لوگوی سایت دادورزان
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بازداشت ملک چیست و مراحل رفع بازداشت املاک چه می ‌باشد؟

بازداشت ملک

بازداشت ملک که از جمله تدابیر مقامات قانون گذار برای دریافت وثیقه یا گرو از فرد برای آزادی مشروط یا پرداخت بدهی و مطالبات افراد دیگر می ‌باشد. به این منظور در صورت بازداشت ملک امکان تنظیم سند رسمی  برای آن ملک چه به صورت موقت و چه به صورت دائمی  وجود ندارد.

املاک به دو صورت موقتی و دائم بازداشت می ‌شود و در حالتی که به صورت موقت بازداشت شود بعد از پرداخت بدهی یا وصول مطالبات به شخص بازمی ‌گردد ولی اگر به صورت دائم بازداشت شده باشد به مصادره دولت در می ‌آید. در صورتی که ملک به بازداشت درآید امکان فروش و اجاره دادن آن یا هرگونه استفاده اعتباری از ملک برای مالک وجود ندارد.

برای بازداشت ملک باید حتماً ملک مورد نظر به اسم مجرم یا متهم ثبت شده باشد و در صورت بازداشت، مالک اجازه انتقال ملک، فروش، انجام معاملات ملکی و اجاره دادن آن ملک را نخواهد داشت. لازم به ذکر است اگر بازداشت ملک به درخواست خواهان به هدف مطالبه مالی از مالک انجام گرفته باشد آنگاه خواهان نسبت به ملک حق تقدم بالاتری دارد و در صورت نیاز می ‌تواند ملک را برای مطالبه حق خود به مزایده برای فروش بگذارد‌. برای رفع بازداشت ملک نیاز به کمک یک وکیل ملکی متخصص و مجرب هست تا بتواند تمامی  مراحل لازم را به صورت قانونی طی کند علاوه بر این یک وکیل ملکی در تمامی  مراحل رفع بازداشت ملک با موکلان خود همراه هستند و در طی جلسات مشاوره حقوقی نیز تمامی  مراحل دادرسی به پرونده‌های ملکی را برای موکلان خود شرح می ‌دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بازداشت ملک و مراحل رفع بازداشت با ما همراه باشید.

شماره وکیل در ساوه

انواع بازداشت ملک

مدت بازداشت املاک می ‌تواند دائمی  یا موقت باشد که چنین مسئله‌ای به دلیل بازداشت ملک بستگی دارد، در این بخش به بررسی دو نوع بازداشت ملک خواهیم پرداخت.

بازداشت موقت، نوعی از بازداشت است که مالک می ‌تواند برای رفع بازداشت ملک اقدام کند و بعد از رفع بازداشت ملک دوباره آن را در اختیار خود بگیرد. اما نکته قابل توجه این است که مالک در این مدت هیچ اختیاری بر ملک خود ندارد و به صورت اعتباری مالکیت از او سلب شده است. از جمله دلایل بازداشت موقت ملک می ‌تواند عبارت‌اند از وثیقه قرار دادن ملک برای آزادی زندانی در مدت محدود یا بازداشت به درخواست خواهان تا زمان پرداخت بدهی و مطالبه حق خود.

بازداشت دائم ملک می ‌تواند به دلایلی همچون استفاده از اموال نامشروع برای خرید یا با هدف پول‌ شویی، استفاده ابزاری برای تولید مواد مخدر یا انجام کار های غیر قانونی و غیر عرفی به حکم دادگاه کیفری انجام گیرد. از این رو لازم است بدانید در صورت باز است دائم ملک، آن در اختیار دادگاه و دولت قرار می ‌گیرد و به صورت دائمی  از مالکیت فرد خارج می ‌شود.

مراحل رفع بازداشت ملک

املاک هنگام بازداشت به سه دسته املاک جاری، ثبت شده و مجهول تقسیم می ‌شوند که املاک جاری در مراحل ابتدایی ثبت هستند و توسط اظهارنامه‌ های قانونی امکان بازداشت آن ‌ها است. املاک ثبت شده نیز از دسته ‌ای هستند که در دفاتر ثبت به ثبت نهایی رسیده است و بازداشت آن ‌ها توسط مراجع قضایی انجام می ‌شود. املاک مجهول نیز به ثبت عمومی  گذاشته می ‌شود ولی تقاضا ندارد و از آنجایی که مالکیت آن‌ها مشخص نیست پس بازداشت آن‌ها امکان پذیر نیست.

دادخواست رفع بازداشت ملک باید توسط مالک و فقط در صورت باز است موقت به دادگاه ارائه شود در این زمان ممکن است که با یک وکیل ملکی در ارتباط باشید.

بهترین وکیل ملکی برای رفع برداشت بازداشت ملک تمامی مدارک و اسناد مورد نیاز را فراهم می ‌کند و با توجه به قوانین و مقررات حقوقی کشور در تمامی  مراحل دادرسی پرونده از موکلان خود دفاع می ‌کند. ابتدا لازم است مالی که به سبب آن ملک بازداشت شده است را فراهم آورد و با تحویل به دادگاه در جهت رفع بازداشت ملک برآید. البته لازم به ذکر است وی می ‌تواند برای آزاد کردن ملک از اوراق بهادار به ارزش همان ملک نیز استفاده کند. در صورتی که خواهان نتواند اثبات شود ملک رفع بازداشت شده و خواهان نیز محکوم می ‌شود.

در راستای رسیدگی به رفع بازداشت نیاز است که با یک وکیل ملکی یا مشاور حقوقی متخصص نیز در ارتباط باشید. چنین فردی به خوبی می ‌تواند در مسیر رسیدگی قانونی به رفع بازداشت ملک شما همراه باشد و تمامی مدارک و اسناد مورد نیازتان را فراهم آورد از این باب می ‌توانید با شماره ۰۹۱۹۲۳۲۹۷۸۷ در تماس باشید و ضمن ارتباط تلفنی با یک وکیل متخصص و حرفه‌ای از مشاوره حقوقی و ملکی او نیز استفاده کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی دلایل بازداشت ملک و مراحل رفع بازداشت پرداختیم. بازداشت ملک به معنی توقیف موقت یا دائمی ملک توسط قوه قضاییه است. به تناسب دلیل بازداشت مدت زمان آن تعیین می ‌گردد از این رو در صورتی که ملک به صورت دائم بازداشت شود در اختیار دولت قرار می ‌گیرد و دیگر امکان رفع بازداشت آن نیست. ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری برای دفاع از مالکیت و رفع بازداشت یکی از مهم‌ترین مراحل کار است به این منظور می ‌توانید با یک مشاور املاک متخصص هم حتی در ارتباط باشید.

کارشناسان گروه دادورزان آماده پاسخ گویی به شما هستند

0919-2329787
جهت مشاوره تخصصی تماس بگیرید...
0919-2329787

آخرین مقالات سایت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها