و طرف مقابل را می‌داند و از کوتاهی کردن در انجام آن‌ها دوری می‌ نمایند.

محرمانگی: موضوع قرارداد هر چه که بوده باشد ممکن می باشد که یک طرف درخواست حفظ کردن اطلاعات قرارداد را اظهار کند در این حالت با قید کردن این بند و ایجاد کردن ضمانت اجرا برای آن می‌تواند از عدم افشا شدن اطلاعات اطمینان حاصل فرماید.

حل و فصل اختلافات: نحوه و روش حل و فصل کردن اختلاف ها با توافق کردن میان طرفین می‌تواند، دادگاه، داوری، دادرسی اختصاصی، سازش و یا دیگر انحای حل اختلاف بوده باشد.

فسخ یا تعلیق قرارداد: طرفین می‌توانند که مواردی را مشخص و بیان کنند که در حالت بروز یافتن آن‌ها بتوانند قرارداد را فسخ یا معلق سازند. این بند دست‌آویز خوبی در اجبار طرفین برای ایجاد شدتن شرایط مناسب می باشد.

تضمینات: با ایجاد کردن این بند سعی و تلاش کنید که ضمانت‌های معتبری برای انجام دادن درست کار ایجاد کنید و یا در حالت انجام نشدن کار جبارن خسارت را مطالبه نمایید، یا مثلاً محصول را پس بدهید یا تعویض نمایید. در این حالت طرفین مجبور به انجام درست کار خواهند شد.

خاتمه قرارداد: قرارداد می‌تواند که با انجام شدن کار یا در هنگام بروز یافتن اتفاقی مشخص شود و یا در هر حالتی که طرفین بر سر آن توافق نمایند خاتمه یابد، از آن جایی که خاتمهٔ یافتن قرارداد باعث ایجاد شدن مسئولیت‌های حقوقی زیادی مانند پرداخت همه حق الزحمه می باشد دانستن آن برای هر دو طرف مهم و ضروری می باشد.

ضمائم: طرفین ممکن می باشد که مدارک دیگری هم در مسیر همکاری‌شان داشته باشند که بهتر می باشد آن را به قرارداد ضمیمه نمایند و دقیقاً مشخص شود که این ضمائم کدام هستند.

همانطور که مطرح کردیم مهم ‌ترین اجزای یک قرارداد بندهای آن می باشند که به مهم ‌ترین‌های آن اشاره داشتیم، با این حال هر قرارداد ناشی از توافق دو یا چند فرد می باشد. پس در نتیجه می ‌تواند که بندهای متفاوتی را داشته باشد اما برای این که آن قرارداد اصولی بوده باشد و در هنگام ایجاد شدن اختلاف بتواند راهنمای قاضی قرارگیرد آوردن این بندها ضروری به نظر می آید.

 

هزینه ی وکیل قرار داد
He paid the lawyer’s fee

هزینه ی وکیل قرار داد

در رابطه با هزینه وکیل تنظیم قرارداد باید خدمتتان عرض کنیم که این هزینه به عوامل گوناگونی بستگی دارد و اگر شما قصد دارید از یک وکیل متخصص در امور قرار داد ها کمک بگیرید باید با آن ها تماس بگیرید تا آن ها یک قیمت را به شما اعلام کنند. لازم به ذکر است که هزینه مشاور قرارداد با وکیل ثبت قرارداد متفاوت است.  اگر با هزینه ی کار مشکل ندارید می توانید برای عقد قرارداد از یک وکیل کار کشته کمک بگیرید اما چنان چه مایل هستید کم تر هزینه کنید می توانید با مشاور عقد قرارداد مشورت کنید زیرا هزینه ی یک مشاور نسبت به هزینه ی وکیل خیلی مناسب تر است. بهتر است به این مسئله نیز توجه کنید که درست است که در این مرحله مقداری هزینه می کنید اما همین هزینه موجب می شود تا شما از ایجاد هر گونه اختلاف و مشکل جلوگیری کنید و در صورت بروز مشکل نیز بتوانید حق و حقوق خود را کامل از طرف مقابل قرار داد بگیرید.

هزینه ای که وکیل تنظیم قرارداد از شما مطالبه می نماید با توجه به نوع قراردادی است که تنظیم خواهد کرد. مفادی که در آن قید می شود، شرایطی که مد نظر طرفین می باشد برای درج در قرارداد و همچنین این موضوع مهم که از جانب یکی از طرفین قرارداد یا هر دوی آن ها وکالت دارد متفاوت می باشد. با این حال آیین نامه کانون وکلا تعرفه خاص و منحصر به فردی را برای تنظیم کردن انواع قراردادها پیش بینی نموده است که با مراجعه کردن به آن می توانید با خیال راحت با مراجعه کردن به وکلای متخصص در امر تنظیم قرارداد به انجام کار خود بپردازید.

داوری اختلاف های مربوط به امور قراردادها

در بسیاری از آیین نامه ها مرجع ذی صلاح حل اختلاف فی مابین دو طرف قرارداد، داوری معرفی شده است. در این حالت وکیل قراردادها بهترین و مناسب انسان و فرد  به جهت ارجاع داوری می باشد. چون که با تسلط به همه موارد آیین نامه ای و قراردادها می تواند بهترین رأی و نظر را در زمینه حل مشکل و چالش پیش آمده ارائه کند.

نکاتی مهم و کاربردی که باید در مورد قراردادها بدانید

در ابتدا نکته ای که باید شما عزیزان به آن توجه نمایید این می باشد که قرارداد ها یا به طور معین می باشند و یا نامعین هستند، قراردادهای معین قراردادهایی می باشند که قانون ضوابط و مقررات آن ها را پیش بینی و تعیین کرده است، اما قرارداد های غیر معین قراردادهایی می باشند که در قانون، نامی از آن ها برده نشده است. اما مطابق با ماده ۱۰ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران طرفین می توانند که آنها را منعقد نمایند، به این حالت که با توافقاتی که میان طرفین صورت خواهد گرفت، مفاد قرارداد شکل خواهد گرفت، اما باید توجه داشته باشید که مفاد قرارداد نباید برعکس نظم عمومی بوده باشد. با توجه داشتن به این توضیحات مطرح شده باید بیان کرد که طرف های قرارداد می‌توانند که هر مدل قراردادی را بین خویش منعقد نمایند و لازم نمی باشد ضرورتاً قرارداد منعقد شده میان آنها از قرارداد های تعیین شده در قانون بوده باشد، البته افراد باید در تنظیم کردن قراردادهای غیر معین، نظم عمومی را رعایت کنند و در غیر این حالت قرارداد منعقد شده میان آنها، بی تاثیر می شود.

چگونه برای تنظیم قرارداد با وکیل صحبت کنیم

شاید این سوال شما عزیزان هم باشد که چگونه باید با یک وکیل تنظیم قرارداد صحبت کنید. توجه کنید عزیزان که وکیلان زیادی در سراسر کشور در حوزه تنظیم کردن انواع قرارداد فعالیت دارند و با مقداری تحقیق و پرس و جو می توانید که یک وکیل تنظیم قرارداد کمیاب پیدا کنید و با او صحبت کنید و بتوانید یک قرارداد مناسب تنظیم کنید.

موسسه حقوقی تنظیم قراردادها

موسسات حقوقی به منظور جلوگیری از هر گونه مشکل حقوقی و اگاه کردن افراد در مسائل مختلف حقوقی، بهترین وکلا را در حوزه های مختلف حقوقی اعم از وکیل فعال و متخصص در تنظیم قراردادها را استخدام کرده اند که می توانید برای انجام انواع قراردادهای خود با ان ها مشورت کنید و یا تنظیم قرارداد خود را به ان ها بسپارید تا در اینده و در طول انجام و اجرای قرارداد دچار مشکلات حقوقی نشوید. از ان جایی که موسسات حقوقی برای اعتبار و شهرت خود ارزش ویژه ای قائل هستند ، بهترین و با تجربه ترین وکلا را استخدام می کنند که می توانید با خیالی اسوده تنظیم قراردادها و یا پیگیری دعاوی ایجاد شده قراردادهای خود را به ان ها بسپارید.

تمام وکلای گروه دادورزان صلح و سازش
All the lawyers of the Peace and Compromise Lawyers Group
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهندس غلامی
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۱۷:۱۵

وکیل با سوادی هستند
قرارداد واحد های منو ایشون نوشتند

اربابی
۱۴۰۲-۰۲-۱۱ ۱۱:۲۸

ایشون برای من قرار داد نوشتن هر روز خدا رو‌شکر میکنم که ایشون کار منو انجام دادند
خیلی دقیق هستند

آرسام
۱۴۰۲-۰۹-۰۵ ۱۸:۳۵

سلام هزینه تنظیم قرار داد برای ۱۵ کارمند شرکت دیجیتال مارکتینگ چقدر میشود ؟

ادمین گروه دادورزان صلح و سازش
۱۴۰۲-۰۹-۰۵ ۲۱:۳۲
پاسخ به  آرسام

سلام بستگی به نوع قرارداد و جزئیات قرارداد شما دارد برای برسی دقیق تر با شماره وکیل قرارداد ۰۹۱۹۲۳۲۹۷۸۷ تماس بگیرید.

پیمایش به بالا