لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل ورشکستگی

زمانی یک فرد ورشکسته می‌شود که دیگر نتواند دیون خود را بپردازد البته ورشکسته شدن و اعلام ورشکستگی قوانین خاص خود را دارد و با بدهی‌های معمولی متفاوت است. لازم به ذکر است که تنها تجار و بازرگان‌ها بنابر قوانین خاصی می توانند اعلام ورشکستگی کنند در آن صورت هم این دادگاه است که حکم نهایی را می‌دهد. قطعا می‌دانید که این پروسه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و تنها یک وکیل متخصص ورشکستگی است که می‌تواند به کار سرعت دهد و تمام مراحل قانونی را طی کند. شاید با خود بپرسید که وکیل ورشکستگی کیست؟ وکیل ورشکستگی کسی است که سالیان سال در این زمینه فعالیت کرده است و تجارب مفیدی در این زمینه دارد و می‌تواند کمک شایانی به شما کند. اگر مایل هستید بیشتر در این باره بخش‌های بعد را از دست ندهید همچنین برای راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مشاوره بگیرید.

شماره تماس و آدرس وکیل سرکار خانم فاطمه میر در تهران

وکالت در دعاوی ورشکستگی

وکیل ورشکستگی

وکیل سرکار خانم فاطمه میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز در شهر تهران با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

تخصص و مهارت ها :
مسلط به رویه محاکم
وکالت تخصصی در دعاوی کیفری
وکالت تخصصی در دعاوی با موضوعات مواد مخدر، کلاهبرداری، جرایم اقتصادی، جرایم پولی و بانکی و جرایم منافی عفت
وکالت در دعاوی در صلاحیت دیوان عالی کشور

لازم است بدانید که وکیل ورشکستگی شرکت یا اشخاص، فردی می‌باشد که در زمینه حقوق، دارای مدرک تحصیلی می‌باشد و بعد از گذراندن آزمون وکالت، پروانه خویش را دریافت نموده است و در دعاوی مرتبط با ورشکستگی تاجر یا شرکت تجارتی، قبول وکالت خواهد نمود. این وکیل، وظایف زیادی مانند ثبت کردن دادخواست صادر کردن حکم ورشکستگی و حضور یافتن در جلسات دادگاه را بر عهده دارد.

وقتی که افراد مشمول احکام ورشکستگی می‌شوند که دچار حالت ورشکستگی بشوند. بر اساس قانون برای انجام دادن مراحل و اقدامات بعد از ورشکستگی نیازمند مشاوره‌ها و راهنمایی‌های وکیل ورشکستگی نیز می‌باشد. افزون بر آن از وظایف دیگر وکیل ورشکستگی انجام امور تصفیه می‌باشد که در خلال متن به مراحل و اقدامات بعد از ابلاغ حکم ورشکستگی توسط دادگاه می‌پردازیم. فی الحال، وکیل ورشکستگی، وکیلی با سابقه در زمینه انجام دادن امور ورشکستگی و انجام دادن امور حقوقی مربوط به آن می‌باشد. به صورت کلی وکیل خوبی که در حوزه اخذ و دریافت حکم ورشکستگی یا انجام دادن مراحل آن دارای تجربه و سابقه می‌باشد وکیل ورشکستگی است.

زمانی که ثابت شود فرد ورشکسته است مشمول احکام ورشکستگی می‌شود و فرد باید با یک وکیل صحبت کند.‌ لازم به ذکر است که از آن جایی که اعلام ورشکستگی و ماجرای بعد از آن خیلی پیچیده و تخصصی است شما باید به دنبال یک وکیل ورشکستگی خوب و با تجربه باشید. یک وکیل با تجربه چندین جلسه مشاوره برای شما اختصاص می‌دهد و تمام جوانب کار را بررسی می‌کند. شما بعد از این که تصمیم با همکاری با او گرفتید می‌توانید برای دریافت حکم ورشکستگی روی او حساب کنید. در واقع وکیل ورشکستگی نماینده‌ی شما است و قرار است تمام مراحل قانونی را انجام دهد.

 

انواع ورشکستگی

شایان ذکر است که ورشکستگی انواع مختلف و دلایل زیادی دارد و هر کدام از این انواع نیز انواع مخصوص به خود را دارد.

  • ورشکستگی عادی
  • ورشکستگی به تقصیر
  • ورشکستگی به تقلب

اولین قدم این است که شما به عنوان فرد ورشکسته به دادگاه اعلام ورشکستگی کنید. ورشکستگی عادی این گونه است که فرد دیگر نمی‌تواند بدهی‌هایی که دارد را پرداخت کند و به دادگاه اعلام می کند‌. فرد می‌تواند سه روز بعد از متوقف شدن پرداخت دیون و متوقف شدن آنها به دادگاه مراجعه کند و تمام صورت حساب‌ها و دفاتر خود را به دادگاه تحویل دهد تا دادگاه بررسی‌های لازم را انجام دهد. این نوع ورشکستگی به دلایلی هم چون نوسان ارزی، از بین رفتن کالاها در دریا و یا تورم ایجاد می‌شود. ورشکستگی به تقصیر نیز این گونه است که فرد در مهلت مقرر شده اعلام ورشکستگی نمی‌کند و در این زمان قرض یکی از طلبکارها را کامل پرداخت می‌کند. این به تاخیر انداختن گزارش معمولا با یک خرید بیشتر از ارزش و یا فروش ارزان‌تر همراه است. در ورشکستگی به تقلب نیز تاجر دفتر تجاری را به عمد گم می‌کند و یا بخشی از دارایی خود را مفقود  می‌کند و یا با جعل سند کار خود را پیش می‌برد. باید خدمتتان عرض کنیم که تعقیب جزایی به تقلب مثل تعقیب جزایی به تقصیر است برای اطلاعات بیشتر با وکیل جعل اسناد مشورت کنید.

وکالت در دعادی ورشکستگی

بهترین وکیل ورشکستگی

شاید شما هم امروزه با واژه ورشکستگی برخورد کرده باشید در دنیای بیزینس امروزی در جریان بورس و ریسک‌های اقتصادی کسی که به عنوان تاجر بدهی‌هایش بیشتر از دارایی‌هایش باشد ورشکسته محسوب می‌شود. یک تاجر مالی ورشکسته نمی‌تواند از پس تعهدات مالی خود بر آید. پس از ورشکستگی لازم است فرد ورشکسته به دادگاه اعلام ورشکستگی کرده و برای پیگیری امور حقوقی و مالی خود با یک وکیل مجرب در ارتباط باشد.

وکیل ورشکستگی کسی است که به نیابت از تاجر ور شکسته تمام امور مالی و حقوقی وی را اداره می‌کند. از جمله وظایفی که بهترین وکیل ورشکستگی به عهده دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعلام ورشکستگی به دادگاه متناسب با نوع ورشکسته شدن، اعلام ورشکستگی ممکن است به شکل‌های مختلفی مثل مبنی بر تقاضای دادستان، مبتنی بر درخواست یک یا چند نفر از طلبکاران و یا متناسب با اظهارات شخص ورشکسته صورت می‌گیرد.
  • برگزاری جلسات مشاوره درباره نحوه دریافت حکم ورشکستگی که به توصیه بهترین وکیل ورشکستگی این حکم زمان عدم پرداخت و توقف پرداخت بدهی‌ها از سوی تاجر یا شرکت تجاری بر ضمه آن فرد است. وکیل ورشکستگی خوب کسی است که به تاجر بفهماند به محض اعلام ورشکستگی و دریافت حکم از دادگاه حق تصرف در اموال وی ممنوع است. بعد از دریافت حکم ورشکستگی تاجر حق مداخله در احکام دداگاهی را ندارد و به عنوان فرد محجور تمامی اداره امور را به دست نماینده خود یعنی وکیل سپرده است.
  • بعد از دریافت حکم وکیل ورشکستگی باید از دادگاه مربوطه حکم وکالت ورشکستگی را نیز دریافت کند تا تصرف کامل به امور موکل خود را بدست گیرد.
  • حالا نوبت به انجام تمامی مراحل پس از دریافت حکم می‌رسد. از مهمترین مراحل پس از دریافت حکم تصفیه امور ورشکستگی است که دادگاه به این منظور شخصی را به عنوان مدیر تصفیه و فردی را به عنوان ناظر بر امور تصفیه مشخص می‌کند. سپس نوبت به تعیین اموال فرد می‌رسد. از جمله وظایف مدیر تصفیه این است که قبل از تقسیم اموال بین طلبکاران از تمامی کسانی که نسبت به اموال مشخص شده تاجر ورشکسته مدعی هستند، مشخص کرده سپس تمامی اموالی که در طول زمان دچار کاهش قیمت و ارزش می شوند را به فروش برساند و به پول نقد تبدیل کند.
  • بعد از مشخص کردن اموال و نقد کردن اموال مشخصه توسط مامور تصفیه، بستانکاران به مدت ده روز مهلت دارند که تقاضای اجرای اصول کنند. تصفیه امور ورشکستگی حداکثر تا مدت 8 ماه پس از دریافت حکم توسطه بهترین وکیل ورشکستگی و از طریق به مزایده گذاشته شدن اموال انجام می‌شود.

با این اوصاف می‌توان دریافت که وکیل ورشکستگی نقش مهمی را در امور مربوط به اعلام و دریافت حکم ورشکستگی و تصفیه امور اجرا می‌کند. بهترین وکیل ورشکستگی برای دفاع از حقوق تاجر یا شرکت تجاری ورشکسته در دادگاه حاضر می‌شود. همچنین وی با اگاهی کامل نسبت به اصول و قوانین حقوقی ورشکستگی به تاجر و طلبکاران بهترین مشاوره را ارائه می‌دهد و به خوبی می توان در حفظ حقوق طلبکاران به آنها کمک کند. بهترین وکیل ورشکستگی کسی است که علاوه بر اجرای امور حقوقی مربوط به ورشکستگی و دارا بودن ویژگی های یک وکیل خوب، تجربه نسبتا مناسبی در دعاوی مربوطه داشته باشد. وی باید فردی امین و صادق نیز باشد زیرا مدیریت امور کلان مالی را در دست دارد.

برای تماس با بهترین وکیل ورشکستگی با شماره های زیر در ارتباط باشید:

شماره بهترین وکیل ورشکستگی:

09192329787 / 051-46224091

وکالت در دعاوی ورشکستگی

نقش وکیل ورشکستگی

در برخی از موارد ورشکستگی جرم به حساب می‌آید و بعضا منجر به تضرر اشخاصی می‌شود که نتیجه تقلب و تقصیر شخص تاجر یا مدیران شرکت‌های تجاری می‌باشد. در هر صورتی وکیل ورشکستگی برای دفاع کردن از حق و حقوق شاکی آماده ارائه کردن مشاوره و وکالت می‌باشد. در این حالت نقش وکیل ورشکستگی حفظ کردن منافع طلبکاران و شاکیان است. وکیل متخصص با اشراف داشتن کامل بر قانون تجارت و مدنی جمهوری اسلامی ایران مربوط به ورشکستگی مشاوره اصولی و درست در مورد اقامه دعوا ارائه می‌دهد. با توجه داشتن به مجازات‌های وضع شده در قانون برای اشخاص ورشکسته و همچنین مطالبات پرداختی به بستانکاران در امور تصفیه لازم به دانش حقوقی و تخصص وکیل ورشکستگی می‌باشد. پس نقش وکیل ورشکستگی در طی کردن روند تصفیه و یا به سرانجام رسیدن دعاوی مرتبط به آن مهم و حیاتی می باشد.

وکیل متخصص ورشکستگی

ورشکستگی اتفاقی است که برای تاجران و سرمایه داران بر اساس دلایل مختلفی می تواند صورت بگیرد. اما در رابطه با این موضوع رعایت و دریافت یک سری مشاوره‌ها از یک فرد متخصص در زمینه ورشکستگی می‌تواند کمک شایانی به شما بکند. با توجه به موارد مطرح شده شما می‌توانید از یک وکیل متخصص ورشکستگی استفاده کنید. وکیل متخصص ورشکستگی وکیلی است که شما از او در رابطه با فرایند اعلام ورشکستگی و موارد بعد از آن مشاوره حقوقی می‌گیرید تا بهترین نتیجه را بگیرید. اعلام ورشکستگی دارای پیچیدگی‌های خاص خود می‌باشد و می‌تواند فرآیندی طولانی شود. اما با این حال اگر شما از وکیل متخصص ورشکستگی استفاده کنید با توجه به تبحر و تجربه‌ای که در پیش بردن اینگونه پرونده‌ها دارد می‌تواند به خوبی شما را راهنمایی کند و پرونده‌تان را سریعتر به نتیجه برساند. با گسترش قانون دیگر وکیلی قادر نیست تا به همه موضوعات قانون اشراف کامل داشته باشد. از این رو استفاده از وکلای متخصص کمک شایانی به شما برای پیش برد بهتر پرونده‌تان خواهد کرد. یکی از وکلای تخصصی، وکیل متخصص ورشکستگی است. این وکیل در زمینه پرونده‌های اعلام ورشکستگی تخصص دارد و در کنار تخصصش از دانش و تجربه مناسبی برخوردار است. با داشتن تمامی این پارامترها یک وکیل متخصص قادر خواهد بود تا پرونده شما را به خوبی برسی کند و ابعاد مختلفی از آن را شناسایی کند و در نتیجه پرونده را از بهترین مسیرها پیش ببرد. یکی از مزایای مهم استفاده از وکیل متخصص ورشکستگی این است که با توجه به تجربه‌ای که در این نوع از پرونده‌های حقوقی دارد، به سریع‌ترین شکل ممکن پرونده را پیش خواهد برد و در نتیجه پرونده سریع‌تر تکلیفش مشخص خواهد شد. شما می‌توانید با استفاده از وکیل متخصص ورشکستگی در زمان و هزینه برای پیگیری پرونده صرفه جویی کنید و کار خود را به یک فرد متخصص بسپارید.

وکیل ورشکستگی

دادگاه صالح برای رسیدگی به امور ورشکستگی

یک وکیل با توجه به نوع ورشکستگی و صلاح دیدی که دارد اقدامات لازم را به دادگاه صالح و ذی صلاح می‌سپارد. دادگاه‌ها از لحاظ صلاحیت به دو دسته‌ی ذاتی و مکانی تقسیم می‌شوند. چنان چه ورشکستگی از نوع تقصیر و یا تقلب باشد در دادگاه عمومی مطرح می‌شود و چنان چه ورشکستگی عادی در دادگاه حقوقی دعوی مورد بررسی قرار می گیرد.

دادگاه صالح برای ورشکستگی

لزوم داشتن وکیل ورشکستگی

شروع کردن رسیدگی به دعوای ورشکستگی در دادگاه مستلزم تقدیم کردن دادخواست از طرف ذی نفع می‌باشد. اگر که خود شخص تاجر متوقف خواهان دعوای ورشکستگی بوده باشد، موظف است که بر اساس ماده 413 قانون تجارت، صورت حساب دارایی و همه دفاتر تجاری خویش را ضمیمه دادخواست کند. طلبکاران موظفند مدارک و دلایل مبتنی بر طلبکار بودن خویش را به دادگاه تقدیم نمایند. دادستان نیز باید شواهدی را که در نظر او بیانگر توقف تاجر بوده اند، پیوست دادخواست کند.‌ در مواردی که دادستان یا طلبکاران اقدام به تنظیم و تقدیم کردن دادخواست می‌نمایند، خوانده همان تاجر متوقف می‌باشد اما در حالتی که خود شخص تاجر نسبت به اعلام کردن توقف اقدام کند، به نظر می‌رسد که طرف دعوا با قرار دادن یک یا چند نفر از طلبکاران برای شروع کردن رسیدگی توسط دادگاه کافی می‌باشد. دعوای ورشکستگی اگر چه واجد آثار مالی بسیاری می‌باشد اما یک دعوای غیر مالی هم به حساب می‌آید.

درخواست مشاوره وکیل

اشخاص مشمول احکام ورشکستگی

توجه کنید که ورشکستگی حالتی می‌باشد که مختص به اشخاص خاصی است که به آن تاجر یا بازرگان گفته می‌گویند. در اصطلاح عامیانه اشخاصی که به اندازه قابل توجهی بدهکار شده‌اند را ورشکسته می‌نامند اما در حقیقت ورشکستگی حالتی می‌باشد که برای تجار رخ خواهد داد نه تمام اشخاص عادی که صرفا بدهی زیادی را دارند. وکیل ورشکستگی هم نیز با توجه به این موضوع مهم و با در نظر داشتن اهمیت موضوع شناسایی ورشکسته در مشاوره‌های حقوقی این مساله را به مراجعه کننده خودش یادآوری خواهد کرد که قوانین ورشکستگی در قانون تجارت و قانون مدنی شامل حال افراد حقیقی مثل تاجر و بزرگان و افراد حقوقی یا شرکت‌های تجاری است.

وظایف و تکالیف شخصی که ورشکسته شده است

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که یک وکیل ورشکستگی نه تنها کارهای حقوقی و دادگاهی را برای شما انجام می‌دهد بلکه به شما می‌گوید که وظایف و تکالیف شخصی که ورشکسته است چیست. علاوه بر این به شما به صورت کامل توضیح می‌دهد که شرایط بدهی شخص ورشکسته باید چگونه باشد. پس اصلا لازم نیست نگران چیزی باشید؛ شما تنها کافی است زمانی که احساس کردید دیگر نمی‌توانید بدهی‌های خود را بپردازید نزد یک وکیل ورشکستگی بروید تا او به شما بگوید که باید چه کارهایی را انجام بدهید تا به بهترین نتیجه‌ی ممکن برسید.

درخواست مشاوره وکیل

مزایا و معایب عواقب اعلام ورشکستگی چیست

در این بخش علاوه بر اینکه در رابطه با مزایا و معایب عواقب اعلام ورشکستگی می‌پردازیم به نکاتی مهم در ورشکستگی تاجر و شرکت تجاری می‌پردازیم. مزایای اعلام ورشکستگی این است که شما دیگر لازم نیست به صورت مستقیم با طلبکار ها در ارتباط باشید و علاوه بر این می‌توانید بدهی‌هایی که به دولت دارید را با تاخیر بپردازید. از معایب این کار نیز می‌توان به این اشاره کرد که فرد از دخالت در اموال محروم می‌شود. علاوه بر آن فرد حق دفاع از دعوی را ندارد. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که فرد ورشکسته باید تمام اموال خود را به مامور تصفیه تحویل دهد و دیگر نمی‌تواند تا پایان بررسی‌ها برای دعاوی مالی دادخواست دهد و یا این که در اموال خود تصرفی داشته باشد.

چگونه یک وکیل ورشکستگی خوب پیدا کنیم؟

وقتی که شخص تاجر یا شرکت تجارتی و یا دیگر افراد ذی نفع، مانند طلبکاران ورشکسته، به دلیل تحقق یافتن یکی از انواع ورشکستگی، قصد دارند از یک وکیل ورشکستگی، کمک دریافت کنند، لذا با توجه به اهمیت این موضوع و امر مهم در این بخش از مقاله، قصد داریم که در مورد راه و روش‌های پیدا نمودن یک وکیل ورشکستگی خوب، صحبت کنیم که به شرح زیر هستند:

استفاده کردن از مشورت دیگران، اولین و مناسب‌ترین راه و روش برای پیدا نمودن یک وکیل ورشکستگی، برای شرکت تجاری یا فرد تاجر، استفاده کردن از مشورت افراد و شرکت‌هایی می‌باشد که قبل از این، با مساله و بحران ورشکستگی، روبرو بوده اند و از کمک یک وکیل، در این زمینه، بهره مند شده‌اند.

وظایف وکیل ورشکستگی

ورشکستگی، من جمله مسائل ومورادی می باشد که عموما، افراد تاجر و به خصوص شرکت های تجارتی و دیگر افراد ذی نفع، مثل طلبکاران ورشکسته، به تنهایی از عهده اداره کردن آن، بر نمی آیند و نیاز به وکیل ورشکستگی پیدا خواهند کرد، اما با توجه به این موضوع مهم که وظایف یک وکیل ورشکستگی، نکات خاص به خود را دارد، عدم اطلاع داشتن از این وظایف، ممکن می باشد که باعث تضرر شخص تاجر ورشکسته، شرکت وکالت دهنده یا دیگر افراد ذی نفع، در دعاوی شرکت شود.

به همین جهت در این بخش از مقاله می خواهیم که درباره وظایف مهم و زیاد وکیل ورشکستگی از نگاه قانون تجارت و همچنین قانون آیین دادرسی مدنی، صحبت نماییم و بیان کنیم که یک وکیل ورشکستگی، به دلیل عقد وکالت، در برابر فرد یا شرکت ورشکسته و به صورت کلی، موکل خویش، چه وظایفی خواهد داشت. لازم به توجه می باشد که وظایف هر وکیلی، اعم از وکیل حقوقی، وکیل شرکت دانش بنیان و وکیل ورشکستگی و سایر، محدود به حدود اختیارات آن ها است و باید، در وکالت نامه، تصریح لشود، در غیر این حالت، وکیل حق اقدام در مورد مواردی که تصریح نشده است و خارج از حدود وکالت است را ندارد. با در نظر گرفتن این نکته، وظایف وکیل ورشکستگی به شرح زیر است:

ثبت کردن دادخواست صدور حکم انحلال شرکت مورد نظر به علت ورشکستگی، از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، حضور یافتن در جلسات رسیدگی کردن به انحلال شرکت و ارائه کردن مدارک مثبت ورشکستگی فرد یا شرکت که شامل دفاتر قانونی آن ها می باشد و همچنین، دفاع کردن از  حق و حقوق افراد ذی نفع، مانند طلبکاران ورشکسته(در حالتی که وکیل افراد ذی نفع، غیر از ورشکسته بوده باشد). انجام دادن مراحل قانونی اعلام ورشکستگی، حداکثر ظرف مدت سه روز پس از توقف شرکت یا فرد و اعلام کردن این امر، به دادگاه صالح برای رسیدگی کردن به ورشکستگی و تسلیم کردن دفاتر تاجر و شرکت تجارتی، به محکمه قضایی. شایان ذکر می باشد که عدم انجام دادن این امر، شرکت یا فرد ورشکسته را در معرض اتهام ورشکستگی به دلیل تقلب، قرار می دهد. شرکت کردن در جلسه های رسیدگی، در مواردی که طلبکاران، علیه شرکت، به دلیل ورشکستگی، ثبت دادخواست کرده اند. همچنین، انجام دادن مصالحه، تجدید نظر خواهی، واخواهی، فرجام خواهی و اعاده دادرسی، نسبت به آرای صادر شده از محاکم، در حالت نیاز.

دادگاه صالح برای رسیدگی به امور ورشکستگی

به طور کلی دعوای ورشکستگی یک دعوای حقوقی می باشد و دادگاه عمومی حقوقی محل اقامت شخص تاجر متوقف جهت رسیدگی کردن به این دعوا صلاحیت خواهد داشت. باید بدانید که مطابق با حکم مقرر شده در ماده 21 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، دعوای راجع به توقف یا ورشکستگی باید که در دادگاهی اقامه بشود که فرد متوقف یا ورشکسته، در حوزه آن اقامت دارد یا داشته است و ‌اگر که در ایران اقامت نداشته باشد، در دادگاهی اقامه خواهد شد که شخص متوقف یا ورشکسته در حوزه آن برای انجام دادن معاملات خویش شعبه یا نمایندگی را داشته دارد.

مقررات حاکم بر ورشکستگی

قوانین و مقررات حاکم بر ورشکستگی در جمهوری اسلامی ایران عمدتاَ تابع دو قانون می‌باشد : قانون تجارت تصویب شده است1311 ( مواد 412 به بعد ) و همچنین قانون اداره کردن تصفیه امور ورشکستگی تصویب شده در سال 1318. از مجموع مقررات و قوانین این دو قانون استنباط شده است که تعیین شدن آن ها دو هدف عمده را دنبال نموده است :

1- منع کردن شخص تاجر از دخالت کردن در اموال و دارایی هایش و در نتیجه منع کردن او از انتقال آن ها به افراد ثالث به زیان طلبکاران وی.

2- قرار گرفتن طلبکاران در شرایط مساوی و برابر، به این معنی است که هیچ کدام نتوانند منفرداَ به بدهکار ورشکسته رجوع کرده و قبل از دیگران کل طلبشان را دریافت نمایند.

برای رسیدن به اهداف ذکر شده در فوق، قانون گذار ترتیبی قرار داده است که اموال شخص ورشکسته، در یک فرایند خاص، با عنوان تصفیه امور ورشکسته، بین طلبکاران وی تقسیم بشود، به صورتی که کلیه طلبکاران او بتوانند به نسبت طلبشان از شخص ورشکسته، سهمی از دارایی موجود او را دریافت کنند، اما این تقسیم وقتی مجاز می باشد که معلوم بشود فرد بدهکار متوقف می باشد، یعنی از پرداخت کردن همه دیون خویش به طلبکاران عاجز می باشد، به بیان دیگر، باید محقق لشود بدهکار ورشکسته می باشد تا تصفیه اموال او توجیه داشته باشد.

کلام آخر

از آن جایی که مسئله ورشکستگی خیلی مهم است و پیچیدگی‌های زیادی دارد و نقش خیلی مهمی در آینده‌ی شما دارد پس باید به دنبال بهترین وکیل ورشکستگی باشید.  این وکیل می‌تواند کمک زیادی در صدور حکم ورشکستگی و تصفیه امور ورشکستگی به شما کند. از آن جایی که دادگاه اموال فرد یا شرکت را برای فروش می‌گذارد یک وکیل حرفه‌ای در نحوه فروش اموال ورشکسته می کند و اجازه نمی‌دهد که شما خیلی متضرر شوید. پس همین حالا برای پیدا کردن یک وکیل پایه یک دادگستری  اقدام کنید و به دفتر وکالت او بروید و به صورت حضوری در این باره با او صحبت کنید و از او راهنمایی بخواهید. در این نوشته از سایت گروه وکلای دادورزان صلح و سازش سعی داشتیم تا همراه با شما دوستان گرامی به صورت کامل در مورد ابعاد مختلف ورشکستگی صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کنیم، به این منظور به بررسی عنوان هایی نظیر: بررسی انواع ورشکستگی، بررسی نقش وکیل ورشکستگی، بررسی اشخاص مشمول احکام ورشکستگی، بررسی وظایف و تکالیف شخصی که ورشکسته شده است، بررسی وظایف وکیل ورشکستگی و … پرداختیم و امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات مناسبی از آنها کسب کرده باشید. اگر چنانچه سوالی در رابطه با موارد حقوقی ورشکستگی و وکیل متخصص ورشکستگی دارید می توانید آن را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی سوالتان باشیم. همچنین برای کسب مشاوره در زمینه مسائل حقوقی ورشکستگی می توانید با شماره 09192329787 تماس بگیرید.

وکیل در کرد کوی

درخواست مشاوره وکیل

پیمایش به بالا