لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

قاچاق مشروبات الکلی

قاچاق مشروبات الکلی

لازم به ذکر است که قوانین جمهوری اسلامی بر اساس قرآن نوشته شده است و از آن جایی که شرب مشروبات الکلی موجب مختل شدن ذهن می‌شود اسلام آن را حرام اعلام کرده است و قانون اساسی کشور ما نیز تولید، شرب و حمل و نقل آن را غیر قانونی اعلام کرده است. امروز قرار است که درباره قاچاق مشروبات الکلی با یکدیگر صحبت کنیم اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید این مقاله را از دست ندهید. درست است که تولید این مشروبات غیر قانونی است اما همیشه هستند کسانی که به گونه ای قانون را دور می‌زنند و مشروب تولید می‌کنند البته اکثر این مشروبات وارداتی هستند و در صورت کشف قانون قطعا به طور جدی با افراد خاطی برخورد می‌کند به همین دلیل ما در این مقاله قرار است درباره جرم قاچاق مشروبات الکلی  و هم چنین مجازات قاچاق مشروبات الکلی با یکددیگر صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

جرم قاچاق مشروبات الکلی

قطعا می‌دانید که قاچاق به معنی وارد کردن و یا خارج کردن کالاهایی است که مجوز ورود و خروج و یا حتی ساخت ندارند. قاچاق مشروب نیز از آن دسته اقلامی است که قانون جمهوری اسلامی به شدت با آن برخورد می کند و مجازات کسی که مشروب استفاده کرده است حد است اما اگر فرد آن را قاچاق کند قطعا مجازات می‌شود. باید خدمتتان عرض کنیم که هر فردی در هر کدام از مراحل زیر نیز نقش داشته باشد مجرم شناخته می شود.

  • ساخت مشروب
  • خرید و فروش
  • حمل مشروبات الکلی
  • نگهداری مشروبات الکلی
  • برپا کردن میهمانی که در آن مشروب داشته باشد

قاچاق مشروبات الکلی

مجازات قاچاق مشروبات الکلی

شایان به ذکر است که ماده ۷۰۳ قانون مجازات اسلامی به طور صریح اعلام کرده است که وارد کردن مشروبات الکلی قاچاق محسوب می‌شود و به مقدار مشروبات بستگی دارد. متناسب با میزان مشروب فرد به ۶ ماه تا ۵ سال حبس محکوم می شود، ۷۴ ضربه شلاق و ده برابر ارزش مشروب جریمه نیز از دیگر مجازات قاچاق مشروبات الکلی است پس مجازات این کار به سه دسته تقسیم می شود.

  1. ۶ ماه تا ۵ سال حبس
  2. ۷۴ ضربه شلاق
  3. پرداخت چند برابری جریمه

مجازات قاچاق مشروبات بیش از بیست لیتر

همان‌گونه که در بخش قبل اشاره کردیم شدت مجازات قاچاق مشروبات به میزان مشروبات وارد شده بستگی دارد چنان چه مقدار این مشروبات بیش از بیست لیتر باشد و مشروبات را با ماشین جابجا کرده باشند مجازات دو حالت دارد. اگر مالک ماشین از قاچاق مشروبات الکلی مطلع باشد ماشین توقیف می شود اما اگر مالک خبر نداشته باشد باید معادل با مبلغ ماشین جریمه نقدی بپردازد.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

دادگاه صالح به رسیدگی به این جرم

شاید با خود سوال بپرسید که نحوه رسیدگی به این جرم چگونه است و چه دادگاهی صلاحیت انجام این کار را دارد؟ لازم به ذکر است که معمولا پرونده‌ها برای رسیدگی به کیفرخواست نیاز دارند ابتدا باید کیفر خواست صادر شود چنان چه فرد در ساخت، نگه داری و یا حمل و نقل نقش داشته است دادگاه عمومی به پرونده ی آن رسیدگی می کند اما اگر فرد مشروبات الکلی را قاچاق کرده باید دادگاه انقلاب اسلامی مسئول رسیدگی به پرونده است.

 

وکیل پرونده مجازات قاچاق مشروبات الکلی
Lawyer for the punishment of alcohol trafficking case

وکیل پرونده مجازات قاچاق مشروبات الکلی

قطعا تا به اینجا متوجه‌ی جدید کار شده اید؛ در چنین مواقعی حضور یک وکیل کارکشته و متخصص ضروری است‌. قطعا شما به تنهایی نمی‌توانید در دادگاه حاضر شوید و از حق و حقوق خود دفاع کنید پس چنانچه به دادگاه احضار شده‌اید بهتر است در اولین فرصت به دفتر وکالت یک وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنید و تمام ماجرا را برای او شرح دهید. حواستان باشد که شما باید برای حل مشکل خود با وکیل و یا مشاوره حقوقی خود صادق باشید و ماجرا را به صورت کامل شرح دهید تا او بتواند به شما کمک کند.  البته برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید به دنبال وکیلی باشید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • با تجربه
  • تحصیل کرده
  • دارای فن بیان
  • مسلط به قوانین
  • مسلط به نکات روانشناسی
  • دارای هوش کاری
  • پشتکار داشته باشد
  • خبره
  • راز دار
  • و غیره

وکیل در کرد کوی

کارشناسان گروه دادورزان آماده پاسخ گویی به شما هستند

0919-2329787
جهت مشاوره تخصصی تماس بگیرید...
0919-2329787

آخرین مقالات سایت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا