شرایط دریافت بیمه بیکاری

شرایط دریافت بیمه بیکاری

همان طور که می دانید بیمه بیکاری در واقع بیمه است که برای افراد بیکار در نظر گرفته می شود تعریف بیکاری قطعاً در این زمینه متفاوت خواهد بود و به فرد بیکار گفته می شود که به دلایل مختلفی از کار اخراج شده یا کنار گذاشته شده از این رو نمی تواند نیازهای زندگی خود را برآورده کند بنابراین تا زمانی که شغلی متناسب با شغل سابقی و مشابه آن را پیدا کند می تواند از بیمه بیکاری استفاده نموده و از آن بهره مند شود. اما باید توجه داشته باشید که بیمه بیکاری تنها برای افراد مشخصی و تا زمان مشخصی واریز می‌ شود بنابراین ما امروز سعی داریم که در این باره اطلاعات بیش تری در اختیارتان قرار دهیم. از این رو پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیش تر در زمینه بیمه بیکاری تو پایان این مطلب با ما همراه باشید و میتوانید با وکیل پایه یک دادگستری حرفه ای گروه وکلا دادورزان صلح و سازش مشاوره بگیرید.

بیمه بیکاری چیست آنچه از قانون بیمه بیکاری باید بدانید

بیمه بیکاری در واقع حمایت و پشتیبانی بیمه بیکاری کشور است که برای افراد بیکار جامعه به صورت موقتی شرایط متناسب ای را ایجاد می ‌کند تا بتوانند زندگی روزانه خود را داشته و نیاز های خود را از طریق مبلغ مشخصی برآورده کنند تا زمانی که بتوانند شغلی مشابه شغل قبلی یا در حیطه تخصص شان بیابند. قطعاً در این زمینه باید نکاتی را بدانید و مورد توجه قرار دهید این نکات به شرح زیر می باشند:

  • واریز مبلغ بیمه بیکاری متناسب با سابقه پرداخت بیمه می باشد.
  • بیمه بیکاری در زمان مشخصی به حساب افراد مشخص شده واریز خواهد شد.
  • بیمه بیکاری تا زمانی که کار پیدا شود به حساب فرد مورد نظر واریز می شود.
  • افرادی که برای دریافت بیمه بیکاری اقدام می کنند باید حتماً بیکاری خود را ثابت نمایند.

شرایط دریافت بیمه بیکاریشرایط ثبت نام بیمه بیکاری

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که می خواهید برای بیمه بیکاری ثبت نام کنید و نمی دانید که چه شرایطی نیاز دارد باید به شما عزیزان بگویم که بیمه بیکاری تنها برای افرادی که تاکنون مشغول به کار بودند سپس به دلیل اخراج یا افزایش نیرو تصمیم به تعدیل نیرو گرفتند و چنین فردی را از کار کنار گذاشتند می توانند برای بیمه بیکاری اقدام کنند شرایطی که در این موارد وجود دارد قطعاً مهم و پیچیده است زیرا باید بیکار بودن فرد مورد نظر اثبات شود. البته که فردی که برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه می‌ کند تنها یک ماه عزیزمان بیکار شدن فرصت دارد که به اداره بیمه مراجعه نموده و برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کند در غیر این صورت مراجعه چنین فرد قابل قبول نخواهد بود. علاوه بر آن کارفرما با ارائه یک نامه به عنوان بیکاری فرد مورد نظر می تواند برای دریافت بیمه بیکاری به او کمک کند.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

شرایط و مدارک لازم برای دریافت بیمه بیکاری

امروزه موارد زیادی باعث ایجاد بیکاری شده است به خصوص وضعیت اقتصادی جامعه که نقش بسیار زیادی در بیکاری جوانان داشته علاوه بر آن وضعیت کرونا هم تاثیر به سزایی در کاهش مشاغل و افزایش بیکاری ایجاد نموده است. از این رو افراد با قرار گرفتن در چنین شرایطی تصمیم می گیرند که بلافاصله برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند. مدارکی که برای دریافت بیمه بیکاری لازم هستند شامل فصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و اصل و کپی کارت ملی و اصل و کپی قرارداد یک سال آخر کاری چهار قطعه عکس ۳ در ۴ جدید و کپی صفحه اول دفترچه بیمه و اصل و کپی گواهی کار از شرکت و اصل و کپی مدرک فنی یا تحصیلی و در نهایت اصل و کپی کارت پایان خدمت فقط برای آقایان می ‌شوند. بنابراین با تهیه چنین مدارکی می توانند برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه نمایند. برای اینکار می توانید از وکیل بیمه کمک بگیرید.

چند بار می توان از بیمه بیکاری استفاده کرد؟

قطعاً شما عزیزان می توانید به دفعات زیادی از بیمه بیکاری استفاده کنید زیرا بیمه بیکاری در واقع همان طور که از نام آن مشخص است برای دوران و زمانی است که شما بیکار هستید بنابراین بر اساس قوانین و مقررات جامعه بیمه بیکاری برای افرادی که چندین و چند بار با چنین مشکلی روبرو می شوند در نظر گرفته شده است بنابراین هیچ محدودیتی برای استفاده از آن رود ندارد و تا زمانی که مشخص شود که فرد مورد نظر بیکار شده است می تواند از بیمه بیکاری استفاده کند اما در مقابل ممنوعیت های وجود دارد برای مثال اگر فردی استعفا داده یا به میل خود از کار فاصله بگیرد قطعاً نمی تواند از بیمه بیکاری بهره مند شود. در چنین مواردی ادارات و موسسات مربوطه در رابطه با اشتغال فرد مورد نظر تحقیقات و بررسی های انجام می دهند تا صحت و سقم آن مشخص شده و سپس برای واریز بیمه بیکاری اقدام کنند.

شرایط دریافت بیمه بیکاریثبت نام غیر حضوری بیمه بیکاری در دوران شیوع کرونا چگونه انجام می شود؟

برخی افراد تصور می‌کنند که برای ثبت نام در بیمه بیکاری و دریافت آن باید حتماً به صورت حضوری اقدام کنند اما باید این مژده را به شما بدهیم که دیگر قرار نیست برای دریافت بیمه بیکاری به صورت حضوری مراجعه کنید چراکه با شیوع بیماری کرونا این امکان از دسترس خارج شده است بنابراین امکان ثبت نام غیر حضوری هم وجود دارد که کافیست شما عزیزان با ورود به سامانه بیمه بیکاری و وارد کردن شماره ملی و شماره محل اشتغال ثبت نام خود را ثبت و انجام دهید. پس از آن اطلاعات کامل را وارد نموده و از طریق بیمه برای بررسی ‌های بیش تر با شما تماس خواهند گرفت و در صورت امکان حضور شما را برای امضا و روند قانونی و رسمی خواهند خواست. از این رو اقدام از طریق آنلاین و غیر حضوری بسیار ساده و راحت است.

مبلغ پرداختی بیمه بیکاری چگونه محاسبه می شود؟

حتما برای شما عزیزان هم سوال پیش آمده که مبلغی که از طریق بیمه به افراد تحت عنوان بیمه بیکاری پرداخت می شود بر چه اساسی محاسبه خواهد شد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بیمه بیکاری و مبلغ آن زیر نظر سازمان بیمه انجام می شود قطعاً بررسی ‌های دقیقی در رابطه با آن انجام می گیرد بر اساس قوانین و محاسبات انجام شده حدود ۵۵ درصد متوسط حقوق و دستمزد بیمه شده و هم چنین تعداد افراد تحت تکفل تا چهار نفر به ازای هر نفر ۱۰ درصد افزایش می یابد. به نظر می رسد که چنین حقوق و مزایای برای فردی که بیکار شده است در جامعه متناسب می باشد البته که اگر کارفرما عیدی برای فرد بیکار در نظر گرفته باشد بیمه دیگر مبلغی را به عنوان عیدی برای فرد مورد نظر در نظر نخواهد گرفت. البته که فرد مورد نظر علاوه بر بیمه بیکاری می ‌تواند از بیمه از کار افتادگی جزئی هم بهره مند شود.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

قانون بیمه بیکاری جدید

بر اساس قانون بیکاری و بیمه افراد می‌ توانند در فاصله پس از بیکار شدن به اداره و سازمان بیمه جهت دریافت بیمه بیکاری مراجعه کنند اما باید توجه داشته باشند که قانون بیمه بیکاری جدید با وضع قوانین جدید تعیین کرده که افرادی که سابقه ۶ماه تا ۲۴ ماه کامل پرداخت بیمه دارند مدت پرداخت بیمه بیکاری برای متاهلین ۱۲ ماه و برای افراد مجرد شش ماه باشد. اما اگر سابقه پرداخت بیمه آن ها بین ۲۵ ماه تا ۱۲۰ ماه است برای افراد متاهل پرداخت بیمه بیکاری تا ۱۸ ماه را برای افراد مجرد تا ۱۲ ماه است. و سابقه پرداخت ۱۲۱ ماه تا ۱۸۰ ماه واریز مبلغ بیکاری برای افراد متاهل ۲۶ ماه و برای افراد مجرد ۱۸ ماه خواهد بود.

وکیل در کرد کوی

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده