وکیل پایه یک دادگستری
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

بهترین وکیل متخصص و مجرب فرجام خواهی

همانطور که می دانید فرجام خواهی در لغت به معنای عاقبت و نهایت یک کار است؛ اعتراض فرجام خواهی اعتراض به رای دادگاهی بدوی و یا تجدید نظر می باشد. حالا ممکن است بپرسید منظور از رای تخستین و رای تجدید نظر چیست؟ رایی که دادگاه در ابتدا صادر می نماید رای تخستین است و رایی که در اعتراض به رای اولیه و در جلسه ی تجدید نظر صادر می شود رای تجدید نظر نامیده می شود. وکیل فرجام خواهی کسی است که می تواند رای نهایی را در جلسه ی تجدیدنظر تغییر دهدو تاثیر تسلیم دادخواست اعتراض فرجام خواهی بر اجرای احکام غیر قابل انکار است. حتما برای شما هم تاکنون اتفاق افتاده است که به رای نهایی دادگاه اعتراض داشته باشید. میتوانید از وکیل پایه یک دادگستری تهران مشاوره بگیرید.

شماره تماس و آدرس وکیل آقای موسی الرضا میر

وکالت در دادگاه فرجام خواهی

قبول وکالت توسط وکیل متخصص و باتجربه

پیگیری وکیل تا مرحله پایانی

وکیل آقای موسی الرضا میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری ، با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید. ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای متخصص در دعاوی در صلاحیت دیوان عالی کشور وکالت انجام می‌دهند.

تخصص و‌ مهارت:

 وکالت تخصصی در طرح و دفاع از دعاوی فرجام خواهی، اعاده دادرسی کیفری، اعمال ماده ۴۷۷ و …
 وکالت در دادسرا و دادگاه انقلاب
 وکالت در دعاوی در صلاحیت دیوان عالی کشور
 وکالت تخصصی در جرایم مواد مخدر و مواد روانگردان

 وکالت در دعاوی اصل ۴۹
 وکالت در جرایم امنیتی


برخی از پرونده های مهم وکیل موسی الرضا میر

  • وکالت در پرونده های کلان‌ اقتصادی ( از قبیل پرونده میلاد حاتمی )

  • وکالت در بیش از صد پرونده جرایم مواد مخدر – ۷۰۱ کیلو شیشه -۵۴۹ کیلو شیشه -حمل گسترده کوکایین‌ در کشور و غیره‌ ..

  • وکالت در پرونده کلاهبرداری بزرگ فروش خودروهای لیزینگی

  • وکالت در پرونده های قاچاق کالا و ارز

  • وکالت در پرونده های کلان کلاهبرداری های رایانه ای و سایبری

جهت اعطای وکالت و دریافت مشاوره از آقای موسی الرضا میر، با شماره های زیر تماس بگیرید:
تلفن همراه: 09123829850 تلفن تماس: 02188793415 آدرس: خیابان ولیعصر، قبل از میدان ونک‌، جنب پل همت، کوچه سید الشهدا پلاک ۴، واحد یک

مهلت فرجام‌ خواهی

فرجام خواه تنها بیست روز از تاریخ ابلاغ رای فرصت دارد که با تقدیم دادخواست فرجام‌خواهی اعتراض به رای قطعی کند اما اگر در خارج از ایران اقامت دارد این مهلت به 2 ماه افزایش پیدا می کند. توجه شود که اگر رای قطعی از سوی دادگاه بدوی از طریق انقضای مهلت تجدیدنظرخواهی به عمل آمده باشد، این مواعد از تاریخ انقضای مهلت تجدیدنظر به حساب می‌آیند بهترین کار مشاوره با وکیل تجدید نظر برای حل مشکل است.

تاثیر درخواست فرجام خواهی بر اجرای حکم

فرجام خواهی از طریق دادخواست که به دادگاه صادرکننده رای قطعی(چه بدوی و چه تجدیدنظر ) تقدیم میشود، اگر محکوم‌ به غیرمالی باشد، با دادن تامین از محکوم‌علیه اجرای حکم تا صدور رای فرجامی به تاخیر خواهد افتاد اما در خصوص محکوم‌به مالی بدین شکل نمیباشد و به هیچ عنوان به تاخیر نمیافتد.

فرجام خواهی و آرای قابل فرجام

قبل از هرچیزی باید بدانیم کدام آرا ء قابل فرجام می باشندو انطباق رای فرجام خواهی با موازین شرعی و مقررات قانونی ضروری است. وکیل فرجام خواهی تنها می تواند درخواست خود را به مراجع ذی صلاح که رای را صادر نموده اند ارائه دهد.در ادامه به برخی موارد فرجام خواهی و آرای قابل فرجام اشاره می شود:

  • برای قراردادهایی که مبلغ آن ها بیشتر از بیست میلیون تومان است.
  • قرارداد هایی که اصل حکم قابل ارجاع و رسیدگی فرجامی باشد.
  • احکام مربوط به اصل نکلح و فسخ آن، طلاق ، نسب، حجر، وقف،ثلث، حبس و تولیت
  • قرار سقوط دعوا یا عدم اهلیت یکی از طرفین مشروط به اینکه اصل حکم فرجامی باشد.
  • قرار ابطال یا رد درخواست که از دادگاه صادر رشده باشد مشروط به فرجامی بودن اصل حکم

وکیل فرجام خواهی در تهرانمرجع رسیدگی به در خواست فرجام

مرجع رسیدگی به احکام فرجامی دیوان عالی کشور است. دیوان عالی کشور بالاترین و عالی ترین مرجع قضاییی در کشور می باشد که بر اجرای قوانین در دادگاه ها و محاکم رسیدگی می نماید.لذا وکیل فرجام خواهی نیز مقام و مرتبه ی بالایی دارد و درخواست خود زا به مرجع رسیدگی به درخواست فرجام ارائه می دهد.

درخواست مشاورهه

اصول قانونی مربوط به فرجام خواهی

هر گاه فرجام خواه درخواست فرجام خواهی را مسترد کند دادگاه صادر کننده رای تخستین قرار رد درخواست فرجام را صادر می نماید و اگر پروند به مرجع فرجام ارسال شده باشدقرار رد درخواست توسط دیوان عالی صادر می شود و در خواست مجد پذیرفته نیست. در محکومیت های تعزیری چنانکه دادستان در خواست فرجام خواهی و تجدید نظر نداشته باشد محکوم علیه می تواند پیش از پایان  مهلت ارسال دادخواست فرجام خواهی با مراجعه به دادگاه صادر کننده ی حکم حق فرجام خواهی خود را اسقاط و مسترد نماید و تقاضای تخفیف مجازات کند. در این صورت دادگاه در وقت معین با حضور دادستان به موضوع رسیدگی می کند تا یک چهارم از مجازات او تخفیف یابد و این حکم قطعی است.

هر گاه فرجام خواه مدعی اعسار از پرداخت هزینه ی دادرسی دعوای ضرر و زیان ناشی از جرم باشد، دادگاه صادر کننده ی رای تخستین به این دعوی خارج از نوبت رسیدگی خواهد کرد.فرجام خواهی کیفری و ضرر و زیان ناشی از جرم مستلزم پرداخت هزینه ی دادرسی و تشریفات آیین دادرسی نمی باشد.چنانچه فرجام خواهی زندانی باشد، حسب مورد از پرداخت هزینه ی دادرسی در امری که موجب آن در زندان به سر می برد معاف می شود.اگر تجدید نظر خواهی در مهلت فرجام خواهی که توسط دادگاه مقرر گردیده صورت بپذیرد، دفتر دادگاه که رای تخسین را صادر نموده است بعد از رفع نقص پرونده در به دادگاه تجدید نظر استان یا دیوان عالی کشور ارسال می کند.

چنانچه درخواست فرجام خواهی فاقد اصول  قانونی مربوط به فرجام خواهی باشد، مدیر دفتردادگاه رای صادره، به مدت دو روز نقایص را به دادخواست دهنده اعلام می کند تا در طی ده روز از تاریخ ابلاغ حکم نقایص را مرتفع نماید و اگر در مهلت مقرر نقایص فرجام خواهی برطرف نگردد و در خواست فرجام خواهی در خارج از مهلت مقرر ارائه شود مدیر دفتر پرونده را به رئیس دادگاه ارائه می نماید تا قرار مقتضی صادر می شود.

وکیل فرجام خواهی در تهران

تنظیم درخواست فرجام خواهی

یکی از اصلی ترین وظایف وکیل فرجام خواهی تنطیم درخواست فرجام خواهی می باشد که باید با نحوه ی تنظیم لایحه ی دفاعی فرجام خواهی آشنایی کامل داشته باشد. یک وکیل فرجام خواهی با تجربه ی کافی در زمینه ی فرجام خواهی پرونده های مختلف در مراجع قضایی  به راحتی می تواند یک درخواست خوب و قانونی تنظیم کند. وکیل فرجام خواهی تنها از جانب افراد مجاز برای اعتراض  فرجام خواهی می تواند در خواست فرجام خواهی را در مهلت ارسال دادخواست فرجام خواهی که توسط دادگاه مقرر گردیده به مرجع مربوطه ارائه دهد. براساس ماده 443 آیین داد رسی تنها افراد زیر حق درخواست فرجام خواهی دارند.

  • محکوم علیه و نماینده قانونی او
  • دادستان از جهت برائت منهم، عدم انطباق رای با قانون و عدم تناسب مجازات
  • شاکی یا مدعی خصوصی و یا نماینده قانونی ایشان

درخواست مشاورهه

 

پیمایش به بالا