ازدواج بدون اذن پدر

ازدواج بدون اذن پدر

اگر پدر شما نیز با ازدواجتان مخالف است و شما هم له دنبال یک راه حل هستید امروز با ما همراه باشید زیرا امروز قرار است به طور کامل درباره ازدواج بدون اذن پدر که جز دعاوی خانواده محسوب می شود با یک دیگر صحبت کنیم. لازم به ذکر است که مطابق ماده ۱۰۴۳ قانون مدنی چنان چه دختر باکره باشد باید با اجازه ی پدر ازدواج کند حتی اگر دختر به سن بلوغ رسیده باشد.  شاید با خود بپرسید که چرا اجازه پدر برای ازدواج دختر ضروری است. باید خدمتتان عرض کنیم که تمام قوانین مدنی برگرفته از اسلام است و تمام علمای دینی و قانون گذاران معتقد هستند که ازدواج دختر منوط به اذن پدر است.  این افراد معتقد هستند که دختر ها نسبت به پسر ها احساسی تر هستند و گاهی اوقات از روی احساسات لطیفی که دارند تصمیماتی می گیرند که  بعد ها منجر به پشیمانی آن ها می شود و در چنین مواقعی یک پدر موظف است که نگران آینده ی دختر خود باشد و با توجه به تجربه ای که دارد تحقیق کند که آیا این فرد مناسب دختر او هست یا خیر. چنان چه پدر متوجه شود که خواستگار به آینده ی دختر او لطمه وارد می کند اجازه ی ازدواج نمی دهد.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

شرایط ازدواج دختر بدون اذن پدر

قطعا شما با توجه به حرف هایی که زده شد گمان می کنید که دیگر هیچ راهی برای ازدواج وجود ندارد اما ما در این بخش به شرایط عقد دائم بدون اجازه پدر را خدمت شما عرض می کنیم و اضافه می کنیم که در چه مواردی دختر برای ازدواج نیازی به اجازه پدر ندارد پس با ما همراه باشید. خب همان گونه که در بخش قبل گفتیم زمانی که دختر باکره باشد به اذن پدر نیاز دارد اما چنان چه دختر باکره نباشد نیازی به اذن پدر نیست. اگر همسر دختر فوت کرده باشد و یا این که قبلا طلاق گرفته باشد برای ازدواج مجدد نیازی به اذن پدر نیست. حتی اگر دختر بنابر روابط نامشروع و یا بیماری بکارت خود را از دست داده باشد هم برای ازدواج به اجازه پدر نیازی ندارد. چنان چه پدر دختر اون اجازه ندهد دختر می تواند از جد پدری خود اجازه ی ازدواج بگیرد. علاوه بر این ها اگر پدر دلیل موجهی برای این کار نداشته باشد دختر می تواند از دادگاه اجازه ی ازدواج بگیرد که برای این کار هم به یک وکیل خانواده درجه یک نیاز است.

ازدواج بدون اذن پدروکیل برای ازدواج بدون اذن پدر

شایان ذکر است که مسائل حقوقی در این مسئله بسیار پیچیده  است و روند دادگاه باید یک پروسه ی نسبتا طولانی را بگذارند تا فرد به نتیجه ی دلخواه خود برسد اما سوال این جا است آیا یک دختر نا آگاه از قوانین و مقررات می تواند به خوبی از حق خود دفاع کند؟ آیا می داند که باید چگونه دادگاه را مجاب کند که پدر او دلیل موجهی برای مخالفت ندارد؟ قطعا کم تر کسی می تواند به تنهایی و با دست پر در دادگاه حاضر شود به همین منظور حضور یک وکیل برای ازدواج بدون اذن پدر در دادگاه الزامی است. حواستان باشد که این وکیل چندین سال در این زمینه تحصیل کرده است و با تجربه ای که دارد می داند از چه قانون و تبصره ای استفاده کند تا شما در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه ی دلخواه خود برسید پس در اسرع وقت با یک مشاوره حقوقی و یا وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید.

ازدواج بدون اجازه پدر از لحاظ قانونی امکان پذیر است؟

یکی از اصلی ترین دغدغه جوانان این است آیا ازدواج بدون اجازه پدر از لحاظ قانونی امکان پذیر است؟ همان گونه که می دانید خانواده از مهم ترین ارکان جامعه است و همه ی افراد تمایل دارند که شروع یک زندگی و تشکیل خانواده را با خوشحالی و آرزوی خوب شروع کنند اما خب متاسفانه گاهی اوقات همه چیز آن گونه که ما تصور می کنیم نیست و همین موجب ناراحتی و دغدغه ی افراد می شود یکی از این دغدغه ها نگرانی بابت قانونی بودن ازدواج است. زمانی که دادگاه متوجه شود که پدر و حتی پدر بزرگ پدری بدون دلیل موجه و قانع کننده ای و بنابر لج و لجبازی اجازه ی ازدواج ندهند دادگاه اجازه ی ازدواج را صادر می کند و ازدواج کاملا قانونی است. البته اگر هم چنان نمی توانید خود را راضی کنید که این ازدواج صحیح است یا خیر می توانید مرکز پاسخگویی به احکام شرعی و مسائل فقهی تماس بگیرید و در این باره از آن ها سوال کنید.

راه حل ازدواج بدون اجازه پدر به علاوه مدارک و شرایط

همان گونه که تا به این جا چندین بار اشاره کرده ایم راه حل ازدواج بدون اجازه پدر این است که پدر خود را قانع کنید که اجازه دهد اما چنان چه پدرتان قانع نشد می توانید به سراغ پدر بزرگ خود بروید اگر پدر بزرگتان نیز اجازه ی ازدواج نداد وقت آن است که به دادگاه  مراجعه کنید. شما می توانید درباره شرایط و مدارک این کار با وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید تا او تمام پرونده را از جهات قانونی بررسی کند و به شما بگوید که چگونه ک با ارائه چه مدارکی به آن نتیجه ای که می خواهید برسید.

اجازه پدر برای ازدواج موقتآیا اجازه پدر برای ازدواج موقت دختر نیز لازم یا این موضوع فقط در مورد ازدواج دائم وجود دارد

افراد زیادی از ما در رابطه با ازدواج موقت یا همان صیغه سوال می پرسند و می پرسند که آیا اجازه پدر برای ازدواج موقت دختر نیز لازم یا این موضوع فقط در مورد ازدواج دائم وجود دارد. فرقی نمی کند که این ازدواج موقت و یا دائم باشد در هر شرایطی پدر باید اون ازدواج دختر باکره را بدهد . شما می توانید در رابطه با مجازات صیغه بدون اون پدر نیز با وکیل خود صحبت کنید و کاملا اصولی و حساب شده قدم بردارید. حواستان باشد که خانواده خیلی مهم است و شما نباید به خاطر یک مشکل جزئی قید آن ها را بزنید بهتر است تا جایی که ممکن است تلاش کنید تا اجازه پدر خود را برای ازدواج بگیرید و بعد از آن قانونی عمل کنید تا دادگاه در این باره تصمیم بگیرد.

آیا پسر بدون اجازه پدر می تواند عقد کند

مسئله ای که در این بخش وجود دارد و در بیش تر مواقع موجب اعتراض دختر ها می شود این است که پسر ها بدون اجازه پدر می تواند عقد کند و قانون اجازه ی پدر را برای ازدواج نمی خواهد. در بخش بعد به سوالات متداول شما در رابطه با ازدواج بدون اذن پدر می پردازیم.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

سوالات متداول

  1. ازدواج فرزندان بدون اجازه ی والدین امکان پذیر است؟ چنان چه فرزند خانواده دختر باکره باشد برای ازدواج به اذن پدر نیاز دارد اما پسر بدون اذن پدر هم می تواند ازدواج کند.
  2. آیا برای صیغه هم نیاز به اذن پدر است؟ باید خدمتتان عرض کنیم که برای صیغه چه دائم و چه دائم به اجازه ی پدر نیاز دارد.
  3. آیا اذن پدر برای ازدواج دختر بالای ۳۰ سال ضروری است؟ ما در طی این مقاله نیز بار ها اشاره کرده ایم که اگر دختر باکره باشد حتما به اجازه پدر خود نیاز دارد  حتی اگر به سن بلوغ رسیده باشد.

وکیل در کرد کوی

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده