لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل عفو و بخشودگی

وکیل عفو و بخشودگی

وکیل عفو و بخشودگی

عفو یک موضوع بسیار مهم در حوزه حقوق و جزا می باشد و دارای شرایط پیچیده و خاص و قوانین ویژه ای می باشد. شاید شما هم تا به امروز اصطلاح عفو را بارها شنیده باشید ولی عفو در علم حقوق مصادیق جداگانه ای دارد. افراد محکوم با در نظر داشتن یک سری شرایط خاص مورد عفو قانون قرار می گیرند. شما می توانید در این مقاله با موضوعاتی مانند عفو چیست؟ شرایط دریافت عفو، آثار عفو عمومی، آثار عفو خصوصی، نحوه درخواست عفو، عفو رهبری و وکیل عفو چیست، آشنا شوید. اگر این موضوعات برای شما اهمیت خاصی دارند مطالعه کردن این مقاله را از دست ندهید.همچنین برای مشاوره حقوقی و کسب اطلاعات بیشتر با  وکیل پایه یک دادگستری میتوانید تماس بگیرید.

شرایط عفو و بخشش

در فقه اسلام توجه و نگاه ویژه ای به موضوع عفو شده است و همواره عفو در اسلام توصیه شده است. لازم است بدانید که قانون کشور ایران بر اساس دین اسلام تصویب شده است قانونگذار هم سعی کرده است که عفو را در قوانین ایران جای بدهد و مجرم ها و متهمان تحت شرایط خاصی عفو شوند.

درخواست مشاوره آنلاین وکالتعفو در لغت به معنای بخشش، مغفرت، بخشیدن می باشد. معنای عفو در حقوق به معنای اقدامی است که با تصویب نهاد های حکومتی مانند رهبری و مجلس به جهت متوقف ماندن تعقیب متهم ها و یا بخشیدن تمام یا قسمتی از مجازات محکوم ها می باشد. باید بدانید که عفو شامل تمام جرم ها نمی شود و بعضی از جرم ها بخشیده نمی شوند.

وکیل عفو و بخشودگی

وکیل عفو و بخشش خبره

حق عفو و بخشودگی یکی از امتیاز های حاکم های هر کشوری می باشد تا حکومت بتواند در خصوص منافع جامعه مجرم را عفو کند یا عفو نکند. این امتیاز به خصوص در جرم های سیاسی به حاکم کشور اجازه را می دهد تا با عفو سران و رهبران سیاسی بار دیگر آرامش و نظم را در کشور برقرار کند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و استخدام یکی وکیل حقوقی متخصص در عفو و بخشش می توانید به گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مراجعه کنید و از بهترین مشاور حقوقی استفاده کنید. این گروه حقوقی از مشاوران حقوقی متخصص و وکلای باتجربه ای تشکیل شده است و آماده ارائه انواع خدمات حقوقی می باشد.

وکیل عفو و بخشودگیانواع عفو

عفو به دو دسته خصوصی و عمومی تقسیم بدی می شود. عفو خصوصی یک تصمیم است که با نظر و پیشنهاد قوه قضاییه و موافقت بالا ترین مقاله اجرایی نظام یعنی رهبری گرفته می شود و به سبب آن تمام یا قسمتی از مجازات محکوم ها بخشیده می شود. بر اساس بند یازده اصل 110 قانون اساسی و ماده 96 قانون مجازات اسلامی کشور ایران، عفو یا بخشش مجازات محکومیت در حدود موازین اسلامی، جزو وظایف و اختیارات رهبری به حساب می آید.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت عفو خصوصی تمام مجازات های تعزیری را شامل می شود. به صورت کلی مجازات های قصاص و دیه جزو عفو نمی باشند چون این مجازات ها حق الناس می باشند. عفو عمومی عفوی می باشد که توسط مجلس شورای اسلامی به سبب قانون مجازات اسلامی اعمال می شود. عفو عمومی یکی از دلایل کاهش مجازات به موجب قانون می باشد. در ماده 97 قانون مجازات اسلامی بیان شده است که عفو عمومی که به سبب قانون در جرم های تعزیری اعمال می شود و تعقیب و دادرسی را متوقف می کند.

وکیل عفو و بخشودگیوکیل عفو حرفه ای

برای یادگیری نحوه درخواست عفو می توانید به یک وکیل عفو و بخشش با تجربه مراجعه کنید. تجربه و دانش وکیل می تواند به شما کمک کند تا شما هم شامل حال عفو خصوصی و عمومی شوید و محکومیت خود را کاهش دهید. مشاوره حقوقی خوب در پرونده های عفو و بخشش می تواند از لحاظ روحی و روانی به شما کند و اطلاعات کافی در زمینه عفو به شما بدهد. مراحل دریافت عفو بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد و بهتر است پرونده عفو و بخشش را به یک وکیل عفو و بخشش موفق واگذار کنید. قانون عفو باعث شده است هر ساله تعداد زیادی از محکومان بخشیده شوند به آغوش گرم خانواده و جامعه برگردند. عفو یک قانون حقوقی خوب است که می تواند به جامعه کمک کند. بر اساس ماده 99 قانونی مجازات اسلامی عفو همه آثار محکومیت را منتفی می کند. اما باید بدانید که عفو تاثیری در پرداخت دیه و جبران خسارت زیان دیده ندارد. از این که این مقاله را تا انتها مطالعه کردید متشکرم.

وکیل در کرد کوی

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

کارشناسان گروه دادورزان آماده پاسخ گویی به شما هستند

0919-2329787
جهت مشاوره تخصصی تماس بگیرید...
0919-2329787

آخرین مقالات سایت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
۱۴۰۲-۰۹-۰۲ ۱۸:۰۶

سلام برای جرایم کیفری هم درخواست عفو و بخشش میدید؟

ادمین گروه دادورزان صلح و سازش
۱۴۰۲-۰۹-۰۳ ۱۱:۰۱
پاسخ به  مهدی

سلام بله این کار از طریق اجرای احکام کیفری و شعبه صادر کننده رای امکان پذیر است با شماره ۰۹۱۹۲۳۲۹۷۸۷ تماس بگیرید.

پیمایش به بالا