وکیل طلاق توافقی در کرج

وکیل طلاق توافقی در کرج

کرج

کرج

وکیل طلاق توافقی در کرج

طلاق از مهم ترین تصمیماتی است که هر فرد در زندگی خویش برای زندگی مشترک خود می گیرد. زوج هایی که قصد جدایی از یکدیگر را دارند و در خصوص تمامی حقوق مالی مانند مهریه و جهیزیه و حقوق غیر مالی از جمله حضانت فرزند مشترک و نفقه فرزند توافق دارند می توانند طلاق توافقی را با کمک وکیل طلاق توافقی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.اگر شما ساکن کرج هستید و نیاز به وکیل طلاق توافقی دارید، بهترین وکیل پایه یک داد گستری در کرج را در سایت وکلای دادورزان صلح و سازش بیابید.

شماره وکیل در تهران

مراحل طلاق توافقی در کرج و استان البرز

انجام هر کار حقوقی شرایط و روالی دارد که باید طبق اصول پیش رود و تمامی مراحل حقوقی را به طرز صحیح پشت سر بگذارد. طلاق توافقی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود اینکه طرفین با یکدیگر توافقات لازم را انجام داده اند اما باید مراحل اداری و قضایی را کامل انجام دهند. مراحل طلاق توافقی عبارتند از:

  • ثبت نام در سامانه تصمیم طلاق برای اخذ نوبت مشاوره
  • سامانه نوبت دهی طلاق
  • مراجعه زوجین به مرکز مشاوره خانواده توسط خودشان یا توسط ارجاع دادگاه
  • صدور گواهی عدم سازش توسط مرکز مشاوره خانواده
  • مراجعه زوجین به دفاتر رسمی ازدواج و طلاق یا ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
  • توافق زوجین در ارتباط با مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و…
  • تشکیل جلسه دادرسی
  • شرکت در جلسه رسیدگی دادگاه
  • صورت جلسه توافقات زوجین توسط دادگاه
  • معرفی زوجه به پزشکی قانونی برای دریافت گواهی عدم بارداری توسط دادگاه و یا در صورت نیاز صدور گواهی بکارت برای زوجه
  • تحویل گواهی به دادگاه
  • صدور رای طلاق توافقی(گواهی عدم سازش) توسط دادگاه
  • تحویل رای دادگاه به دفترخانه رسمی ازدواج و طلاق طی حداکثر ۳ ماه
  • اجرای صیغه طلاق توسط سردفتر و با حضور دو شاهد

نکته ی مهم و قابل ذکر این است که در صورت استخدام وکیل برای پرونده طلاق توافقی خود نیازی به حضور شما در مراحل فوق نیست.

وکیل طلاق توافقی در کرج

توافق نامه طلاق توافقی

از آن جایی که موضوع این نوع از طلاق، طلاق زن و شوهر بر اساس رضایت و توافق طرفین می باشد در این خصوص مسائلی اصلی و مهمی که وجود دارد که قبل از صدور حکم طلاق باید زوجین راجع به آن ها سازش کنند. شرط اصلی طلاق توافقی، توافق زوجین می باشد. زوجین باید درباره تمامی امور مربوط زوجیت توافق داشته باشند تا بتوانند مراحل طلاق توافقی را آغاز کنند. زوجین هیچ گونه اختلاف نظری نباید داشته باشند تا بتوانند طلاق توافقی را به سرانجام برسانند. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در زمینه طلاق توافقی پنج سال سابقه فعالیت دارد.

حضانت فرزند در طلاق توافقی

اگر زوجینی که قصد دارند طلاق توافقی بگیرند دارای فرزند مشترک باشند و فرزند آن ها دختر زیر ۹ سال یا فرزند پسر زیر ۱۵ سال باشد، باید در مورد حضانت و نگهداری آن ها با یکدیگر به توافق رسیده باشند و به وکیل یا دادگاه  اعلام کنند که حضانت فرزند یا فرزندان به عهده پدر یا مادر می باشد.

نفقه در طلاق توافقی

یکی دیگر از موارد مهمی که زوجین باید جزء توافقات خود به وکیل نفقه یا دادگاه علام کنند تعیین تکلیف نفقه زوجه و فرزندان است. منظور از نفقه زوجه، نفقه ایام گذشته زوجه است. در صورتی که زوجه ادعا کند که زوج نفقه او را در ایام گذشته پرداخت نکرده است می توانند در رابطه با پرداخت آن توافق کنند. معمولا زوجه نفقه خود را دریافت نموده و در این خصوص اعلام می کند هیچ گونه ادعایی ندارد. اگر زوجین فرزند مشترک داشته باشند و توافق کنند که حضانت آن با مادر باشد زوجین باید در خصوص میزان نفقه فرزند یا فرزندان مشترک خود نیز به توافق برسند.

طلاق توافقی چقدر طول میکشد

این نوع از طلاق نسبت به مدل های دیگر طلاق رویه سریع ‌تری دارد، چون که بر سر تمامی مسائل توافق وجود دارد و دادگاه خانواده نیز تا حد امکان برای دادن حکم وسواس به خرج نمی‌دهد، اّما با توجه به اجباری بودن جلسات مشاوره قبل از طلاق معمولا روند دریافت حکم طلاق توافقی ۴۵ روز طول می کشد.

شیوه ثبت طلاق توافقی

اولین مرحله جهت ثبت طلاق توافقی و اخد گواهی عدم سازش از دادگاه رضایت هر دو طرف می باشد. اگر هر کدام از طرفین به هر دلیلی راضی به انجام طلاق توافقی نباشد دادخواست طلاق به‌صورت توافقی صادر خواهد شد و کسی که اصرار به طلاق دارد باید دادخواست را به‌صورت یک ‌طرفه به جریان بیندازد. همچنین در مرحله‌ بعدی زوجین بعد از ثبت درخواست طلاق چند جلسه مشاوره‌ اجباری را پشت سر بگذارند، هدف از جلسات مشاوره این است که اگر مشکلات زوجین قابل حل است، با استفاده از ظرفیت‌ های علم مشاوره از طلاق جلوگیری شود. اگر به هر صورت نتوانستند طلاق توافقی بگیردند باید به وکیل طلاق یک طرفه در کرج مراجعه کنند.

درخواست مشاوره وکیل

شرایط گرفتن مهریه بعد از طلاق توافقی

قطعاً برای گرفتن مهریه شرایط وجود دارد حال آن که افراد تصمیم به طلاق توافقی بگیرم قطعاً از این شرایط مستثنی نیستند. بنابراین وکیل کارکشته طلاق توافقی در کرج می‌ تواند در بندهای طلاق توافقی موکل و همسرش را جهت رسیدن به توافق بر روی مهریه ترغیب کند در این صورت هر دو به یک توافق خواهند رسید و این موضوع وکیل در دادگاه عنوان خواهد کرد. قطعاً در این صورت قاضی پرونده حکم دقیق و درستی جهت گرفتن مهریه و شرایط آن تعیین خواهد نمود. منظور از شرایط گرفتن مهریه این است که دادگاه تعیین کند مهریه را چه زمانی و چه مقدار مطالبه نمایند. نفقه فرزندان در طلاق توافقی از جمله مواردی است که وکیلان در دادگاه طلاق توافقی به آن می ‌پردازند وزن و شوهر در مورد آن اتفاق نظر دارند بنابراین با رضایت کامل به نتیجه خواهند رسید.

ویژگی وکیل طلاق توافقی در کرج

وکیل طلاق توافقی وکیلی می باشد که در حوزه های مختلف حقوقی اطلاعات دارد و توانایی بر عهده گرفتن پرونده های مختلف را دارد اما فعالیت خود صرفا در حوزه ی طلاق توافقی انجام می دهد به همین سبب با انجام پرونده های مختلف و زیاد در این زمینه به مهارت و تبحر بالایی دست یافته است.

 وکیل طلاق توافقی خوب وظیفه دارد که توافقات بین زن و شوهر را به خوبی مدیریت کند و با راهنمایی و مشاوره بهترین توافق را برای زن و مرد ثبت کند که هر کدام به حداکثر حقوق خود برسند.

وکیل طلاق توافقی خوب باید ویژگی ها و ملاک هایی را داشته باشد که بتوان با خیالی آسوده پرونده ی خود را به او سپرد. برخی از ویژگی های یک وکیل طلاق توافقی خوب شامل:

  • از اطلاعات حقوقی خانواده بالایی برخوردار باشد و از بروزترین قوانین جاریه و مصوبه اگاهی داشته باشد.
  • بتواند از قوانین در پرونده به نفع موکل خود استفاده کند.
  • قدرت مذاکره ی خوبی داشته باشد تا بتواند با فرد مقابل برای دریافت حقوق موکل خود به مذاکره بشیند.
  • درستکار و امین باشد و برای احقاق حق موکل خود تمام تلاش خود را به کار گیرد.
  • مهارت کلامی خوبی داشته باشد که بتواند مشاوره ی لازم و مفیدی را به موکل خود ارائه دهد.

قبل از انتخاب و استخدام یک وکیل به عنوان وکیل پرونده ی طلاق توافقی خود بهتر است با چند وکیل متخصص در این حوزه پیدار کنید و مشورت لازم را از ان ها دریافت کنید و بعد با توجه به مشاوره ی دریافتی می تواند مهارت و تسلط وکیل را بر روی موضوع مد نظر بسنجید و بهترین وکیل را استخدام کنید اما از ان جایی که جلسات مشاوره هزینه بردار است و زمان گیر شما می توانید از راهی استفاده کنید که هم به بهترین وکیل دسترسی داشته باشید و هم بتوانید از مهارت ها و تخصص وی اطمینان خاطر حاصل کنید و پرونده ی خود را در کوتاه ترین زمان به وی بسپارید، برای این امر کافی است تا شما به یک موسسه ی حقوقی معتبر و خوش نام واقع در کرج مراجعه کنید و از وکلای خانواده و طلاق توافقی این موسسات کمک بگیرید زیرا موسسه ی حقوقی خوب و معتبر برای حفظ اعتبار و ارزش موسسه ی خود با دقت و وسواس کامل بهترین وکلا را در زمینه های مختلف حقوقی و کیفری را استخدام کرده اند به همین دلیل شما می توانید از متخصص بودن وکیل خود اطمینان خاطر حاصل کنید.

شرایط طلاق توافقی در کرج

متاسفانه تعداد پرونده های اختلافات خانوادگی و طلاق در دادگاه ها هر روز افزایش می یابد اما با این حال اکثر زوجین دادخواست طلاق توافقی را می دهند که این خودش نشانه ای از درک بالای جوانان می باشند که حتی در صورت جدایی می خواهند تا به شکلی دوستانه از یکدیگر جدا شوند. طلاق توافقی یکی از انواع طلاق می باشد که با توافق بین زن و شوهر صورت می گیرد یعنی زوجین هر دو به این نتیجه رسیده اند که ادامه ی زندگی مشترک امکان پذیر نیست به همین دلیل سعی می کنند بدون درگیری و حالتی دوستانه به زندگی مشترک خود پایان دهند، به همین علت راحت تر و در زمان کمتری پرونده ی طلاق ان ها به نتیجه می رسد. تمامی شرایط طلاق توافقی بسته به توافقات ما بین زن و شوهر می باشد ، زوجین خود بر سر مسائل حقوقی مادی و معنوی با یکدیگر به توافق می رسند به همین سبب در طول پرونده از چالش ها و درگیری های کمتری برخوردار می شوند  و بعد دادخواست طلاق توافقی را می دهند. از مهم ترین شرایط طلاق توافقی که به ثبت رسیده است، همین توافق زن و شوهر بر سر مسائل حقوقی مادی و معنوی می باشد که باید در دادگاه اعلام کنند تا ثبت شود. برخی از مسائلی که باید بر سر ان زوجین به توافق برسند عبارتند از: مهریه، حضانت فرزند یا فرزندان، نفقه، اجرت المثل و…

به دلیل رضایت و توافق طرفین بر سر مسائل حقوقی مختلف حوزه ی خانواده ، تمامی توافقات بین زن و مرد مورد تایید قاضی و کاملا معتبر و قانونی می باشد.

هنگامی که اسم از طلاق توافقی می اید بسیاری از افراد گمان می کنند که زن باید در این نوع طلاق مهریه ی خود را به زوج ببخشد در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و مهریه مانند دیگر مسائل با توافق دو طرف است یعنی می توانند توافق کنند که زوج تمام مهریه را پرداخت کند، یا زوجه تمام یا بخشی از ان را می بخشد که همان طور که گفته شد بستگی به تصمیم و توافق زن و شوهر دارد.

طلاق توافقی فوری در کرج

طلاق توافقی از سریع ترین طلاق ها می باشد که حدودا یک یا دو ماه طول می کشد که ان هم بسته به تعداد پرونده های دادگاه صالح می باشد و همچنین جلسات مشاوره ای که برای زن و مرد در نظر گرفته می شود اما اگر به دنبال طلاق توافقی فوری هستید می توانید از وکلای متخصص در این حوزه کمک بگیرید زیرا وکیل با توجه به سابقه و تسلطی که بر این موضوع دارد می تواند در مدت بسیار کمتری حکم طلاق توافقی را از دادگاه اخذ کند.

وکیل متخصص در زمینه ی طلاق توافقی در کرج می تواند در یک یا دو هفته ی کاری موفق به اخذ رای دادگاه شود و شما را به نتیجه ی دلخواه برساند. همچنین وکیل با تجربه با مهارت های خود می تواند با مذاکره با طرف مقابل شما ، بهترین شرایط را برای شما اخذ کند و شما را به حقوق تان برساند.

هزینه ی وکیل برای طلاق توافقی در کرج

 حق الوکاله ی وکلا موضوعی ست که با توافق کامل بین وکیل و موکل انجام می‌شود و هزینه ی دقیقی را هم نمیتوان گفت زیرا با توجه به پیچیدگی و موارد پرونده، سابقه ی وکیل و حتی منطقه ی وکیل و شهر و غیره نیز این هزینه متغیر است ، حق الوکاله ی وکیل که با موکل خود بر سر آن به توافق رسیده اند باید در وکالت نامه ی رسمی تنظیم شده ذکر شود.

هر ساله برای حق الوکاله ی وکلا در مسائل و حوزه های مختلف حقوقی و کیفری تعرفه ای از سوی قوه قضاییه تعیین می شود که می توان ان را حداقل حق الزحمه ی وکلا در نظر گرفت و در صورتی که حق الوکاله ی وکیل در وکالت نامه ذکر نشده باشد و بر سر ان توافقی صورت نگرفته باشد، حق الوکاله باید طبق این تعرفه به وکیل پرداخت شود. همان‌طور که گفته شد ممکن است وکلای مختلف هزینه های متفاوتی را اعلام کنند اما به طور تقریبی و طبق تعرفه ی سال جاری که مصوب شده است می‌توان گفت که حق الوکاله برای دریافت دو وکیل خانواده در طلاق توافقی حدودا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می باشد. البته دقت کنید که همان‌طور که پیشتر گفته شد هر وکیل میتواند مقداری بیشتر و یا کمتر از این نرخ را اخذ کند.

حال ان که اگر هر دو نفر یعنی زن و مرد یک وکیل را استخدام کنند طبیعی ست که هزینه نسبت به دو وکیل کمتر می‌شود یعنی می‌شود معادل ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان اما لازم به ذکر است که در این صورت حضور زن و شوهر در جلسات دادگاه لازم و ضروری است. تنها در صورتی شما می توانید پرونده ی طلاق خود را بدون حضور خود توسط وکیل پیش ببرید که وکیل جداگانه برای خود استخدام کنید. بازهم به این نکته توجه کنید که حق الوکاله امری کاملا توافقی بین وکیل و موکل است و می تواند مبلغی متفاوت باشد.

اجرت المثل سال ۱۴۰۱ در طلاق توافقی

حتماً می‌دانید که اجرت المثل چیست در واقع اجرت المثل که یک زن در زندگی و زن میتواند بر اساس زحمات و تحمل رنج و سختی هایی که در زندگی می کشد و تمام فعالیت هایی که در طول روز برای تامین خوراک و پوشاک و زندگی و غذای همسرش انجام می دهد هزینه به عنوان اجرت المثل دریافت کند. که در صورت تمایل زن میتواند در دادگاه طلاق توافق آن را عنوان نموده و به طور کامل آن را مطالبه کند. برای این کار بهتر است ابتدا با وکیل اجرت المثل مشورت کنید.

درخواست مشاوره وکیل

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
1401-09-19 22:33

با کمک ایشون زود طلاق گرفتم
پیشنهاد میکنم

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده