لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل آدم ربایی مجرب

وکیل آدم ربایی

بر اساس آنچه در ماده‌ی 621 قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات آمده است هر کس برای مطالبه‌ی مال و یا انتقام و یا به هر دلیل دیگیری به عنف، یا تهدید، یا حیله، یا به هر صورت دیگر شخصا و یا با واسطه‌ی فرد دیگری شخصی را بربیاید و یا مخفی کند مرتکب جرم آدم ربایی شده است. وکیل متخصص آدم ربایی یک وکیل متخصص دادگستری است که در دفاع از پروند‌ه‌های جزایی دارای سابقه و تجربه است. وکیل کیفری تجربه‌ی خود را به بهترین شکل برای تحقق عدالت در جامعه به کار می بندد.

جهات قانونی تشدید مجازات مرتکب جرم آدم ربایی

 مواردی وجود دارد که باعث تشدید جرم آدم ربایی می‌شود در ادامه به مواردی اشاره می‌شود که مجرم متهم به حداکثر جرم مقرر در قانون یعنی 15 سال حبس محکوم می‌شود:

  • اگر سن فردی که آدم ربایی شده ااست کمتر از 15 سال تمام باشد.
  • دزدیدن و ربودن مجنی علیه توسط وسیله ی نقلیه انجام گرفته باشد.
  • به فرد ربوده شده آسیب جسمی یا حیثیتی وارد شده باشد.

 

وکیل آدم ربایی

Kidnapping crime lawyer

وکیل متخصص جرم آدم ربایی

 شاید تصور کنید که آدم ربایی شبیه به دزدیدن اموال است. از نظر ماهیتا بله درست است، تفاوت این است که مورد دزدیده شده در آدم ربایی یک انسان زنده است که به مراتب خسارات جبران ناپذیری را می‌تواند به بار بیاورد. در اکثر آدم ربایی ها انگیره تحصیل مال و یا وجه یا منافع مالی است. وکیل متخصص آدم ربایی بر همه این موارد و قوانین مقررات مربوط به آدم ربایی تسلط دارد. ممکن است افرادی که مورد آدم ربایی قرار گرفته اند و یا خانواده‌ی آنها از ترس به خطر افتادن جان خود و عزیزشان و یه با به خاطر ترس از آبرو مورد آدم ربایی را مخفی کنند. وکیل حرفه ای آدم ربایی با درایت و تجربه‌ی خود افراد را راهنمایی می‌کند که ترس به دل راه ندهند و با احتیاط آدم ربایی را به مراکز گزارش بدهند تا بتوانند مجرمین به مجازات خود برسانند و از وقوع چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری کنند.

درخواست مشاوره وکیل

معاونت در جرم آدم ربایی

بر اساس ماده ی 126 قانون مجازات اسلامی  که در سال 1392 تصویب شده است معاونت در جرم آدم ربایی نیز مجازات سنگینی دارد. منظور از معاونت در جرم آدم ربایی این است که هر گاه کسی با آگاهی و عمدا وسایل جرم آدم ربایی را تهیه کند و یا افرادی را برای آدم ربایی اجیر کند و یا اشخاص دیگیری برای ارتکاب جرم فوق تحریک، ترغیب، تهدید و یا تطمیع کند و یا هر هر طریق دیگری مثل اطلاعات دادن و .. وقوع جرم را برای مجرم تسهیل کند به عنوان معاون در جرم آدم ربایی شناخته می‌شود و مجازات او حداقل مجازات تعیین شده در قانون برای ذهمان جرم است. این مجازات برای جرم آدم ربایی با احتراز شرایط مختلف 5 سال برای َآدم ربایی بزرگسال و 6 ماه حبس برای آدم ربایی نوزاد است.

شرکت در جرم آدم ربایی

Participation in the crime of kidnapping

شرکت در جرم آدم ربایی

ممکن است برخی فکر کنند که معاونت و مشارکت در جرم آدم ربایی یکی است در صورتی که این دو متفاوت هستند. معاونت را که در قسمت قبل توضیح دادیم. اما در مورد مشارکت در جرم آدم ربایی، منظور از مشارکت در جرم آدم ربایی این است که چندین نفر یک جرم را با هم مرتکب شوند. بر اساس ماده‌ی 15 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 ضابطه‌ی مشارکت در جرم به عنوان مستند بودن جرم برای همه در نظر می‌گیرد. لذا اگر رفتار مجرمانه توسط دو نفر یا بیشتر صورت بگیرد، همه‌ی آنان شریک در جرم محسوب می‌شوند و مجازات آنها برابر با مجازات فاعل اصلی مرتکب جرم است. علاوه براین اگر فردی به دیگری دستور بدهد آدم ربایی را انجام دهد حتی اگر خود در ارتکاب فیزیکی جرم مشارکت نداشته باشد باز هم مجرم محسوب می‌شود و معادل با فاعل اصلی جرم مجازات خواهد شد.

ارکان تشکیل دهنده جرم آدم ربایی

The constituent elements of the crime of kidnapping

ارکان تشکیل دهنده ی جرم آدم ربایی

برای وقوع هر جرمی ارکان تشکیل دهنده‌ی آن باید وجود داشته باشد اگر این ارکان نباشد جرم به وقوع نمی‌پیوندد درمورد ارکان جرم آدم ربایی باید گفت که ارکان جرم آدم ربایی شامل ارکان مادی، معنوی و قانونی است که در ادامه به آن ها  اشاره می شود.

  • عنصر قانونی

براساس آنچه که در قانون مجازات اسلامی مطرح می‌شود؛ هر کس به قصد مطالبه مال، وجه و انتقام دیگری را برباید و مخفی کند مجرم شمرده می‌شود به 5 تا 15 سال حبس محکوم می‌شود. در مواردی که در بالا توضیح دادیم مانند اینکه سن مجنی الیه کمتر از 15 سال تمام باشد و یا آسیب جسمی و حیثیتی به فرد دزدیده شده وارد شود  و یا ربودن با وسیله‌ی نقلیه انجام شود مجرم به حداکثر جرم یعنی 15 سال حبس محکوم می‌شود. در واقع عنصر قانونی جرم ضمانت اجرا برای مجرم فراهم می‌کند و به موجب قانون چنین عملی با چنین شرایطی جرم محسوب می‌شود و دارای قوانین و تبصره است. البته مجازات جرم آدم ربایی و تبصره‌های مربوط به آن بسیار جزئی و ظریف است و حتما توصیه می‌شود از وکیل حرفه ای آدم ربایی مشاوره حقوقی کنید.

  • عنصر مادی

عنصر مادی جرم آدم ربایی به هر عملی گفته می‌شود که زمینه ساز جرم می‌شود و در واقع فراهم نمودن وسایل انجام جرم و امکانات مربوط به آن جزو عناصر مادی جرم محسوب می‌شود. بنابراین عمل واحدی به عنوان آدم ربایی در نظر گرفته نشده است بلکه هر فعلی که مصداق آدم ربایی باشد می‌تواند آدم ربایی در نظر گرفته شود.

  • عنصر معنوی

عنصر معنوی به معنای قصد و نیت انجام جرم است. فرد باید قصد و نیت انجام جرم را داشته باشد و جرم مذکور را انجام دهد. و در غیر این صورت آدم ربایی شکل نمی‌گیرد و مجازات آدم ربایی برای فرد مذکور صادق نیست. اثبات عنصر معنوی جرم بسیار مهم است حتما کار خود را به وکیل کارکشته ی آدم ربایی بسپارید.


0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا