جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

وکیل طلاق در تهران

وکیل طلاق در تهران

وکیل طلاق در تهران

کلمه طلاق یک کلمه عربی می باشد که به معنی گشودن گره و رها کردن می باشد. طلاق در فقه به عنوان از بین بردن ازدواج با لفظ مخصوص می باشد. طلاق امروزه به عنوان یک ابزار برای خاتمه رابطه زناشویی میان زن و مرد شناخته می شود و یکی از مهم ترین و مرسوم ترین دعاوی می باشد که در دادگاه ها مطرح می شود. هر زن و شوهری ممکن است در طول زندگی خود به این نتیجه برسند که ادامه دادن زندگی مشترک آینده ای ندارد و تصمیم به جدایی بگیرند. در چنین شرایطی طلاق تنها راه برای آن ها می باشد.همان طور که می دانید پس از تنظیم شکایت نامه جهت جدایی از همسر و دادخواست طلاق پرونده به جریان می ‌افتد و قطعاً برای جدایی بهتر نسبت به قوانین و مقررات کشور و تبصره های موجود داشتن اطلاعات کافی الزامی است. اگر شما ساکن تهران هستید و نیاز به وکیل طلاق دارید، بهترین وکیل طلاق در تهران را در سایت وکلای دادورزان صلح و سازش بیابید.

شماره وکیل در تهران

وکیل متخصص طلاق در تهران

شاید این اتفاق ناگوار باعث از پاشیدن زندگی شما شود، یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد طلاق است. طلاق آثار و پیامد های مضر زیادی به همراه دارد. کلمه طلاق یک کلمه عربی می باشد که به معنی گشودن گره و رها کردن می باشد. طلاق در فقه به عنوان از بین بردن ازدواج با لفظ مخصوص می باشد. طلاق امروزه به عنوان یک ابزار برای خاتمه رابطه زناشویی میان زن و مرد شناخته می شود و یکی از مهم ترین و مرسوم ترین دعاوی می باشد که در دادگاه ها مطرح می شود. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در شهر تهران دعاوی طلاق پنج سال سابقه فعالیت دارد.برای مشاوره با وکیل دادگستری در تهران تماس بگیرید.

شرایط نفقه در طلاق

نفقه یکی از شرایط مختلفی می باشد که یا باید به صورت توافقی بین زوجین مشخص شود و یا این که دادگاه خود اقدام به تعیین نفقه می نماید. وکیل نفقه در رابطه با تعیین میزان نفقه می تواند اقدامات حقوقی مختلفی انجام دهد. نفقه چه برای زن و چه برای فرزندان بر عهده مرد می باشد. تا وقتی که رابطه و قرارداد ازدواج پابرجا باشد زن از حق نفقه برخوردار می باشد. نفقه حداقل وجهی است که مرد باید برای زن هزینه نماید تا زندگی زن با مشکل مواجه نشود. قانون سالانه بر اساس  شرایط اقتصادی میزان نفقه را مشخص می کند.

رو صفحه خودش میاد بالا

درخواست مشاورهه

اجرت المثل در طلاق

یکی از مهم ترین حقوق مالی که پس از جدایی و طلاق به خانم ها تعلق می گیرد اجرت المثل می باشد که تحت عنوان اجرت المثل ایام زوجیت یا اجرت المثل ایام زناشویی نیز شناخته شده است و در صورت اثبات شرایط قانونی لازم، زن می تواند از آن برخوردار شود. برای اثبات شرایط قانونی از وکیل اجرت المثل کمک بگیرید.یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد طلاق می باشد. طلاق آثار و پیامد های مضر زیادی به همراه دارد.

چگونه وکیل طلاق را انتخاب کنیم؟

چنین سوال ممکن است برای هر کسی پیش آید در واقع یکی از مهم ترین دغدغه های افراد به هنگام طلاق و جدایی انتخاب یک وکیل است. از این رو ما تصمیم گرفتیم که ویژگی های وکیل طلاق را با شما عزیزان در میان بگذاریم تو به راحتی و با اعتماد و اطمینان کامل انتخاب خود را انجام دهید. این ویژگی ها به شرح زیر می باشند:

  • یکی از ویژگی های وکیل طلاق این است که سعی می کند نتیجه پرونده را به نفع موکل خود تغییر دهد.
  • مدام با موکلش در ارتباط است و در مورد وضعیت و نتایج دادگاه صحبت می کند.
  • از دیگر ویژگی های وکیل طلاق صبور و با حوصله بودن او است.
  • اسناد و مدارک مورد نیاز برای قاضی پرونده را آماده و ارائه می نماید.
  • در کوتاه ترین زمان ممکن حکم طلاق از دادگاه برای موکلش خواهد گرفت.

چه موقع باید به سراغ وکیل طلاق در تهران برویم؟

همان طور که می دانید افراد ناگهانی و یکباره تصمیم به طلاق نمی گیرد و این موضوع به مرور زمان اتفاق می ‌افتد اما پس از اینکه افراد تصمیم قطعی خود را برای طلاق گرفتن می توانند بلافاصله پس از آن به وکیل طلاق مراجعه کنند. در واقع مراجعه نمودن به وکیل طلاق باید بلافاصله پس از گرفتن تصمیم به جدایی باشد زیرا اگر شما چندین جلسه از دادگاه خود را بگذرانیم سپس به وکیل مراجعه کنید ممکن است وکیل شما نتواند حق و حقوق شما را آن طور که باید و شاید مطالبه نماید در این صورت اگر وکیل از ابتدای پرونده در جریان تصمیمات شما قرار گیرد قطعاً خیلی بهتر می تواند نتیجه دادگاه را به نفع شما تمام کند.

شروط وقوع طلاق

اصلی ترین و مهم ترین مدرک جهت اثبات وقوع طلاق ارائه سند رسمی طلاق می باشد. برای ثبت رسمی طلاق باید به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه نمود. بعد از تشریفات رسمی و قانونی، صیغه طلاق جاری شده و از طرف دفترخانه ای که طلاق در آن صورت گرفته گواهی رسمی طلاق صادر می شود. اخذ و دریافت این گواهی بسیار مهم بوده و نداشتن آن با مجازات قانونی برای مرد همراه می باشد. با داشتن این گواهینامه اثبات وقوع طلاق به راحتی امکان‌ پذیر می باشد. اما در صورت عدم وجود گواهی طلاق باید بتوان از طریق روش های دیگر اثبات وقوع طلاق را انجام داد. یکی از این روش ها حضور شاهد ها طلاق در دادگاه می باشد. بر اساس ماده های قانون مدنی برای صحت وقوع طلاق به دو شاهد مرد نیاز است. دو شاهد عاقل و بالغ که در محل جاری شدن صیغه ی طلاق حضور داشته و از نزدیک شاهد آن بوده باشند. حضور این شاهد ها در دادگاه می تواند به اثبات وقوع طلاق کمک زیادی کند. آن‌ها باید از نزدیک شاهد خطبه طلاق باشند.

درخواست مشاورهه

سپردن پرونده مهریه به وکیل طلاق

مهریه موضوع مهمی است که خانم برای مطالبه آن بخصوص در زمان طلاق به وکیل نیاز دارند. در حقیقت مهریه هرچقدر هم که باشد حق قانونی و رسمی خانم ها است که در سند ازدواج مقدار آن درج شده است. اما باید توجه داشت که به هنگام طلاق و جدایی حق و حقوق خانم ها در دادگاه مورد بحث قرار می گیرد. دعاوی مهریه از پر تعداد ترین دعاوی موجود در دادگاه خانواده می باشند که توسط وکیل مهریه پیگیری می شود. مهریه به هر اندازه ای قابل وصول است. ولیکن براساس قانون جدید اعمال ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و بازداشت مرد درخصوص مهریه صرفا تا میزان ۱۱۰ عدد سکه بهار آزادی یا معادل آن میسر می باشد.

وکیل طلاق و حضانت فرزندان

از دیگر موضوعات مهم به هنگام طلاق و جدایی که در دادگاه مطرح می ‌شود و توجه زیادی به آن شده حضانت فرزندان بعد از طلاق  است. در واقع ممکن است پدر و مادر تمایل داشته باشند که فرزندشان با آن ها زندگی کند. در زمان طلاق موضوع مهمی که مطرح می شود و یکی از موضوعات نزاع زوجین است حضانت فرزندان است. بر طبق قانون حضانت فرزندان تا ۷ سالگی با مادر و پس از آن با پدر است. علاوه براین پس از بلوغ فرزندان این خودشان هستند که تصمیم می گیرند با چه کسی زندگی کنند.

عده یعنی چه؟

اگر یک زن به هر دلیلی طلاق گرفته باشد و نکاح منحل شده باشد باید مدت زمان مشخصی و صبر کند و از ازدواج با مرد دیگری خودداری کند به عنوان مثال زنی که طلاق گرفته است یا عقد نکاح خود او به هر دلیلی فسخ شده و شوهرش فوت کرده است تا مدتی حق ازدواج مجدد نخواهد داشت و در صورتی که در این مدت ازدواج کند عقد نکاح باطل خواهد بود و اگر با علم به این موضوع اقدام به ازدواج مجدد کند و برقراری رابطه جنسی کرده باشد رابطه در حکم زنا می باشد. بر اساس ماده ۱۱۵۰ قانون مدنی عده این گونه تعریف شده است که، عده عبارت است از مدتی که تا انقضای آن زنی که عقد نکاح او منحل شده است نمی‌ تواند شوهر دیگر اختیار کند.

وکیل در کرد کوی

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پرستو
1401-09-13 23:56

با کمک ایشون طلاقم رو‌بعد سال ها گرفتم
هر چی بگم از لطف های که در حقم کردند کم گفتم

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده