لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل دعاوی موجر و مستاجر

دعوا موجر و مستاجر

در این مقاله ما قصد داریم تا درباره موضوع مهم دعاوی موجر و مستاجر صحبت کنیم، برای افزایش اطلاعات خود در این زمینه باید این مقاله را مطالعه کنید. دعاوی موجر و مستاجر در دعاوی ملکی بسیار قدیمی و مهم می‌باشند اخیراً با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح کشور و بخشنامه قوه قضاییه موضوع تخلیه مستاجر از ملک به یک مشکل بزرگ و اساسی تشکیل شده است. بین مالک و مستاجر این امکان وجود دارد که مشکلات و اختلافات زیادی ایجاد شود اختلافات به تدریج شنبه مزاحمت و دردسر برای یکی از طرف‌ها پیدا می‌کند در نتیجه ممکن است باعث طرح دعوی و شکایت علیه طرف دیگر شود. قراردادی مطرح می‌شود. گاهی دامنه اختلاف‌ها به شدت بالا می‌گیرد و موضوع تخلیه ملک به یک معضل بزرگ تبدیل می‌شود. ممکن است در موضوعات تجاری طرفین بدنبال مطالبه سرقفلی یا اعطای وکالت به وکیل سرقفلی باشند. اگر ملک اجاره شده تجاری باشد باید به قوانین مربوط به املاک تجاری مراجعه نمود. پس بنابراین دعاوی تخلیه ملک تجاری، خود داستان دیگری دارد. بهتر است کاربران محترم به آن مراجعه نمایند.

تعریف اجاره، اجرت المسمی و اجرت المثل چیست

نکات حقوقی دعاوی موجر و مستاجر چیست؟ اجاره مطابق با ماده 466 قانون مدنی، عقدی می‌باشد که به سبب آن مستاجر، مالک منافع مستاجره می‌شود. اجاره ‌د‌‌هند‌‌ه را موجر و اجاره‌ کنند‌‌ه را مستاجر و مورد‌‌ اجاره را عین مستاجره می‌گویند. همچنین اجرت‌المسمی نیز به مبلغی گفته می‌شود‌‌ که طرفین عقد‌‌ اجاره معمولا د‌‌ر اجاره‌نامه بر آن توافق می‌کنند‌‌. اما اجرت‌المثل مبلغی می‌باشد که د‌‌اد‌‌گاه بر اساس نظریه کارشناس رسمی د‌‌اد‌‌گستری برای مد‌‌تی که بین طرفین، قرارد‌‌اد‌‌ی نبود‌‌ه است، تعیین می‌کند‌‌. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دعوای موجر و مستاجر می‌توانید با گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مشورت کنید.

درخواست مشاوره وکیل

الزام موجر به انجام تعمیرات اساسی عین مستاجره
The lessor’s obligation to carry out basic repairs is the same as the tenant’s

الزام موجر به انجام تعمیرات اساسی عین مستاجره

در بعضی از موارد ممکن است که پس از انعقاد قرارداد اجاره و یا در طول مدت اجاره، ملکی که در اختیار مستأجر است (عین مستأجره) احتیاج به تعمیرات اساسی پیدا کند، در این شرایط موجر (اجاره دهنده) وظیفه دارد که تعمیرات لازم را انجام دهد، حال اگر موجر به وظیفه خود عمل ننماید، مستأجر می‌تواند با ارائه دادخواستی تحت عنوان الزام موجر به تعمیرات اساسی ملک، الزام وی را به انجام عمل مورد نظر از طریق دادگاه بخواهد. برای داشتن وکیل دعوای اجاره و تخلیه ملک، وکیل موجر و مستاجر،وکیل قرارداد اجاره، بهترین وکیل دعاوی موجر و مستاجر و وکیل دعاوی مالک و مستاجر باید به گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مراجعه کنید. موجر وظیفه دارد بعد از انعقاد قرارداد اجاره، مال اجاره را به مستاجر تسلیم کند.

دعوای تخلیه در مورد اموال منقول است یا غیر منقول؟

در دعاوی دستور تخلیه و در مورد اموال منقول هم در مورد اموال غیر منقول مطرح می‌شود. دعاوی تخلیه دعوای غیر مالی می‌باشد پس طرح این دعوا هزینه دادرسی کمتری خواهد داشت. در مورد دعوای تخلیه هم نمی‌توان شکایت کیفری کرد و فقط باید دادخواست حقوقی داد. وکیل روابط موجر و مستاجر، وکیل تنظیم قرارداد اجاره و وکیل برای قرارداد اجاره مناسب‌ترین افرادی هستند که می‌توانند در دعاوی موجر و مستاجر به شما کمک کنند.

 

روش شکایت در دعوی موجر و مستاجر چگونه است؟
What is the complaint procedure in the case of landlord and tenant?

روش شکایت در دعوی موجر و مستاجر چگونه است؟

ممکن است مستأجر محل اجاره را تخلیه نکند، اما مبلغ ودیعه را دریافت نکرده باشد. در این صورت او می‌تواند با تنظیم دادخواست حقوقی مبنی بر مطالبه پول رهن خود را و با ارائه مدارک و انجام مراحل قانونی، موجر را محکوم به پرداخت پول رهن یا ودیعه کند. قانون تا آنجا پیش رفته است که اگر موجر از پس دادن ودیعه امتناع کند، می‌توان حکم جلب وی را از دادگاه درخواست کرده و او را مجازات و محکوم کرد.

درخواست مشاوره وکیل

انواع دعاوی موجر و مستاجر
All kinds of landlord and tenant claims

انواع دعاوی موجر و مستاجر کدام اند؟

از دعاوی موجر و مستاجر می‌توان به این موارد اشاره داشت: مطالبه سرقفلی, الزام به تنظیم سند رسمی اجاره, الزام مستاجر به رفع ممانعت جهت تعمیر ملک الزام به تنظیم سند رسمی اجاره، الزام موجر به پرداخت و استرداد ودیعه، مطالبه اجرت المثل, الزام موجر به پرداخت و استرداد ودیعه, تخلیه به جهت انتقال به غیر, الزام به تنظیم سند صلح حق کسب و پیشه و تجارت, تخلیه به جهت تعدی و تفریط، تعدیل اجاره بها، تخلیه به جهت تغییر شغل، و تائید بطلان قرارداد اجاره به دلیل از بین رفتن عین و یا منافع ملک.

 

وکیل موجر و مستاجر

Landlord and tenant lawyer

وکیل موجر و مستأجر

مزایای داشتن وکیل ملکی و وکیل دعاوی موجر و مستاجر چیست؟ همان طور که می‌دانید مراحل قانونی شکایت مستاجر از موجر پیچیده و سخت هستند و بهتر است که از وکیل قرارداد اجاره کمک بگیرید. وکیل دعوا موجر و مستاجر درجه یک وکیلی است که در حوزه ملک و دعاوی ملکی فعالیت تخصصی و متمرکز دارد. وکیل موجر و مستاجر موفق می‌تواند با دانش و آگاهی و تجربه خود به شما کمک کند و شما را نسبت به قوانین دعاوی مربوط یاری کند. بدون مشورت و همفکری با وکیل معتبر اصلا نمی‌توانید وارد دعاوی مذکور شوید. حتما باید از علم و دانش یک وکیل متخصص موجر و مستاجر استفاده کنید. دعاوی موجر و مستاجر می‌توانند با عنوان‌ها و موضوع‌های متفاوتی مطرح شود. به عنوان مثال دعوای تخلیه زمانی به کار می‌رود که متصرف با انعقاد عقد اجاره، ملکی را متصرف شده باشد. اما در پی انقضای مدت عقد اجاره یا انحلال آن، حاضر به تحویل مورد اجاره نباشد. برای تنظیم قرارداد اجاره، باید از یک وکیل مشاوره حقوقی اجاره دریافت کنید.برای داشتن وکیل برای مشاوره و تنظیم قرارداد اجاره می‌توانید به گروه وکلای دادورزان صلح و سازش تکیه کنید. و این امور را با خیال راحت به وکلا و مشاورهای حقوقی این گروه واگذار کنید. شما با کمک و مشاوره‌ها و خدمات حقوقی این گروه می توانید به نتایج دلخواه برسید و در دعاوی حقوقی خود پیروز شوید. از همراهی شما بی‌نهایت سپاسگزارم.

وکیل در کرد کوی

درخواست مشاوره وکیل

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا