وکیل اجرای حکم خارجی در ایران

وکیل اجرای حکم خارجی در ایران

امروزه با گسترش ارتباطات بین افراد و کشور‌ها یکی از عنوان‌های جدید که در دنیای حقوق و وکالت با آن روبرو هستیم عبارت است از: وکیل اجرای حکم خارجی در ایران. بر اساس گسترش ساختار روابط قوانین و دستگاه‌های قضاییه در کشور‌های مختلف، شاهد این مورد هستیم که کشور‌ها در صورت امکان اقدام به همکاری‌های گسترده در این زمینه‌ها می‌کنند و یکی از این زمینه‌ها همان اجرای حکم خارجی در ایران است.

در واقع در چنین شرایطی در صورتی که حکمی در یک کشور خارجی برای فردی صادر شود و این حکم قابل پیاده‌سازی و اجرا در کشور ایران باشد، چنین قابلیتی وجود دارد تا به مرحله انجام برسد. وکیل اجرای حکم خارجی در ایران وکیلی است که در این مسیر شما را راهنمایی می‌کند تا به بهترین نحو ممکن به یک نتیجه در این زمینه برسید.

در ادامه این مقاله از سایت گروه وکلای دادورزان صلح و سازش همراه شما هستیم تا در مورد وکیل اجرای حکم خارجی در ایران صحبت کنیم و به اطلاعات مفیدی در این رابطه بپردازیم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حقوقی در این زمینه از طریق شماره تماس ۰۹۱۹۲۳۲۹۷۸۷ با ما در ارتباط باشید تا به صورت تخصصی شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

وکیل در ایران. بهترین وکیل ایران

وکیل اقای موسی الرضا میر از اعضای گروه وکلای دادورزان صلح و سازش با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از مرکز وکلای قوه قضاییه با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید. که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند. ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

شماره تماس جهت ارتباط با وکیل موسی الرضا میر ( واتساپ و تلگرام )

۹۸۹۱۹۲۳۲۹۷۸۷+

به چه شکل احکام مراجع قضایی خارجی، حکمشان در ایران قابل پیگیری و پیاده‌سازی است؟

به صورت کلی هنگامی که در مورد اجرای حکم خارجی در ایران صحبت می‌کنیم اشاره به این مورد داریم که برخی از دادگاه‌های خارجی از دادگاه‌های ایران درخواست می‌کنند تا احکام صادر شده توسط آن‌ها را در صورت امکان مورد بررسی قرار دهد و سپس در صورت تأیید حکم دستور اجرای آن‌ها را در ایران بدهد.

وکیل اجرای حکم خارجی در ایران عملاً در حوزه حقوق بین‌المللی فعالیت دارد و اجرای چنین پرونده‌هایی نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

 

بررسی فرایند اجرای حکم خارجی در ایران

 برای نهایی شدن اجرای حکم خارجی در ایران دو مرحله اساسی طی می‌شود. اول شناسایی و دوم اجرا. در مرحله اول یا همان شناسایی، به این صورت اقدام می‌شود که مراجع قضایی صالح در ایران حکم دادگاه خارجی را به خوبی بررسی می‌کنند و در صورتی که مغایرتی با احکام ایران نداشت و قابل اجرا بود، آن را تأیید می‌کنند. در مرحله دوم که عملاً همان مرحله پایانی برای یک پرونده است، بر اساس دستور مرجع عالی رتبه قضایی حکم نهایی پرونده اجرا می‌شود.

بررسی فرایند حکم خارجی در ایران

 

اجرای احکام مدنی دادگاه‌های خارجی به واسطه دادگاه‌های ایرانی

یکی از انواع پرونده‌هایی که در دادگاه‌های ایرانی و غیر ایرانی مورد بررسی قرار می‌گیرد، احکام مدنی است. حال در این بخش از مقاله قصد داریم تا در مورد اجرای احکام مدنی دادگاه‌های خارجی به واسطه دادگاه‌های ایرانی صحبت کنیم. بر اساس متن صریح قانون برای اجرای احکام مدنی دادگاه‌های خارجی به واسطه دادگاه‌های ایرانی نیاز است تا یک‌سری از شروط و ویژگی‌ها برای پرونده موردنظر صدق کند که این موارد را در ادامه به صورت یک لیست در اختیار شما همراهان عزیز قرار می‌دهیم.

  • حکم دادگاه خارجی در تضاد و بر خلاف نظم عمومی جامعه و اخلاق حسنه نباشد
  • حکم‌های صادر شده توسط دادگاه خارجی، با قانون ایران و حکم‌های صادر شده توسط سیستم قضایی ایران مغایرت نداشته باشد
  • موضوع حکم به دادگاه‌های ایران اختصاص نداشته باشد
  • حکم‌های صادر شده توسط دادگاه‌های خارجی اعتبار و ارزش خود را از دست نداده باشد

وکیل اجرای حکم خارجی در ایران کیست؟

به وکیلی گفته می‌شود که ابتدا از طریق تحصیلات دانشگاهی در رشته حقوق موفق به تحصیل شده است و سپس با قبولی در آزمون وکالت موفق شده تا پروانه وکالت خود را کسب کند. چنین وکیلی بعد از به اتمام رساندن مراتب گفته شده، در زمینه اجرای حکم دادگاه‌های خارجی در ایران کار خود را به صورت تخصصی ادامه داده و در نتیجه او را به عنوان یک وکیل اجرای حکم خارجی در ایران می‌شناسند.

 

چگونه با وکیل خود در ارتباط باشیم؟

 امروزه با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یکی از در دسترس‌ترین روش‌ها برای ارتباط با وکیل، استفاده از پیام‌رسان‌ها است. به غیر از این مورد شما می‌توانید با استفاده از شماره وکیل اجرای حکم خارجی در ایران نیز به راحتی با او در ارتباط باشید.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از وب سایت و آدرس شبکه‌های اجتماعی وکیل پایه یک دادگستری مورد نظرتان در مورد او اطلاعات بیشتری کسب کنید و همچنین به دیگر راه‌های ارتباطی موجود به غیر از شماره تماس برای ارتباط گرفتن با او پی ببرید.

شماره وکیل اجرای حکم خارجی در ایران
The contact number of a foreign judgment enforcement lawyer in Iran

خلاصه مطلب

در این مقاله با عنوان وکیل اجرای حکم خارجی در ایران از سایت گروه وکلای دادورزان صلح و سازش همراه شما بودیم تا اطلاعات تکمیلی در این رابطه مانند: به چه شکل احکام مراجع قضایی خارجی، حکمشان در ایران قابل پیگیری و پیاده‌سازی است؟ بررسی فرایند اجرای حکم خارجی در ایران، اجرای احکام مدنی دادگاه‌های خارجی به واسطه دادگاه‌های ایرانی، وکیل اجرای حکم خارجی در ایران کیست؟ چگونه با وکیل خود در ارتباط باشیم؟ و … را مورد بررسی و بحث قرار دهیم. شما در صورتی که هنوز در مورد عنوان‌های این مقاله سؤال و یا ابهامی دارید می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهیم. از اینکه تا پایان این نوشته همراه ما بودید، صمیمانه سپاس گذاریم و امیدواریم مطالب آن برای شما مفید واقع شده باشد.

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهندس جلالی
1402-02-11 11:35

بهترین وکیل که در این موضوع متخصص باشند ایشون هستند
رو دست ندارند
بسیار با سواد
موفق باشید

کریمی راد ابوظبی‌
1402-06-14 06:33

سلام و درود
من شرکتی در ابوظبی‌ داشتم و یک پرونده داشتم ، در ابوظبی‌ چندین سال پیش اجرا رای رو‌ اقای میر انجام دادند
بر حسب وظیفه دیدم اسم ایشون در این سایت هست خواستم تشکر کنم

موسوی
1402-06-26 16:57

سلام
ارادت ویژه
آقای میر یک کار درست واقعی هست
خیلی بهم کمک کرد
در دنیای‌ که پر کلاهبردار شده تنها کسی که بهم توجه کرد ایشون بود

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده