لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل سرقفلی

سرقفلی در فرهنگ لغت فارسی معین به حقی گفته می شود که بازرگان و کاسب نسبت به محلی پیدا خواهد کرد. در جهت تقدم در اجاره، شهرت، جمع آوری مشتری و … تعریف شده. در حقیقت به نوع کسب و کار مربوط نمی باشد. همچنین این سرقفلی به امکانات محل کسب ارتباط دارد. لازم است بدانید که سرقفلی واقعی مغازه ریشه قراردادی دارد. به عبارتی دیگر سرقفلی یک امتیاز است که مالک مغازه یا ملک مورد اجاره در هنگام بستن قرارداد به مستاجر می دهد. همچنین در قبال آن می تواند که مبلغی از مستاجر دریافت نماید. به این روش که مستاجر مالک سرقفلی می‌ شود. اگر‌ موجر در زمان قرارداد حق سرقفلی را از مستاجر دریافت کرده باشد باید در زمان تخلیه ملک توسط مستاجر حق سرقفلی را با توجه به قیمت روز به او پرداخت کند. همچنین مستاجر می تواند که حق سرقفلی خویش را در قبال دریافت مبلغی به فرد دیگری واگذار کند. برای داشتن یک وکیل سرقفلی موفق می توانید به گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مراجعه کنید.

بهترین وکیل زن در تهران

وکیل سرکار خانم فاطمه میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز در شهر تهران با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

شماره تماس وکیل خانم فاطمه میر 

9850 382 0912

معرفی وکیل فاطمه میر

ادرس وکیل میر ولیعصر

توقیف سرقفلی؟ توقیف سرقفلی برای مهریه زن؟ در این مقاله حقوقی ما سعی داریم به بررسی موضوع مهم سرقفلی بپردازیم و درباره آن اطلاعات مفیدی به شما بدهیم و اگر به این موضوع علاقه مند هستید مطالعه کردن این مقاله را از دست ندهید تا انتها با ما همراه باشید. در ابتدا برای درک بهتر موضوع سرقفلی را به زبان ساده برای شما توضیح می دهیم. در حقیقت سرقفلی پولی است که مستاجر برای مالکیت منافع یک ملک تجاری به مالک ملک پرداخت می کند ولی همچنان مالکیت عین و ملک مکان تجاری متعلق به موجر و مالک باقی می ماند و برای استفاده مستاجر از عین و ملک مکان تجاری قرارداد اجاره با صاحب ملک تنظیم می شود. همچنین اجاره بها توسط مستاجر به موجر پرداخت خواهد شد. بر اساس قانون روابط مالک و مستاجر، حق کسب و پیشه و تجارت حقی است که به صورت تدریجی و به مرور زمان برای مستاجر کسب و پیشه یا تجارت به وجود می آید پس در نتیجه بعد از اینکه مستقیم کار و فعالیت خود را انجام داد و پیش مشتریان خود اعتباری به دستاورد حقی برای او به وجود می‌آید که به آن حق کسب و پیشه و تجارت گفته می شود.

مشاوره حقوقی وکیل میر

وکلای گروه دادورزان صلح و سازش

وکلای سرقفلی وکلای سرقفلی تهران

مزایای مراجعه به وکیل سرقفلی

توجه کنید که از آن جایی که وکیل سرقفلی دارای تجربه کافی در حوزه پرونده های حقوقی مرتبط با سرقفلی است، به خوبی و به درستی از جریان دادرسی پرونده های مربوط به حق کسب و کار و پیشه آگاهی و اشراف دارد و همین موضوع باعث شده است که تا وقت شما بیهوده به هدر نرود و مجبور نشوید که هزینه دادرسی زیادی را برای احقاق حقوقتان پرداخت نمایید. اجتناب از این کار در مراحل دادرسی باعث می شود تا شما مجبور شوید هزینه دادرسی بیشتری بپردازید، پس مراجعه به وکیل سرقفلی یک انتخاب هوشمندانه برای کلیه صاحب های کسب و کار و تجار است. همه شما عزیزان به خوبی اطلاع دارید که رسیدگی کردن به پرونده های حقوقی و آغاز کردن یک دعوا دارای مراحل قانونی مختلف و متعددی می باشد که معمولا عموم مردم عادی از آن ها آگاهی ندارند. در این چنین مواردی بسیار دیده شده که بعضی از اشخاص به دلیل نا آگاهی از این موارد قانونی تصمیم خواهند گرفت که اصلا موضوع را پیگیری نکنند، چون که آن ها فرصت کافی و لازم را ندارند که مسئله را پیگیری و بررسی نمایند و در مورد مراحل دادرسی آن نیز تحقیقات لازم را به عمل آورند. البته که اگر قصد داشته باشیم به این موضوع به طور منطقی نگاه کنیم، این اشخاص که شامل اکثریت مردم جامعه می شوند، کاملا حق دارند، چون که دغدغه های زندگی تمامی آنان تا حدی زیاد می باشد که دچار کمبود وقت شده اند. از آن جایی که بیشتر اشخاصی که حقوق سرقفلی خویش را مطالبه می نمایند، تاجران و صاحبان کسب و کار هستند، بهتر می باشد که در همان ابتدا به سراغ یک وکیل سرقفلی بروند. کاملا طبیعی و درست می باشد که قشر مهم تجار و معامله گران دارای کمبود وقت می شوند. این دسته از اشخاص در جامعه ما متخصص در حرفه خود هستند و فرصت آن را ندارند که برای اخذ و دریافت حقوق خودشان، مراحل دادرسی مختلف و زیادی را طی کننند. در این چنین مواردی بهترین راه حل ممکن این می باشد که کار رسیدگی به پرونده های تجاری را به وکیل سرقفلی سپرد.

با حضور یک وکیل سرقفلی، دیگر جای هیچ نوع نگرانی برای اشخاص باقی نخواهد ماند، آن ها به آسانی می توانند که به کارهای روزمره خودشان رسیدگی نمایند و خیالشان از بابت پیگیری کردن پرونده حقوقی که دارند نیز راحت است. همچنین باید بدانید که وکیل سرقفلی می تواند به جای موکل خویش در جلسات دادگاه آماده بشود و همه اسناد و مدارک لازم را به جهت پیشبرد پرونده به کار بگیرد.

وظایف بهترین وکیل سرقفلی چیست؟

هر وکیل سرقفلی بعد از نهایی شدن قراردادش با موکلش در قبال او دارای یک سری از وظایف است که باید به خوبی به آنها پایبند باشد تا بهترین نتایج را برای پرونده کسب کند. به طور کلی، وظایف یک وکیل سرقفلی می‌تواند شامل موارد زیر  باشد:

  • راهنمایی مشتری در مورد حقوق و قوانین مربوط به املاک و مستغلات
  • ارائه مشاوره در مورد خرید، فروش و اجاره املاک
  • تدوین و بررسی قراردادهای املاک و مستغلات
  • حضور در دادگاه‌ها و نمایندگی موکل در دعاوی مربوط به املاک و مستغلات
  • رسیدگی به مسائل مربوط به مالکیت، رهن و اجاره املاک
  • رسیدگی به مشکلات مربوط به عدم تسلیم مستندات مالکیت و مسائل سند
  • پیگیری امور مربوط به مالکیت و امور ثبتی در دفترخانه‌های املاک البته لازم به ذکر است که وظایف وکیل سرقفلی به دلیل متنوع بودن موارد مربوط به املاک و مستغلات، ممکن است برای هر پرونده ای متفاوت باشد.
  • و …

وکالت در دعاوی سرقفلی

بهترین وکیل سرقفلی کیست؟

بهترین وکیل سرقفلی به وکیلی گفته می شود که در کار تجربه لازم را دارد و به خوبی می داند چه اقداماتی را باید برای کسب بهترین نتیجه ها انجام دهد. بهترین وکیل سرقفلی باید به نمایندگی از موکل خود جریان مدیریت و پیگیری پرونده را به دست بگیرد و برای آن به خوبی اقدام به جمع آوری مستندات لازم بکند. از آن جهت که پرونده های مربوط به حوزه املاک دارای جزییات زیادی است، بهترین وکیل سرقفلی باید به خوبی به کار خود و قوانین آن مسلط باشد تا بتواند پرونده را در بازه زمانی های خاص و شرایط پیچیده مجددا به خوبی پیش ببرد و بهترین نتایج را برای آن کسب کند.

وکیل برای سرقفلی

یکی از دلایل و علت هایی که باعث تضییع شدن حقوق بسیاری از اشخاص می شود آن می باشد که تعداد زیادی از مردم از حقوق طبیعی خود آگاهی کافی ندارند.  برای نمونه یکی از حقوق بسیار مهمی که معمولا شامل بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مختلف و متعدد می شود، حق سرقفلی است. وکیل سرقفلی می تواند به موکلان خودش کمک کند تا در کوتاهترین زمان ممکن برای اخذ حقوق خود اقدام کنند. شاید به طور کلی وقتی که شما در مورد مشکلات حقوقی خود صحبت می کنید و تصمیم میگیرید که برای احقاق حقوق مربوط به سرقفلی اقدام کنید، افراد بسیاری به شما پیشنهاد کنند که به وکیل دادگستری مراجعه نمایید.

 وکیل سرقفلی مغازه

وکیل سرقفلی مغازه من جمله وکلایی می باشد که بسیاری از صاحبان کسب و کار روال کاری این نوع وکیل را می شناسند. اما بعضی از اشخاص نیز درباره این موضوع آشنایی کامل را ندارند. هستند کسانی که ممکن می باشد برای گرفتن حق و حقوق خود، آگاهی و دانش کافی در حوزه های قانونی را نداشته باشند و به همین علت به وکیلی توانمند و البته سخنور نیاز دارند. در این میان، وکلایی می باشند که در حوزه سرقفلی فعالیت می نمایند. در حالت بروز هر نوع مشکل می توان برای جلوگیری از تضییع حق از توانایی وکیل سرقفلی و دعاوی حق کسب و پیشه استفاده کرد.

حق سرقفلی از آن کیست؟

باید به این نکته اشاره کرد که حق سرقفلی تنها در حوزه حقوق مالک نمی باشد. چون که در قانون روابط موجر و مستاجر ممکن می باشد که مستاجر اولیه ملک مورد نظر را به مستاجر ثانویه واگذار نمایند و این چنین می باشد که حق سرقفلی را می تواند از او طلب کند. با توجه به توصیه های وکیل سرقفلی مغازه مالک اولیه فروشگاه، مکان تجاری، مغازه و یا هر مکان این چنین دیگر در زمان عقد قرارداد می تواند یک مبلغ مشخص را در قرارداد خود ذکر کند که این مبلغ به عنوان مبلغ سرقفلی دریافت می شود.

وکیل سرقفلی

روش رسیدگی به دعاوی مربوط به سرقفلی و حق کسب و پیشه

رسیدگی نمودن به دعاوی ناشی از قانون مذکور بجز در مواردی خاص که در این قانون تصریح شده که از لحاظ صلاحیت و تشریفات رسیدگی‌ بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی و دیگر قوانین مربوط به عمل می آید. وکیل سرقفلی می تواند که همه نکات لازم را در مورد روش رسیدگی به این دعاوی به موکلان خودش ارائه کند. به صورت خلاصه روش رسیدگی کردن به این دعاوی که در مورد اتاق های استیجاری حکم دادگاه قسمت قطعی و لازم‌الاجرا است به شرح ذیل می باشد:

دادگاه در مورد اختلاف موجر و مستاجر نسبت به میزان مال‌الاجاره و یا حتی شرایط آن برای تعیین کردن اجاره‌بها و یا تحقیق کردن در عواملی که بر اساس آن می ‌توان اجاره ‌بها تشخیص داده شود و یا حتی با ارجاع امر به کارشناس میزان اجاره‌ بها را به نرخ عادله روز تعیین کند و نسبت به شرط اجاره اگر قبل اً‌اجاره ‌نامه تنظیم شده باشد شرایط را وفق با همان اجاره ‌نامه سابق و گذشته و الا بر اساس شروط متعارفه در اجاره‌نامه‌ها تعیین نماید. در همه مدتی که دادرسی در جریان می باشد مستأجر باید بر اساس ماده پنجم این قانون و شرایط پیشین مال‌الاجاره را بپردازد و از تاریخ ‌ابلاغ حکم قطعی دادگاه طرفین وظیفه دارند که در مدت زمان یک ماه به ترتیب مقرر در حکم دادگاه اجاره‌نامه تنظیم نمایند. اگر که در مدت زمان مقرر در حکم اجاره‌نامه تنظیم نشده باشد به تقاضای یکی از طرف ها دفتر دادگاه رونوشت رای را به جهت ثبت آن حکم به دفتر اسناد رسمی‌ابلاغ و به طرفین اخطار خواهد نمود که در روز و ساعت تعیین شده برای امضاء اجاره‌نامه در دفترخانه حضور به هم‌ رسانند.‌

بدانید که اگر که موجر حاضر به امضای اجاره‌نامه نشده باشد نماینده شخص دادستان اجاره ‌نامه را به مدت زمان یک سال از طرف موجر ممتنع امضاء می‌کند و اگر مستأجر تا‌ ده روز برای امضاء اجاره‌نامه حاضر نشده باشد به تقاضای موجر همان دادگاه دستور تخلیه عین مستاجره را صادر می‌ کند. وزارت دادگستری در میان کارشناسان رسمی عده ‌ای را به جهت اجراء مقررات این قانون در هر سال انتخاب و به دادگاه‌ها معرفی‌می‌ کند، طرز تعیین کردن و شرایط و میزان حق‌الزحمه کارشناسان بر اساس آیین‌نامه‌ای می باشد که وزارت دادگستری تنظیم و به موقع اجراء خواهد گذاشت.‌ در مورد هایی که حکم بر تخلیه صادر شده است دادگاه در حکمش و بر اساس مورد مهلتی که از ده روز کمتر و از دو ماه تجاوز‌ نمی کند برای تخلیه تعیین خواهد کرد.

مثالی برای سرقفلی به زبان ساده

در بعضی از موارد در هنگام عقد اجاره ملک تجاری مالک افزون‌بر کرایه از مستاجر یک وجه هم تحت عنوان سرقفلی دریافت می کند مستاجر با دادن وجه سرقفلی به مالک حقی پیدا می‌ کند که به واسطه این حق نسبت به افراد دیگر در اجاره کردن ملک مزبور حق تقدم دارد و اگر مستاجر ملک را دوبار اجاره نکند و بخواهد ملک را تخلیه نماید مالک و چه سرقفلی که در ابتدا اجاره از مستاجر دریافت کرده است را به قیمت عادله روز به او برگرداند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع سرقفلی می توانید با وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید.

وکیل سرقفلیماهیت حقوقی مبحث سرقفلی

در بررسی موضوع سرقفلی از منظر قانون متوجه می‌شویم که سرقفلی یک حق معنوی است که تاجر برای ادامه شغل خود و کسب درآمد به آن نیاز دارد همچنین از طرف دیگر این حق معنوی است و باز تقدم در اجاره ملک مورد نظر می شود. لازم است بدانید که سرقفلی جز اموال غیر منقول تبعی است. وکیل متخصص دعاوی سرقفلی بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند به تاجران کمک کند تا برای اخذ این حق قانونی اقدامات لازم را انجام دهند.

وکیل سرقفلی کیست؟

استفاده کردن از دانش و مهارت این نوع وکلا، دارای مزایا و فواید بسیار زیادی می باشد. شما برای جلوگیری کردن از اتلاف وقت و هم چنین پرداخت کردن هزینه های بالای دادرسی برای دفاع از حقوق خودتان، بهتر است به وکیل سرقفلی مغازه مراجعه نمایید. به این علت که وکیل در این حوزه می ‌تواند بخاطر دانش و تجربه کافی روند دادرسی را مدیریت کند. آن دسته از افرادی که با مشکلات مطالبه سرقفلی رو به رو هستند، معمولا صاحب انواع کسب و کار در حوزه های گوناگون هم چون تجار به شمار می آیند.

اهمیت مراجعه به وکیل سرقفلی

امروزه در دنیای تجارت و کسب و کار وجود یک وکیل امری ضروری و مهم به نظر می آید. همان طور که اشاره شد وکیل سرقفلی نیز برای اخذ کردن بسیاری از حق و حقوق صاحبان کسب و کار اهمیت ویژه ای دارد. به طور معمول این نوع وکیل به خوبی می داند که می توان سرقفلی را به عنوان یک حقوق، با قابلیتی هم چون نقل و انتقال در نظر داشت.

وکیل برای تخلیه سرقفلی

وکیل برای تخلیه سرقفلی می‌تواند با توجه به قوانین رسمی سرقفلی اقدام به تخلیه مستاجر کند. همانطور که گفتیم موجر می‌تواند با پرداخت حق سرقفلی و البته با دلیل موجهی مانند بازسازی ملک، سکونت در ملک و یا راه‌اندازی کسب و کار اقدام به تخلیه سرقفلی به طور قانونی کند.

وکیل امور سرقفلی

یکی از موضوعات و دغدغه های امروز کسبه، سرقفلی و مسائل راجع به آن می باشد .قانونگذار در قوانین متعدد، من جمله قانون موجر و مستأجر، مالیاتی و صنفی به ابعاد مختلف و متعدد سرقفلی پرداخته است. و احکام خاصی را در مورد این موضوع مقررداشته است. به علاوه شما همواره می‌توانید که از مشاوره حقوقی که توسط وکیل امور سرقفلی ارائه می شود بهره مند باشید. دعاوی مختلف و متعدد که در زمینه سرقفلی مطرح می شود این دعاوی تحت عناوین مختلف از سوی فروشنده یا خریدار سرقفلی در دادگاه های عمومی حقوقی قابل طرح است.

درخواست مشاوره وکیل

انواع سرقفلی کدام است

یکی از مهم ترین مسائلی که بهترین وکیل متخصص سرقفلی در جلسه مشاوره به شما توضیح می دهد انواع سرقفلی می باشد. برای حضور در دعاوی سرقفلی افراد باید با انواع سرقفلی آشنایی داشته باشند تا بتوانند از حقوق خود در قوانین کشور اطلاع داشته باشند

سرقفلی واقعی: یکی از رایج ترین مدلهای سرقفلی می باشد که افراد بسیار زیادی از آن استفاده می کنند سرقفلی واقعی به این معنی است که مستاجر از همان ابتدا که وارد یک متر می شود آن را از مالک یا مستاجر قبلی خریداری می‌ کند پس در مقابل دریافت این سرقفلی مبلغی را نیز باید بپردازد و در اصطلاح عامیانه سرقفلی را خریداری کند.

سرقفلی مجازی: همان حق کسب و پیشه و تجارت می باشد که ناشی از تلاش مستأجر می باشد و موجب اعتبار و شهرت تجاری ملک می شود. این حق در قانون روابط موجر و مستأجر قید شده است.

سرقفلی بهتر است یا مالکیت؟

ابتدا قبل از هر چیزی باید مطرح شود که حق سرقفلی با حق مالکیت بسیار متفاوت می باشد. حق سرقفلی به زبان ساده، حق یا امتیازی می باشد که شخص مستاجر در مکان تجارت خودش با پرداخت کردن مبلغی با عنوان سرقفلی در ابتدای اجاره و مبلغی ناچیز به صورت ماهیانه به دست می آورد. لازم به ذکر است که شخص مستاجر به واسطه داشتن این حق قانونی از منافع و مزایای ملک با اجاره کمتری نسبت به دیگران استفاده خواهد کرد، همچنین برای مستاجر که در اجاره آن ملک تقدم و اولویت به نسبت دیگر متقاضیان اجاره بعد از انقاضای مدت اجاره ایجاد خواهد شد. در حقیقت سرقفلی به معنای مالکیت موقت است و با شرایط خاص در مکان کسب و کار می باشد. همچنین این حق قابل انتقال، خرید و فروش و اجاره نیز می باشد. فرد مستاجر یک ملک تجاری برای داشتن حق سرقفلی باید که ابتدا مبلغی به صورت توافقی و در زمان عقد قرارداد، در ابتدای اجاره به عنوان سرقفلی و مبلغی کمی نیز به صورت ماهیانه به عنوان اجاره بهای سرقفلی به شخص مالک پرداخت نماید تا شخص مالک اصلی با مشکلاتی مثل ادعای مالکیت ملک از طرف مستاجر مواجه نشود. اما در واقع حق مالکیت، حق تمام و کمال یک انسان نسبت به یک مال می باشد و فرد مالک به واسطه داشتن حق مالکیت این امکان را دارد که هر نوع تصرفی در ملک خویش را انجام بدهد، به غیر از استثنائات قانونی که در مورد آن ها وجود دارد. مالکیت می تواند که در هر گونه مال منقول و غیر منقولی به دلیل سند عادی یا رسمی وجود محقق بشود. اما سرقفلی حقی می باشد که صرفا نسبت به ملک تجاری ایجاد خواهد شد. بر اساس حکم قانون و همچنین شرع، مالک واقعی فردی می باشد که به طور شرعی و قانونی صاحب مالی بوده باشد. تصرفات غیر قانونی افراد در یک مال تحت عنوان غصب  شناخته خواهد شد و فرد متصرف غیرقانونی نیز مالک نیست بلکه غاصب می باشد و نسبت به آن مال ضامن می باشد.

قانون موجر و مستاجر در مورد سرقفلی

همان طور که شما می‌دانید و از آنجایی که موضوع سرقفلی برای قانونگذار کشور ما یعنی ایران دارای اهمیت بسیار زیاد و بسیاری بوده است، در قانون موجر و مستاجر، مفاد قانونی مختلف و زیادی را در مورد آن تدوین و مقرر کرده است. همچنین وکیل سرقفلی هم در محاکم قضایی با استناد به چنین قوانین و مقرراتی به دفاع از موکلینش برای جلوگیری کردن از ضایع شدن حقوق آن ها می پردازد به چند مورد از مهم ترین قوانین آن اشاره خواهیم نمود:

هر وقت که شخص مالک، ملک تجاری خویش را به اجاره واگذار کند می‌تواند که مبلغی را با عنوان سرقفلی از مستاجر خودش دریافت و مطالبه کند. همچنین ‌شخص مستاجر می‌تواند که در انتهای مدت اجاره برای واگذاری حق خودش مبلغ معینی را از موجر یا مستاجر دیگر به عنوان سرقفلی دریافت نماید، مگر آنکه در ضمن عقد‌اجاره حق انتقال به غیر از مستاجر سلب و گرفته شده باشد. اگر که مالک سرقفلی نگرفته باشد و شخص مستاجر با دریافت کردن سرقفلی ملک را به دیگری واگذار کند بعد از پایان مدت اجاره مستاجر اخیر‌ حق مطالبه کردن سرقفلی از مالک را ندارد. توجه داشته باشید که اگر شخص مالک سرقفلی دریافت نکرده باشد شخص و مستاجر با دریافت کردن سرقفلی ملک را به دیگری واگذار کند، بعد از پایان یافتن مدت زمان اجاره مستاجر اخیر ‌حق مطالبه کردن سرقفلی از مالک را ندارد. در حالتی که موجر به طریق و روش صحیح شرعی سر قفلی را به مستاجر منتقل کند، زمان تخلیه مستاجر حق مطالبه کردن سرقفلی به قیمت‌عادله روز را خواهد داشت.

هرگاه ضمن عقد اجاره شرط شود، تا زمانیکه عین مستاجره در تصرف مستاجر باشد مالک حق افزایش اجاره بها و تخلیه عین مستاجره را‌نداشته باشد و متعهد شود که هر ساله عین مستاجره را به همان مبلغ به او واگذار نماید در اینصورت مستاجر می‌تواند از موجر و یا مستاجر دیگر‌مبلغی به عنوان سرقفلی برای اسقاط حقوق خود دریافت نماید. هر وقت که ضمن عقد اجاره شرط بشود که مالک عین مستاجره را به‌ غیر مستاجر اجاره ندهد و همه ساله آن را به اجاره متعارف به مستاجر متصرف‌واگذار کند، مستاجر می ‌تواند که برای اسقاط حق خویش و یا تخلیه محل مبلغی را تحت عنوان سرقفلی مطالبه و دریافت کند. اگر که مدت زمان اجاره ملک به پایان برسد یا مستاجر سرقفلی به مالک پرداخت نکرده باشد و یا این که مستاجر همه حقوق ضمن عقد را استیفاء کند زمان تخلیه عین مستاجره حق دریافت سرقفلی ندارد.

وکیل سرقفلی

تعیین میزان حق سرقفلی

در حالتی که مالک و مستأجر در میزان حق سرقفلی توافق نکنند، کارشناس با توجه به موارد زیر به تعیین این مبلغ اقدام خواهد کرد

  • شرایط و کیفیت اجاره از لحاظ مزایایی که در اجاره‌نامه برای مالک یا مستأجر ذکر شده است.
  • موقعیت، مکان و مرغوبیت محل کسب یا تجارت.
  • وضع کردن محل اجاره از لحاظ بنا.
  • زمان و مدت اشتغال مستأجر به کسب‌وکار در مکان اجاره و حسن شهرت وی که در معروفیت محل اثر داشته‌است.
  • مخارجی که مستأجر در جهت آماده‌سازی و تزئینات متحمل شده است.

شباهت های سرقفلی با حق کسب و پیشه یا تجارت چیست

هر دو آن ها مالی بوده دارای ارزش اقتصادی می باشند و قابل تبدیل به پول هستند.هر دو قابل انتقال به ورثه می باشند چه اینکه مستاجر حق اتقال به غیر داشته باشد یا نداشته باشد و ورثه غیر نیست بلکه قائم مقام خاص است. هر دو قابل انتقال به غیر می باشند. از نظر قابلیت توقیف و اجرا مشترک می باشند.

بررسی کردن موضوع حق کسب و پیشه و یا تجارت در قانون

وقتی که وکیل سرقفلی وکالت پرونده های مربوط با حق کسب و پیشه را می پذیرد از مفاد قانون موجر و مستاجر برای احقاق حق و حقوق موکل خوبش در دادگاه استفاده می نماید. در رابطه با موضوع حق کسب و پیشه در قانون موجر و مستاجر می توان موضوعات زیر را مطرح نمود:

در موارد زیر نیز درخواست تخلیه مکان کسب و پیشه و یا تجارت از دادگاه جایز‌ می باشد:

تخلیه کردن به مقصود احداث ساختمان جدید.

تخلیه کردن به مقصود احتیاج فردی برای کسب و پیشه و یا تجارت موجر به شرط استفاده کردن فردی موجر دادگاه با توجه به مقررات این قانون‌نسبت به حقوق کسب و پیشه و یا تجارت حکم می دهد.

در حالتی که شخص مالک ملکی را برای ساختمان تخلیه کند مکلف می باشد تا شش ماه ساختمان را شروع کند و در این فاصله نیز حق‌کسب و پیشه و یا تجارت در آن محل را نخواهد داشت.

در موردی که به یکی از دلایل فوق در این ماده حکم بر تخلیه صادر خواهد شد، هر وقت که در ملک ساختمانی متناسب با کسب و پیشه یا‌تجارت شخص مستاجر سابق احداث بشود مستاجر سابق نیز حق تقدم در اجاره را دارا می باشد اما مشروط بر این شرط که زمان خروج از ملک نظر خویش را به وسیله‌اظهارنامه به مالک اعلام نموده باشد در این حالت مالک به وسیله اظهارنامه زمانی را که ساختمان برای استفاده مستأجر حاضر می شود به او اطلاع‌داده و شرایط اجاره و میزان مال‌الاجاره را در اظهارنامه قید می‌ کند و مستأجر می ‌تواند که در جواب همین اظهارنامه صریحاً رد یا قبول خودش را اعلام دارد‌ و در حالت قبول مستاجر مبلغی را که به عنوان حقوق کسب و پیشه و یا تجارت دریافت داشته را در صندوق دادگستری در مدت ده روز سپرده و با ارائه کردن نسخه‌اظهارنامه و قبض سپرده به دفترخانه نزدیک به مکان مستغل تقاضای تنظیم اجاره نامه را می‌ نماید.

‌ دادگاه شخص مستاجر مکان پیشه و کسب یا تجارت مانع مالک از تعمیرات ضروری بشود این اختلاف به دادگاه بخش محل وقوع ملک ارجاع‌ داده می شود و رسیدگی به موضوع خارج از نوبت به عمل می آید. دادگاه قبل از رسیدگی به دعوی به طرفیت تکلیف سازش یا ارجاع به داوری می‌ کند و در حالت عدم سازش و عدم تراضی به داوری‌دادگاه رسیدگی و حکم مقتضی صادر می کند.

تفاوت سرقفلی با حق کسب و پیشه یا تجارت چیست

سرقفلی از نظر شرعی یک کار صحیح است و مشکل شرعی ندارد اما در مورد حق کسب و پیشه مشهور می گویند حلال نیست. مبلغ و میزان سرقفلی بر اساس موقعیت محلی و کیفیت بنا و تجهیزات محل مورد اجاره بستگی دارد ولی در حق کسب و پیشه این موارد ملاک نیست و اصولا باید طول مدت اجاره و حسن شهرت مستاجر که در معروفیت محل مزبور موثر افتاده است ونوع کسب و پیشه و تجارت ،ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.

آیا ملکی که سرقفلی آن متعلق به دیگری است را میتوان انتقال داد؟

بله مطابق قانون مدنی و قوانین راجع به روابط موجر و مستاجر انتقال ملک به دیگری باعث از بین رفتن حق سرقفلی مستاجر نمیشود و مستاجر کماکان حق سرقفلی نسبت به مورد اجاره را دارد مگر اینکه در عقد اجاره شرط شده باشد که در صورت انتقال ملک از طرف مالک به دیگری برای مالک حق فسخ وجود داشته باشد.

آیا سرقفلی را می توان مورد مزایده قرار داد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر ،در رای وحدت رویه شماره 1779-71/7/12شورای عالی ثبت قید شده است که: نظر به اینکه مزایده سرقفلی مغایر با حقوق اشخاص ثالث است لذا هر گونه اقدام در این مورد وجه قانونی ندارد.

درخواست مشاوره وکیل

ویژگی‌های سرقفلی چیست؟

در قوانین و مقررات زمان های قدیم، بدون درج شدن این موضوع در قرارداد اجاره حق کسب و پیشه و تجارت به جهت مستأجر به وجود می‌ آمده است و بجز بعضی استثنائات، پس از پایان قرارداد اجاره مالک حق بیرون کردن مستأجر را نداشته و همچنین اجاره به صورت خودکار تمدید می شد. اما در قانون و مقررات روابط موجر و مستأجر جدید مصوب 1376 حق کسب و پیشه و تجارت به حق سرقفلی تغییر نام پیدا نمود. برعکس حق کسب و پیشه یا تجارت به‌ طور خودکار قرارداد اجاره را تمدید نمی ‌کند، پس بنابراین پس از اتمام مدت قرارداد، درصورتی‌که مستأجر با مالک به توافق نرسد، باید ملک را تخلیه کند. حق «سرقفلی» برخلاف حق کسب و پیشه یا تجارت به‌صورت خودکار ایجاد نمی‌شود، بلکه مالک و مستأجر باید ضمن عقد اجاره در این مورد به توافق برسند؛ بنابراین در صورت عدم توافق طرفین در هنگام عقد قرارداد، مستأجر نمی‌تواند ادعایی در خصوص این حق داشته باشد. حق «سرقفلی» برخلاف حق کسب و پیشه یا تجارت به‌صورت خودکار ایجاد نمی‌شود، بلکه مالک و مستأجر باید ضمن عقد اجاره در این مورد به توافق برسند، بنابراین در صورت عدم توافق طرفین در هنگام عقد قرارداد، مستأجر نمی‌تواند ادعایی در خصوص این حق داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره حقوقی با وکیل حرفه ای در رابطه با سرقفلی تماس بگیرید.

وکیل سرقفلیآیا مالک از فروش سرقفلی درصدی می گیرد؟

اگر مستاجر در اجاره نامه حق انتقال به غیر داشته باشد به مالک درصدی تعلق نخواهد گرفت، و حق سرقفلی به مستاجر می رسد اما در صورتی که حق انتقال به غیر نداشته و با رضایت مالک انتقال دهد در این مورد در صورت توافق میتواند درصد بگیرد.

توقیف سرقفلی برای مهریه زن

سرقفلی از حقوق مالی و قابل توقیف است و جز مستثنیات دین نمی باشد و مهریه جز دیون مرد محسوب می شود پس زن می تواند از بابت مهریه خود درخواست توقیف سرقفلی را بنماید میتوانید با وکیل مهریه نیز مشورت کنید ، حق کسب و پیشه یا تجارت نیز شامل همین قانون می شود.

تفاوت سند مالکیت و سرقفلی

زمانی که سند مالکیت یک ملک به نام فردی باشد، آن فرد حق هر نوع دخل و تصرف در ملک خویش را به جز استثنائاتی که قانون تعیین و مقرر کرده است دارد. در صورتی که سرقفلی، به امتیاز فعالیت یک کسب و کار در همان ملک می گویند. صاحب حق سرقفلی، در حقیقت طی امضا کردن قرارداد حق سرقفلی، مستاجر از طرف مالک اصلی ملک، اجازه دارد که برای مدت زمانی معین در آن ملک به کسب و کار بپردازد. لازم به توجه می باشد که مبلغ قابل توجهی به عنوان اجاره حق سرقفلی همان ابتدا و مبلغی ناچیز نیز به طور ماهانه از مستاجر دریافت می شود.

تفاوت سرقفلی با اجاره

اجاره بهای یک ملک، در حقیقت یک قرارداد می باشد که تمامی منافع و مزایای یک ملک را در قبال پرداخت کردن اجاره بها برای مدت زمانی مشخص در اختیار مستاجر قرار خواهد گرفت، اما سرقفلی حقی می باشد که در ابتدا و به قبال اجاره امتیاز فعالیت و کسب و کار، پرداخت می شود.

شماره وکیل سرقفلی

بعد از اینکه به این نتیجه رسیدید که چه وکیلی برای شما مناسب تر است، نیاز دارید تا راه های ارتباطی با او را بیابید. در این بخش از این مقاله قصد داریم در مورد راه های ارتباطی با وکیل سرقفلی صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم.  برای ارتباط با وکیل، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • تماس تلفنی: با شماره تلفن وکیل سرقفلی تماس بگیرید و درخواست خود را برای مشورت حقوقی بیان کنید. شما می توانید با استفاده از شماره 09192329787 با چنین وکیلی به آسانی در ارتباط باشید و با توجه به نیاز خود مشاوره دریافت کنید.
  • ارسال ایمیل: به آدرس ایمیل وکیل ایمیل بفرستید و درخواست خود را برای مشورت حقوقی بیان کنید و در مورد بررسی پرونده خود توسط او صحبت کنید.
  • ملاقات حضوری: با وکیل سرقفلی قرار ملاقات حضوری ترتیب دهید و در جلسه با وکیل درخواست خود را بیان کنید.

بسته به شرایط و موقعیت شما، می‌توانید از یکی از روش‌های فوق برای ارتباط با وکیل استفاده کنید. به صورت کلی بهترین راه های ارتباطی با وکیل سرقفلی راه هایی هستند که برای شما راحت تر در دسترس هستند و وکیل مد نظرتان نیز از آن طریق می تواند با شما در ارتباط باشد. یکی از این راه های ارتباطی، استفاده از شماره وکیل سرقفلی است.

وکیل متخصص سرقفلی

وکیل اختصاصی سر قفلی، وکیلی است که در زمینه وکالت پرونده های سرقفلی دارای تبحر و تجربه زیادی می باشد. استفاده از وکیل اختصاصی مرتبط با پرونده خودتان باعث خواهد شد تا شما از بهینه ترین روش ها و در سریع ترین زمان ممکن پرونده خود را پیش ببرید. دلیل این اتفاق این است که یک وکیل اختصاصی سرقفلی به نکات این حیطه به خوبی تسلط دارد و با روش های بهینه برای پیش بردن پرونده های این چنینی نیز آشنایی دارد، در نتیجه او خواهد توانست تا به خوبی با استفاده از دانش و مهارت هایش در زمینه سرقفلی پرونده شما را پیش ببرد. امروزه به دلیل گسترده شدن ابعاد کار وکالت موردی که به منظور بهتر پیش رفتن وکالت اهمیت پیدا می کند این است که از وکلای متخصص نظیر، وکیل اختصاصی سرقفلی استفاده شود. وکیل متخصص در یک زمینه مشخص مشغول به فعالیت مدام می باشد و به خوبی در آن زمینه اطلاعات کسب می کند. به غیر از داشتن دانش در زمینه وکالت، داشتن تجربه نیز بسیار مهم است و یک وکیل متخصص سرقفلی از آن جهت که زمان زیادی از دوران حرفه ای خود را در این شاخه سپری کرده است، دارای تجربه کافی نیز می باشد.

خلاصه مطلب

در یکی دیگر از نوشته های سایت گروه وکلای دادورزان صلح و سازش همراه شما بودیم و در مورد عنوان وکیل سرقفلی صحبت کردیم. امیدواریم مطالبی که در این نوشته مورد بررسی قرار گرفته اند برای شما مفید بوده باشد و از آنها به خوبی استفاده کرده باشید. در این نوشته سعی داشتیم تا پاسخ سوالات احتمالی شما را بدهیم، همچنین در صورتی که هنوز پاسخ سوال خود را پیدا نکرده اید و یا سوال جدیدی در ارتباط با عنوان های مطرح شده دارید می توانید آن را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ گوی شما همراهان گرامی باشیم. در این نوشته که با محوریت موضوع وکیل سرقفلی بود ما به بررسی عنوان هایی نظیر: مثالی برای سرقفلی به زبان ساده، بررسی ماهیت حقوقی مبحث سرقفلی، بررسی وکیل سرقفلی کیست؟ سرقفلی بهتر است یا مالکیت؟ بررسی قانون موجر و مستاجر در مورد سرقفلی، تعیین میزان حق سرقفلی، ویژگی‌های سرقفلی چیست؟ بررسی تفاوت سند مالکیت و سرقفلی و … پرداختیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل سرقفلی با ما به واسطه شماره تماس 09192329787 و یا راه های ارتباطی سایت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

وکیل در کرد کوی

درخواست مشاوره وکیل

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اکرمی
۱۴۰۱-۰۸-۲۷ ۱۶:۵۸

گیر ورثه افتاده بودم برای ملکم آقای میر پروندم رو قبول کردند راضی بودم
اکرمی بابل

مهرابی
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۱۷:۳۶

مشاوره خوبی دادند

مرادی
۱۴۰۲-۰۲-۱۱ ۱۳:۰۲

بهترین وکیل ملکی هستند
من وکیل های زیادی داشتم

مرادی
۱۴۰۲-۰۲-۱۱ ۱۳:۰۷

عالی هستند

Ali
۱۴۰۲-۰۹-۰۵ ۱۸:۴۱

امکان انتقال حق سرقفلی به وراث امکانپذیر است؟

ادمین گروه دادورزان صلح و سازش
۱۴۰۲-۰۹-۰۵ ۲۱:۳۶
پاسخ به  Ali

سلام بله امکان انتقال به وراث صاحب حق سرقفلی وجود دارد.

پیمایش به بالا