لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

ازاله بکارت در رابطه نامشروع

رابطه دختر و پسر و ازاله بکارت
Boy-girl relationship and virginity

دین مبین اسلام در جهت بر طرف شدن نیاز های جنسی دختر باکره و مرد، دین اسلام نکاح را برای دختر و پسر تعیین نموده است و بیرون از چهارچوب ازدواج هر نوع رابطه نامشروع را برای هر دو طرف حرام کرده است. برقرار کردن رابطه نامشروع با نامحرم اثرات شدید و زیان آور زیادی را هم برای دختر و هم برای پسر به همراه خواهد داشت که بدون تردید صدمات بیشتری در ضمن این نوع رابطه برای دختر باکره می باشد. با توجه به تجربه به دست آمده از پرونده های این چنینی، نشان دهنده آن است که وعده ‌های ازدواج که از سمت مردان به دختران باکره داده می ‌شود، ترفندهای پلیدی می باشد که به منظور فریب دادن آنان و همچنین دلیلی برای توجیه گناه رابطه نامشروع است. اگر کسی در حقیقت قصد ازدواج داشته باشد، از روش و شیوه درست قدم برداشته و مطابق با آداب و رسوم اقدام خواهد کرد.

رابطه نامشروع چیست؟

کلمه نامشروع  در لغت به معنای غیر قانونی و خلاف شرع می باشد. رابطه نامشروع در مقابل رابطه مشروع قرار دارد و منظور از آن رابطه بین زن و مردی می باشد که با یکدیگر ازدواج نکرده اند و در روابط خود، مرزهای قانونی و شرعی را رد کرده اند. تشخیص این که به چه رابطه هایی روابط نا مشروع گفته می شود و زمانی که در این باره به مشکل برخورد کردید حتما با وکیل رابطه نامشروع مشورت کنید .

دختر باکره به چه فردی گفته می‌شود؟

این سوال مهم سوال افراد زیادی در جامعه می باشد. معنی باکره یعنی دوشیزه بودن، یعنی این که دختری که هنوز رابطه جنسی را تجربه نکرده است. لازم است بدانید که پرده بکارت در قسمت خارجی از اندام جنسی قرار دارد و در بخش ورودی دهانه واژن می باشد. دعاوی این حوزه بسیار حساس و پیچیده هستند. بنابراین در صورتی که فردی بخاهدی در این زمینه شکایتی مطرح کند توصیه میشود که از وکیل پایه دادگستری کمک بگیرد.

ازاله بکارت چیست؟
What is virginity

ازاله بکارت چیست؟

ازاله بکارت از لحاظ علم پزشکی قانونی به معنی صدمه و آسیب یا پارگی پرده بکارت می باشد و از منظر حقوقی به دلیل اینکه منتهی به صدمه به یکی از اعضای جنس مونث می شود، در زمره جرائم علیه تمامیت جسمانی اشخاص است و اگر همراه با عنف یا اکراه باشد، با توجه به صدمه ای که به حیثیت مجنی علیه (بزه دیده) وارد می شود، جزء جرائم علیه تمامیت معنوی افراد نیز به حساب می آید. همچنین از این حیث که جرم جنسی است جزء جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی نیز است.

روش دادرسی دیه بکارت چگونه است؟

در رابطه با دیه پاره شدن پرده بکارت دختر مجرد نیز باید بیان کرد که چنانچه پاره شدن پرده بکارت با رضایت خود دختر انجام شود، دیه آن ارش البکاره می باشد. گفتنی است که در بیشتر پرونده ها ارش البکاره ۲ % دیه کامل تعیین شده می باشد. اما اگر این کار بدون رضایت دختر انجام شده باشد، دیه دختر همان مهرالمثل خواهد بود. برای اطلاع دقیق تر و طرح شکایت در این زمینه اگر به وکیل دسترسی ندارید حتما از مشاوره حقوقی راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

تفاوت رابطه نامشروع با زنا

رابطه نامشروع به اعمال منافی اخلاق و عفت مانند تقبیل و مضاجعه که بین زن و مردی که ازدواج نکرده اند می گویند. اما در جرم زنا بین زن و مرد که ازدواج بین آن ها رخ نداده باشد، عمل دخول در جماع باید صورت گیرد و مجازات رابطه نامشروع 99 ضربه شلاق می باشد و در صورتی که مجازات زنا در مواردی اعدام و گاهی رجم (سنگسار) و همچنین در مواردی نیز 100 ضربه شلاق است که شرح آن در مواد 221 تا 232 قانون مجازات اسلامی مصوب 1/2/1392 قید شده است.

مجازات جرم رابطه نامشروع
Punishment for the crime of adultery

مجازات جرم رابطه نامشروع

همان طور که مستحضرید قانون گذار در ماده 637 قانون مجازات اسلامی برای رابطه نامشروع 99 ضربه شلاق تعیین کرده است و البته اگر یکی از طرفین رابطه، مکَره باشد تعزیر نمی شود (یعنی مجازات نمی شود) و فقط اکراه کننده مجازات می شود. با توجه به این که ماده 637 به نحوی تنظیم شده است که بدون تماس فیزیکی بین زن و مرد، رابطه نامشروع را ثابت تشخیص می دهد فلذا مرتکب این جرم به 99 ضربه شلاق محکوم می شود.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

نحوه تعیین ارش البکاره چگونه است؟

در متن قانون مجازات اسلامی آمده است که اگر مردی به زنی تجاوز کند یا به لفظ حقوقی اقدام به زنای عنف نماید و مشخص شود که این رابطه به همراه زور و اجبار بوده است و با اکراه زن این عمل صورت گرفته باشد، مرد باید مهریه ای مشابه با زنان هم شان او در عرف جامعه بپردازد. به این مهریه در قانون مهرالمثل می گویند. همچنین اگر در حین این رابطه اجباری جنسی دختر پرده بکارت خود را از دست بدهد، مرد متجاوز موظف است که ارش البکاره را یا همان خسارت از بین رفتن بکارت را به شخص پرداخت کند

کارشناسان گروه دادورزان آماده پاسخ گویی به شما هستند

0919-2329787
جهت مشاوره تخصصی تماس بگیرید...
0919-2329787

آخرین مقالات سایت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا