وکیل طلاق یک طرفه در تهران

وکیل طلاق یک طرفه در تهران

وکیل طلاق یک طرفه در تهران

در حقیقت طلاق یک طرفه به آن نوع از طلاق گفته می شود که برخلاف طلاق توافقی که زوجین به صورت مشترک به این توافق می رسند که به زندگی مشترک خاتمه دهند و‌در مورد مسائل مالی و غیر مالی ناشی از نکاح به توافق می رسند که در حقیقت در این نوع از طلاق ( توافقی ) زوجین به صورت مشترک درخواست طلاق می‌ دهند. ولی در طلاق یک طرفه یکی از زوجین خواهان و‌خواستار طلاق می باشد و خود مستقیما بدون حضور و ‌موافقت طرف دیگر درخواست طلاق را به استناد دلایل و مستندات خود داده و در این‌نوع طلاق قاضی مربوطه دلایل و مستندات مربوطه را بررسی و در صورتی که آن را موجه بداند اقدام به صدور رای طلاق می نماید. برای مشاوره با وکیل در تهران تماس بگیرید.

بهترین وکیل زن در تهران

وکیل سرکار خانم فاطمه میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز در شهر تهران با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

شماره تماس وکیل خانم فاطمه میر 

۹۸۵۰ ۳۸۲ ۰۹۱۲

معرفی وکیل فاطمه میر

ادرس وکیل میر جردن

وکلای گروه دادورزان صلح و سازش

وکیل در تهران وکیل در تهران

شماره وکیل در تهران

وکیل طلاق یک طرفه باسابقه در تهران

طلاق یکی از راه کار های قانون گذار برای پایان دادن به زندگی مشترکیست که زن یا شوهر دیگر نمی خواهد به هر دلیلی آن را ادامه دهند. در جاییکه یکی از طرفین مایل به جداییست در اینجا اقدام به طلاق یک طرفه می کند. همانطور که می دانید طلاق یک امر تشریفاتی است و باید حتما از طریق دادگاه حکم به طلاق صادر شود.

وکیل طلاق یک طرفه متخصص در تهران

داشتن خانواده سالم امری ضروری است چرا که به حفظ همه جانبه جامعه و افراد کمک می کند. یکی از موارد پیش بینی نشده خانواده طلاق است. آمارهای جهانی روند رو به رشدی را در این زمینه نشان می دهند. در ایران هم با وجود نهادهای اجتماعی و خدمات فرهنگی متاسفانه شاهد سیر صعودی طلاق هستیم. طلاق صدمات روحی و روانی هم به زوجین و هم خانواده های دو طرف وارد می آورد و از جمله معضلاتی هست که در پی آن مسائل دیگری را هم با خود دارد.برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید.

درخواست مشاورهه

بهترین وکیل طلاق یک طرفه در تهران

طلاق یک طرفه آن نوع از طلاق است که در آن فقط زن و یا مرد خواستار طلاق می باشند و طرف دیگر به هردلیلی قصد انجام طلاق ندارد. زمانی که هر یک از زوجین بخواهند به صورت یک طرفه از همسر خود جدا شوند، بایستی اقدام به طرح دادخواست طلاق به دادگاه بکنند. با توجه به شرایط ذکر شده در قانون، می توان برداشت کرد که وکیل طلاق یک طرفه ضوابط و مراحل قانونی بسیار متفاوتی نسبت به وکیل طلاق توافقی دارد،

عسر و حرج زوجه

مواقعی که عسر و حرج زوجه مطرح شود که و زندگی برای زن با سختی و مشقت همراه باشد. در این شرایط، زن می‌تواند به طور یک طرفه از مرد طلاق بگیرد و دادگاه به درخواست طلاق از طرف زن رسیدگی می‌کند.

از جمله موارد شامل عسر و حرج می‌توان به محکومیت قطعی زوج به حبس بیشتر از ۵ سال زندان یا اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر یا مشروبات الکلی اشاره کرد.

طلاق در قانون ایران

با توجه به قانون مدنی طلاق را این گونه می توان تعریف نمود، طلاق ایقاعی است که از سوی مرد یا نماینده او واقع می شود. حتی در مواردی که طلاق بر اساس توافق زوجین صورت می‌گیرد، باید آن را یک عمل حقوقی یک جانبه به شمار آورد. زیرا توافق زوجین که شرط یا انگیزه طلاق می‌باشد با خود طلاق متفاوت است و طلاق یعنی آخرین عملی که با اجرای صیغه طلاق تحقق می‌یابد. رابطه نکاح را منحل می‌سازد، در هر حال یک عمل حقوقی یک جانبه است و ناشی از اراده طرفین نمی‌ باشد.

لزوم وجود گواهی عدم امکان سازش برای طلاق از سمت مرد

لزوم اجازه دادگاه یا همان گواهی عدم امکان سازش برای طلاق یک طرفه به اراده ی مرد برای حفظ بنیان خانواده و حمایت از آن و تلاش برای تدوام و ادامه‌ی آن است. از همین رو قانون در راه مصلحت اجتماع می‌تواند متصدیان دفاتر طلاق را از اقدام به طلاق، تا وقتی که محکمه عدم موفقیت خود را در ایجاد صلح و سازش میان زوجین به اطلاع آن‌ها نرسانده است منع کند. محاکم کوشش خود را در ایجاد صلح و سازش میان زوجین به عمل می‌آورند و فقط هنگامی که بر محکمه ثابت شد که واقعا امکان صلح و سازش میان زوجین وجود ندارد گواهی عدم امکان سازش را صادر می‌کند.

درخواست مشاورهه

شرایط طلاق یک طرفه از طرف مرد و زن چگونه است 

طبق نص صریح ماده ۱۱۳۳ قانون‌مدنی که البته ماده مذکور از شرع ما گرفته شده مرد هر زمانیکه بخواهد می‌تواند زوجه دائمی خود را طلاق دهد. از آن جایی که در اکثر مواقع مرد حق طلاق دارد شرایط طلاق یک طرفه از طرف مرد در تهران خیلی هم سخت و پیچیده نیست . اما مراحل طلاق یک طرفه از طرف زن پیچیده تر است و زن باید چندین شرط ضمن عقد را ثابت کند . برای مثال باید از مدت ترک خانه توسط مرد ۴ سال گذشته باشد و یا این که مرد معتاد باشد. اگر همسر زن در زندان هم باشد او می تواند به صورت یک طرفه طلاق بگیرد. همچنین مطابق ماده ۱۱۲۹ قانون مدنی، در صورتی که مرد توانایی پرداخت نفقه را نداشته باشد یا اینکه از پرداخت نفقه خودداری کند، زن می‌تواند به صورت یک طرفه از مرد طلاق بگیرد.

وکیل طلاق یک طرفه در تهران

درخواست مشاورهه

تشریح طلاق یک طرفه از طرف زن

زن به جهت ثبت دادخواست طلاق در ابتدا باید به دفتر خدمات قضایی مراجعه کند، در این مرحله بعد از ثبت دادخواست طلاق از طرف زن پرونده به دادگاه محل سکونت زن ارجاع داده می شود. شعبه دادگاه مربوطه نیز بعد  از ارجاع پرونده با توجه به کثرت یا قلت پرونده ها جهت حضور زوجین روز معینی را به عنوان جلسه دادگاه مشخص و اعلام می نماید و در جلسه دادگاه بعد از حضور طرفین و استماع دفاعیات زوجین مبادرت به صدور رای می نماید.

شرایط طلاق یک طرفه زن

برای اینکه شناخت بیشتری درباره نحوه مطرح نمودن درخواست طلاق از جانب زن داشته باشید، در ادامه شرایط طلاق یک طرفه زن را ارائه نموده این:

  • ارائه کردن درخواست طلاق به دادگاه خانواده
  • شرکت کردن در جلسات مشاوره
  • تطابق شرایط دادخواست مطرح شده با ماده ۵۱ قانون آیین دادرسی مدنی و ارائه مشخصات خواهان و خوانده، ذکر درخواست خواهان از دادگاه و…
  • دارا بودن یکی از شرایط طلاق از طرف زن یا داشتن وکالت طلاق

مراحل طلاق یک طرفه زن

  • ثبت‌نام کردن در سامانه تصمیم
  • شرکت کردن در جلسات مشاوره پس از دریافت نوبت در سامانه تصمیم
  • دریافت کردن فرم‌های درخواست طلاق از جانب زن و تکمیل کردن آن‌ها
  • تنظیم کردن دادخواست طلاق یک طرفه زن و ارائه دادخواست و فرم‌های تکمیل شده به دادگاه خانواده
  • تعیین جلسه دادرسی و بررسی دلایل طلاق یک طرفه زن و مدارک و مستندات ارائه شده و صدور حکم دادگاه
  • درخواست تجدید نظر از سمت زن یا مرد
  • ثبت درخواست فرجام خواهی پس از صدور رای دادگاه تجدید نظر در دیوان عالی کشور
  • صدور حکم طلاق در حالت صلاحدید دادگاه و مراجعه کردن زوجین به یکی از دفاتر ازدواج و طلاق در کمتر از ۶ ماه برای جاری کردن صیغه طلاق

وکیل طلاق یک طرفه در تهران

شرایط مهریه در طلاق از طرف زن

با توجه به این موضوع که مهریه حق مالی می باشد و مشروط نمی باشد و به محض وقوع عقد زن مالک مهر می شود، فرقی ندارد که درخواست طلاق از طرف کدام یک از زوجین بوده باشد و زوج وظیفه دارد که در هر حال مهریه را پرداخت کند. وکیل طلاق از طرف زن می تواند در این پرونده به موکل خود کمک کند و تمامی امور را انجام دهد.

انواع طلاق یک طرفه

می‌توان بیان کرد که طلاق یک طرفه طلاقی می باشد که به طور توافقی نباشد و بنا به اراده و اقدامات یکی از زوجین شروع و انجام بشود. طلاق یک طرفه می‌تواند از جانب مرد یا از طرف زن باشد.

لازم به ذکر می باشد چون در ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی حق طلاق برای مرد در نظر گرفته شده است مرد می‌تواند که در مدت زمان کوتاه ‌تری با پرداخت کردن حقوق مالی همسرش او را طلاق دهد. اما طلاق یک طرفه‌ای که از جانب زن باشد متاسفانه دارای شرایط سخت‌تری از لحاظ زمان و هزینه می باشد و زن نمی‌تواند به هر دلیلی تقاضای طلاق نماید و بتواند طلاق یک طرفه بگیرد. پس بنابراین، حتما باید برای طلاق دلیلی را داشته باشد که برای دادگاه یک دلیل قانع‌کننده‌ای به حساب بیاید و از نظر دادگاه ادامه‌ زندگی برای آن زن عملا غیر ممکن بوده باشد. پس بنابرین اگر خواهان طلاق یک طرفه می باشید و دلایلتان از مصادیق عسر و حرج نیست شما راه بسیار سختی در پیش دارید.

وکیل طلاق یک طرفه زن

به صورت کلی در گذشته و پیش از تصویب قانون جدید، طلاق توافقی در مدت زمانی کمتر از یک هفته انجام می گرفت اما در حال حاضر وفق با قانون جدید پرونده طلاق به مراکز مشاوره ارجاع داده می شود تا فرصتی ایجاد شود تا زوجین از طلاق منصرف بشوند و به زندگی مشترک بازگردند که همین موضوع پروسه طلاق توافقی را کمی زمان بر نموده است.

وکیل طلاق یک طرفه چگونه می باشد؟

طلاق یک پدیده ناخوشایند اجتماعی می باشد که بر اجزای اصلی خانواده و همچنین جامعه تأثیر دارد. امروزه روز بسیاری از مردان و زنان به امید حل شدن مشکلات خود در راهروهای دادگاه ها و شوراهای اختلاف قدم می زنند. اما بعضی از اوقات به علت قوانین دست و پاگیر و عدم آگاهی حقوقی ممکن می باشد مدت زیادی طول بکشد.

تفاوت طلاق یک طرفه و طلاق توافقی

در طلاق توافقی زن برای دریافت کردن مهریه، نفقه، اجرت‌المثل، حضانت فرزند و… با هم توافق می‌ نمایند، پس بنابراین در طول جلسات دادرسی اعتراضی بابت دریافت یا بخشیدن مهریه و… وجود ندارد و رای دادگاه برای جدایی و طلاق سریع‌تر صادر خواهد شد. همچنین، با توجه به این که زن و مرد برای طلاق با هم توافق نموده اند، هر دو آن‌ها در جلسات دادگاه و مشاوره حاضر خواهند شد و روند اجرای پرونده طلاق با مشکل یا وقفه مواجه نخواهد شد. اما در طلاق یک طرفه باید زن دلیل طلاق را به دادگاه ثابت نماید و بر اساس دادخواست تنظیم شده از جانب زن و ارائه دلایل و مستندات، مرد باید همه حق و حقوق زن را پرداخت کند و برای اجرای حکم قاضی و جاری شدن صیغه طلاق زن را همراهی نماید. همچنین در حالتی که مرد درخواست طلاق را مطرح نموده باشد، باید حقوق زن شامل مهریه، نفقه و… را بپردازد. بعد از آن دادگاه رای طلاق را صادر می‌کند. به همین خاطر است که پرونده‌های طلاق یک طرفه پیچیده‌تر می باشد و باید وکیل آشنا با قوانین حقوقی برای پیشبرد پرونده همراه خواهان یا خوانده باشد. و در آخر در طلاق‌ های توافقی هزینه طلاق به طور معمول توسط هر دو شخص پرداخت می‌شود، اما برای طلاق یک طرفه فردی که درخواست طلاق را مطرح کرده است باید هزینه کلیه مراحل را بپردازد.

وکیل طلاق یک طرفه در تهران

درخواست مشاورهه

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دادثنا
1401-07-20 04:54

با سلام خدمت مدیریت محترم سایت حقوقی دادورزان
سایت بسیار عالی دارید خدا خیرتون بده مقالتون در خصوص طلاق بسیار عالی و کامل بود
با تشکر

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده