وکیل دیوان عدالت اداری در تهران

وکیل دیوان عدالت اداری در تهران

دیوان عدالت اداری عالی ترین و مهم ترین مرجع رسیدگی به تظلمات اداری و دولتی در کشور ایران است که زیر نظر قوه قضائیه به عنوان نهادی شبه قضائی بر تمامی محاکم و تخلفات اداری و سازمانی توسط دولت، وزارتخانه ها و نهادهای عمومی، هئیت های تخلفات و پاره ای از محاکم اداری و انتظامی و شهرداری ها و … نظارت عالیه دارد. دیوان عدالت اداری در تهران متمرکز بوده اما در مراکز استان ها نیز جهت رتق وفتق امور دفتری خود ومراجعین نمایندگی دارد اما لازم به ذکر است که رسیدگی قضائی صرفا در تهران صورت می پذیرد. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در زمینه دعاوی در صلاحیت دیوان عدالت اداری سابقه بالایی دارد و همچنین وکیل با سابقه در تهران دارای پنج سال سابقه فعالیت دارد.

وکیل سرکار خانم فاطمه میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز در شهر تهران با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

تخصص و مهارت ها :
مسلط به رویه محاکم استان تهران
وکالت تخصصی در دعاوی کیفری و ملکی
وکالت تخصصی در دعاوی با موضوعات مواد مخدر، کلاهبرداری، جرایم اقتصادی، جرایم پولی و بانکی و جرایم منافی عفت
وکالت در دعاوی در صلاحیت دیوان عالی کشور
مشاوره در موضوعات حقوقی و  خانواده

معرفی وکیل فاطمه میر

وکیل در تهران وکیل در تهران

شماره وکیل در تهران

روند تشکیل پرونده و رسیدگی به شکایات در دیوان عدالت اداری چگونه است؟

در ابتدا می بایست اقدام به تشکیل پرونده و طرح شکایت کرد. این شکایت با استناد به مدارک ارائه شده به دیوان عدالت اداری تهران، مورد بررسی قرار گرفته و رای صادر خواهد شد. در حالتی که رای صادر شده مورد اعتراض بوده باشد این حق برای شما وجود خواهد داشت که ظرف مدت بیست روز نسبت به درخواست تجدیدنظر اقدام کنید. در این حالت پرونده مورد نظر دوباره مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از شعبه مرجوعه تجدیدنظر رای صادر خواهد شد. موفقیت یا شکست در دعاوی به طور مستقیم با شیوه طرح شکایت و مستندات ارائه شده در ارتباط می باشد. این موضوع مهم به این معنا است که اگر شکایت به روش درستی صورت گرفته باشد امکان موفقیت به میزان بسیار بالایی افزایش خواهد داشت.

نحوه و روش رسیدگی در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری

در ابتدا لازم به توضیح است که هنگامی که شما اقدام به طرح شکایت در قالب دادخواست بدوی به دیوان می نمایید، شعب بدوی دیوان در حالتی که حکم به ورود شکایت یا حکم به رد شکایت یا قرار رد شکایت صادر کند تمام این رای ها قابل اعتراض در شعب تجدیدنظر می باشد و همچنین وکیل دیوان عدالت اداری در مدت زمان و مهلت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای این امکان را دارد، پس از ثبت دادخواست تجدیدنظر با مشورت وکیل تجدید نظر که می تواند هم به صورت دستی هم به صورت الکترونیکی باشد که البته اخیرا پیش به سمت الکترونیکی شدن دارد، پرونده به یکی از شعب تجدیدنظر ارجاع خواهد شد، دادخواست و ضمایم آن به طرف شکایت ابلاغ می شود و طرف شکایت می بایست ظرف مهلت ۳۰ روز نسبت به تنظیم و ارسال پاسخ اقدام نماید، پس از تکمیل بودن پرونده و در وقت نظارت مقرر ( وقت نظارت وقتی است که توسط دفتر شعبه تعیین می شود و به معنی وقت رسیدگی نیست) همچنین باید بدانید که قاضی اقدام به مطالعه پرونده می کند و در حالتی که پرونده دارای نواقصی باشد مجددا وقت نظارت جدید تعیین می شود تا نواقص موجود برطرف شود ، و در صورتی که پرونده معد صدور رای باشد اقدام مقتضی به عمل می آید.

حوزه صلاحیت و فعالیت دیوان عدالت اداری

باید توجه داشت که دیوان عدالت اداری مهم ترین مرجع قانونی شکایت از اقدامات و تصمیمات غیرقانونی مراجع دولتی و شهرداری ها است. مورد هایی مانند شکایت از مصوبات و آیین نامه های غیرقانونی مراجع دولتی، اعتراض به رای کمیسیون ماده ۹۹ قانون شهرداری، اعتراض به رای های کمیسیون های شرکت های آب منطقه ای من جمله کمیسیون رسیدگی به امور آب های زیرزمینی، همچنین شکایت از رای های هیات های تخلفات اداری، هیات های رسیدگی کننده به تخلفات آزمون های سراسری، هیات های انضباطی نیروهای مسلح، هیات و هسته گزینش کارمندان و متقاضیان استخدام، تعزیرات حکومتی، مراجع مالیاتی، اعتراض به آراء هیات های اداره کار، دعاوی استخدامی و … جزو عمده ترین دعاوی دیوان عدالت اداری می باشند.

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم نصیری
1401-08-27 16:56

من پرونده در دیوان اداری داشتم ایشون انجام دادند من راضی بودم

مهندس
1401-09-28 07:53

پیشنهاد میکنم
بسیار مسلط
مخصوصا دعاوی شهرداری ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده