شرایط اخذ کارت بازرگانی

شرایط اخذ کارت بازرگانی

شرایط اخذ کارت بازرگانی

حتماً شما هم با خود می گوید کارت بازرگانی چیست اینکه است تا به حال نام کارت بازرگانی را شنیده باشید. کارت بازرگانی در واقع گواهی یا سندی محسوب می ‌شود که از سوی وزارت صمت برای افرادی صادر می‌ شود که تمایل دارند واردات و صادرات برون مرزی انجام دهند. از این رو اگر شما هم به واردات و صادرات علاقه ‌مند هستید و می خواهید چنین تجارتی راه اندازی کنید باید ابتدا به دنبال دریافت کارت بازرگانی باشید البته که دریافت کارت بازرگانی نیازمند وجود شرایط و مراحل خاصی است که ما سعی نمودیم تا اطلاعات کاملی در مورد شرایط اخذ کارت بازرگانی و مراحل و چگونگی دریافت آن در اختیارتان قرار دهیم. از این رو دعوت می کنیم که شما عزیزان هم برای بهره مندی از این اطلاعات و یافتن پاسخ سوالات خود  و مشاوره حقوقی در این زمینه تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

مراحل اخذ کارت بازرگانی

همان طور که خدمتتان عرض کردیم برای دریافت و اخذ کارت بازرگانی باید مراحل مختلفی را طی کنید. این مراحل باید به ترتیب انجام شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارت بازرگانی برای شما صادر گردد. مراحل اخذ کارت بازرگانی به شرح زیر می باشد:

  • در گام اول باید حتماً تمام مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت بازرگانی فراهم شود.
  • در گام دوم باید به سامانه اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی مراجعه نمایید.
  • پس از ثبت نام در سامانه برای اخذ کارت بازرگانی باید در کلاس های آموزشی آن شرکت کنید.
  • پس از آن کارت برای تایید به وزارت صمت فرستاده می شود و پس از تایید نهایی به شما تحویل داده خواهد شد.

البته که مراحل اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقیقی هم به همین روش انجام می شود با این تفاوت که اشخاص حقیقی منظور همان شرکت ها و موسسات و اتحادیه ها هستند.

مدارک لازم برای گرفتن کارت بازرگانی

مدارک لازم جهت اخذ کارت بازرگانی

زمانی که برای دریافت کارت بازرگانی مراجعه می کنید قطعاً مدارک مختلف و بسیار زیادی برای ارائه لازم است. در واقع این مدارک برای تایید صدور کارت بازرگانی مورد نیاز می باشد به همین خاطر شما باید همه آنها را به صورت تمام و کمال تهیه نموده و ارائه دهید. زمانی که به سایت اخذ کارت بازرگانی مراجعه می کنید باید مدارکی همچون عکس تمام رخ با کیفیت مناسب و زمینه سفید و کپی و تصویر کارت ملی و مدرک تحصیلی یا ۳ سال سابقه تجارت و مدرک سوء پیشینه و فرم ثبت نام اتاق بازرگانی که به تایید وزارت صمت رسیده باشد و گواهی بانکی که نشان دهد حساب جاری دارید و ارائه کارت پایان خدمت را تهیه نموده و ارائه دهید. در این صورت مراحل بعدی به ترتیب طی خواهند شد و در نهایت کارت بازرگانی برای تان صادر می شود.

شرایط اخذ کارت بازرگانی حقیقی

ممکن است برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چه تفاوتی میان دریافت یا اخذ کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی وجود دارد. در پاسخ به این سوال باید گفت شخص حقوقی در واقع فردی است که تصمیم گرفته خودش به تنهایی تجارت و فعالیت واردات و صادرات را انجام دهد اما شخص حقوقی مربوط به شرکت ها و اتحادیه ها و موسسات می شود بنابراین تمام تجارت و صادرات و واردات به نام شرکت که شخص حقوقی است انجام می شود از این رو ممکن است مدارکی که برای اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقیقی ارائه می شود با اشخاص حقوقی متفاوت باشد. تنها در این صورت می توان فرق این دو مورد را متوجه شد البته که شخص حقیقی باید ثابت کند که تحصیلات حداقل را دارا می باشد و در زمینه تجارت و صادرات و واردات تجربه دارد در غیر این صورت کارت بازرگانی برای او صادر نخواهد شد.

هزینه گرفتن کارت بازرگانی

هزینه اخذ کارت بازرگانی

همان طور که می دانید هیچ کاری رایگان انجام نمی شود علاوه بر آن کارت بازرگانی به خاطر اینکه یک سال اعتبار دارد و هر ساله باید آن را تمدید نمایید مشمول هزینه خواهد شد به همین خاطر شما عزیزان هر زمان که بخواهید برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید باید حتماً هزینه ای را به عنوان حق الزحمه بپردازید علاوه بر آن هر سال که برای تمدید آن مراجعه می نماید باز هم باید هزینه ای را در نظر بگیرید. البته که این هزینه ها شامل عضویت سالانه در اتاق بازرگانی و هزینه بازدید از محل و هزینه گرفتن دفاتر تجارتی می باشد علاوه بر این‌ ها اگر شما دریافت کارت بازرگانی را به یک موسسه بسپارید باید مبلغی را نیز به عنوان حق الزحمه علاوه بر این هزینه ها به آن موسسه پرداخت نمایید.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

مشاوره اخذ کارت بازرگانی

ممکن است با خود بگویید که اخذ کارت بازرگانی کار ساده ‌ای است و اصلا هم پیچیده نمی باشد اما باید به شما بگوییم که این کار هم مانند دیگر کار های تخصصی در ایران و در این مملکت بسیار پیچیده می باشد بنابراین بهترین کار این است که شما عزیزان برای انجام چنین کار هایی مثل اخذ کارت بازرگانی چه برای اشخاص حقوقی و چه برای اشخاص حقیقی به یک مشاور یا وکیل پایه یک دادگستری که در این حیطه تخصص دارد مراجعه نمایید. مطمئن باشید که مشاوره در این زمینه کمک می کند تا شما را راهنمایی ها و پیشنهادات لازم را در این راه به کار بگیرید علاوه بر این فردی که در این زمینه فعالیت می کند اطلاعات بسیار زیادی در مورد چگونگی ثبت نام و مدارک لازم برای اخذ کارت بازرگانی را می داند و به راحتی شما را به سمت راه درست هدایت می کند.

مراحل اخذ کارت بازرگانی

مراحل حقوقی اخذ کارت بازرگانی

زمانی که برای اخذ کارت بازرگانی به صورت حقوقی مراجعه می ‌کنید در واقع باید تمام مراحل قانونی آن را طی نمایید قطعاً اولین راه برای اخذ کارت بازرگانی مراجعه به سایت اخذ کارت بازرگانی می ‌باشد این سایت در واقع سایت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و تجارت می باشد که با ورود به آن و پس از ثبت نام و پر کردن فرم و ایجاد یک رمز عبور بقیه مراحل هم قابل دسترس خواهند بود. اکنون دیگر شما عزیزان تمام مراحل و شرایط لازم برای اخذ کارت بازرگانی را می دانید بنابراین هر زمان که بخواهید می توانید برای دریافت آن اقدام نمایید. اما توجه داشته باشید که نمی توانید خلاف این مراحل و شرایط عمل کنید زیرا در غیر این صورت کارت بازرگانی صادر نخواهد شد.

وکیل در کرد کوی

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده