وکیل تنظیم شکوائیه و دادخواست

وکیل تنظیم شکوائیه و دادخواست

شکواییه یا شکایت نامه یک برگ یا فرم خاص می باشد که فرمت و چارت آن از طرف قوه قضاییه تعیین شده است و شاکی پرونده کیفری وظیفه دارد که با تکمیل و تنظیم و ارسال آن برای شکایت خود در مراجع قضایی اقدام کند. نوشتن شکواییه و نحوه نوشتن شکواییه بر اساس قانون آیین نامه دادرسی کیفری و با درج مشخصات شاکی، عنوان جرم و زمان و مکان وقوع انجام می شود.  وکیل تنظیم شکوائیه و دادخواست می‌ تواند در نوشتن شکواییه به شما کمک کند و یک شکایت نامه حرفه ای و اصولی تنظیم کند. وکیل پایه یک دادگستری تهران آماده ارائه خدمات حقوقی مانند وکالت و مشاوره برای تنظیم دادخواست می باشد. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در زمینه های زیر فعالیت دارد:

  • تنظیم دادخواست و شکواییه
  • تنظیم لوایح حقوقی
  • پذیرش وکالت در دعاوی حقوقی، کیفری، ملکی، مواد مخدر و خانواده

بهترین وکیل زن در تهران

وکیل سرکار خانم فاطمه میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز در شهر تهران با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

تخصص و مهارت ها :
مسلط به رویه محاکم استان تهران
وکالت تخصصی در دعاوی کیفری و ملکی
تنظیم قرارداد های حقوقی
مشاوره حقوقی در دعاوی خانواده

شماره تماس وکیل خانم فاطمه میر 

۹۸۵۰ ۳۸۲ ۰۹۱۲

چگونه دادخواست تنظیم کنیم

شروع مراحل رسیدگی به دعاوی با بررسی دادخواست است. دادخواست یک فرم چاپی است که حاوی ادعا‌ها، مشخصات طرفین دعوا، شرح مفصل و با جزییات واقعه یا موضوع مورد اختلاف، درخواست‌های حقوقی و موارد لازم دیگر می‌باشد. اطلاعاتی که در دادخواست ذکر می‌شوند به دلیل اینکه روند مطالبه حقوقی و قانونی خود را طی می‌کنند از اهمیت زیادی برخوردارند. با ارائه دادخواست به دادگاه طرفین فرصت دارند تا ادعا‌ها و حقوق خود را به طور دقیق و جامع مطرح نمایند. بنابراین تنظیم دادخواست بسیار اهمیت دارد و بهتر است توسط بهترین وکیل حقوقی در تهران تنظیم شود زیرا او می‌داند که به بهترین شکل چگونه دادخواست تنظیم کنیم. دادخواست‌ها به چند نوع تقسیم می‌شوند. انواع دادخواست بر اساس مرجع رسیدگی به شرح زیر هستند:

  • دادخواست بدوی: به معنی تنظیم دادخواست برای رسیدگی ابتدایی به دعوا ارسال می‌شوند. در این مرحله دادگاه به مسائلی مانند تعیین وقت جلسه و اعلام شروع رسیدگی پرداخته می‌شود و تصمیم‌گیری اولیه انجام می‌شود.
  • دادخواست دیوان عدالت اداری: اگر فردی در مورد عملکرد ماموران یا واحد‌های دولتی شکایتی داشته باشد دادخواست خود را به دیوان عدالت اداری ارسال می‌نماید.
  • دادخواست واخواهی: اگر حکمی در غیاب افراد صادر شود و متهم مخالفت خود را با آن اعلام کند با ارائه دادخواست واخواهی نسبت به حکم اعتراض خود را نشان می‌دهد.
  • دادخواست طاری: در صورتی که در طول رسیدگی به پرونده طرف دعوا متوجه ارتباط یا اسنادی شود که ممکن است در نتیجه پرونده تأثیر‌گذار باشد باید دادخواست طاری را ارائه دهد تا مدارک مورد بررسی قرار گیرند.
  • دادخواست اضافی: در طول رسیدگی به پرونده اگر نیاز به اضافه کردن دعوای دیگر باشد که مرتبط با دعوای اصلی است باید دادخواست اضافی تنظیم کرد.
  • دادخواست متقابل: در این نوع دادخواست فردی که در دعوی خوانده به حساب می‌آید در مقابل خواهان دادخواست تنظیم می‌کند تا خود نیز دفاعیات و نقد‌های خود را ارائه کند.
  • دادخواست جلب ثالث: خوانده می‌تواند با تنظیم این دادخواست شخص سوم را به دعوا دعوت کند.

در ماده ۵۱ قانون آیی دادرسی مدنی، دادخواست باید به زبان فارسی و در برگه‌های چاپی مخصوص تدوین شود و باید حتماً موارد زیر را برای دانستن چگونه دادخواست تنظیم کنیم رعایت شود. در غیر این صورت دادخواست توسط دادگاه رد می‌شود:

  1. نام و نام خانوادگی خواهان و پدر، سن و محل اقامت، شغل
  2. نام و نام خانوادگی خوانده و پدر، اقامتگاه و شغل
  3. مشخص کردن خواسته
  4. ذکر ادله و مدارکی که خواهان برای اثبات دعوی نزد خود دارد.
  5. امضای خواهان و یا اثر انگشت او

لازم به ذکر است که امروزه فرم کاغذی دادخواست کم‌تر استفاده می‌شود به جای آن به دفاتر قضایی مراجعه کرده و به صورت آنلاین اطلاعات خود را وارد سایت می‌کنید و دادخواست برای مراجع مربوطه ارسال می‌شود.

اهمیت حضور وکیل در تنظیم شکواییه‌

برای این که دعاوی کیفری در دادگاه رسیدگی شود ابتدا باید یک نفع پرونده یا همان شاکی ادعای خود را بر اساس تشریفات قانونی برای مراجع کیفری ارسال کند. تشریفات قانونی ارسال درخواست رسیدگی به شکایت از طرف شاکی به مراجع قضایی مانند دادسرا و دادگاه کیفری با تنظیم شکایت در فرمی مخصوص شکواییه نامیده می شود. نحوه نوشتن شکواییه بر اساس ماده ۶۸ قانون آیین دادرسی کیفری می باشد. همچنین به سبب ماده ۶۸ قانون دادرسی باید چندین اطلاعات منم در شکواییه ثبت شود. نوشتن و تنظیم شکواییه یک کار پیچیده و سخت است و اگر به درستی انجام نشود ممکن است دادگاه آن را رد کند و شما ضرر زیادی کنید.

به همین جهت توصیه می شود قبل از تنطیم شکواییه از یک وکیل تنظیم شکواییه متخصص یا مشاوره تخصصی تنطیم شکواییه کمک بگیرید و یک شکایت نامه اصولی تنظیم کنید تا بتوانید از حق و حقوق خود دفاع کنید. با توجه به اهمیت نوشتن و تنطیم شکواییه اهمیت حضور وکیل تنظیم شکواییه موفق مشخص می شود و حضور آن برای نوشتن شکایت نامه شدت نیاز می باشد. همان طور که در بالا گفتیم شکواییه نخستین مرحله برای به جریان انداختن یک پرونده و شکایت می باشد، تنطیم شکواییه نیازمند دانش و مهارت کافی و دانستن قوانین و مسائل حقوقی می باشد. وکیل تنظیم شکواییه درجه یک می تواند این کار را به خوبی برای شما انجام دهد. شما با مراجعه به گروه وکلای دادورزان صلح و سازش از حضور وکیل تنظیم شکواییه خوب یا یک مشاوره حقوقی  استفاده کنید.

تنظیم شکواییه توسط وکیل

شکواییه یا شکایت نامه همان نامه اعتراف یا بیان جرم رخ داده شده است. در دستور کار بهترین وکیل ها نخستین مرحله برای تشکیل پرونده کیفری، تنظیم شکواییه توسط وکیل است. بر اساس قوانین دادگاه های کیفری در صورت عدم تنظیم شکواییه هیچ مقام قضایی مسئولیتی در قبال رسیدگی به آن جرم ندارد. برای تنظیم شکواییه بهتر است این کار را به یک وکیل پایه یک دادگستری سپرد تا وکیل بر طبق ماده ۶۸ قانون آیین دادرسی کیفری شکایت را شخصا به نیابت از موکلش یا به صورت مستقیم توسط شاکی تنظیم کند. با توجه به قوانین موجود برای تنظیم شکایت نامه بهتر است این کار به دست بهترین وکیل تنظیم شکواییه سپرده شود. از جمله موارد لازم در یک شکایت نامه می توان به مواردی همچون موضوع شکایت و تاریخ و محل جرم، ضرر وارده به مدعی و شاکی، ادله کافی برای وقوع جرم و اسامی و مشخصات شاهدان در مکان در صورت وجود و مشخصات و نشانی مجرم، اشاره کرد. طرز صحیح نوشتن شکواییه برای بیان حق مطلب نزد دادگاه کیفری از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو تنظیم شکواییه توسط وکیل خوب از اهمیت بالایی برخوردار می شود. متن شکایت نامه باید به گونه ای باشد که علاوه بر شرح آنچه رخ داده است شامل نکات حقوقی و قانونی به بهترین نحو ممکن نیز باشد.

مزیت استفاده از وکیل در تنظیم دادخواست و شکوائیه

استفاده از وکیل برای تنظیم دادخواست و شکایت در ایران دارای مزایای مهمی است زیرا وکلا به دلیل داشتن دانش حقوقی، تجربه و آگاهی از مقررات قانونی و روند‌های قضایی، قادرند به بهترین نحو ممکن دادخواست یا شکایت شما را تهیه کرده و مورد ارزیابی قرار دهند. آن‌ها می‌توانند به شما در مورد بهترین اقدامات حقوقی و راهکار‌هایی که ممکن است به نتیجه مطلوب برساند راهنمایی کنند. همچنین وکیل می‌تواند به عنوان متخصص حقوقی، استدلال‌های قانونی مؤثری را در دادخواست یا شکوایه شما درج کند که به قضات و دیگر مراجع قضایی کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند. با داشتن یک وکیل متخصص، شما از استرس‌های مربوط به تنظیم دادخواست و یا شکوایه و مسائل حقوقی مرتبط کاسته می‌شود و می‌توانید بهترین نتیجه را از فرآیند حقوقی خود بدست‌آورید.

بنابراین استفاده از وکیل برای تنظیم دادخواست و شکوایه می‌تواند به شما کمک کند تا حقوق خود را در دادگاه یا نهاد‌های قضایی دیگر حفظ کرده و به بهترین شکل ممکن ادعا‌های خود را مطرح نمایید.

تفاوت تنظیم دادخواست و شکوائیه

اکنون به بررسی تفاوت تنظیم دادخواست و شکوائیه می‌پردازیم. تنظیم دادخواست در دعاوی حقوقی صورت می‌گیرد و برای انجام تعهدات ارائه می‌شود. ولی شکوایه برای دعاوی کیفری و مجازات افراد تنظیم می‌شود. دادخواست در دعاوی حقوقی برای الزام خوانده به انجام دادن تکلیف تعیین شده فرستاده می‌شود ولی شکوایه برای مجازات و جریمه برای شکوایه عنه به کار می‌رود. پس از تنظیم شکوائیه ابتدا فرم در دادسرا بررسی شده و سپس به دادگاه ارجاع داده می‌شود ولی در دادخواست حقوقی پس از تنظیم مستقیماً به دادگاه یا شورای حل اختلاف فرستاده می‌شود. یکی دیگر از تفاوت تنظیم دادخواست و شکوایه این است که در شکوایه برای متهم از احضاریه و برای دعوت خوانده از اخطاریه استفاده می‌کنند ولی در دادخواست در صورت مجهول بودن خوانده دادگاه سه بار در روزنامه‌های رسمی آگهی انتشار می‌دهد و به دعوت خوانده می‌پردازد و در صورتی که خوانده حضور نیافت حکم غیابی صادر می‌شود.

هزینه تنظیم دادخواست توسط وکیل

هزینه تنظیم دادخواست توسط وکیل ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن مشخص کرد. برای مثال در صورتی که پرونده و ادعا‌های حقوقی پیچیده باشد، نیاز به تحقیقات و تدوین مستندات حقوقی دارد به همین علت هزینه تنظیم دادخواست افزایش خواهد یافت. همچنین وکلای با تجربه و تخصص بالاتر ممکن است دستمزد بیشتری برای تهیه دادخواست بگیرند. تخصص و تجربه وکیل در زمینه مورد نظر می‌تواند تأثیر مستقیمی بر هزینه داشته باشد. نوع پرونده و انواع ادعا‌های حقوقی ممکن است بر هزینه تهیه دادخواست اثر بگذارد. برای مثال، پرونده‌های کیفری، مدنی یا تجاری هزینه‌های متفاوتی دارند. همچنین در برخی موارد، محل صدور دادخواست نیز می‌تواند بر هزینه تأثیر بگذارد؛ به دلیل تفاوت در نرخ‌های دستمزد و مصارف قضایی در نقاط مختلف. اگر تهیه دادخواست زمان بیشتری نیاز داشته باشد، هزینه آن افزایش خواهد یافت؛ زیرا وکیل ممکن است دستمزد بیشتری بخاطر زمان و انرژی بیشتری که مصرف می‌کند، دریافت کند.

به طور کلی هزینه‌ها ممکن است بر اساس توافق اولیه با وکیل یا بر اساس پارامتر‌های موجود در هر موضوع مشخص شود. بهتر است قبل از آغاز کار با وکیل، موضوع هزینه‌ها و شرایط مالی را با وی مورد توافق قرار دهید.

لایحه چیست؟

لایحه یک نوشته مکتوب است که طرفین دعوا می‌توانند در طول فرآیند دادرسی و قبل از اتمام آن تنظیم کنند و در آن تمام مطالبی که می‌خواهند به دادگاه اطلاع دهند را قید نمایند. این اطلاعات پیرامون دعواست و لایحه به این منظور تدوین می‌شود که اگر مطالبی علاوه بر آنچه که در دادخواست قید شده وجود داشته باشد که دادگاه باید ضرورتا آن‌ها را بداند در لاحه نوشته شود و به دادگاه تقدیم شود. به همین منظور تنظیم لایحه نقش مهمی در نتیجه دعوا دارد زیرا تأثیری که اسناد و مدارک کتبی می‌توانند در دادگاه داشته باشد بیشتر از دفاعیات شفاهی و بیان جزییات مقابل قاضی است. تنظیم لایحه برای زمانی که شخص ذکر مطلبی را در دادگاه فراموش کرده است یا به طور نا مناسب و نا واضحی آن را بیان کرده است کاربرد دارد.

انواع لایحه چیست؟

اکنون به بررسی چند مورد از انواع لوایح می‌پردازیم و توضیح مختصری برای آن‌ها می‌دهیم.

لایحه توهین و تهدید همسر

اگر زن و ش. هر از جملات رکیم و زشت در زندگی خود استفاده کنند و طرف مقابل را از لحاظ امنیتی و مالی تهدید نمایند می‌توانند لایحه‌ای تحت عنوان توهین و تهدید همسر تنظیم کنند.

لایحه مبلغ چک

ممکن است برخی افراد از قصد حساب بانکی خود را شارژ نکنند تا چک طلبکار پاس نشود در این صورت طلبکار می‌تواند لایحه تحت عنوان درخواست مبلغ چک تنظیم کند و به مراجع قضایی ارسال نماید.

 لایحه درخواست کپی از صفحات پرونده توسط وکیل

برای اینکه وکیل یا طرفین دعوا از اطلاعات پرونده کپی داشته باشند تا بتوانند روی آن مار کنند می‌توانند این لایحه را تنظیم کنند.

لایحه دفاع از حقوق شوهر

ممکن است همسر بدون دلایل کافی منزل را ترک کند و در این بین همسر می‌تواند در دادگاه و مراجع قضایی در خواست حکم تمکین نماید و در این صورت این لایحه را تنظیم می‌نمایند.

لایحه مجهول المکان بودن خوانده

اگر خوانده مکان زندگی خود را تعویض کند و ب حای دیگری نقل مکان کند. فررد باید نشاننی دیگری به مراجع قضایی بدهد و اگر نتواند خوانده مجهول المکان به حساب می‌آید و باید لایحه آن را تنظیم نمایند تا دادگاه در روزنامه آگهی صادر کند.

مشاور حقوقی تنظیم شکواییه

تنظیم  شکواییه‌ یکی از کار های تخصصی می باشد چون اگر شما در تنظیم شکوائیه و دادخواست اشتباه کنید این اشتباه آثار حقوقی شدیدی در پی خواهد داشت. تنظیم شکواییه بدون داشتن اطلاعات کافی و جرمی را به کسی نسبت دادن و اگر ادعای شما در دادگاه ثابت نشود طرق مقابل می تواند ادعای حیثیت نماید و از شما شکایت کند. آن شخص می تواند بر علیه شما به خاطر اتهامی که به آن وارد کرده اید شکایت کند. به همین حضور جهت تنظیم شکواییه درخواست مشاوره حقوقی با وکیل تصمیمی هوشمندانه است.

دادخواست چیست؟

به طور لغوی دادخواست از داد خواستن می اید که به معنای دادخواهی و عدالت خواستن است که این امر از  مراجع قضایی ذیصلاح می باشد.  در دعاوی کیفری می توان بر روی هر برگه ای شکایت را تنظیم کرد و طلب احقاق حق کنید اما  در مورد دعاوی حقوقی درخواست رسیدگی الزاما با تقدیم دادخواست امکان پذیر می باشد.

 دادخواست برگه‌ای است با ظاهر، ستون‌بندی و اصطلاحات خاص حقوقی که در مراجع دادگستری در اختیار افراد قرار داده می‌شود تا دعاوی حقوقی خود را در آن تنظیم کنند. افراد با تنظیم و تقدیم این برگه، مطابق شرایط صحیح مشخص شده در قانون، مراجع قضایی را موظف به رسیدگی و صدور رای راجع به خواسته خود می کنند. رسیدگی در دعاوی حقوقی، به موجب ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی، مستلزم تقدیم دادخواست است. دادخواست، یک فرم چاپی اماده ی مخصوص است که افراد با تکمیل موارد موجود در آن، اقامه دعوا می کنند . طبق ماده ۵۱ قانون آیین دادرسی مدنی، در دادخواست موارد و شرایطی باید توسط فرد مدعی تکمیل شود  که برخی از ان موارد عبارتند از: قید آدرس اقامتگاه خوانده و خواهان را برای تکمیل دادخواست، خواسته خواهان و موارد شکلی مندرج درقانون است که برای شروع رسیدگی باید به دادگاه تقدیم شود.

دادخواست، باید به زبان فارسی و در فرم چاپی مخصوص که توسط مراجع قضایی اماده شده است،  نوشته شود. پر کردن دادخواست به لحاظ شکلی و اصولی باید انجام شود و نحوه ی تنظیم ان از اهمیت فراوانی برخوردار است و مواردی که باید به لحاظ شکلی، رعایت بشوند در قانون، مشخص شده اند و عدم رعایت این موارد ، سبب صدور قرار رد دادخواست، خواهد شد. نحوه ی نگارش دادخواست همان چگونگی طرح دعوی می باشد که در صورت اشتباه ممکن است ، دعوی شما رد صلاحیت شود و امکان پیگیری قضایی را نداشته باشد. امروزه، به روال سابق فرم کاغذی دادخواست وجود ندارد بلکه متقاضیان باید به دفاتر خدمات قضائی، مراجعه کنند و سپس با تکمیل اطلاعات به شکل آنلاین و الکترونیکی، داخواست خود را به ثبت برسانند و سپس دادخواست، برای معاونت ارجاع ارسال می شود و سپس این معاونت دادخواست ها را به ترتیب برای شعب دادگاه مربوطه ارسال می کند.

هر دادخواست سه رکن اصلی دارد:

  • خواهان یا مدعی که شخصی است که از دادگاه رسیدگی به امری را مطالبه می‌کند.
  • خوانده یا مدعی علیه که شخصی است که دعوا علیه او اقامه می‌شود.
  • خواسته یا موضوع دعوی؛ مدعی باید آنچه را که از دادگاه درخواست دارد، بنویسد.

برای ارائه ی دادخواست باید بهای ان و هزینه ی دادرسی را پرداخت کنید که بهای آن در قسمت مربوط در برگه چاپی نوشته شده است. اگر مدعی نسبت به اموری فرع بر خواسته اصلی مانند هزینه دادرسی، حق‌الوکاله وکیل و سایر خسارات دادرسی و خسارت تأخیر در انجام تعهد هم تقاضای رسیدگی داشته باشد، این امر باید در دادخواست ذکر شود.

دادخواست به کجا تقدیم می شود

دادخواست به دفتر دادگاه صالح و در نقاطی که دادگاه دارای شعب متعدد است به دفتر شعبه اول تسلیم می‌شود. برگه ی دادخواست را از مجتمع‌های قضایی واقع در تمامی مناطق می‌توانید تهیه کنید.

دادخواست باید حتما در فرم‌های مخصوص باشد؛ زیرا هر فرم دادخواستی که از مراجع قضایی تهیه می‌شود دارای شماره نمونه مخصوص به خود است بنابراین نمی‌توان هر فرمی که تنها مشخصات آن شبیه به برگ‌های دادخواست را دارد، پر کرد.

 انواع فرمهای دادخواست:

  • فرم دادخواست مخصوص شورای حل اختلاف ،
  • فرم دادخواست مخصوص دادگاه نخستین (مرحله بدوی)،
  • فرم دادخواست مخصوص واخواهی،
  • فرم دادخواست مخصوص دادگاه تجدید نظر،
  • فرم دادخواست مخصوص فرجام خواهی،
  • فرم دادخواست مخصوص دیوان عدالت اداری،

ویژگی‌های وکیل شکواییه موفق

وکیلی که شکایت یا شکوایه را تهیه می‌کند باید دارای ویژگی‌های حرفه‌ای و تخصصی باشد مانند دانش حقوقی زیرا وکیل باید دارای دانش عمیق و بروز در زمینه حقوق و مقررات مربوط به موضوع مورد شکایت باشد. این دانش حقوقی باعث می‌شود تا شکایت را به نحوی تدوین کند که مطالب آن از نظر حقوقی صحیح و قانونی باشد. تجربه وکیل در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و تنظیم شکایت‌های مختلف می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. تجربه وکیل می‌تواند به وی کمک کند تا به بهترین شکل ممکن از تجربیات گذشته خود استفاده کند و شکایت را به نحوی تهیه کند که به نتایج مطلوب منجر شود. هزینه تنظیم دادخواست توسط وکیل شکوتدیه موفق منصفانه می‌باشد.

از نقاط قابل توجه دیگر وکیل فن بیان قوی، قدرت تحلیل کردن وضعیت‌ها، حس استدلال قوی و پایبندی به اخلاق حرفه‌ای نیز می‌باشد. انتخاب یک وکیل با این ویژگی‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا پرونده خود را به بهترین شکل ممکن پیگیری کنید.

نمونه دادخواست از طرف وکیل

فرم نمونه دادخواست از طرف وکیل مانند فرم زیر است:

خواهان: … خوانده: … وکیل یا نماینده قانونی: … تعیین خواسته و بهای آن: … دلائل و منضمات دادخواست: ریاست محترم مجتمع قضائی( دادگستری )…. با سلام، احتراماً اینجانب به وکالت از اقای …. نسبت به دادنامه غیابی شماره …… مورخ …. موضوع کلاسه پرونده …… ان شعبه محترم که در تاریخ …… به موکل اینجانب ابلاغ گردیده است اعتراض نموده، لذا به تجویز مواد ۳۰۵ و ۳۰۶ قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی درخواست رسیدگی واخواهی دارم. رو نوشت دادنامه و لایحه واخواهی وکالتنامه جمعا …. برگ به پیوست دادخواست می‌باشد.

تنظیم لایحه توسط وکیل

اولین قدم برای تنظیم لایحه کیفری یا حقوقی اطلاع از اصول لایحه نویسی است. ولی لایحه به نوشته ای گفته می شود که برای رسیدگی از جانب صاحب دعوا یا افراد درگیر دعوا به مقام های قضایی داده شود. از آن جایی که نوشتن لایحه امری تخصصی است لازم است از سوی یک وکیل متخصص انجام شود بهترین وکیل تنظیم لایحه می تواند تمام سخن ها و اظهارات هر یک از طرفین دعوا را در قالب یک لایحه اصولی به دادگاه ارائه دهد. از جمله موارد ذکر شده در یک لایحه اصولی می توان به ارکان پدید آورنده جرم، اثبات جرم بر مجرم و برائت متهم اشاره کرد. بهتر است نوشتن یک لایحه برای ارائه به مقامان قضایی توسط وکیل انجام شود تا به خوبی علاوه بر اظهارات هر یک از طرفین دعوا از قوانین و اصول قضایی هم بهره گرفته شود.

وکیل متخصص تنظیم شکوائیه و دادخواست

وکیل متخصص تنظیم شکوائیه و دادخواست وظیفه دارد تا با استفاده از تخصص و تبحرش در زمینه تنظیم شکایت شما را راهنمایی کند تا به بهترین نحو ممکن پرونده شما پیش برود. یکی از ابتدایی ترین قدم ها برای طی کردن یک پرونده حقوقی، تنظیم درست و اصولی شکایت است. یک نکته بسیار مهمی که در رابطه با تنظیم شکایت وجود دارد این است که این کار در ظاهر بسیار ساده و معمولی به نظر می رسد ولی در صورتی که شما نتوانید به خوبی شکایت خود را ثبت کنید این احتمال وجود دارد که به هدف خود از شکایت نرسید. بنابراین با توجه به نکته گفته شده استفاده از یک وکیل متخصص تنظیم شکوائیه و دادخواست می تواند کمک شایانی به شما بکند.

خلاصه مطلب

با یکی دیگر از مقالات سایت وکلای گروه وکلای دادورزان صلح و سازش با عنوان وکیل تنظیم شکوائیه و دادخواست همراه شما بودیم و در این زمینه سعی داشتیم که اطلاعات مناسبی را کسب کنیم. برخی از عنوان هایی که در این نوشته مورد بررسی قرار گرفت عبارت است از: ویژگی های وکیل شکواییه موفق، بررسی سوال دادخواست به کجا تقدیم می شود؟ مشاور حقوقی تنظیم شکواییه، انواع لوایح در جریان رسیدگی به پرونده ها در محاکم قضایی، بررسی اهمیت حضور وکیل در تنظیم شکواییه‌ و … امیدواریم مطالبی که مطالعه کردید برای شما مفید بوده باشد و از آنها به خوبی بهره برده باشید. شما می توانید سوالات دیگر خود را در رابطه با وکیل متخصص تنظیم شکوائیه و دادخواست در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی شما باشیم. همچنین می توانید با استفاده از شماره تماس ۰۹۱۹۲۳۲۹۷۸۷ با ما در تماس باشید تا به صورت تخصصی تر شما را راهنمایی کنیم.

سؤالات متداول

تفاوت تنظیم دادخواست و لایحه چیست؟

زمانی که دادخواست ارائه می‌شود دادگاه ملزم است تا به آن رسیدگی کند اما لایحه در طول دادرسی تدوین می‌شود ه منظور ارائه توضیحات تکمیلی برای پرونده

مراحل نوشتن دادخواست حقوقی چیست؟

نوشتن مشخصات خوانده، درج مشخصات اقامتگاه خوانده، موضوع دادخواست، استناد به موارد قانونی، بیان مدارک و دلایل

مدارک لازم برای تنظیم دادخواست چیست؟

کارت ملی، اصل مدارک و منضمات

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده