لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل دعاوی خلع ید

وکیل دعاوی خلع ید

معنی خلع ید چیست؟ خلع ید و اثبات مالکیت دعاوی خلع ید چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا درباره دعوای خلع ید صحبت کنیم و درباره آن اطلاعات مفیدی به شما ارائه کنیم پس اگر قصد دارید درباره این موضوع اطلاعات مهمی به دست آورید مطالعه کردن این مقاله را از دست ندهید و آنها با ما همراه باشید. شاید برای شما هم این اتفاق شده باشد که ملکی را خریداری کرده اید اما متصرف ملک آذر و تحقیق می‌باشد و شما می‌خواهید ملک خریداری شده خود را از چنگ متصرف خارج کنید در این شرایط بهترین راه برای شما طرح دعاوی حقوقی خلعت علیهم تصرف ملک شما میباشد پس وقتی شما بخواهید تا صرف را از شخصی خود خارج کنید باید دعاوی خلع ید را در مراجع قضایی مطرح کنید.

طرفین دعاوی خلع ید چه افرادی می باشند؟

هر دعوای حقوقی که در مراجع قضایی مطرح می‌شود دارای دو طرف می‌باشد که آنها خواهان و خوانده می‌باشد. خواهان، کسی است که ملک او مورد تصرف قرار گرفته باشد و خواستار خلع ید از مصرف می‌شود. خوانده کیست؟ خوانده در دعوای خلع ید کسی است که متصرف ملک است و در صورت اثبات موظف است تا ملک را تخلیه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دعوای خلع ید باید به گروه حقوقی دادورزان صلح و سازش مراجعه کنید و از آن ها مشاوره حقوقی دریافت کنید.

خلع ید در مال منقول می‌باشد یا غیر منقول خلع ید دعوایی می‌باشد که مخصوص اموال غیر منقول مانند خانه زمین آپارتمان مغازه و غیره … می‌باشد و شما نمی‌توانید وقتی کسی به صورت غیرمجاز خودروی شخصی شما را تحت تصرف قرار گرفته است این دعوای حقوقی را مطرح کنید. برای نتیجه‌گیری و پیروزی در دعاوی خلع ید باید به بهترین وکیل ملکی مراجعه کنید.

درخواست مشاوره وکیل

مالکیت رسمی یا عادی در دعاوی خلع ید چیست

What is formal or normal ownership in expropriation lawsuits?

مالکیت رسمی یا عادی در دعاوی خلع ید چیست

یکی از مهمترین سوال‌هایی که مطرح می‌شود این است که با سند عادی می‌توان دعوای خلع ید را مطرح کرد؟ یکی از شرط‌های اصلی طرح دعاوی خلع ید داشتن سند مالکیت رسمی ملک می‌‌باشد. پس در نتیجه اگر سند شما عادی باشد نمی‌توانید به صورت مستقیم دعوای خلع ید را مطرح کنید و ابتدا باید برای دریافت سند رسمی اقدامات لازم را انجام دهید و سپس بعد از تنظیم سند رسمی می توانید دعوای حقوقی خلاقیت را در مراجع قضایی مطرح کنید. وکیل خلع ید خبره می‌تواند در این دعاوی به شما کمک کند و به شما کمک کند تا سند رسمی را دریافت کنید.

شرایط احراز تصرف خوانده

یکی دیگر از شرایط مطرح کردن دعاوی خلع ید که باید حتماً آن را در نظر داشته باشید احراز تصرف خوانده است. یعنی این که مالک باید ثابت کند که خوانده دعوا متصرف ملک است. برای اثبات تصرف خوانده دعوی، شما می‌توانید به دلایل مختلفی استناد کنید که یکی از بهترین دلایلی که می‌توانید بدان استناد نمایید، تامین دلیل است که بسته به شرایط باید به آن استناد کنید.

روش طرح دعاوی خلع ید

ابتدا باید مشخص شود که سند عادی است یا سند رسمی و با توجه به این موضوع اقدام به طرح دادخواست علیه متصرف ملک کنید.

درخواست مشاوره وکیل

غیر قانونی بودن تصرف خوانده است و چه شرایطی دارد؟

لازم است بدانید که اصلی ترین ادعای خواهان این است که متصرف فعلی ملک بدون اجازه وی و به صورت غیر قانونی ملک را تصرف کرده است. همچنین ممکن است شما ملک خویش را به فردی اجاره داده باشید و فرد مورد نظر بعد از اتمام مدت اجاره از تخلیه ملک خودداری کند، در این صورت شما نمی‌توانید دعوا مطرح کنید، دلیل این امر این است که تصرف متصرف فعلی در ملک از ابتدا به صورت غیر قانونی نبوده است و به موجب قرارداد اجاره بوده، پس در این حالت شما باید دعوای تخلیه علیه متصرف مطرح کنید.

شرایط خلع ید در املاک مشاع

Expropriation conditions in common property

شرایط خلع ید در املاک مشاع

بهتر است بدانید که مشاع بودن یک ملک هیچ تاثیری در طرح دعوا ندارد و هر یک از مالکان مشاع ملک که سهم مشاعی او به صورت غیر قانونی در تصرف مالک دیگر باشد می تواند علیه او طرح دعوای خلع ید مشاعی کنند.

مطالبه اجرت المثل ایام تصرف چگونه است

مالک‌های املاک تصرف شده لازم است بدانیم که وقتی ملک آنها به صورت غیر قانونی تحت تصرف شخصی باشد این افراد می‌توانند ضمن طرح دعوای خلع ید اجرت المثل ایام تصرف را نیز دریافت کنند.اجرت المثل با اجاره بها تفاوت دارد.

دعاوی خلع ید علیه ورثه

پس از فوت مالک اگر یکی از وراث در ملک تصرف داشته باشد باقی وراث می توانند علیه این فرد طرح دعوی نمایند. لازم به ذکر است که طرح دعوا علیه ورثه متصرف از سوی یکی از وراث به تنهایی نیز امکان پذیر است.

درخواست مشاوره وکیل

اجرای حکم خلع ید

بعد از این که حکم به سود مالک صادر شد و قطعی شد پرونده به اجرای احکام ارجاع می‌شود و اجرای احکام ابلاغیه‌ای برای متصرف صادر می‌کند مبنی بر این که ظرف مدت بیست روز ملک را تخلیه نماید و اگر بعد از گذشت این مدت تخلیه صورت نگرفت، به دستور قاضی اجرای احکام، ملک توسط ضابطین قضایی تخلیه می‌شود.

 

دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی خلع ید

Competent court to deal with expropriation claims

دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی خلع ید کدام است

بر اساس ماده 12 قانون آیین دادرسی مدنی تمامی دعاوی که در خصوص املاک مطرح می‌شود، دادگاه صالح به رسیدگی دادگاه محل وقوع ملک می‌باشد. پس در خصوص این دعوا، دادگاه صالح، دادگاه محل وقوع ملک مورد تصرف است.

مدارک مورد نیاز برای طرح دادخواست خلع ید

گواهی و سند راستین ملک (وجود سند الزامی است) ارائه کارت ملی و کارت بانکی برای احراز هویت و پرداخت هزینه‌های دادرسی دادگاه (وجود هردو الزامی است)، اراده شاهد و افراد مطلع از شرایط ملک به منظور ارائه توضیحات به دادگاه (الزامی در صورت وجود شاهدین)، درخواست جلب نظر کاشناس. شماره پرونده سند که به استناد آن ماهیت و مصدق سند تایید شود.تحقیقات به صورت محلی

درخواست مشاوره وکیل

بهترین وکیل دعاوی خلع ید

برای انتخاب بهترین وکیل خلع ید باید به نکات زیادی دقت کنید در دعاوی مختلف وکلای زیادی اقدام به وکالت می‌کنند اما دعاوی خلع ید بسیار مهم و پیچیده هستند و اگر آنها را به افراد متخصص واگذار نکنید می‌تواند آثار حقوقی و مالی سنگینی برای شما داشته باشد. وکیل خلع ید درجه یک به صورت تخصصی در دعاوی خلع ید فعالیت می‌کند. وکیل‌هایی که در حوزه املاک به صورت تخصصی فعالیت دارند و از قبول پرونده‌های دیگر تا حد امکان خودداری می‌کنند، وکیل ملکی یا وکیل دعاوی خلع ید موفق نام دارند که به دلیل تمرکز در حوزه املاک در اکثر اوقات نکات مهم را بیشتر تجربه کرده‌اند.

 

وکیل در کرد کوی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا