وکیل شرب خمر

مسکر چیست و چه حالتی را ایجاد می ‌کند

قبل از دادن توضیحات بیشتر درباره شرب خمر و مجازات و موارد از این دست باید بدانید که به صورت کلی نوشیدن و مصرف شراب و استعمال مایعات الکلی در قوانین و حدود اسلامی به ‌شدت نکوهش شده ‌است. شرب خمر یک عبارت ۲ کلمه‌ای تشکیل شده از شرب با مفهوم نوشیدن و خمر به معنای مایه‌ ای سکرآور و مست‌کننده می باشد. لازم است بدانید که تفاوتی ندارد این نوع مشروبات کارخانه‌ای و دست ‌ساز بوده باشد و میزان الکل آن کم یا زیاد باشد. به ‌هر حال نوشیدن هر مقدار از این مایعات بر اساس قانون مجازات‌های اسلامی جرم محسوب می شود و مستلزم مجازات است برای مشورت با وکیل شرب خمر متخصص تماس بگیرید.

مسکر چیست و چه حالتی را ایجاد می ‌کند؟

کلمه مسکر به‌ معنی حالت نشئه و مستی در شخص استعمال کننده می باشد. نوشیدن و مصرف کردن مشروبات الکلی (شرب خمر) عقل آدمی را زایل می کند و همچنین قوه‌ تفکر او را دچار اختلال خواهد کرد و یا از او سلب می کند.  به‌ همین سبب به هر نوع ماده‌ای که تأثیرات سکرآور دارد مسکر گفته می شود. در قانون مجازات‌ های اسلامی در بخش حدود برگرفته از شرع این مسئله جرم‌ انگاری شده است. بهترین کار در این مواقع کمک گرفتن از وکیل کیفری است.

مجازات شرب خمر چیست؟

شاید این سوال شما عزیز باشد، باید بدانید که مصرف کردن نوشیدنی های الکلی در بخش حدود قانون مجازات که برگرفته از شرع می باشد، جرم انگاری شده است. قانون گذار در ماده های ۲۶۴ تا ۲۶۶ قانون مجازات اسلامی به مسئله شرب خمر پرداخته است. بر اساس ماده ۲۶۴ قانون مجازات اسلامی، مصرف مسکر مانند خوردن، تزریق و تدخین آن کم باشد یا زیاد، جامد باشد یا مایع، مست نماید یا نکند، خالص بوده باشد یا مخلوط به صورتی که آن را از مسکر بودن خارج نکند، باعث حد است.

 

تخفیف مجازات شرب خمر

باید توجه کنید که توبه کردن در موضوع جرم شرب خمر موجب کاهش مجازات خواهد شد. البته توبه کردن شرایط خاص و ویژه خود را دارد و هر ادعایی قابل پذیرش نمی‌باشد. در جرائمی مثل شرب خمر که مشمول مجازات حدی می‌باشد، اگر توبه قبل ‌از اثبات جرم انجام شود باعث تخفیف مجازات خواهد بود. همان طور که گفته شد شرب خمر به معنی خوردن نوشیدنی های مست کننده وجود دارد و در زمره ی جرایم حدی می باشند. جرائم حدی هم جرائمی می باشند که در شرع مقدس نحوه انجام و حد مجازات آن ها تعیین شده است. وکیل مواد مخدر  نیز در این نوع پرونده‌ها میتواند پیگیری‌های لازم را انجام دهد و یا برای مشاوره نیز می‌توان از وی کمک گرفت.

تخفیف مجازات شرب خمر

ادله اثبات جرم شرب خمر چیست؟

اقرار

باید بدانید که مطابق با ماده ۱۷۲ قانون مجازات اسلامی، در تمامی جرائم با یک بار اقرار جرم ثابت می‌شود منتها در شرب خمر دو بار اقرار لازم می‌باشد تا جرم مذکور ثابت بشود.

شهادت

وفق با ماده ۱۹۹ قانون مجازات ایران، نصاب شهادت در تمامی جرائم دو شاهد می‌باشد و جرم شرب خمر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سوگند

نص صریح ماده ۲۰۸ اشاره دارد که جرم‌های مستوجب حد با سوگند نفی یا اثبات نیست. پس بنابراین در جرم مصرف مشروبات الکلی، ادله اثبات دعوایی به نام سوگند راهی نخواهد داشت.

 

وکیل مشروبات الکلی

حد مجازات نوشیدن و مصرف شرب خمر در اسلام به صورت آشکار بیان شده است و باید به این نکته توجه داشت که شرب خمر چه کم باشد و چه زیاد و چه خالص و ناخالص اگر مصرف شود حد بر مصرف کننده جاری است. بعضی از اوقات افراد بنا بر تجویز پزشک و در شروط اضطرار به خوردن شراب روی می آورند که در این مورد حد وجود نخواهد داشت و مجازاتی شامل حال آن ها نخواهد شد. در ضابطه مجازات اسلامی، مجازات شرب خمر بیان شده و این مجازات شامل ۸۰ ضربه شلاق حدی است و برای افراد غیر مسلمان این طور نیست اگر در خفا و پنهانی به عمل شرب خمر مبادرت کند مجازاتی در عقیده گرفته نشده باشد اما اگر غیر مسلمان تظاهر به مصرف مسکر کند به مجازات حدی محکوم می‌شود.

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهراب
1402-02-11 12:44

بهترین وکیل هستد

معین
1402-02-11 12:45

مشاوره خوبی دادند

مصطفی
1402-09-11 21:11

سلام از ماشینم 2 لیتر مشروب پیدا کردن برای بار اول آیا بخششی در حکم میدن؟

ادمین گروه دادورزان صلح و سازش
1402-09-14 05:27
پاسخ به  مصطفی

سلام حکم توسط قاضی صادر میشه و به طور قطع نمیتوان گفت اما اگر با وکیل وارد جلسه دادگاه بشید احتمال بخشش بیشتره

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده