لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل تعزیرات: نحوه شکایت از تعزیرات حکومتی

برای شناخت وکیل تعزیرات حکومتی در تهران ابتدا باید معنی کلمه تعزیرات را بدانیم. تعزیرات در حقوق کشور ما به تخلفات اقتصادی و صنفی در قانون می‌گویند و عبارت تعزیرات حکومتی منظور سازمانی است که وظیفه رسیدگی و نظارت به فعالیت‌ها و تخلفات اقتصادی و صنفی را دارد و به عنوان یک دادگاه اختصاصی وظیفه نظارت بر احتکار، مجازات متخلفین و کنترل قیمت‌ها را بر عهده دارد. بهترین وکیل تعزیرات حکومتی در تهران وکیلی است که در حوزه حقوق اداری و حقوق عمومی فعالیت می‌کند وظیفه دارد از موکلان خود که معمولاً افراد یا سازمان‌هایی هستند که مورد تعزیرات حکومتی قرار گرفته‌اند دفاع می‌کند. او باید از حقوق موکلان خود در برابر نهاد‌های دولتی و حکومتی محافظت کند.

دعاوی تعزیرات حکومتی

در جامعه افرادی هستند که از موقعیت و شغلی که دارند سواستفاده می‌کنند و به جهت کسب سود بیشتر دست به انجام اعمالی می‌زنند که مضرات زیادی برای جامعه دارند و اقتصاد بازار را مختل می‌کنند. اساس دعاوی تعزیرات حکومتی نیز این تخلفات هستند. دعاوی که سازمان تعزیرات حکومتی مسئول رسیدگی به آن‌هاست گران فروشی، احتکار، عئم درج قیمت، نداشتن پروانه کسب و غیره، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال ارز و خدمات دولتی، عدم صدور فاکتور، کم فروشی و موارد دیگر است.

ویژگی‌های وکیل تعزیزات حکومتی
The characteristics of the lawyer of the government’s condolence

ویژگی‌های وکیل تعزیزات حکومتی

پرونده‌های مربوط به تعزیرات حکومتی از حساسیت بالایی برخوردارند و برای حل آن‌ها نیاز به یک متخصص است که به قوانین آشنا بوده و بتواند کمک شایانی به موکل خود کند. ویژگی‌های وکیل تعزیرات حکومتی شامل موارد زیر است:

  • تحصیلات حقوقی و داشتن پروانه وکالت
  • داشتن تجربه بالا در زمینه رفع و رجوع پرونده‌های تعزیراتی
  • اطلاعات حقوقی بالا و بروز بودن اطلاعات او از قوانین و تبصره‌های جدید
  • توانایی در سرعت بخشیدن در روند بررسی پرونده
  • داشتن توانایی مذاکره و فن بیان بالا
  • داشتن قدرت تدوین و اجرای استراتژی‌های دفاعی مؤثر
  • داشتن قدرت تحلیل به موقع در دادگاه برای پاسخ به قاضی و مدعیان
  • داشتن شبکه حقوقی برای کمک گرفتن و مشورت از مشاوران و وکلای دیگر در مورد پرونده
  • از مهمترین ویژگی‌های ایشان این است که باید محرم و حافظ اسرار موکل خود باشد.
  • صادق بودن با موکل و او را در جریان تمامی اتفاقات و قوانین حقوقی قراردادن حتی اگر قرار است به ضرر خود وکیل باشد. ( به جهت گرفتن حق‌الوکاله بیشتر)

در کل دانش فنی، تجربه و تخصص بالا، مهارت‌های ارتباطی و قدرت دفاع بالا از موکل مهم‌ترین ویژگی ک وکیل در زمینه امور تعزیرات است.

وظایف بهترین وکیل تعزیرات حکومتی در تهران

وکیل عالی تعزیرات حکومتی در تهران دارای وظایف متنوعی است که در حوزه حقوق عمومی، اداری، اقتصادی و صنفی ایفا می‌کند. برخی از وظایف وکیل تعزیرات حکومتی شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. مشاوره حقوقی: ارائه مشاوره و راهنمایی درباره تعزیرات حکومتی به افراد یا سازمان‌ها که ممکن است مورد اقدامات تعزیرات حکومتی قرار بگیرند.
  2. نمایندگی در دادگاه: دفاع تمام و کمال از موکلان در دادگاه‌ها در مواجهه با تعزیرات حکومتی، و ارائه دفاع حقوقی در مقابل این اقدامات.
  3. پیگیری مستندات و شواهد: جمع‌آوری و بررسی مستندات و شواهد مرتبط با مواردی که منجر به اعمال تعزیرات حکومتی شده است و استفاده از آن‌ها در دادگاه برای تبرئه موکل.
  4. مذاکره با نهاد‌های حکومتی: ایجاد تعامل و مذاکره با نهاد‌های حکومتی مربوطه جهت به دست آوردن حقوق موکل و تلاش برای کاهش یا لغو جریمه‌ها.
  5. تهیه اسناد حقوقی: تهیه اسناد حقوقی لازمه برای دفاع در دادگاه یا مذاکرات با نهاد‌های حکومتی.
  6. نظارت بر رعایت حقوق موکل: پایبندی به رعایت حقوق موکل در طول فرآیند حقوقی و تأکید بر آنکه اقدامات حکومتی نسبت به موکلان با مقررات و قوانین رایج همخوانی داشته باشد.

وظایف وکیل تعزیرات حکومتی این است که در اصل به دفاع از حقوق و منافع موکلانش در برابر اقدامات حکومتی بپردازد و سعی در بهبود وضعیت و حفظ حقوق آن‌ها داشته باشد.

هزینه وکیل متخصص دعاوی تعزیرات حکومتی

حق الوکاله وکیل بین او و موکل تعیین می‌گردد و مقدار مشخصی ندارد زیرا برای هر پرونده و شرایط مقدار آن متفاوت است. از این جهت موکل باید پرونده خود را نزد وکیل برده و دعاوی را برای او شرح دهد تا به نسبت عواملی که در تعیین هزینه دخیل هستند، برای هزینه وکیل به توافق برسند. این عوامل عبارتند از:

  • موقعیت جغرافیایی: محلی که دفتر وکالت بهترین وکیل تعزیرات حکومتی در تهران در آن قرار دارد در تعیین هزینه تأثیر دارد.
  • پیچیدگی پرونده: سختی و پیچیدگی پرونده یکی از مواردی است که به نسبت آن وکیل می‌تواند هزینه بیشتری برای آن درخواست کند.
  • تخصص و تجربه وکیل: هرچه وکیل با تجربه‌تر باشد و تخصص بیشتری در حل پرونده‌های تعزیرات حکومتی داشته باشد می‌تواند حق الوکاله خود بالاتر ببرد.
  • مدت زمان صرف شده برای پرونده: هرچه مدت زمان مورد نیاز برای حل پرونده بیشتر شود هزینه وکیل نیز بالاتر می‌رود.
  • سرشناس بودن وکیل: اگر وکیل بین در سازمان تعزیرات حکومتی و بین قضات سرشناس باشد و فرد معتبری شناخته شود، قاضی با دید مثبتی به پرونده شما نگاه می‌کند و این تأثیر خوبی در رأی دادگاه دارد از این جهت وکیل ممکن است حق الوکاله خود را بیشتر کند.
اهمیت استفاده از وکیل با تجربه عالی تعزیرات حکومتی در تهران
The importance of using a lawyer with excellent experience in government punishments in Tehran

اهمیت استفاده از وکیل با تجربه عالی تعزیرات حکومتی در تهران چیست؟

طبق آمار در سال‌های اخیر با افزاایش تحریم‌ها و تورم اقتصادی پرونده‌های تعزیراتی نیز افرایش یافته‌اند. این نشان می‌دهد که افراد زیادی در جامعه با امور تعزیراتی درگیر هستند. همانطور که قبلاً اشاره شد پرونده‌های تعزیراتی به دلیل آسیب بسیار مخربی که بر اقتصاد جامعه دارند از پیچیدگی و جرائم سختی برخوردارند. از این رو وکیل با تجربه عالی تعزیرات حکومتی در تهران به کمک افراد می‌آید و اقدامات لازم را در جهت دقاع از حقوق افراد انجام می‌دهد.

وجود سختگیری‌های زیاد در این پرونده‌ها موجب شدهکه افراد به تنهایی نتوانند برای دفاع از خود ادله کافی ارائه کنند. این جاست که به اهمیت استفاده از وکیل باتجربه عالی تعزیرات حکومتی در تهران پی می‌بریم. زیرا وکیل تعزیرات می‌تواند اسناد و مدارک مورد نیاز برای دفاع از موکلش را تهیه کند و در دادگاه به عنوان ادله آن‌ها را ارائه کند.

قوانین مربوط به تعزیرات بر اساس قوانین اقتصادی و تجاری وضع شده‌اند از این رو حل این دعاوی نیاز به فردی با دانش بالا و مسلط به تمامی قوانین این حوزه دارد و وکیل خوب تعزیرات حکومتی در تهران فردیست که از این دانش و تجربه برخوردار است.

شماره وکیل تعزیرات در تهران

شما می‌توانید با پرس و جو از آشنایان و اطرافین خود، جست و جو در شبکه‌های اجتماعی و پرسیدن از افرادی که تجربه استفاده از شماره وکیل تعزیرات حکومتی در تهران را دارند، جست و جو در اینترنت و مراجعه به سایت‌های مربوطه، مراجعه به دفاتر قضایی، کمک گرفتن از وکلای دیگر و مراجعه به اتحادیه وکلای حقوقی شماره وکیل تعزیرات حکومتی در تهران را بیابید. به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با چند وکیل به صورت تلفنی مشورت کنید و آن‌هارا در دانش، تخصص و نحوه ارتباط برقرار کردن با خودتان ارزیابی کنید و اقدام به اخذ وکیل نمایید.

اقدامات وکیل خوب تعزیرات حکومتی در تهران برای پیگیری پرونده چیست؟

در مرحله اول رسیدگی به پرونده که متهم برای دفاع از خود احضار می‌شود قانون‌گذار امکان اینکه افراد در این مرحله از وکیل استفاده کنند را داده است پس وکیل متخصص دعاوی تعزیرات حکومتی به عنوان نماینده متهم در دادگاه حاضر شده از او دفاع می‌کند. برای دفاع از موکل ابتدا باید اسناد و مدارک مربوطه را جمع‌آوری کند و چند استراتژی برای دفاع از موکل خود آماده کند و با او در میان بگذارد تا با هماهنگی هم در دادگاه حاضر شده و اقدام به دفاع نمایند. وکیل خوب تعزیرات حکومتی در صورت مطلوب نبودن نتیجه رأی دادگاه موظف است درخواست دادگاه تجدید نظر بدهد و به طریق دیگری اقدام به دفاع از موکل خود کرده و تا جای ممکن در دریافت حقوق او بکوشد.

سؤالات متداول

نحوه شکایت از تخلفات تعزیرات حکومتی چگونه است؟

با مراجعه به سامانه تعزیرات حکومتی و یا شماره‌گیری 135 می‌توانید اقدام به ثبت شکایت از تخلفات تعزیری نمایید.

مرجع رسیدگی به جرائم امور تعزیرات حکومتی چیست؟

سازمان تعزیرات حکومتی یک دادگاه خصوصی برای رسیدگی به دعاوی تعزیرات حکومتی می‌باشد.

دعاوی تعزیرات شامل چه مواردی می‌شود؟

گران فروشی، کم فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، اخفا و امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، عدم اجرای تعهدات واردکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی و نداشتن پروانه کسب واحد‌های صنفی

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهندس حسینی کرمانشاه
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۰۶:۴۶

آقای میر بی نظیر هست
من رو از یک چالش بزرگ نجات داد چند سال پیش

جلالی بازار
۱۴۰۲-۱۰-۲۵ ۱۷:۰۳

کار بلد واقعی

پیمایش به بالا