تاثیر روابط نامشروع در دعاوی طلاق

تاثیر روابط نامشروع در دعاوی طلاق

دلیل پرداختن به موضوع تاثیر روابط نامشروع در دعاوی طلاق این است که یکی از رایج‌ترین شکایت این روز‌های افراد روابط نامشروع است؛ البته شکایات از مردها خیلی بیش تر از زن‌ها است. لازم به ذکر است که زندگی زناشویی یک سری چارچوب و قوانین دارد که افراد ملزم به رعایت آن هستند و عدم رعایت آن موجب مقابله‌ی قانون با آن ها می‌شود ما در این مقاله قرار است که درباره‌ی تاثیر روابط نامشروع در دعاوی طلاق با یکدیگر صحبت کنیم چنان چه مایل هستید بیشتر در این‌باره بدانید با ما همراه باشید. یکی از رایج‌ترین سوال افراد در این زمینه است که تاثیر روابط نامشروع در حق طلاق طلاق زن چگونه است؟ حق طلاق یکی از حق‌های مرد در ازدواج است؛ حق طلاق همواره به مرد و یا کسی که مرد به آن وکالت می دهد تعلق دارد همان گونه که می دانید گاهی اوقات مرد به زن حق طلاق می دهد اما این وکالت به این معنی نیست که مرد حق طلاق را از خویش می گیرد بلکه اجرای آن را به همسر خود واگذار می کند. توصیه میشود در رابطه با وکالت دادن و حق طلاق حتما از یک مشاوره حقوقی متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

 

تاثیر روابط نامشروع در حق طلاق زن و مجازات کیفری آن
The impact of illicit relations on the right to divorce a woman and its criminal punishment

تاثیر روابط نامشروع در حق طلاق زن و مجازات کیفری آن

زن از دو جهت می‌تواند تقاضای طلاق بدهد و قانون‌گذار نیز حق طلاق را به او بدهد؛ در این بخش به این دو جهت رسیدگی خواهیم کرد.

  • شروط دوازده گانه: قطعا می‌دانید که در زمان عقد شروط دوازده‌گانه‌ای تنظیم می‌شود ‌که مرد باید آن را امضا کند و بعد از امضا زن دارای حق و حقوقی است. در بندهای ۲ و ۹ همین شروط در رابطه با سو معاشرت مرد صحبت شده است و از این جهت زن می‌تواند درخواست طلاق بدهد.
  • با توجه با ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی: زن می‌تواند با بند یک ماده ۱۱۳۰قانون مدنی و استناد به ادله‌ی معتبر درخواست طلاق دهد. البته اگر مرد شروط ۱۲ گانه را امضا نکند زن می‌تواند به سراغ ماده ۱۱۳۰ برود.

در رابطه با مجازات آن نیز باید اضافه کنیم که مجازات زنای محصنه سنگسار است اما این مجازات در درجات دیگر متفاوت است اما نباید از ۹۹ شلاق بیشتر شود. از آن جایی که مجازات روابط نامشروع تعزیری است قاضی مشخص می‌کند که میزان مجازات چقدر باشد و البته گاهی نیز مجازات را به پرداخت جزای نقدی تبدیل می‌کند. اما خب محکوم شدن طی شدن مجازات به این معنا نیست که همسر وی نمی تواند درخواست طلاق دهد.

 

تاثیر روابط نامشروع در دعاوی طلاق

اثبات روابط طلاق از طرف مرد و زن

قانون مجازات اسلامی زنا را جز روابط نامشروع گذاشته است و آن را در حیطه جدا و توسط یک وکیل زنا و لواط بررسی می‌شود. در رابطه با اثبات روابط طلاق از طرف زن باید اضافه کنیم که این کار شامل همه‌ی اعمال منافی عفت با زن نامحرم است. اثبات این کار خیلی سخت است اما اگر زن مدرک داشته باشد کافی است مدارک را ارائه دهد و سپس درخواست طلاق دهد و دیگر نیاز به اثبات زنای محصنه نیست.  اثبات رابطه نامشروع و طلاق از طرف مرد نیز شامل همین مراحل است؛ شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با یک مشاور یا وکیل پایه یک دادگستری صحبت کنید تا آنها به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند. اگر متوجه‌ی خیانت همسر خود شدید فورا واکنش نشان ندهید حتما در اولین فرصت با یک مشاور صحبت کنید تا اصولی و حساب شده وارد کار شوید.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

راه های اثبات روابط نامشروع

همان‌گونه که گفتیم اثبات این که دو فرد با یکدیگر رابطه‌ی نامشروع داشته‌اند کار خیلی سختی است اما بهترین و سریع‌ترین راه اثبات این کار اقرار خود فرد است. اگر خود فرد به جرم خود اقرار کند دیگر درگیر مراحل دیگر دادگاه نمی‌شوید و کارها خیلی سریعتر انجام می‌شوند. از دیگر راه‌های اثبات رابطه نامشروع می‌توان به فیلم، عکس، چت و یا هر چیز دیگری که نشان دهد این دو فرد با یکدیگر در ارتباط بوده اند اشاره کرد البته یک وکیل بهتر می‌تواند به شما در اثبات رابطه نامشروع کمک کند پس در اولین فرصت با یک وکیل طلاق کاردان مشورت کنید.

وکیل در کرد کوی

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده