وکیل دیه در کرج

وکیل دیه در کرج

وکیل متخصص دیه در کرج وکیل دیه در کرج

لازم به ذکر است که مسئله ی ذره یکی از پر چالش ترین مسائل حقوقی است که افراد زیادی با آن درگیر شده اند. شاید با خود فکر کنید که تنها افراد شرور و جنگجو با پرداخت و یا دریافت دیه سر و کار دارند و به عبارتی تنها خون بها به ذهنتان بیاید اما باید خدمتتان عرض کنیم که دست یک دامنه ی وسیعی دارد به عبارت ساده تر باید بگوئیم که دست در ازای هر آسیبی که از یک فرد به فرد دیگر وارد می شود پرداخت می شود و ابعاد گوناگونی دارد. ما امروز قرار است که درباره وکیل دیه در کرج با یک دیگر صحبت کنیم و با یک دیگر بخوانیم که مشاوره و استخدام وکیل دیه چه مزایایی دارد خیلی از افراد از حق و حقوقی که قانون برای آن ها در نظر گرفته است خبر ندارند و به راحتی اجازه می دهند که دیگر افراد حق آن ها را پایمال کنند. برخی مواقع داستان خون بها و پرداخت دیه به وکیل قتل در کرج میرسد بدلیل اینکه اتهام و یا حتی ثابت کردن اتهام بسیار پیچیده است. ما در این مقاله در رابطه با اهمیت مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری در کرج با یک دیگر صحبت می کنیم چنان چه مایل هستید که بیش تر در این باره بدانید با ما همراه باشید.

بررسی دیه حوادث مختلف

ما در بخش قبل یک سری نکات کلی را در رابطه با پرداخت دیه خدمتتان عرض کردیم اما شما می توانید با بررسی دیه حوادث مختلف به افراد آگاه مراجعه کنید و به نکات جدید تر و مهم تری پی ببرید.  دیه شکستن،  ترک برداشتن و خرد شدن استخوان چقدر است؟ شایان ذکر است که دیه مالی است برای مجازات جنایت غیر عمد که بر نفس و یا اعضای بدن فرد دیگری وارد شده است. میزان ترک برداشتن و یا شکستن استخوان دنده، ترقوه،  دندان و غیره با یک دیگر متفاوت است. ترک برداشتن استخوان هر عضو ۵/۴ شکستن آن است.  برای مثال تصور کنید که در یک اتفاقی بینی فردی شکسته می شود، قطعا می دانید که بینی چقدر حساس است و اگر مشکلی پیش بیاید فرد چه مقدار متضرر می شود اگر مشکل بینی فرد آسیب دیده بدون عیب حل شود دیه  آن ۱۰/۱ اما چنان چه بینی فرد معیوب شود ارش می شود و  اگر دیه  کامل ۶۰۰ میلیون باشد دیه  بینی ۴۸۰ میلیون است. تفاوت دیه و ارش چیست؟ مبلغ و میزان دیه مشخص است اما اگر مقدار دیه مشخص نباشد به آن ارش می گویند و تعیین آن توسط پزشکی قانونی و دادگاه انجام می شود.

وکیل دیه تصادفات در کرج

درخواست مشاوره وکیل

نکات مهم دیگری که باید در مورد مسئول پرداخت دیه بدانید

شایان ذکر است که اگر یک مامور دولت از قوانین استفاده کند و این قوانین به فردی صدمه بزند و یا این که فرد جان خود را از دست بدهد دیه آن را بیت المال باید پرداخت کند. چنان چه فردی ندانسته به یک منطقه ممنوعه نظامی وارد شود و ماموران دولت آن را بزنند پرداخت دیه آن با بیت المال است. لازم است بدانید در جنایاتی که شبه عمد باشند و مجرم بمیرد و یا این که فرار کند از مال او دیه را پرداخت می کنند و اگر طرف مال نداشته باشد بیت المال باید دیه آن را پرداخت کند.

راههای اثبات دیه توسط وکیل دیه گروه وکلای دادورزان

ارش و تعیین دیه در پزشکی قانونی

در تعریفی که برای ارش در کتاب قانون آمده است، اینگونه بیان شده که: ارش عبارت است از دیه ای که بر اساس نوع جرم و کیفیت جرم و همچنین تاثیر آن بر سلامت مجنی علیه و … مقدارش تعیین می گردد، تعیین این میزان مطابق با نظر کارشناس مربوطه انجام می شود. ولی در اکثر موارد تعیین خسارت وارد شده از طریق پزشکی قانونی صورت می گیرد. یکی دیگر از مواردی که پزشک قانونی در آن نقش دارد بحث تجاوز جنسی است که در صورت داشتن مشکل در این زمینه به وکیل تجاوز جنسی در کرج مراجعه کنید.

درخواست مشاوره وکیل

مشاوره حقوقی در کرج

 نظر اسلام درباره دیه؟

جان و بدن انسان در شرع مقدس و به تبع آن در قانون مجازات اسلامی، دارای حرمت می باشد و هیچ شخصی حق ندارد به جان و بدن دیگری تعرض و سوء قصد نماید و به فرد آسیبی وارد کند. اهمیت جسم و جان اشخاص به اندازه ای می باشد که قانون، برای جرایم وارده به جان و جسم، اعم از جرایم عمد یا غیر عمد، مجازات در نظر گرفته است. بر اساس شرع مقدس اسلام و قوانین جمهوری اسلامی ایران، هرکس به صورت عمدی یا در نتیجه بی احتیاطی به جان یا سلامتی شخص دیگری، صدمه ای وارد کند که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود می باشد. در خصوص مقابله با آسیب های جسمی، پرداخت دیه و ارش، مورد توجه قانونگذار قرار گرفته است که قواهد و ضوابط مخصوص خود را داشته و گاهی، مبالغ بسیار بالایی را در بر می گیرد.

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده