اخفای ادله جرم مواد مخدر

اخفای ادله جرم مواد مخدر یا روان‌گردان ‌های صنعتی غیردارویی

اخفای ادله جرم مواد مخدر یا روان‌گردان ‌های صنعتی غیر دارویی به منظور خلاصی مجرم از محاکمه و محکومیت جرم محسوب می‌شود. اخفای ادله جرم زمانی اتفاق می‌افتد که فرد از وقوع جرایم مواد مخدر و روان‌گردان ‌های صنعتی مطلع شود؛ ولی به منظور خلاصی مجرم از مجازات‌های دادگاهی یا به دلیل دریافت رشوه و حق السکوت از مجرم دست به مخفی کردن ادله اثبات دعوی بزند چنین فردی به موجب قانون مجرم شناخته می‌شود. دعاوی مواد مخدر به موجب آسیب روانی و جسمی به مصرف کننده و مجرمان دعاوی مواد مخدر، مانع تراشی برای رشد اقتصادی و فرهنگی یک جامعه جرم شناخته می‌شود ک از این رو باید به صورت قانونی در دادگاه‌های انقلاب و تحت نظر یک وکیل مواد مخدر متخصص و مجرب به دادرسی گذاشته شود. از جمله دعاوی مربوط به حوزه مواد مخدر و روان‌گردان ‌های صنعتی غیر دارویی می‌توان اشاره کرد به مواردی همچون تولید و توزیع مواد مخدر، خرید و فروش مواد مخدر و روان‌گردان ‌های صنعتی، صادرات و واردات مواد مخدر، قاچاق و ترانزیت مواد مخدر، انبار کردن و مخفی نگه داشتن مواد مخدر، حمل و نقل آن‌ها، مخفی کردن مجرمان مواد مخدر.

شاید جالب باشد بدانید در میان این دعاوی مخفی کردن مجرمان مواد مخدر و ادله اثبات جرم آن‌ها نیز یک جرم محسوب می‌شود؛ زیرا منجر به مورد آسیب قرار دادن جان و مال و آبروی افراد می‌شود. از این رو لازم است بدانید که چنین جرمی بنا بر فاکتورهای مشخصی از سوی دادگاه انقلاب شامل مجازاتی مانند یک تا سه سال حبس تعزیری است. در این مقاله با ما همراه باشید با اطلاعات بیشتر درباره اخفای ادله جرم مواد مخدر و روان‌گردان ‌های صنعتی غیر دارویی.

عواقب ناشی از اخفای ادله جرم مواد مخدر

فراری دادن متهم یا اخفای ادله جرم مواد مخدر و روان‌گردان ‌های صنعتی غیر دارویی باعث می‌شود که مجرمان تحت پیگرد قانونی موفق به فرار از مجازات و محکومیت در دادگاه شوند. چنین عملی به موجب قانون جرم محسوب می‌شود. مجازات فردی که به اخفای ادله جرم مواد مخدر می‌پردازد بسته به نوع جرمی دارد که به مخفی کردن ادله اثبات آن یا مجرم آن پرداخته باشد. به صورت کلی می‌توان گفت یک پنجم یا یک دوم مجازات جرم اصلی برای چنین فردی در نظر گرفته می‌شود؛ ولی در مواقعی بسته به شرایط متهم ممکن است این میزان بنا به حکم قاضی تغییراتی را داشته باشد.

در صورتی که مجرم به اعدام، رجم یا صلب محکوم شده باشد آنگاه مجازات فراری دهنده او برابر است با سه الی ده سال حبس و در صورتی که متهم محکوم به حبس به مدت بیشتر از ده سال بوده باشد به فراری دهنده او یک پنجم این مقدار حبس می‌خورد.

بنا بر جرمی که متهم مرتکب آن شده است، فراری دادن او می‌تواند برای جامعه خطر محسوب شود. دعاوی مواد مخدر برای یک جامعه و فرهنگ و آینده آن خطری جدی محسوب می‌شوند از این رو رسیدگی به این دعاوی از اهمیت بالایی برخوردار است و مخفی نگه داشتن این جرم یا فراری دادن متهمان این دعای می‌تواند ضربه‌ای محکم به پیکره فرهنگی و اقتصادی یک جامعه باشد به همین دلیل چنین افرادی هم به موجب قانون مجرم شناخته می‌شوند و باید مجازات داشته باشند. در هنگام بررسی و دادرسی پرونده چنین افرادی نیاز به یک وکیل مواد مخدر متخصص و مجرب هست که بتواند به درستی به تحلیل پرونده موکلان خود پرداخته و ضمن ارتباط با آن‌ها به دنبال اثبات بی‌گناهی یا تقلیل مجازات آن‌ها باشد. افراد برای ارتباط با بهترین وکیل مواد مخدر می‌توانند از سریع‌ترین راه‌های ارتباطی مانند تماس تلفنی با شماره ۰۹۱۹۲۳۲۹۷۸۷ استفاده کنند و ضمن ایجاد ارتباطی مؤثر با بهترین وکلای پایه یک دادگستری از مشاوره حقوقی با آن‌ها نیز بهره ببرند.

شماره وکیل در ساوه

مواد مخدر چه تأثیر مخربی بر جامعه دارد؟

در هنگام بررسی آثار مخرب مواد مخدر و دعاوی مربوط به آن باید به صورت ویژه چنین اصلی را نسبت به جامعه و یا خانواده بررسی کنیم. حتماً این جمله را در بسیاری از موارد شنیده‌اید که فرد معتاد برای جامعه خطرناک است، او بیماری است که باید درمان شود. آثار مخرب مواد مخدر و دعاوی مربوط به آن ابتدا از حریم خانواده شروع می‌شود و به یک جامعه وارد می‌شود. از جمله آسیب‌های جدی مواد مخدر و اعتیاد بر پیکره خانواده می‌توان اشاره کرد به مواردی همچون تزلزل ریشه‌های خانواده و بی مهری و سردی غالب بر جو یک خانواده، ایجاد جوی خشونت آمیز و بستری نامناسب برای تربیت فرزندان، تربیت فرزندانی پر از عقده‌ها و مشکلات روانی و میل به خیانت یا حتی از هم پاشیده شدن خانواده. در یک جامعه فرد معتاد به دنبال تأمین هزینه مواد مخدر خود می‌تواند دست به بزه کاری بزند و همین موضوع باعث بزنم خوردن نظم عمومی جامعه می‌شود. از سوی دیگر دعاوی مواد مخدر مانعی برای رشد اقتصادی در یک جامعه محسوب می‌شوند. دعاوی مواد مخدر با افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی در یک جامعه می‌توانند باعث آسیب به پیکره فرهنگی و اجتماعی یک جامعه باشند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به صورت ویژه به بررسی اخفای ادله جرم مواد مخدر و روان‌گردان ‌های صنعتی غیر دارویی پرداختیم. ضمن اینکه چنین عملی به موجب قانون جرم محسوب می‌شود عواقب بسیاری را برای یک جامعه نیز به دنبال دارد و مجرم در دادگاه‌های انقلاب مشمول بخشی از مجازات فرد متهم مخفی شده یا فراری می‌شود. مواد مخدر و تمامی دعاوی مربوط به آن از جمله مواردی هستند که می‌توانند آسیبی جدی بر پایه‌های یک خانواده وارد کنند؛ زیرا افراد معتاد طرد شده‌های از سوی خانواده هستند که برای تأمین هزینه‌های خود دست به بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌زنند و همین موضوع نیز می‌تواند تأثیری مخرب از آثار موارد مخدر بر جامعه باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با در ارتباط باشید.

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده