حمل مشروبات الکلی

حمل مشروبات الکلی

لازم به ذکر است که پرونده های حمل و شرب مشروبات الکی و همچنین قاچاق مشروبات الکلی غیر قانونی است و در تهران در دادسرای ارشاد و در شهرستان ها در دادسرای عمومی آن شهر بررسی می شود. چنان چه مایل هستید درباره حمل مشروبات الکلی بیش تر بدانید با ما همراه باشید. باید خدمتتان عرض کنیم که مشروبات الکی بر روی عملکرد ذهن تاثیر می گذارند به همین دلیل این اسلام و قانون جمهوری اسلامی با آن مخالف است و به طور جدی با فردی که آن را تولید، نگه داری، حمل و قاچاق می کند برخورد می کند. بعد از انجام تحقیقات لازم پرونده برای حکم نهایی به دادگاه کیفری ارسال می شود تا قاضی پرونده با توجه به مدارکی که در اختیار دارد حکم را صادر کند. در رابطه با حکم شرب خمر برای بار اول باید خدمتتان عرض کنیم که مطابق ماده ۲۶۴ قانون مجازات فردی که برای بار اول مشروب مصرف کرده است به ۸۰ ضربه شلاق محکوم و سپس آزاد می  شود اما چنان چه بار دوم نیز مشروب مصرف کند و دستگیر شود ۸۰ ضربه دیگر شلاق می خورد اما اگر بار سوم دستگیر شود حکم او اعدام است.

مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول

چنان چه فرد سو پیشینه نداشته باشد می تواند برای مجازات حمل مشروبات الکلی برای بار اول از قاضی تخفیف بگیرد البته باید این نکته را نیز اضافه کنیم که این که شامل تخفیف شود یا خیر بنابر نظر قاضی است و ممکن است تخفیف ندهد اما تبصره ۳ ماده ۷۰۳ می گوید که اگر حمل و با قاچاق مشروبات الکلی برای بار اول باشد فرد از مجازات تعلیق نمی شود اما می تواند از تخفیف بار اول خود استفاده کند و مجازات خود را کم تر کند.

حکم گرفتن مشروب در ماشین

بنابر تبصره ۱ ماده ۷۰۳ قانون مجازات اسلامی حکم گرفتن مشروب در ماشین این است که اگر صاحب ماشین از حمل مشروبات الکلی با خبر باشد باید ماشین او ضبط شود و قاضی برای مجازات خود او تصمیم بگیرد اما اگر مالک ماشین از این موضوع بی اطلاع بوده باشد باید به اندازه‌ مبلغ خودرو جریمه نقدی بپردازد.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

مجازات همراه داشتن مشروبات الکلی

به طور کلی ماده ۷۰۲ قانون مجازات اسلامی هر فردی که مشروب تولید کند و یا این که بزمی با مشروب به پا کند همانند کسی که مشروب خرید و فروش می کند مجرم شناخته می شود و به ۶ ماه تا ۱ سال حبس محکوم می شود. البته ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت ۵ برابری جریمه از دیگر مجازات همراه داشتن مشروبات الکلی است. دقت کنید که منظور از ۵ برابر بودن جریمه این است که اگر قیمت مشروبات ضبط شده ۱ میلیون تومان باشد فرد باید ۵ میلیون تومان جریمه بپردازد.

حمل مشروبات الکلی

مجازات حمل مشروبات الکلی در ماشین

مجازات حمل مشروبات الکلی در ماشین اگر بیش تر از بیست لیتر باشد علاوه بر این که در صورت اطلاع مالک ماشین فرد را ضبط و در صورت عدم آگاهی آن را جریمه می کنند شامل مجازات حمل مشروب نیز می شود و این مجازات تنها به نظر قاضی بستگی دارد اما فرد خاطی می تواند با یک وکیل پایه یک دادگستری میزان مجازات خود را کم تر کند.

حمل مشروبات الکلی

تخفیف مجازات حمل مشروبات الکلی

از آن جایی که این جرم جز موارد تعزیری است و بار ها نیز در این مقاله به آن اشاره کرده ایم تخفیف مجازات حمل مشروبات الکلی بر عهده ی قاضی پرونده است و در صورت دلخواه به متهم تخفیف می دهد. در صورتی که فرد از ویژگی های زیر برخوردار باشد قاضی به او تخفیف می دهد.

  • حسن شهرت فرد
  • بار اول باشد
  • عدم سو پیشینه
  • سابقه خانوادگی
  • نحوه دفاع وکیل
  • درخواست مشاوره آنلاین وکالت

تعلیق مجازات حمل مشروبات الکلی

دادگاه  به هیچ وجه نمی تواند مجازات حمل مشروبات را تعلیق کند اما قاضی می تواند بنابر این که سابقه ای نداشته باشد مجازات را به حداقل برساند.  ما تا به این جا هر آن چه که لازم بود درباره حمل مشروبات الکلی خدمت شما عرض کردیم اما بهتر است برای حل این مشکل در اولین فرصت با یک وکیل مواد مخدر متخصص و کاردان مشورت کنید و در صورت تمایل پرونده ی خود را به او بسپارید تا در جریان پرونده به شما کمک کند تا به بهترین نتیجه ی ممکن برسید.

وکیل در کرد کوی

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس
1401-08-15 16:44

حمل و فروش چه مقدار مشروبات الکلی جرم هست؟؟
وکیل خوب معرفی کنید لطفا من وضعیت بدی گرفتار شدم فقط وکلای این حیطه میتونن بهم کمک کنن

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده