لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

بهترین وکیل متخصص و مجرب جرایم پزشکی

بهترین وکیل جرایم پزشکی، یک  وکیل پایه یک دادگستری متخصص که از جنبه ی قانونی به مسائل و مشکلات حقوقی و جرائم پزشکی رسیدگی می کند، یعنی مشاور حقوقی در زمینه ی رسیدگی به مشکلاتی که بین بیمار و پزشک به وجود آماده است می باشد. همه وکلا در زمینه ی حقوقی و کیفری آگاهی کامل دارند اما هر وکیلی تخصص و حیطه ی فعالیت مخصوص به خود را دارا می باشد در نتیجه وکیلی که در زمینه ی رسیدگی به جرایم پزشکی و تشخیص قصور پزشکی از جرم آگاه باشد می تواند به اینگونه از پرونده ها رسیدگی کند. یکی از انواع پرونده‌های حقوقی که در دادگاه‌های جاری است، پرونده‌های جرائم پزشکی است.

 

شماره تماس و آدرس وکیل سرکار خانم فاطمه میر در تهران

مشاوره حقوقی در تهران وکیل حقوقی زن

قبول وکالت توسط وکیل متخصص و باتجربه

پیگیری وکیل تا مرحله پایانی

 در این نوع پرونده به طور بیمار به دلایل مختلفی از پزشک شکایت دارد و آن را از مسیر قانونی پیگیری می‌کند. قانون نیز برای این گونه از پرونده ها شرایط و بستری را فراهم کرده است تا به نتیجه برسند. در این فرایند شما می‌توانید با استفاده از یک وکیل جرایم پزشکی به دنبال احقاق حق خود باشید. وکیل جرایم پزشکی با توجه به مهارت‌هایی که در این زمینه دارد می تواند به شما کمک کند تا پرونده خود را به خوبی پیش ببرید و سریع تر به نتیجه برسید.

در ادامه این نوشته از سایت گروه وکلای دادورزان صلح و سازش همراه شما هستیم تا با یکدیگر به خوبی به بررسی ابعاد مختلفی در رابطه با وکیل جرایم پزشکی بپردازیم. امیدواریم این مطلب برای شما کاربردی باشد.

معرفی بهترین وکیل جرایم پزشکی

وکیل سرکار خانم فاطمه میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز در شهر تهران با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

تخصص و مهارت ها :

مسلط به رویه محاکم
وکالت تخصصی در دعاوی کیفری
وکالت تخصصی در دعاوی با موضوعات مواد مخدر، کلاهبرداری، جرایم اقتصادی، جرایم پولی و بانکی و جرایم منافی عفت
وکالت در دعاوی در صلاحیت دیوان عالی کشور

نحوه‌ی رسیدگی وکیل به جرایم پزشکی

وکیل دعاوی پزشکی که به اینگونه از پرونده‌ها رسیدگی می کند معمولا پزشکی که مجرم تلقی می گردد جرم او غیر عمدی و سهوی است، که برطبق قانون با وی برخورد می شود اما اگر عمدی بودن جرم ارتکابی پزشک ثابت شد دیگر مسئله تنها ارتکاب جرم از سوی پزشک نیست بلکه از نظر قانونی شخصی به کسی آسیب رسانده و موجب ضرر و خسارت شده است که در این زمان برطبق قانون با او برخورد می شود.

بررسی وظایف وکیل جرایم پزشکی

وکلای جرایم پزشکی وکلایی هستند که در وکالت از موکلین متهم به جرایم مرتبط با رشته پزشکی تخصص دارند. این جرایم می تواند شامل قصور پزشکی، کلاهبرداری، بیمه ای و … غیره باشد. در این بخش از مقاله به بررسی وظایف وکیل جرایم پزشکی و انتظارات موکلان در هنگام کار با وکیل خواهیم پرداخت.

بررسی پرونده

یکی از وظایف اولیه وکیل جرایم پزشکی، بررسی کامل پرونده است. این مورد شامل جمع آوری شواهد، مصاحبه با شاهدان و بررسی سوابق پزشکی است. وکیل با کارشناسان در زمینه پزشکی همکاری خواهد کرد تا مشخص شود که آیا طرف متهم سهل انگاری کرده است یا عمدی بوده است.

نمایندگی موکل

وکیل تخلفات پزشکی از موکل در دادگاه نمایندگی خواهد کرد و در طول مراحل قانونی برای حفظ حقوق آنها تلاش خواهد کرد. آنها اسناد قانونی را تهیه و تنظیم می کنند، پرونده را در دادگاه استدلال می کنند و در صورت لزوم در مورد دادخواست مذاکره می کنند. وکیل همچنین مشاوره و راهنمایی حقوقی را به موکل ارائه می دهد و به او کمک می کند تا گزینه های خود را درک کند و تصمیمات آگاهانه بگیرد.

تدوین برنامه دفاع از موکل

یکی دیگر از وظایف کلیدی یک وکیل جرایم پزشکی، ایجاد یک دفاع قوی برای موکل خود است. این مورد ممکن است شامل بررسی دقیق تمامی مستندات به منظور دفاع از موکل و … باشد. وکیل همچنین شاهدان را مورد بازجویی متقابل قرار خواهد داد و شواهد قاضی را برای دستیابی به حق موکلش در پرونده به چالش می کشد.

حل و فصل با استفاده از مذاکره

در برخی موارد، یک وکیل تخلفات پزشکی ممکن است با قاضی مذاکره کند. این می تواند راهی موثر برای اجتناب از محاکمه و کاهش عواقب احتمالی برای طرف متهم باشد. وکیل تلاش خواهد کرد تا با در نظر گرفتن شدت جرم و شواهد علیه او، بهترین معامله ممکن را برای موکل خود و دیگر طرفین پرونده انجام دهد تا بهترین نتیجه‌ها به دست آید.

حمایت عاطفی و روانی از موکل

در نهایت، یک وکیل جرایم پزشکی ممکن است در طول مراحل قانونی از موکل خود حمایت عاطفی کند. مواجهه با اتهامات جنایی می تواند یک تجربه استرس‌زا و طاقت‌فرسا باشد و وکیل جرایم پزشکی ممکن است مشاوره ارائه دهد یا به موکل منابعی را برای افزایش اطلاعات در مورد اتهامی که به او وارد شده است معرفی کن تا به او کمک کند تا با چنین شرایطی به خوبی مقابله کند.

در پایان این بخش، بهترین وکیل جرایم پزشکی در هنگام وکالت از موکلین متهم به جرایم مرتبط با حوزه پزشکی دارای وظایف و مسئولیت های گسترده ای است. از بررسی پرونده گرفته تا دفاع و حمایت عاطفی، این وکلا نقش مهمی در حمایت از حقوق موکلان خود و دستیابی به بهترین نتیجه ممکن در پرونده خود دارند.

انواع جرایم‌ پزشکی

در صورتی که پزشک در اثر قصور یا از روی عمد به بیمار آسیب وارد کند، مرتکب جرایم پزشکی شده است. بر اساس این که جرم صورت گرفته عمدی یا غیر عمد باشد، طبق مقررات جنایات عمد و شبه عمد عمل خواهد شد و مجازاتی را برای او در نظر می‌گیرند. در این صورت پزشک متخلف علاوه بر تحمل کیفر و پرداخت خسارت، امکان دارد بر اساس مقررات انتظامی، پروانه‌اش برای مدتی تعلیق گردد یا در مواردی لغو و برای همیشه از اشتغال در این حرفه ممنوع شود. پزشک می‌تواند از طریق مشاوره با وکیل آنلاین جرایم پزشکی اطلاعات بیشتری را در مورد مجازات این نوع جرم‌ها کسب کند. جرایم پزشکی انواع مختلفی دارد که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

  • جرایم پزشکی، به هر عمل عمدی و غیر عمدی یا قصور پزشکی که سهوا صورت گرفته است را می گویند.
  • قصور پزشکی یعنی اهمال و سهل انگاری پزشک در کار خود که باعث ایجاد ضررو زیان‌ جسمی و مالی می شود.
  • گاهی مواقع عدم دانش کافی و مهارت مورد نیاز در پزشک در روند درمان پزشک اشتباه می کند یا نسخه را اشتباه می نویسد که این کار همانطور که مشخص است به طور عمد نیست بلکه در اثر عدم مهارت، تخصص و تجربه می باشد.
  • از دیگر جرایم غیر عمدی پزشک بی احتیاطی و بی مبالاتی است در نتیجه عوارضی که به علت بی احتیاطی پزشک صورت گرفته غیرعمدی محسوب می‌شود.
  • در بعضی مواقع از پزشک یا کادر درمان او شکایتی مبنی بر توهین و نحوه‌ی برخورد نامناسب یا استفاده از الفاظ رکیک می‌شود که برطبق قانون به طور عام توهین و الفاظ رکیک به طرف مقابل جرم‌ محسوب می شود و مجازات به همراه دارد در این صورت بیمار یا نماینده ی قانونی او یا خانواده ی شخص می توانند با مراجعه به بهترین وکیل جرایم پزشکی اقدام به شکایت از پزشک کند و خواهان مجازات وی شود.
  • از دیگر جرایم پزشکی، عدم پذیرش بیمار اورژانسی در مراکز درمانی و بیمارستانی می‌باشد در صورت ممانعت پزشک مرکز یا مراکز و بیمارستان مربوطه متخلف محسوب و به موجب قانون مجرم شناخته می شوند.
  • مطابق ماده ۶۴۸ قانون مجازات اسلامی، افشای اسرار بیماران توسط پزشک جرم است. طبق این قانون هر گاه پزشکی اقدام به افشای اسرار بیمار خود نماید، به سه ماه و یک روز تا یک سال حبس مجازات می‌شود. از آن جایی که دکتر محرم اسرار بیمار است و با آگاهی و از روی عمد این کار را انجم داده، پس جرایم پزشکی رخ داده است.
  • بر طبق ماده ۵۳۹ قانون مجازات بخش تعزیرات، هرگاه پزشک نامه‌ای بر خلاف واقع برای معافیت از خدمت شخصی به ادارات رسمی، نظام وظیفه یا مراجع قضائی ارائه دهد، به شش ماه تا دو سال حبس یا ۳ تا ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد. هرگاه گواهی به واسطه اخذ مال یا وجهی انجام گرفته باشد، علاوه بر ضبط آن به عنوان جریمه، به مجازات مقرر برای رشوه گیرنده محکوم می‌گردد.
  • طبق ماده ۴۹۵ قانون مجازات اسلامی، هرگاه پزشک در انجام معالجات باعث تلف یا صدمه بدنی بیمار گردد، ضامن دیه است مگر آن که عمل او مطابق مقررات پزشکی و موازین فنی باشد یا این که قبل از معالجه برائت گرفته و مرتکب تقصیری هم نشده باشد. علاوه بر تقصیر پزشک ممکن است او در حین معالجه، دستوراتی به دیگران بدهد که در این حالت نیز طبق ماده ۴۹۶ قانون مجازات، پزشک در معالجاتی که دستور انجام آن را به مریض، پرستار و مانند آن صادر می‌کند، در صورت تلف یا صدمه بدنی ضامن است و برای تبرعه خود باید از وکیل جرایم پزشکی و دارویی کمک بگیرد.

  • سقط جنین از نظر حقوقی به معنای انجام هرگونه اعمال مجرمانه‌ای است که سبب توقف دوران تکامل جنینی و اخراج قبل از موعد طبیعی شود. بر طبق ماده ۶۲۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی اگر طبیب، ماما یا دارو فروش وسایل سقط جنین را فراهم سازند یا مباشرت به سقط جنین کنند، به 2 تا 5 سال حبس محکوم خواهند شد و حکم به پرداخت دیه مطابق مقررات مربوط انجام می‌گیرد.

  • اگر شخصی خود اقدام به خودکشی کند جرم محسوب نمی‌شود، ولی گناه کبیره است؛ اما اگر این عمل به کمک پزشک انجام شود، جرم است. این مورد از قتل ترحم‌آمیز است. یعنی دکتر با توجه به وخامت حال بیمار و در خواست خودش، دارویی را تجویز می‌کند و به زندگی او پایان می‌دهد. حس ترحم تأثیری بر ماهیت موضوع نمی‌گذارد و پزشک مرتکب جرم شده است.

  • بر طبق ماده یک قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی، ایـجاد هـر نوع مؤسسه پزشـکی نـظیر بیمارستان‌، زایشگاه‌، تیمارستان، آسـایشگاه، آزمـایشگاه، پلی کلینیک، مؤسسات فیزیوتراپی و الکتروفیزیوتراپی‌، هیدروتراپی‌، لابراتوار و کارخانه‌های داروسازی‌، داروخانه‌، درمانگاه، بخش تزریقات و پانسمان بـه هـر نام و عنوان باید با اجازه وزارت بـهداشت و اخـذ پروانه مـخصوص بـاشد.

    در ماده 3 بیان شده که هر فردی بـدون داشـتن پروانه رسمی پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی بـه فـنون مـزبور مشغول شود و بدون اخذ پروانـه از وزارت بهداشت به تأسیس یکی از مؤسسات پزشکی ذکر شده در ماده یک اقدام کند یا این که پروانه خود را به دیـگری واگـذار نـموده یا پروانه دیگری را مورد استفاده قرار دهـد، بـلافاصله مـحل کـار او از طـرف وزارت بهداشت تعطیل و به 6 ماه تا 2 سال حبس و همچنین پرداخت غرامت از 5 تا 50 میلیون ریال محکوم خواهد شد.

    در صورتی که پزشکی مرتکب این گونه جرایم شد، می‌تواند به بهترین وکیل کیفری در تهران مراجعه کند تا به کمک او تخفیفی در مجازاتش حاصل شود.

منظور از مسئولیت پزشکی چیست؟

از منظر وکیل جرایم پزشکی، منظور از مسئولیت پزشکی چیست؟

_ اگر پزشک به طور عمدی به بیمار صدمه وارد کند و یا بعضی اوقات اتفاق می‌افتد که پزشک با بیمار وارد درگیری لفظی می‌شود و پزشک به عمد به بیمار صدمه وارد می کند و افرادی هم شاهد این اتفاق هستند از نظر وکیل یا مشاوره حقوقی و کیفری جرایم پزشکی، پزشک متخلف و مجرم محسوب می شود به این علت که پزشک در هر شرایطی باید حافظ جان مردم با شد نه آنکه مسبب آسیب رساندن به مردم شود.

_ در صورت افشای اسرار بیمار توسط پزشک معالج مجرم شناخته می شود و از یک تا سه سال محکوم به حبس می گردد، زیرا یکی از وظایف پزشک این است که محرم اسرار بیمار خود باشد.

_ اگر درمانگاه یا بیمارستان پزشک برای مداوا و معالجه بیمار از امکانات کافی برخوردار نباشد و پزشک‌ معالج بیمار را با همان وضعیت کمبود امکانات در جهت سود بیشتر و راحتی پزشک انجام گیرد او متخلف شناخته می شود و مجرم است.

_ سقط جنین که پزشک به درخواست بیمار یا به دلیل خطای پزشکی انجام می دهند. این کار جرم‌است زیرا به معنای قتل نفس می باشد مگر آنکه از لحاظ پزشکی و قانونی سقط جنین صورت گیرد.

_ اگر پزشکی گواهی خلاف واقعیت، یا گواهی جعلی، نوشتن اغراق در گواهی بر خلاف اصل موضوع صادر کند جرم و تخلف محسوب می شود.

_ تبلیغات غیرقانونی دارویی و پزشکی که هدف از ان سود مالی و کلاهبرداری باشد یعنی داروهایی که استاندارد و مجوز بهداشت نداشته باشند یا از کالاهای قاچاق باشند جرم محسوب می‌شود.

_ رعایت نکردن به طرح پیشگیری از ویروس و بیماری‌های شایع و همه‌گیر جرم است.

_ جنایت در عمل که موجب قتل نفس یا قطع یکی از اعضای بدن بیمار به عمد شود چون پزشک مسئولیت در معالجات دارد پس کار وی مجرم محسوب می‌شود.

_ اگر پزشک داروی بیمار را روی نسخه‌ی کددار یا همان رمزدار بنویسد که فقط خود پزشک و داروخانه مورد نظر قادر به خواندن باشند در حالی که هیچ داروخانه‌ی دیگری نمی تواند ان نسخه را بخواند جرم به حساب می آید.

رسیدگی به جرایم پزشکی بر عهده ی کدام مراجع ذی صلاح می باشد؟

در تخلفات انتظامی پزشکی اگر جرم به صورت عمدی باشد مرجع رسیدگی کننده دادسرای نظام‌پزشکی می باشد، اما در جرایم عمدی پزشک مرجع رسیدگی کننده محاکم عمومی می باشند. پزشک مانند تمامی متهمانی که مرتکب جرم عمدی شده اند، تعقیب کیفری دارند. دادسرا اولین مرجع رسیدگی به هر نوع اعاده حق از طرف شاکی است. در دادگاه دادرس و بازپرس پرونده جرایم پزشکی، انجام تحقیقات در خصوص ادعای ذکر شده را وظیفه خود می داند و در صورت صحت ادعا و وقوع جرم از سوی پزشک و نظریه هیأت پزشکان متخصص و صاحبان نظر بر وقوع جرم، مجرم تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد. در تهران دادگاهی ویژه برای رسیدگی به جرایم پزشکی وجود دارد که پرونده های پزشکی را به این دادگاه ارجاع می دهند. در شهرستان‌ها رسیدگی به این نوع از پرونده‌ها در دادگاه‌های عمومی امکان‌پذیر است.

شورای حل اختلاف پزشکی هم از مراجع رسیدگی به جرایم‌ پزشکی است در صورتی که جرم ارتکابی میزان دیه ی آن کم‌تر از ۵ میلیون تومان باشد. اگر جرم ارتکابی در زمینه به کار گرفتن افراد فاقد صلاحیت و علم پزشکی در روند درمانی یا انجام کارهایی که برای سود بیشتر باشد سازمان تعزیرات حکومتی در این زمینه از جرم پرونده را رسیدگی می کند. تمام مراجع قضایی فوق‌الذکر به مشکلات به وجود آمده بین‌ پزشک و بیمار رسیدگی می‌کنند، و کسانی که قصد طرح شکایت علیه پزشکی را بخاطر اعمال مجرمانه یا تخلفات وی دارند می توانند به هر یک از این مراجع رجوع کرده و تنظیم شکایت خود را به آنان تسلیم کنند. وکیل جرایم‌ پزشکی متخصص به این مسائل واردند و می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

مزایا مشاوره با وکیل برای جرایم پزشکی

وکیل جرایم پزشکی تهران در برابر حقوق و مصالح موکل خود مسئول است و با به کارگیری تجربه و دانش خود در حوزه حقوقی، به مشتریان خود در حل مسائل حقوقی مرتبط با جرایم پزشکی کمک می‌کنند. مزایای مشاوره با وکیل عبارتند از:

  • شناسایی مسائل حقوقی: یکی از مزایای استفاده از وکیل، شناسایی مسائل حقوقی مرتبط با جرایم پزشکی است که این افراد با دانش و تجربه خود، به مشتریان خود کمک می‌کنند تا مسائل حقوقی خود را به خوبی شناسایی و درمان کرده و از تضییع حقوق خود جلوگیری نمایند.
  • راهنمایی در انتخاب بهترین راه حل: مشاور حقوقی و وکیل متخصص با بررسی دقیق پرونده، می‌تواند بهترین راه حل را برای موکل خود ارائه دهد.
  • حفاظت از حقوق مشتری: بهترین وکیل جرایم پزشکی با استفاده از تجربه و دانش خود، به موکلان خود کمک می‌کند تا از مصالحشان حفاظت کنند تا از حقوق خود بهره‌مند شوند.
  • تعیین استراتژی و دفاع در دادگاه: وکیل با مشخص کردن استراتژی مناسب به موکل خود کمک می‌کند تا در دادگاه از خود دفاع کند و به نتیجه مطلوب برسد.

کاهش خطرات و مسائل حقوقی: وکیل برای جرایم پزشکی با ارائه راهنمایی و مشاوره به مشتریان خود کمک می‌کند تا بهترین راه را برای کاهش خطرات و مسائل حقوقی انتخاب کنند

انواع مسئولیت پزشک در جرایم پزشکی چیست؟

مسئولیت کیفری پزشک

 با توجه به اینکه تقصیر پزشک جزایی محسوب می شود باید از لحاظ کیفری مورد بررسی قرار بگیرد. وکیل تخلفات پزشکی در تهران باید قادر باشد که بین عمل و صررو زیان و آسیب به بار آمده رابطه ی علت و معلولی واضحی پیدا کند که از رفتار پزشک مرتکب جرم نتیجه ای مبنی بر ورود خسارت به بیمار پیدا کند.

مسئولیت مدنی پزشک

 زمانی که شخص تعهد یا مسئولیتی را بر عهده گرفته بالطبع قانونگذار او را ملزم به جبران خسارت می کند. زیان وارده می تواند توسط پزشک، پرستار یا کادر درمان و حتی وسائل و ابزارالات به کار برده شده باشد.

مسئولیت انتظامی پزشک

با توجه به سوگندنامه ی پزشک و براساس منشور اخلاقی و بنا به قراردادها ، نظام نامه هایی که از طرف صنف و سازمان نظام پزشکی مطرح شده است در صورت تخلف، پزشک مسئولیت امتظامی دارد، وکیل جرایم پزشکی می تواند پرونده ی مورد نظر را در دادسرای نظام‌پزشکی مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

وکیل متخصص جرایم پزشکی

در زمینه پرونده‌های حقوقی مانند دیگر موارد حقوقی شاهد وجود وکیل متخصص جرایم پزشکی هستیم. وکیل متخصص تخلفات پزشکی وکیلی است که در زمینه پیگیری پرونده‌های جرایم پزشکی تخصص دارد و می‌تواند به خوبی به بررسی اینگونه پرونده و دفاع از آنها بپردازد. هر شغلی با توجه به شرایط اختصاصی که دارد، دارای یک سری قوانین مرتبط با خود می‌باشد، بنابراین اگر قرار است تا وکیلی پرونده شما که مربوط به یک حیطه خاص می‌باشد را پیش ببرد و از آن دفاع کند، باید به خوبی از ابعاد مختلف آن حیطه سر در بیاورد و با آنها آشنایی داشته باشد. بنابراین به خوبی به اهمیت استفاده از وکیل متخصص تخلفات پزشکی پی بردیم. وکیل متخصص تخلفات پزشکی با توجه به دانش و مهارتی که در زمینه پرونده‌های جرایم پزشکی دارد می تواند به خوبی از پرونده شما دفاع کند و هم چنین سرعت پیش رفت پرونده را ارتقا دهد تا زودتر نتیجه مشخص شود. استفاده از یک وکیل متخصص جرایم پزشکی می تواند مسیر شما را برای دریافت حقتان در پرونده های پزشکی هموار تر کند.

وکیل جرایم پزشکی چه خدمات حقوقی ارائه می‌دهد؟

وکیل متخصص جرایم پزشکی در کلیه زمینه‌ها اعم از شکایت از پزشک متخلف، جراح زیبایی، سهل انگاری یا بی احتیاطی پزشک و غیره بهترین راه حل‌های قانونی را به موکل خود ارائه می‌دهد. برخی از خدمات حقوقی که توسط وکیل مربوطه عرضه می‌شود عبارتند از:

  • مشاوره حقوقی تخصصی برای شکایت از پزشک
  • اطلاع از نحوه اثبات خطای پزشکی و قصور پزشک
  • تنظیم شکواییه و طرح دعوای کیفری
  • انجام مراحل رسیدگی به جرایم پزشکی در دادگاه
  • پیگیری مستمر شکایت شاکی یا همان موکل در کمیسیون پزشکی واقع در نظام پزشکی
  • پیگیری مستمر شکایت موکل در دادسرای جرایم پزشکی
  • اعتراض به نظر کمیسیون پزشکی و کلیه قرار‌های صادر شده از مرجع قضایی مانند دادسرا
  • تنظیم لایحه و انجام دفاعیات مؤثر در پرونده کیفری جرایم پزشکی

این خدمات به اصطلاح از وظایف وکیل برای جرایم پزشکی بوده که با انجام آن‌ها می‌تواند سوابق درخشانی را برای خود رقم بزند.

قصور پزشکی به چه شکل اثبات می‌شود؟

در هر شکایتی شخص شاکی برای اثبات حقانیت خود باید ادله‌ای را ضمیمه شکواییه خود کند. اثبات قصور پزشکی توسط نظر کارشناس پزشکی قانونی و کمیسیون نظام پزشکی و با در نظر گرفتن ادله و شواهد ضمیمه شده مورد اثبات قرار می‌گیرد. مدارکی که باید بیمار یا سرپرست او پیوست پرونده کنند شامل نسخه‌های صادره از جانب پزشک به همراه برگه‌هایی مبنی بر بستری شدن یا در صورت وجود عکس‌هایی که قبل از عمل از او گرفته شده، است. سپس برای تعیین میزان تقصیر پیش آمده و گرفتن گواهی به پزشکی قانونی ارجاع داده شود و به این شکل بعد از تقدیم شکواییه پرونده به مرجع قضایی ذی صلاح ارجاع و روند رسیدگی به پرونده به طور تخصصی آغاز خواهد شد.

مراحل شکایت و رسیدگی به جرایم پزشکی

مراحل شکایت و رسیدگی به جرایم پزشکی

رخ دادن جرایم پزشکی در هر سطح و به هر شکلی که باشند مستلزم رسیدگی‌های اصولی و قانونی هستند و وکیل جرایم پزشکی و دارویی یا شخص آسیب دیده باید تمامی این مراحل را برای احقاق حق خود طی کند که در این جا توضیحاتی را در مورد مراحل شکایت و رسیدگی به جرایم پزشکی به شما ارائه می‌دهیم.

مرحله اول

فردی که می‌خواهد از پزشک شکایت کند یا دکتری که خواهان شکایت از بیمار خود است، ابتدا باید به وکیل جرایم پزشکی مراجعه کند تا وکیل با آگاهی از تمامی وقایع رخ داده شده و دریافت ادله و مدارک درست و محکم بتواند شکواییه اصولی برای فرد تنظیم نماید.

مرحله دوم

بعد از تنظیم شکواییه کیفری، وکیل دادسرای جرایم پزشکی اقدام به ثبت شکایت در دفتر خدمات الکترونیکی و سامانه ثنا می‌کند. بعد از انجام این کار، شکواییه به دادسرای انتظامی پزشکان ارجاع داده می‌شود و وقتی برای رسیدگی تعیین می‌گردد.

مرحله سوم

پس از آن که پرونده برای رسیدگی به دادسرا ارجاع داده شد، بازپرس پرونده تحقیقات و رسیدگی‌های لازم را در مورد پرونده آغاز می‌کند و بعد از آن که ارتکاب جرم فرد متهم ثابت شد، قرار جلب دادرسی را صادر می‌کند.

مرحله چهارم

بعد از صدور قرار جلب دادرسی متهم، در این جا بازپرس دادستان پرونده را از موضوع مطلع نموده و دادستان بعد از آگاهی از این امر اقدام به صدور کیفر خواست و اعلام مجرمیت می‌کند.

مرحله پنجم

پس از اعلام مجرمیت، دادسرا وظیفه دارد پرونده را برای رسیدگی‌های تکمیلی و صدور رأی نهایی به دادگاه صالح که در این جا دادگاه کیفری دو است، ارسال کند. بعد از انجام این مرحله و شنیدن دفاعیات وکیل جرایم پزشکی و متهم، حکم مورد نظر توسط دادگاه صادر می‌گردد.

نحوه تنظیم شکواییه کیفری توسط وکیل پایه یک دادگستری از اهمیت بالایی برخوردار است و تأثیر بسزایی در صدور حکم دارد.

ویژگی‌ های وکیل جرایم پزشکی

بهترین وکیل جرایم پزشکی به عنوان حامی حقوقی در پرونده‌های پزشکی، باید دارای ویژگی‌هایی باشد که عبارتند از:

  • تخصص بالا و تجربه کافی در زمینه حقوق پزشکی
  • توانایی در تحلیل دقیق حوادث پزشکی و درک عمیق از ابعاد حقوقی و پزشکی پرونده‌
  • آگاهی کامل از مسائل پزشکی و نظام پزشکی و درک مسائل حقوقی
  • وکیل دادسرای جرایم پزشکی باید دارای مهارت مذاکره با طرف‌های مختلف باشد.
  • داشتن اخلاق حرفه‌ای در رفتار و ارتباط با مخاطبان
  • دقت در تدوین اسناد حقوقی و آگاهی از آخرین تغییرات قانونی
  • توانایی همکاری در تیم و ارتباط مؤثر با دیگر وکلا و متخصصان پزشکی
  • قدرت توجه به جزئیات و کیفیت در ارائه دفاعیات و نقد‌های سازنده
  • خلاقیت در ارائه راهکار‌های حقوقی و ابتکار در مواجهه با چالش‌ها و مسائل پیش آمده

وکیل جرایم پزشکی تهران با دارا بودن این ویژگی‌ها می‌تواند اعتماد و توجه موکلان را به خود جلب کند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
۱۴۰۱-۱۰-۲۰ ۲۱:۱۵

خانم میر وکیل ما بود
عالی هستن

دکتر مهربانی
۱۴۰۱-۱۲-۲۳ ۰۶:۵۱

بهترین هستن
ایشون وکیل من بودن
در یک شرایط سختی بودم خیلی کمکم کردن

دکتر جمال
۱۴۰۲-۰۲-۱۱ ۱۳:۱۲

بهترین وکیل جرایم پزشکی هستند

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
۱۴۰۱-۱۰-۲۰ ۲۱:۱۵

خانم میر وکیل ما بود
عالی هستن

دکتر مهربانی
۱۴۰۱-۱۲-۲۳ ۰۶:۵۱

بهترین هستن
ایشون وکیل من بودن
در یک شرایط سختی بودم خیلی کمکم کردن

دکتر جمال
۱۴۰۲-۰۲-۱۱ ۱۳:۱۲

بهترین وکیل جرایم پزشکی هستند

پیمایش به بالا