وکیل امور بیمه

وکالت در دعاوی بیمه
Advocacy in insurance claims

وکیل امور بیمه

همانطور که می‌دانید وکیل امور بیمه وکیل پایه یک دادگسنری است که با تجربه و تخصصی که در امور بیمه‌ها دارد می‌تواند از موکلانش در دادگاه‌های مختلف بخوبی دفاع کند. بیمه عبارت است از این که تعدادی از افراد اعم از حقیقی یا حقوقی که در معرض خطر مشترک هستند مبالغی بر اساس نوع خطر و میزان خسارت احتمالی به شخص معینی به نام بیمه‌گر می‌پردازند تا در صورتی که خطری برای احدی از مشترکین پیش آید، شخص بیمه‌گر، خسارت مقرر و مورد توافق را از مبالغ جمع آوری شده بپردازد. بیمه عقدی می‌باشد کتبی که بر اساس آن، یک طرف تعهد می‌کند که در قبال پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر در صورت وقوع یافتن و یا بروز حادثه، خسارت وارد شده بر وی را جبران کرده یا وجه معینی را پرداخت کند. با عنایت به تعریف موصوف که ماده یک قانون بیمه مصوب ۱۳۱۶ شمسی به آن اشاره دارد، بیمه به عنوان یکی از عقود معین مورد شناسایی قانونگذار قرار گرفته است. نظر به اینکه عقد بیمه، علی رغم اینکه می بایست شرایط اساسی صحت عقود و قراردادها را که در ماده ۱۹۰ قانون مدنی به آن ها تصریح نموده داشته باشد

امور بیمه ای چیست؟

امور بیمه­ و تأمین اجتماعی معمولا محل دعوای کارگر و کارفرما می باشد و از پیچیدگی­ های راه اندازی کسب و کار به حساب می آید. براساس ماده ۱۴۸ قانون کار، کارفرما موظف است کارگران خود را بیمه کند. چنانچه از این موضوع خودداری نماید، جریمه سنگینی در انتظار او خواهد بود. زیرا وی علاوه بر پرداخت جریمه نقدی، ملزم به پرداخت تمامی حقوق کارگران به میزان دو تا ده برابر بیمه پرداخت نشده خواهد بود.

شرایط دریافت خسارات از بیمه گذار

مهم‌ترین تعهد بیمه‌گر که اصولا بیمه برای آن تهیه می‌شود ،پرداخت خسارت به صورت کامل و در اسرع وقت به بیمه‌گذار زیان دیده می‌باشد. بر اساس ماده ۱۹ قانون بیمه، تعهد بیمه‌گر در این مورد (پرداخت خسارت) عبارت است از تفاوت مال بیمه شده بلافاصله قبل و بعد از وقوع حادثه، مقصود از قید تفاوت مال بلافاصله قبل و بعد از وقوع حادثه، عدم انتفاع بیمه‌گذار از حادثه و قرار نگرفتن او در حالتی بهتر از گذشته است. در واقع بیمه نامه باعث منفعت و سود آوری بشود، بلکه باید فقط خسارت را جبران نماید. برای مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید.

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتر جمال
1402-02-11 13:14

خیلی بهم کمک کردند

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده