لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

جریمه مصرف مواد مخدر

جریمه مصرف مواد مخدر

یکی از بزرگ ترین معضلات جامعه ایران معضل اعتیاد و مصرف مواد مخدر است. با وجود اینکه علم روانشناسی اعتیاد را در دسته بیماری ها قرار می دهد اما در بسیاری از کشورها اعتیاد به مواد مخدر و مصرف آن جرم تلقی می شود. در قانون مجازات اسلامی نیز مصرف مواد مخدر اعم از طبیعی یا صنعتی جرم محسوب شده و مشمول قانون مجازات می گردد. فرد مجرم برای نتیجه گرفتن از پرونده خود نیازمند وکیل مواد مخدر باتجربه ای است تا بتواند حداقل مجازات ممکن را برای او رقم بزند.

انواع جرائم مرتبط با مواد مخدر

به طور کلی می توان جرائم مرتبط با مواد مخدر را به صورت زیر خلاصه نمود:

  • تولید هرگونه ماده مخدر اعم از کاشت طبیعی یا تولید در آزمایشگاه.
  • نگهداری، حمل، خرید، توزیع و فروش مواد مخدر.
  • تاسیس مکان هایی برای تولید و توزیع مواد مخدر.
  • تولید ابزار و وسایل مرتبط با مواد مخدر همچون پایپ و… .
  • ارتباط با مجرمان مواد مخدر و پنهان کردن یا فراری دادن آن ها.
  • مصرف مواد مخدر.

شماره وکیل در ساوه

آیا مصرف مواد مخدر جرم است؟

بر اساس ماده شماره یک از قانون مبارزه با مواد مخدر، مصرف مواد مخدر به هر شکلی صورت پذیرد جرم تلقی می شود مگر مواردی که در خود قانون استثنا شده اند همچون مصارف پزشکی.

طبق ماده 19 از قانون مبارزه با مواد مخدر، مصرف مواد توسط افرادی که معتاد نیستند و فقط یک بار مواد مخدر استعمال کرده اند نیز جرم محسوب می شود. در قانون برای این موارد بین 20 تا 74 ضربه شلاق و همچنین بین یک تا پنج میلیون ریال جزای نقدی در نظر گرفته شده است در اصلاحیه سال 1399 این رقم به 15 تا 70 میلیون ریال تعدیل شده است. همچنین دادگاه می تواند با در نظر گرفتن شرایط، میزان مجازات را به 50 تا 74 ضربه شلاق و دو تا ده میلیون ریال جزای نقدی افزایش دهد این رقم نیز در اصلاحیه سال 1399 به 25 تا 100 میلیون ریال تعدیل شده است.

همچنین افرادی که به عنوان معتاد شناخته می شوند اگر اقدام به ترک مواد مخدر نکنند یا تظاهر و تجاهر به مصرف مواد کنند، مجرم شناخته شده و دادگاه می تواند آن ها را به 91 روز تا شش ماه زندان محکوم نماید.

چرا باید از وکیل مواد مخدر کمک گرفت؟

در مواردی که فرد به خرید، توزیع و فروش مواد مخدر و سایر جرائم مرتبط با آن روی می آورد و بازداشت می شود اولین کاری که باید انجام دهد این است که از بهترین وکیل مواد مخدر کمک بگیرد. زیرا پرونده های مواد مخدر بسیار تخصصی بوده و نیاز به تجربه زیادی دارند. یک وکیل مواد مخدر باتجربه و خبره می تواند در صورت وجود شرایطی مثل عدم سوپیشینه یا همکاری فرد و تسلیم رای بودن او، تخفیفات قابل توجهی را در مجازات موکل خود کسب کند. این تخفیف در مجازات می تواند تا نصف حداقل مجازات جرم نیز امکان پذیر شود.

سخن پایانی

افرادی که درگیر مواد مخدر و پرونده های مرتبط با آن هستند در وهله اول نیاز دارند تا وضعیتشان از لحاظ قانونی به خوبی ترسیم و روشن شود از این رو به وکلای مواد مخدر متبحری نیاز دارند. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش با تیمی متشکل از وکلای برجسته و باتجربه گزینه مناسبی برای مشاوره های حرفه ای و پرونده های مواد مخدر هستند. در صورت نیاز می توانید با شماره 09192329787 تماس حاصل نمایید.

کارشناسان گروه دادورزان آماده پاسخ گویی به شما هستند

0919-2329787
جهت مشاوره تخصصی تماس بگیرید...
0919-2329787

آخرین مقالات سایت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا