حضانت فرزند بعد از طلاق

حضانت فرزند بعد از طلاق

خانواده یکی از مهم ارکان جامعه است که معمولا با عشق شروع می شود اما خب متاسفانه گاهی اوقات افراد مجبور به طلاق می شوند اما خب گاهی پیوند هایی بین دو افراد هست که با برقراری صیغه ی طلاق هم این رو فرد نمی توانند به طور کامل از یک دیگر جدا شوند و یکی از این پیوند ها فرزند است.  ما امروز قرار است که درباره حضانت فرزند بعد از طلاق با یک دیگر صحبت کنیم پس اگر مایل هستید به پاسخ سوالات خود در این زمینه برسید این مقاله را از دست ندهید و همچنین میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل با وکیل طلاق  مشورت کنید. همان گونه که می دانید پدر و مادر هر دو به یک اندازه در مقابل فرزند خود مسئول هستند و این وظایف حتی بعد از طلاق نیز از گردن آن ها خارج نمی شود. ما در این مقاله به حضانت فرزند طبق قانون جدید _ قانون ملاقات فرزند و هر آنچه که لازم است درباره حضانت فرزند بعد از طلاق بدانید را بررس ی می کنیم. لازم به ذکر است که حضانت فرزند بعد از طلاق تا هفت سالگی با مادر است و بعد از آن فرزند باید با پدر زندگی کند؛ علاوه بر این ها باید اضافه کنیم که سن و جنسیت در حضانت فرزند خیلی تاثیر گذار است.

حضانت فرزند بعد از طلاق زوجین

در بخش قبل خدمتتان عرض کردیم که حضانت فرزند بعد از طلاق زوجین این گونه است که تا ۷ سالگی با مادر است اما باید اضافه کنیم که چنان چه در این مدت مشکلی پیش آید دادگاه تجدید نظر می کند و حضانت را به دیگری می دهد. ازدواج یکی از مواردی است که در تغییر حضانت موثر است. اگر بخواهیم در رابطه تاثیر ازدواج مجدد بر حضانت فرزندان باید خدمتتان عرض کنیم که اگر زن تجدید فراش کند حضانت به پدر داده می شود. علاوه بر این ها موارد دیگری مثل جنون فرد، اعتیاد، فساد اخلاقی، سو استفاده از طفل و یا مشکلات این چنینی نظر دادگاه را تغییر می دهد.

حضانت فرزند بعد از طلاقحضانت فرزند طبق قانون جدید

افراد زیادی به ما مراجعه می کنند و درباره حضانت فرزند طبق قانون جدید _ قانون ملاقات فرزند سوال می پرسند و گی خواهند بدانند که این حضانت چگونه انجام می شود . مطابق با ماده ۲۹ قانون حمایت از خانواده حضانت باید متناسب با وابستگی عاطفی،  صلاح فرزند ، زمان و حتی مکان حکم باشد. نکات زیادی در این زمینه وجود دارد که شما می توانید برای مطلع شدن از این قوانین با یک وکیل خانواده صحبت کنید. از آن جایی که وکیل به تمام قوانین و تبصره ها واقف است  می تواند شما را به خوبی راهنمایی کند و در دادگاه شما را به بهترین نتیجه ی ممکن برساند پس حتما در اولین فرصت به سراغ یک وکیل طلاق کار کشته بروید و تمام مسائل را با او درمیان بگذارید‌

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

حضانت فرزند بالای ۱۸ سال

ما تا به این جا گفتیم که فرزندان تا چه سنی می تواند با پدر و یا مادر خود زندگی کند. شایان ذکر است که فرزند تا رسیدن به بلوغ می تواند تحت حضانت یکی از والدین باشد و سن بلوغ در دختر ها ۹ و در پسر ها ۱۵ سالگی است و فرزند می تواند پیش هر کدام از والدین خود که تمایل داشت زندگی کند. پس با توجه به این تفاسیر می توان گفت که عملا حضانت فرزند بالای ۱۸ سال وجود ندارد و زمانی که فرزند به سن قانونی می رسد می تواند زندگی مستقلی داشته باشد و خودش مشخص کند که با کدام یک از والدین خود زندگی کنند‌.

حضانت فرزند بعد از طلاقحضانت فرزند بعد از طلاق به چه صورت است

شایان ذکر است که حضانت فرزند بعد از طلاق دارای شرایط خاصی است که در صورت عدم این شرایط یا همان عدم صلاحیت حضانت از  فرد گرفته می شود و به دیگری داده می شود. چنان چه یکی از والدین فوت شده باشد فرزند می تواند در کنار دیگری زندگی کند اما اگر هر دو با یک دیگر فوت کنند آن وقت حضانت فرزند به پدر جد می رسد اما در صورتی که جد فرزند نیز فوت کرده باشد فرزند به ترتیب به نزدیک ترین فرد به او می رسد.

حضانت فرزند بعد از طلاق توافقی

اگر قصد طلاق توافقی را دارید باید خدمتتان عرض کنیم که حضانت فرزند بعد از طلاق توافقی نیز از دیگر مواردی است که باید با همسر خود به توافق برسید.  همان گونه که از نام طلاق توافقی پیدا است دو طرفین با یک دیگر در مسائلی هم چون مهریه، نفقه و حضانت فرزند به توافق می رسند و قبل از مراجعه به دادگاه می دانند که فرزند و یا فرزندانشان با چه کسی زندگی می کند. برای مثال طرفین به توافق می رسند که دختر زیر ۷ سال هم پیش پدر بماند و یا این که پسر بالای ۱۵ سال هم می تواند در کنار مادرش بماند و او را ترک نکند.

حضانت فرزند بعد از طلاقسلب حضانت فرزند از پدر و مادر

دقت کنید که حضانت و نگه داری تنها برای نگهداری و تامین مسکن و خوراک فرزند نیست هر فردی نیاز دارد که در کنار پدر و مادر خود روح خود را پرورش دهد و به خوبی تربیت شود چنان چه پدر و یا مادر  فساد اخلاقی داشته باشد و یا این که از کودک سو استفاده کند دادگاه می تواند حضانت فرزند را از وی بگیرد. علاوه بر این ها چنان چه یکی از آن ها معتاد باشد حضانت به دیگری داده می شود اما اگر هر دوی آن ها معتاد باشند و صلاحیت نگه داری فرزند را نداشته باشند دادگاه حضانت فرزند را به پدر بزرگ و یا خویشاوندان دیگر می دهد.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

کلام آخر

ما در این مقاله در رابطه با هر چه که لازم بود صحبت کردیم شما می توانید در رابطه با نفقه فرزند بعد از طلاق و مراحل قانونی گرفتن حضانت فرزند بعد از طلاق را از یک وکیل کار بلد صحبت کنید تا وکیل شما را به طور کامل راهنمایی کند. علاوه بر این می توانید بفهمید که حضانت فرزند بعد از طلاق به چه مواردی وابسته است پس حتما با یک وکیل صحبت کنید.

سوالات متداول

  1. حضانت فرزند بعد از طلاق با چه کسی است؟ به طور معمول حضانت فرزند زیر ۷ سال با مادر و بالای آن با پدر است. البته این دادگاه است که می تواند با توجه به شرایط تعیین می کند که چه کسی حضانت فرزند را داشته باشد.
  2. حضانت فرزند بعد از طلاق بالای ۱۸ سال چگونه است ؟ زمانی که فرزند به سن بلوغ برسد خودش می تواند تعیین کند که با کدام یک از والدین خود زندگی کند پس حضانت بالای ۱۸ سال وجود ندارد و فرد حتی می تواند مستقل زندگی کند.
  3. حضانت فرزند بعد از طلاق و فوت چگونه است؟ در سوال اول به حضانت بعد از طلاق پاسخ دادیم اما در مورد مرگ نیز باید اضافه کنیم که اگر یکی از والدین بمیرد والد دیگر حضانت فرزند را بر عهده می گیرد و چنان چه هر دوی آن ها بمیرند پدر بزرگ فرزند حضانت فرزند را دارد.

برای کسب اطلاعات بیش تر درباره طلاق و حضانت فرزند بعد از طلاق می توانید با مشاور ها و وکیل های حرفه ای صحبت کنید و با سرعت بالا به بهترین نتیجه ی ممکن برسید.

وکیل در کرد کوی

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الیکا محرمی
1402-09-18 20:25

با کمک وکیل خانم میر تونستم حضانت پسرمو بگیرم واقعا ممنونم ازتون خیلی کارشون خوبه

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده