وکیل قصاص

قصاص، وکیل قصاص

وکیل در پرونده قصاص

  • مشاوره  حقوقی ، کیفری و خانواده
  •      پذیرش وکالت در دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده
  •     بررسی و مطالعه پرونده در محاکم دادگستری و اظهار نظر توسط وکلای گروه
  •      تنظیم انواع قرارداد صحیح حقوقی مطابق با دعاوی موجود در محاکم
  •      تنظیم دادخواست ، شکواییه و لوایح حقوقی
  • وکالت تخصصی در دیوان عالی کشور و دادگاه های تجدید نظر توسط وکلای گروه

گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در زمینه پرونده های قصاص سابقه ای ۵ ساله دارد.

قصاص، وکیل قصاص

قصاص چیست؟ مجازات قصاص چیست، موانع قصاص، مجازات قصاص، تفاوت قصاص با اعدام، شما می توانید پاسخ این سوالات را در این مقاله پیدا کنید ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات حقوقی شما را در زمینه قصاص و وکیل قصاص افزایش دهیم. ابتدا تعریفی از قصاص برایتان شرح می دهم، قصاص یک مجازات قانونی است و اگر کسی مرتکب جنایتی علیه دیگران شود این حکم اجرا می شود. بیشتر افراد جامعه قصاص را با اعدام یکی می دانند اما قصاص و اعدام با یکدیگر تفاوت دارند. قصاص به دو صورت است، قصاص نفس یا اعدام، قصاص عضو. قصاص فقط برای جنایت های عمدی می باشد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید

مجازات قصاص چیست

معنای لغوی قصاص این گونه است که قصاص از ریشه واژه قصد به معنای پیگیری کردن می باشد. قصاص در لغت به معنای پاداش کار بد است و معنای تلافی جنایتی می باشد قصاص یکی از مجازات های پنجگانه در حقوق کیفری ایران می باشد. لازم است بدانید که اعدام غیر قابل بخشش است اما قصاص قابل بخشش می باشد، به عبارتی دیگر قصاص عام تر از اعدام است. همان طور که می دانید قصاص مربوط به جرایم عمدی می باشد و اگر کسی به صورت غیر عمد یا در دفاع از خود باعث مرگ کسی شود قصاص نخواهد شد. همچنین قصاص عضو زمانی اتفاق می افتاد که یکی از عضو های بدن بر اثر جنایتی آسیب دیده باشد.

قصاص، وکیل قصاصچرا در پرونده های قصاص به یک وکیل قصاص متخصص نیاز داریم

با توجه به اهمیت پرونده های قصاص داشتن یک وکیل قصاص خبره و متخصص برای شما ضروری می باشد همچنین باید بدانید هزینه دعاوی کیفری از سایر دعاوی بیشتر است، همان طور که می دانید در موضوع جان انسان نباید به هیچ وجه سهل انگاری شود و باید حتما از بهترین وکیل قصاص استفاده کنید. اگر در پرونده قصاص از یک وکیل مجرب قصاص استفاده نکنید این امر می تواند باعث صدور رای نادرستی شود و حق شما ضایع شود و یا جان فردی به خطر بیفتد. بر اساس قانون کیفری مجازات کسی که مرتکب قتل عمد شده است قصاص نفس است یعنی قاتل به اعدام محکوم خواهد شد. همچنین در قتل خطای محض مجرم اعدام نمی شود.

قصاص، وکیل قصاص

اهمیت وکیل قصاص در پرونده های قصاص

همچنین اگر در شرایطی که در درگیری و نزاع های دسته جمعی افرادی به قتل برسند و فرد قاتل ادعا کند که برا دفاع از خود این کار را کرده است در این مورد حتما به یک وکیل قصاص مجرب نیاز است و اهمیت داشتن وکیل در انواع دادگاه کیفری احساس می شود. چون اگر وکیل قصاص با تجربه نداشته باشید نمی توانید از خودتان به خوبی دفاع کنید. استفاده از یک وکیل با سابقه می تواند فرد بی گناه را نجات دهد و حق را به حق دار برساند. با توجه به این که احتمال دارد چنین حادثه ای برای هر کسی پیش بیاید بهتر است در دعاوی مربوط به قصاص از یک وکیل قصاص متخصص و پایه یک دادگستری استفاده کنید. وکیل قصاص با تجربه می تواند با استفاده از تجربیاتی که دارد از حق موکل خود دفاع کند.

قصاص، وکیل قصاص

صاحب حق قصاص کیست

بر اساس تصمیمات مرجع رسیدگی به دعاوی قصاص یعنی دادگاه، صاحب حق قصاص کسی است که حق قصاص و عفو قاتل را در اختیار دارد و می تواند قاتل را ببخشد. صاحب حق قصاص می تواند سه تصمیم درباره قاتل بگیرد، قاتل را قصاص کند یا از قاتل دیه دریافت کند یا قاتل ببخشید و عفو کند. یک وکیل قصاص خوب با وکالت تخصصی می تواند فرد متهم را افزون بر عفو از پرداخت دیه هم معاف کند. همان طور که مطلع می باشید هر وکیلی در حوزه خاصی فعالیت دارد و شما باید از یک وکیل که در حوزه قصاص تجربه دارد استفاده کنید برای این کار می توانید به گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مراجعه کنید و از بهترین وکلا استفاده نمایید.

قصاص، وکیل قصاص

قانون مجازات اسلامی درباره قصاص چه می گوید

قانون کشور ما بر اساس قوانین شرعی تصویب شده است. در ماده های ۲۸۹ تا ۲۹۵ قانون مجازات اسلامی به قصاص و حکم قصاص اشاره شده است. قانون مجازات اسلامی جنایت را به سه نوع تقسیم می کند، جنایت عمد، جنایت غیر عمدی و جنایت شبه عمد. تنها در صورتی مجرم به قصاص محکوم می شود که جنایت وی به صورت عمدی باشد.

وکیل در کرد کوی

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده