لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل اخذ شناسنامه ایرانی برای اتباع خارجی

وکیل اخذ شناسنامه ایرانی برای اتباع خارجی

خدمات اخد تابعبت موقتا انجام نمیگیرد لطفا تماس حاصل نفرمائید

گرفتن شناسنامه ایرانی برای اتباع خارجی؟ آیا قصد دارید درباره صدور شناسنامه برای اتباع اطلاعات کافی به دست آورید؟ بله شما جای درستی هستید، در این مقاله ما قصد داریم تا بررسی موضوع وکیل اخذ شناسنامه ایرانی برای اتباع خارجی بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید تا به پاسخ سوال های خود برسید. در ابتدا مقاله برای این که موضوع را بهتر درک کنید تعاریفی به شما ارائه می کنیم.

تابعیت، یک اصطلاح است که خبر از یک رابطه سیاسی، اجتماعی، معنوی و حقوقی بین یک فرد و دولت یا ملت را می دهد. شخصی که تحت تابعیت یا اقامت یک دولت باشد، دولت نسبت به این شخص وظایفی دارد و شخص هم نسبت به دولت وظایفی دارد، البته در حقوق بین الملل تعریف تابعیت توسط دانشمندان و کارشناسان به یک نمونه ختم نمی شود و معنی های مختلفی برای آن تعریف شده است. تابعیت ایران یعنی چه؟تابعیت ایران یعنی تمام ساکنین ایران که با دولت رابطه حقوقی، سیاسی و معنوی دارند (بر اساس ماده ۹۷۶ قانون مدنی)، به جز افرادی که تابعیت خارجی آن ها مسلم است. تابعیت به دو نوع ذاتی (اصلی) و اکتسابی تقسیم می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ شناسنامه ایرانی برای اتباع خارجی باید به گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مراجعه کنید و با وکیل ثبت احوال این گروه حقوقی مشورت کنید.

اهمیت دریافت شناسنامه (تابعیت) برای اتباع
The importance of obtaining a birth certificate (citizenship) for nationals

اهمیت دریافت شناسنامه (تابعیت) برای اتباع

محدودیت های ویژه اتباع؟ گرفتن شناسنامه ایرانی برای اتباع خارجی؟ اتباع خارجی از هر کشوری که باشند، پس از کسب اقامت و حضور چند ساله در ایران و با داشتن شرایط لازم و قانونی، می توانند تابعیت ایران را دریافت کنند و سند تابعیت ایرانی دریافت کنند که در اصطلاح عامیانه از آن به شناسنامه یاد می شود، امّا واژه درست آن سند تابعیت است. مشخص است که هر فردی به کشور دیگری مهاجرت می کند، قصد دارد تا تابعیت آن کشور را دریافت کند تا از اتمام حقوق و مزایای آن کشور استفاده کند. در سال های اخیر با توجه به مشکلات داخلی کشور های افغانستان و عراق افراد این کشور ها به کشور ایران مهاجرت کرده‌اند. و یا قصد مهاجرت به ایران را دارند. در صورت نداشتن تابعیت ایرانی این افراد از داشتن حقوق اولیه و ساده محروم می باشند. نداشتن تابعیت ایران برای اتباع، محدودیت های زیادی دارد و مهم ترین آن برای کودکان اتباع در هنگام مدرسه رفتن است که با مشکلاتی رو به رو خواهند شد.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

شرایط لازم برای اثبات تابعیت ایرانی، شرایط گرفتن شناسنامه ایرانی برای اتباع خارجی

افراد متقاضی باید اهلیت قانونی داشته باشند، یعنی به سن 18 سال تمام رسیده باشند. اشخاصی که درخواست تابعیت ایرانی را می نمایند، باید فراری از خدمت نظامی نباشند. اتباع خارجی افغانی، عراقی و غیره … برای اینکه بخواهند به تابعیت ایران درآیند، باید پنج سال اعم از متوالی یا متناوب در ایران ساکن بوده باشند. واجد شرایط بودن از لحاظ اخلاقی. مانند آن که در هیچ کشوری به جم های مهم یا جنایت غیر سیاسی محکوم نشده باشند. (جرم سیاسی مانع کسب تابعیت و اخذ شناسنامه ایرانی نمی باشد). یکی دیگر از مواردی که باید لحاظ شود، افراد باید تمکن مالی داشته باشند. یعنی باید وسایل کافی و مورد نیاز را برای معیشت داشته باشند تا هزینه اضافی بر جامعه تحمیل نشود. و همچنین داشتن هنر، حرفه، صنعت و یا سرمایه مالی امتیاز محسوب می شود.

مدارک اثبات تابعیت ایرانی
Proof of Iranian citizenship

مدارک اثبات تابعیت ایرانی

منظور از این عنوان این اثبات تابعیت در ایران این است که فرد مدرکی جهان ارائه برای اثبات تابعیت خود با کشور را داشته باشد. با ارائه مدارک هویتی معتبر، می توان ایرانی بودن افراد و یا غیر ایرانی و بیگانه بودن اشخاص را اثبات کرد.اسنادی که از طرف مراجع صلاحیت دار وابسته به دولت با رعایت تمام قوانین و تشریفات برای شخص صادر شده اند، از مهمترین دلایل اثبات تابعیت ایرانی بودن آن اشخاص می باشد.تنظیم این اسناد به دو صورت می باشد. اسناد صادره از طرف هیأت دولت و وزارت خارجه، اسناد صادره از طرف ثبت احوال، مدارک هایی مانند، برگ ولادت، شناسنامه، کارت شناسایی (کارت ملی) و سند تابعیت برای اشخاصی که تابعیت ایران را کسب می کنند. حضور وکیل پایه یک دادگستری برای گرفتن شناسنامه ایرانی برای اتباع خارجی بسیار حیاتی و لازم است.

مدارک لازم برای گرفتن شناسنامه ایرانی برای اتباع خارجی

دریافت شناسنامه ایرانی برای اتباع خارجی که شرایط دریافت شناسنامه را دارند، مستلزم ارائه مدارکی است مانند:گواهی ولادت صادره توسط پزشک و یا ماما، فیش بانکی طبق تعرفه های جاری، حضور پدر و یا جد پدری، گواهی ولادت در ایران، پروانه زناشویی والدین، کپی شناسنامه و کارت ملی مادر، کپی مدارک شناسایی پدر و همچنین تکمیل فرم های پرسشنامه متقاضیان.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

گرفتن شناسنامه ایرانی برای اتباع با شرایط خاص

شرایط گرفتن اقامت ایران برای اتباع خارجی (عراقی ها، افغانها و…)؟ افرادی که به امور عام المنفعه ایران خدمت یا مساعدت کرده باشند. افرادی که دارای همسر ایرانی هستند و از او فرزند دارند. افرادی که دارای مقامات عالی علمی و متخصص در امور عام المنفعه می باشند. برای دانستن قوانین دریافت شناسنامه اتباع، تابعیت اتباع خارجی باید به وکیل برای اتباع خارجی مراجعه کنید.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

نحوه تنظیم سند خودرو برای اتباع خارجی

نحوه تنظیم سند خودرو برای اتباع خارجی که اقامت قانون در ایران دارند با ایرانی ها هیچ تفاوتی ندارد و بدون محدودیت می توانند سند رسمی خودرو را تنظیم کنند.

نحوه تنظیم سند خودرو برای اتباع خارجی
How to set up a car document for foreigners

گرفتن شناسنامه ایرانی برای کل خانواده

برای گرفتن شناسنامه ایرانی اصولا سرپرست خانواده اتباع اقدام می کند تا برای خود سند تابعیت دریافت کند. در رابطه با تابعیت همسر و فرزندان در ماده 984 قانون مدنی به آن اشاره شده است. زن و فرزند صغیر (زیر ۱۸ سال) کسانی که بر طبق قانون، تابعیت ایران را تحصیل می نمایند، تبعه دولت ایران شناخته می شوند.

اگر فرزند از مادر ایرانی و پدر خارجی باشد

در گذشته مادران نمی توانستند برای کودک خود شناسنامه ایرانی دریافت کنند. اما امروزه قانونی با عنوان حمایت از مادران ایرانی تصویب شده است که بر اساس آن مادران ایرانی که همسر خارجی دارند می توانند برای فرزند خود شناسنامه ایرانی دریافت کنند. طریقه گرفتن شناسنامه ایرانی برای اتباع خارجی یکی از مهم ترین موارد مشکل ساز برای اتباع خارجی است که با داشتن یک وکیل ثبت احوال خوب می توانید فرآیند آن را تسریع ببخشید.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

اگر فرزند از پدر ایرانی و مادر خارجی باشد

همانطور که میدانید بر اساس تابعیت ذاتی، فرزند بر اساس تابعیت پدر خود تابعیت دریافت می کند. پدر می‌تواند با مدارک مورد نیاز به اداره ثبت احوال مراجعه کند و برای دریافت شناسنامه فرزند ایرانی خود اقدام کند. در این رابطه وکیل اخذ شناسنامه ایرانی متخصص می تواند به کمک شما بیاید.  برای داشتن یک وکیل اخذ شناسنامه ایرانی درجه یک داشته باشید باید به گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مراجعه کنید و از مشاوره حقوقی ما بهره ببرید.

تمام وکلای دادورزان صلح و سازش
All lawyers of peace and reconciliation
4 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صالح محمد عاطفی
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۲۲:۱۲

سلام بنده از سال ۱۳۶۰ ایران هستم وتاسال۱۳۸۳ همه کارت های امایش زرد وسفید وابی داشتم اما بعد سال ۱۳۸۳ بعد به ثبت رساندن ازدواج با همسر ایرانی با پاسپورت واقامت ودفترچه کا ر ودارای ۳ فرزند از همسر ایرانی هستم همیشه کار افرین بودم ایا میتونم تقاضای شناسنامه ایرانی کنم راهنمایی کنید ممنون میشم تلفن تماس ۰۹۱۲۱۱۷۳۳۸۵

امیر
۱۴۰۱-۰۶-۱۳ ۱۵:۵۳

من ۱۹ سالمه مادرم ایرانی و پدرم افغانستانی هستن. شنیده بودم اگر شناسنامه ی افغانی بگیری دیگه نمیتونی شناسنامه ایرانی بگیری. این درسته؟ چون دیروز که رفتم کارت های آمایش رو تمدید کنم گفتن یا شناسنامه افغانی یا تذکره میگیری یا تمدید نمیکنیم

سید علی
۱۴۰۱-۰۸-۰۷ ۱۷:۳۲

سلام .ممنون از راهنمایی تون .
اولین قدم برای شروع پروسه دریافت سند تابعیت برای اتباع خارجی چه ؟
از کجا باید شروع کنیم.؟

علاء
۱۴۰۱-۰۹-۰۱ ۰۵:۰۸

من اتباع خارجی عراقی هستم در حال حاضر ۱۹ سال سن دارم و دارای گواهی ولادت در ایران هستم

اگر بخواهم شناسنامه و کارت ملی ایرانی داشته باشم باید چه شرایطی داشته باشم و چکار کنم

در ضمن اینکه پدرم و مادرم عراقی بودن شناسنامه ایرانی گرفتن فقط من ماندم

پیمایش به بالا