بهترین زمان برای گرفتن وکیل متخصص مواد مخدر چه وقت است؟

بهترین زمان برای گرفتن وکیل متخصص مواد مخدر چه وقت است؟

یکی از معضلات جامعه ایران مسئله اعتیاد و جرائم مرتبط با مواد مخدر است. تعداد افرادی که به دلیل نیاز مالی، اعتیاد یا پاپوش عده ای دیگر، درگیر جرائم مواد مخدر می شوند در کشور ما رو به افزایش است و این مسئله نیاز به شناخت ویژگی های اساسی یک وکیل متخصص مواد مخدر را آشکار می سازد. اما سوال اساسی این است در کدام مرحله باید از وکیل کمک گرفته شود؟

از آن جایی که جرائم مواد مخدر در دسته جرایم کیفری قرار گرفته و در دادگاه انقلاب مورد رسیدگی واقع می شوند و همچنین مجازات های سنگینی دارند حضور وکیل  مواد مخدر متخصص از همان ابتدای بازداشت ضروری است.

در ابتدا، یک بازداشت موقت صورت می گیرد که اگر وکیل متخصصی پرونده را در دست گیرد می تواند با حصول شرایطی و تامین وثیقه تا زمان دادرسی فرد را از بازداشت و زندان خلاص کند و طبق هماهنگی هایی که انجام می دهد شرایط همکاری و تخفیف مجازات را نیز فراهم نماید. از طرفی استفاده از وکیلی که به اصول قانونی مسلط است می تواند روند پرونده را تسریع کند.

چرا باید از وکیل متخصص مواد مخدر کمک گرفت؟

باید بدانید که تمام وکلای پایه یک دادگستری می توانند پرونده هایی با موضوعات گوناگون را برعهده بگیرند اما وکلای حرفه ای معمولا بر روی یک زمینه تمرکز می کنند. از این رو در عرصه جرائم مواد مخدر شما باید به وکیل متخصص آن مراجعه نمایید زیرا یک وکیل متخصص می تواند در صورت وجود شرایطی همچون عدم سوپیشینه و سوابق کیفری برای فرد تا نصف حداقل مجازات جرم، مجازات فرد را تقلیل دهد.

شماره وکیل در ساوه

بهترین وکیل مواد مخدر را چگونه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک وکیل باید سه ویژگی اصلی را برای او در نظر بگیرید:

تخصص: مطمئن شوید وکیل پایه یک دادگستری انتخابی شما مجوزها و پروانه وکالت پایه یک دادگستری را دارد زیرا وکلای پایه دو دادگستری نمی توانند در همه زمینه ها پرونده بگیرند. همچنین مطمئن شوید تخصص آن وکیل در زمینه مواد مخدر و پرونده های مرتبط با آن باشد.

تجربه: تجربه ای که یک وکیل دارد و سال هایی که در دادگاه ها از پرونده های متعدد دفاع کرده است در بسیاری از موارد می تواند عامل تعیین کننده ای در میزان حکمی باشد که دادگاه صادر می کند. در واقع در طول سالیان متمادی وکیل باتجربه می تواند یک شناخت واقع بینانه از فضای دادگستری و نوع روابط حاکم بر آن به دست آورد و طبق آن مسیر دفاع خود را پیش ببرد و لایحه دفاعیه را ارائه دهد. غیر از تسلط بر مواد قانونی، مواردی همچون شناخت خصوصیات قاضی و عوامل دادگستری توسط وکیل می تواند به پیگیری راحت تر و سریع تر پرونده کمک کند.

تعهد: وکیلی را انتخاب کنید که در کار خود مسئولیت پذیر است، از انتخاب وکیلی که پرونده های کوچک را فدای پرونده های بزرگ می کند، نظم ندارد، پاسخگو نیست، خود را ملزم به ارائه توضیحات کافی از شرایط پرونده نمی داند و شما را در بی خبری نگه می دارد به شدت اجتناب کنید زیرا جرائم مواد مخدر به قدر کافی جدی هستند و فشار روانی بالایی دارند و وجود یک وکیل غیرمتعهد این دشواری ها را دو چندان می کند.

 علاوه بر سه ویژگی اصلی بالا بهتر است از وکیلی کمک بگیرید که در همان شهر حضور داشته باشد. از این طریق در شرایط خاص، وکیل راحت تر می تواند پیگیر پرونده شود و هزینه شما نیز کاهش می یابد.

وکیل یا موسسه حقوقی؟

اگر جز افرادی هستید که شناختی از وکلا ندارید و شخص معتمد و مطمئنی هم برای معرفی وکیل در کنارتان نیست بهترین گزینه برای شما تماس با موسسات حقوقی است. یک موسسه حقوقی از یک تیم وکلا تشکیل شده است که در پرونده های مختلف می توانند به افراد کمک کنند. از آن جایی که یک موسسه حقوقی معمولا توسط وکلای باتجربه یا قاضی های بازنشسته دادگستری تاسیس می شود از وکلای کاربلد و متبحر بهره می برد.

 از امتیاز دیگری که یک موسسه حقوقی به نسبت یک وکیل دارد این است که شما می توانید پیش از آن که وکیل خود را انتخاب کنید از مشاوره های تخصصی آن موسسه استفاده کنید. مشاوره حقوقی می تواند مسیر پیش رو و وضعیت شما را روشن سازد و گزینه های متعددی از وکلا را در اختیار شما قرار دهد.

همچنین به واسطه ارتباطات گسترده ای که موسسات حقوقی با دادگاه ها و سازمان ها و نهادهای مرتبط دارند پرونده با نظم و سرعت بیشتری پیش می روند. از طرفی وکیل معرفی شده به شما علاوه بر اینکه باید بابت پیشرفت پرونده به شما توضیح دهد، باید پاسخگوی موسسه نیز باشد و این مسئله باعث افزایش کیفیت کار وکیل می گردد.

در صورتی که در مسیر پرونده خود نیاز به مشاوره ای حرفه ای دارید تا بتوانید اقدامات ضروری را انجام دهید می توانید با وکلای متخصص و مجرب ما در گروه وکلای دادورزان صلح و سازش با شماره ۰۹۱۹۲۳۲۹۷۸۷ در تماس باشید.

سخن پایانی

از آن جایی که پرونده های مرتبط با جرائم مواد مخدر در دسته دعاوی کیفری قرار دارند و در دادگاه انقلاب رسیدگی می شوند و احکام سنگینی چون اعدام، مصادره اموال و حبس های طولانی مدت برای آن ها در نظر گرفته شده است؛ از همان ابتدا باید از یک وکیل متخصص مواد مخدر کمک بگیرید. وکیلی که در زمینه پرونده های مواد مخدر تجربه کافی دارد می تواند در کاهش میزان مجازات بسیار موثر باشد به گونه ای که در مواردی حتی اعدام را به حبس و حبس ابد را به سال های بسیار کمتری تبدیل کند.

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده