لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل دیوان عدالت اداری

بر اساس اصل ۱۷۳ قانون اساسی، دیوان عدالت اداری به‌ جهت رسیدگی به شکایت ها، دادخواهی ‌ها و اعتراضات مردم نسبت به مأموران یا واحدها یا آیین‌نامه‌های دولتی و احقاق حقوق آن ها، زیرنظر قوه قضاییه تأسیس شد. لازم است بدانید که رئیس دیوان عدالت اداری با حکم مستقیم رئیس قوه قضائیه به این سمت منصوب می‌‌شود. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در زمینه دعاوی و پرونده های در صلاحیت دیوان عدالت اداری پنج سال سابقه فعالیت دارد و با در اختیار داشتن بهترین وکیل در تهران آماده ارائه خدمات می‌باشد.

وکیل سرکار خانم فاطمه میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز در شهر تهران با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

 

شماره تماس وکیل خانم فاطمه میر 

9850 382 0912

معرفی وکیل فاطمه میر

فاطمه میر وکیل دیوان عدالت در تهران
Fatemeh Mir, a lawyer at the Court of Justice in Tehran

تصمیمی که شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در بیشتر مواقع به طور تایید و ابرام رای صادر شده در مرحله بدوی یا نقض دادنامه بدوی و صدور حکم به ورود یا رد شکایت می‌کند. رای صادر شده توسط شعب تجدیدنظر قطعی و قابل اعتراض نیست، مگر اینکه باب اعاده دادرسی بر اساس با ماده 98 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری باز شود، همچنین لازم به ذکر می‌باشد در زمینه تمامی آرا صادره در دیوان می‌توان مستند به ماده 79 قانون مذکور در حالتی که رای خلاف قانون یا شرع بوده باشد آن هم در شرایطی خاص اعتراض کرد.

مشاوره حقوقی وکیل میر

وکلای گروه دادورزان صلح و سازش

وکلای دیوان عدالت اداری وکلای دیوان عدالت اداری تهران

وکیل دیوان عدالت اداری و نحوه مطرح کردن شکایت

وکیل با تجربه طرح کردن شکایت در دیوان عدالت اداری به‌طور کلی یکی از وکیل‌های دادگستری است که دارای دانش و مهارت خاصی در این زمینه است و با استفاده کردن از دانش و مهارت‌ها و علم و همچنین تجربه خویش می‌تواند که برای طرح کردن شکایت در دیوان عدالت اداری اقدام کند. با توجه داشتن به این موضوع که همه امور در دیوان عدالت اداری به طور غیرحضوری می‌باشد و اشخاص و مردم عادی حق مراجعه کردن به صورت حضوری به دیوان عدالت اداری را ندارند و برای این امر باید حتما و حتما از وکلای با دانش طرح کردن شکایت در دیوان عدالت اداری استفاده نمود. طرح کردن شکایت در دیوان از طریق سامانه ساجد انجام می شود و اشخاص صرفا با استفاده کردن از حساب کاربری خود در این سامانه می تواند شکایت‌های خویش را در این رابطه به دیوان عدالت اداری ارسال کند. پس از طرح شکایت در این رابطه معمولا اشخاص می‌توانند با استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی با استفاده کردن از شماره پرونده خویش آن را پیگیری کنند. اگر از وکلای با تجربه دیوان عدالت اداری استفاده می‌کنید، معمولا در این حوزه مشکل خاصی وجود نداشته و اشخاص می توانند با استفاده کردن از  وکلای متخصص  امورات خویش را در دیوان عدالت به پیش ببرند.

وکیل دیوان وکالت چه پرونده‌هایی را می‌پذیرد؟

وکیل دیوان عدالت اداری یکی از انواع وکیل‌های حقوقی به حساب می‌آید که می‌تواند کارایی بالایی امروزه در جامعه داشته باشد. برای درک کردن این کارایی و نحوه کارکرد وکیل دیوان عدالت اداری بهتر می‌باشد با دیوان عدالت اداری و نحوه و روش فعالیت آن آشنا بشوید.

به صورت کلی قانون‌گذار وظیفه دارد که از در قانون هر نوع خلاف و تمردی را پیش بینی کرده و متناسب با آن جرم مجازات‌هایی را مشخص نماید. در حقیقت قانون‌گذار موظف است که هر گونه بی‌عدالتی را در جامعه را پیش‌بینی نماید. یکی از شایع‌ترین و بارزترین این بی عدالتی‌ها و مسائل در طول تاریخ، مربوط به ضابطین و آمرین قوانین بوده است. در حقیقت مجریان قانون به موجب ابزارهای قانونی که در اختیار خویش داشتند همواره در طول تاریخ اقدام به زیر پا گذاشتن عدالت و قانون نموده و همچنان خواهند کرد. به بیان دیگر مجریان قانون به سادگی این امکان را دارند که مطابق با ابزارهای قانونی که در اختیار خود دارند هر گونه رفتاری در جامعه از خویش نشان بدهد.

پس در نتیجه اگرچه قانون، پایه و اساس و مبنای تمدن را ایجاد نمود اما فقط با وجود داشتن یک قانون نمی‌توان مدعی بود که دموکراسی و آزادی در جامعه وجود ایجاد شده است. در حقیقت وقتی می تواند ادعای آزادی، دموکراسی و برابری داشته باشد که عملا قانون فارغ از مفاد آن برای همه اشخاص آن جامعه باشد و از مهمترین شخص تا پایین‌ترین مرتبه مردم در جامعه یکسان و برابر اجرا بشود. مطابق با این استدلال قانون‌گذار در جامعه آزاد امروزه وظیفه دارد که برای کلیه افراد حاضر در جامعه من جمله مجریان قانون و دستگاه‌های دولتی کشور، قوانینی را تعریف نماید. این قوانین بر مبنای ویژگی های هریک از این دستگاه‌ها و مجریان می‌تواند متفاوت بوده باشد. از جانب دیگر نظارت بر ضابطین و مجریان قانون اهمیت بالایی دارند. چون که این گروه از اقشار مخنلف جامعه دارای اهرم‌های قانونی می باشند. این اهرم ها توسط قانونگذار به آن ها اعطا شده است. پس در نتیجه خود شخص قانونگذار باید راه‌های سوء‌ استفاده کردن از این اهرم‌ها را پیش بینی و مسدود نماید.

 

وکیل دیوان عدالت اداری
Lawyer of the Court of Administrative Justice

نحوه ارتباط با وکیل دیوان عدالت

وکیل دیوان عدالت اداری یکی از آن دسته وکیل متخصص پایه یک دادگستری اطلاق می شود که به خوبی و درستی بر قوانین آگاهی و اشراف کافی دارد و از مراحل دادرسی کردن آن‌ها اطلاع دقیقی دارد. وکیل دیوان عدالت اداری دارای تجربه ویژه و فوق العاده‌ای در حوزه حل و فصل کردن پرونده‌هایی می‌باشد که رسیدگی کردن به آنها در دیوان انجام خواهد شد. به طور معمول وقتی که در مورد وکیل دیوان عدالت اداری بحث می‌کنیم، سوالات بسیار انبوهی در ذهن اشخاص ایجاد خواهد شد. زمانی که مردم با سوالات حقوقی مختلف و متعدد روبرو خواهند شد، دقیقا نمی‌دانند که پاسخ دقیق آنها را چگونه باید کسب کنند، در این چنین شرایطی یک وکیل دیوان عدالت اداری این امکان را برای عموم اشخاص جامعه ایجاد خواهد کرد تا در جلسه مشاوره حقوقی شرکت نمایند و همه ابهامات ذهنی خویش در مورد مسائل قانونی را برطرف سازند. بهترین وکیل دیوان عدالت اداری شخصی می‌باشد که دارای پروانه وکالت بوده باشد و دارای تجربه و مهارت کافی در پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری باشد. شاید که بعضی از وکیل‌ها ادعا داشته باشند که توانایی و مهارت کافی و کاملی در خصوص حل و فصل کردم پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری را دارند اما حقیقت مطلب آن می باشد که هر وکیل پایه یک دادگستری دارای تخصص کافی و بالا در این زمینه نمی‌باشد و برای انتخاب کردن بهترین وکیل باید تحقیقات و بررسی زیادی را در این زمینه انجام بدهید.

وظایف بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

لازم به ذکر است که نکته دیگری که در اینجا اهمیت داشتن یک وکیل دیوان عدالت اداری را روشن‌تر و آشکار می‌کند، مساله مطرح کردن شکایت و تشریفات قانونی آن می‌باشد که از سال 1392 به طور کلی دستخوش تغییراتی چشمگیری شد. در گذشته این حق برای اشخاص امکان داشت که با مراجعه کردن به صورت حضوری به دیوان عدالت اداری اقدام به طرح کردن شکایت خویش کنند. اما امروزه این مراتب باید حتما و حتما از طریق سامانه ساجد و به طور الکترونیکی انجام شود تا به طرح شکایت شما در حالت وارد بودن اعتراض شما به آن رسیدگی شود. چون که لازمه پذیرش شکایت شما عزیزان منوط به شرایطی می‌باشد که عدم رعایت کردن آن منوط به پذیرفته نشدن دادخواست بدوی شما خواهد شد که این شرایط در ماده 53 قانون دیوان عدالت اداری مطرح شده شده که، پس در نتیجه تا اینجا متوجه این موضوع شدیم که داشتن یک وکیل دیوان عدالت اداری در رابطه با رسیدگی کردن به پرونده‌هایی از لحاظ شکلی یا ماهوی رسیدگی به آن ها در حوزه صلاحیت دیوان می‌باشد به شما در روند دادرسی و طی کردن مسیر قانونی که لازمه بهره برداری و گرفتن حق تضییع شده شما است کمک شایانی نموده است و با تجربه و تخصص و مهارتی که در این زمینه داشته است، باعث شده است که تشریفات لازمه راجع به فرآیند رسیدگی شما به بهترین شکل ممکن و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسد.

همان طور که مطرح شد شما عزیزان به عنوان فردی که قرار می‌باشد به بالاترین ارگان دولتی طرح دعوی کنید و شکایت خویش را به طرفیت سازمان و ارگانی دولتی مطرح نمایید قرار و می‌باشد وارد دعوی شوید در اینجا شما همان طور که مطرح کردیم باید با مراجعه کردن به دفاتر خدمات قضایی و یا ثبت کردن خواسته خویش در سامانه ساجد خواسته خودتان را به جریان بیندازید. اما در اینجا اگر قرار باشد که فردی که در این امر مهم کارآزموده و زبده و باتجربه باشد وکالت پرونده شما را بر عهده بگیرد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

دعاوی علیه ارگانها و نهادهای دولتی به کمک وکیل دیوان

دیوان عدالت اداری یه عنوان مرجع رسیدگی کننده به دعاوی بین اشخاص و دولت، اجازه پایمال کردن حقوق اشخاص را نمی‌دهد برای این جهت تنها کافی می‌باشد در حالت مواجه شدن با تخلفی از نهاد دولتی، مراتب را با مشاوره حقوقی وکیل دیوان عدالت در میان بگذارید و سپس برای شکایت کردن به دیوان به طور کاملا اصولی اقدام کنید.

یک وکیل دیوان عدالت با تخصص و مهارتی که در این خصوص دارد می‌تواند که طرح شکایات به دیوان را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد. قلم وکیل متخصص در این مسیر به شما بسیار کمک می‌کند. چون که یک وکیل با تجربه به خوبی و درستی می‌داند که تاثیر گذاری شکایت در چه صورتی بیشتر می‌باشد و بهترین روش ارائه آن چگونه می‌باشد.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران

توجه داشته باشید که وکیل دیوان عدالت اداری بهتر از هر انسان دیگری می‌تواند که به پرونده‌های مطروح شده در دیوان عدالت کشور رسیدگی نماید. اگر با دقت به محیط اطراف خودتان دقت نمایید، متوجه این مطلب مهم خواهید شد که تعداد وکلای پایه یک دادگستری بسیار زیاد شده است اما چگونه باید از بین آنها وکیل مورد نظر خویش را انتخاب کنید؟ برای انتخاب کردن متخصص‌ترین وکیل پایه یک دادگستری به شما توصیه می‌شود که در ابتدا و قبل از هر چیزی موضوع پرونده خودتان را مورد بررسی و تحلیل و تفسیر قرار بدهید و با توجه کردن به موضوع پرونده به سراغ وکیل با تجربه‌ای بروید که دارای تخصص و مهارت لازم در این حوزه بوده باشد. وکیل دیوان عدالت اداری توانایی رسیدگی کردن به پرونده‌هایی را دارد که مرجع ذی‌صلاح رسیدگی به آن‌ها، دیوان عدالت اداری می‌باشد. این چنین وکیل مدافع خوبی دارای مهارت و تخصص بالایی در خصوص رسیدگی کردن به این چنین پرونده‌هایی است و با تکیه کردن بر تجربه و تخصص بالایی که دارد، روند دادرسی پرونده را سرعت می‌بخشد.

وکیل دیوان عدالت اداری تنها شخصی می‌باشد که می‌تواند به طور کاملا حرفه‌ای و بدون نقص و بدون کم و کاستی دادخواست‌های مختلف و متعدد را برای ارائه دادن به دیوان عدالت اداری تهیه کند. هر وقت که شاکی، جلب شخص حقیقی یا حقوقی دیگری غیر از جتنب شکایت را به دادرسی لازم بداند، می‌تواند که ضمن دادخواست تقدیمی یا دادخواست جداگانه، حداکثر ظرف مدت زمان سی روز بعد از ثبت کردن دادخواست اصلی، تقاضای خویش را تسلیم نماید. همچنین در حالتی که طرف شکایت، جلب فرد حقیقی یا حقوقی دیگری به دادرسی را ضروری و لازم بداند، می‌تواند که ضمن پاسخ کتبی، دادخواست خودش را تقدیم کند. در این حالت، شعبه دیوان تصویری از دادخواست، لوایح و مستندات طرفین را برای فرد ثالث ارسال خواهد کرد.

 

آیا آرای کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری مطابق با قانون صادر می شود؟

در این مورد نیز به عنوان نمونه می‌توان موردی را بیان کرد که کمیسیون رأی خود را مستند و مستدل به تبصره 1 ماده 100 کرده است. در شرایطی که با دقت در محتویات و تخلفات صورت گرفته موضوع مشمول تبصره دیگری از ماده 100 است و استدلال کمیسیون مربوطه در صدور رأی صحیح نبوده است. در این چنین مواردی و در بیشتر مواقع شعب رسیدگی کننده وکیل کمیسیون ماده‌ی 100 اگر رأی صادره توسط کمیسیون ماده صد دارای اشکال باشد با صدور حکم به ورود شکایت پرونده را جهت طرح کردن در کمیسیون هم عرض به شهرداری باز می‌گرداند. البته لازم به ذکر است که در حالت صدور این حکم کمیسیون‌های ماده 100 الزام به تبعیت از رأی دیوان ندارند هرچند که در اکثر مواقع رأی دیوان را مد نظر قرار می‌دهند و دوباره اقدام به صدور رأی می‌کنند. اما می‌توانند رأیی را مشابه رأی قبلی که نسبت به آن اعتراض شده است را صادر کنند.

نحوه رسیدگی در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری 

در ابتدا لازم است بدانید که که وقتی که شما اقدام به طرح کردن شکایت در قالب دادخواست بدوی به دیوان می‌کنید، شعب بدوی دیوان در حالتی که حکم به ورود شکایت یا حکم به رد شکایت یا قرار رد شکایت صادر کند همه این آرا قابل اعتراض در شعب تجدیدنظر وکیل دیوان عدالت اداری ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ رای خواهد بود، پس از ثبت دادخواست تجدیدنظر که می‌تواند هم به طور دستی و هم به طور الکترونیکی باشد که البته اخیرا پیش به سمت الکترونیکی شدن رفته است، پرونده به یکی از شعب تجدیدنظر ارجاع داده می شود، دادخواست و ضمایم آن به طرف شکایت ابلاغ خواهد شد و طرف شکایت باید ظرف مهلت 30 روز نسبت به تنظیم و ارسال پاسخ اقدام کند، بعد از تکمیل بودن پرونده و در وقت نظارت مقرر ( وقت نظارت زمانی است که توسط دفتر شعبه تعیین می شود و به معنای وقت رسیدگی نیست ) قاضی اقدام به مطالعه کردن پرونده می‌کند و در حالتی که پرونده دارای نواقصی بوده باشد مجددا وقت نظارت جدید تعیین می‌شود تا نواقص موجود برطرف شود ، و در حالتی که پرونده معد صدور رای باشد اقدام مقتضی به عمل می‌آید.

چه مواردی در صلاحیت دیوان عدالت اداری نیست؟

اعتراض کردن به آرای محکمه عالی انتظامی قاضی‌ها و رأی‌های دادسرا و دادگاه ویژه و مخصوص روحانیت در صلاحیت دیوان عدالت اداری نمی‌باشد. رسیدگی کردن به تصمیمات قضایی قوه قضائیه و مصوبات و تصمیمات شورای نگهبان، همچنین قانون اساسی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان، شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل رسیدگی کردن در هیات عمومی نخواهد بود.

مراحل رسیدگی کردن به پرونده در دیوان عدالت اداری

در ماده 29 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری بیان شده است که، بعد از ارجاع دادن دادخواست به شعبه، مدیر بعد از تکمیل شدن پرونده، آن را بدون فاصله در اختیار رئیس شعبه و یا همان قاضی قرار خواهد داد و قاضی در حالتی که صلاحیت و کامل بودن آن محرز بشود، دستور ارسال را به همراه یک نسخه از دادخواست و ضمائم آن به طرف شکایت، به دفتر اعاده نماید تا بعد از این که دادخواست به او ابلاغ گردید، طرف شکایت در جریان رسیدگی قرار گیرد.

در ادامه و در ماده 30 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مطرح شده است که طرف شکایت باید که در ظرف مدت زمان یک ماه از تاریخ ابلاغ، نسبت به ارسال کردن پاسخ اقدام کند و عدم وصول کردن پاسخ طرف شکایت، مانع از رسیدگی کردن نمی‌باشد و شعبه با توجه داشتن به مدرک‌های موجود، رسیدگی نمودن خود را ادامه خواهد داد و رأی مقتضی را صادر می‌نماید. همچنین در تبصره این ماده قید شده است که در حالتی که طرف شکایت بدون عذر موجه از پاسخ دادن در موعد مقرر از پاسخ دادن خودداری کند، به سه ماه تا یک سال انفصال از خدمت محکوم خواهد شد و این حکم انفصال نیز تا 20 روز قابل تجدید نظر خواهد بود.

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری

نحوه و روش و شیوه رسیدگی کردن به پرونده‌های قضایی در دیوان عدالت اداری تا حدودی با سایر مراجع قضایی متفاوت می‌باشد، به این حالت که در دیوان عدالت اداری به طور معمول رسیدگی کردن به پرونده‌ها بدون حضور داشتن طرفین شکایت شکل می‌گیرد. در حقیقت بر عکس دادگاه‌های عمومی که طرف‌های شکایت در جلسه‌های دادگاه شرکت دارند، نیازی به مراجعه کردن به طور حضوری طرفین و یا وکیل قانونی آنها در دیوان وجود نخواهد داشت. این موضوع مهم باعث خواهد شد که هزینه وکیل برای دیوان عدالت اداری تا حدودی کمتر از وکیل برای دیگر دادگاه‌ها بوده باشد. در این بین مثل سایر اصناف، تعرفه‌های مشخص و معینی برای قرارداد با وکیل‌ها وجود دارد و در آخر بر اساس نوع قرارداد و میزان سختی آن، تعرفه نهایی در قرارداد وکالت‌نامه ثبت خواهد شد. عزیزان توجه کنید که هزینه وکیل برای دیوان عدالت اداری بین طرفین کاملا توافقی می‌باشد و بر اساس اموری که به وکیل واگذار می‌شود تعیین خواهد گردید. هر نوع از دعاوی که وکیل دیوان عدالت، وکالت آن را به عهده می‌گیرد دارای تعرفه متفاوتی با دیگر دعاوی می‌باشد. اما در مجموع می‌توان بیان کرد که هزینه این وکالت برای بررسی کردن پرونده‌های در دیوان عدالت تاحدودی کمتر از هزینه وکالت برای سایر دادگاه‌های ایران می باشد.

حقیقت مطلب موضوع آن می‌باشد که فعالیت یک وکیل دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده‌های مختلف و متعدد دارای پیچیدگی‌ها و مشقت‌های نسبتا انبوهی می‌باشد. از آن جایی که خدمات وکیل دیوان عدالت اداری بسیار گسترده و وسیع می‌باشد و پرونده‌های مربوطه دارای حساسیت‌های قانونی بسیار زیادی هستند، هزینه وکیل دیوان عدالت اداری کاملا متناسب با نوع پرونده مربوط می‌باشد. بسیاری از اشخاصی که از دستمزد وکیل دیوان عدالت اداری واهمه و ترس دارند باید به این نکته مهم دقت داشته باشند که خدمات حقوقی این چنین وکیل متخصصی در مقابل هزینه‌ای که دریافت می نماید کاملا معقولانه می‌باشد. اما به صورت کلی شما باید این موضوع مهم را بدانید که مبلغ دستمزد وکیل دیوان عدالت اداری در جریان دادرسی پرونده‌های مختلف و متعدد، متفاوت خواهد بود.

 

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری

 

شرایط گرفتن وکیل برای دیوان عدالت اداری

شاید شما عزیزان هم تاکنون با مواردی مواجه شده‌اید که عملی بر عکس قوانین کشوری در اداره‌های دولتی انجام شده است. اما به علت عدم آشنایی با شیوه و نحوه برخورد با این چنین اقدامی، هیچ عملی انجام نگرفته است. شاید بعضی‌ها این‌طور تصور داشته باشند که واحد‌های دولتی مختار می‌باشند، هر نوع عملی را که می‌خواهند انجام دهند و اکنون که تخلف انجام داده‌اند، هیچ مرجعی برای شکایت کردن به این واحد‌ها وجود ندارد اما به هیچ وجه این تفکر صحیح  و درست نمی‌باشد.

اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری

به تجویز مواد ۹۸ لغایت ۱۰۶ قانون دیوان عدالت اداری آراء و احکام قطعیت یافته دیوان عدالت اداری در موعد ۲۰ روز پس از ابلاغ یا زمان حصول اعاده دادرسی میتوان از آراء دیوان عدالت اداری اعاده دادرسی کرد. داخواست مربوطه با ذکر جهات به شعبه صادر کننده رأی توسط ذی‌نفع یا وکیل دیوان عدالت اداری تقدیم می‌شود. رسیدگی به این دادخواست در صلاحیت شعبه صادر کننده حکم قطعی در دیوان عدالت اداری است و در صورت قبول دادخواست مبادرت به رسیدگی ماهوی می‌کند. در این مرحله به هیچ صورتی فرد دیگری به غیر از طرفین و وکیل طرفین با ارائه دادن وکالت نامه رسمی با قید مراجعه و پیگیری در دیوان عدالت اداری حق ورود نخواهد داشت. در حالت نیاز و ضرورت داشتن دیوان عدالت اداری می‌تواند که نسبت به صدور و دستور توقف اجرای حکم نیز اقدام کند. چنانچه شعبه مربوطه در دیوان عدالت اداری تقاضای متقاضی را موجه تشخیص دهد حکم مورد تقاضا را نقض و حکم لازم را راساً صادر خواهد کرد.

تجدید نظر احکام بدوی دیوان عدالت اداری

تمام دادنامه‌های صادره از شعب بدوی دیوان عدالت اداری ظرف ۲۰ روز بعد از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی می‌باشد. بر اساس ماده ۶۵ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری کلیه آرا بدوی دیوان قابل تجدیدنظر خواهی می‌باشد. در خواست تجدید نظر باید که بر روی فرم دادخواست تجدید نظر دیوان عدالت اداری تنظیم شود و بعد از الصاق تمبر هزینه دادرسی مرحله تجدید نظر خواهی به شعبه صادر کننده دادنامه بدوی و همچنین یا دبیرخانه دیوان تسلیم شود تا به یکی از شعبات تجدید نظر دیوان عدالت اداری ارجاع گردد. شعبه تجدید نظر پس از تبادل لوایح مبادرت به صدور دادنامه خواهد کرد. شعبات تجدید نظر دیوان عدالت اداری چنانچه اعتراض تجدیدنظر خواه یا وکیل دیوان عدالت اداری را وارد تشخیص ندهد رأی شعبه بدوی را عینا تایید می‌کنند .

برای مشاوره با وکیل تجدید نظر تماس بگیرید.

اجرای احکام دیوان عدالت اداری

اجرای احکام دیوان عدالت اداری دارای شعبات مختلفی است که به صورت تقسیم کار انجام وظیفه می‌کنند. دادرسان اجرای حکم‌ها حداقل دارای ۱۰ سال سابقه کار قضائی هستند که احکامی را که مستلزم عملیات اجرائی بوده باشد رابه مرحله اجرا در می‌آورند. برابر قانون کلیه واحدهای دولتی اعم از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به آنها ، نهادهای انقلابی، شهرداری‌ها و کمیسیون‌ها مکلف به اجرای آراء صادره از ناحیه دیوان عدالت اداری می‌باشند و موظفند ظرف یک ماه مفاد حکم را به اجرا در آورده و با جلب رضایت شاکی نتیجه را به صورت کتبی به دیوان عدالت اداری اعلام نمایند. در صورت استنکاف از اجرای حکم به تقاضای شاکی یا قضات دیوان به انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت سه ماه تا یکسال و جبران خسارت وارده محکوم می شوند.

شماره تلفن وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری هم مثل دیگر وکیل‌های پایه یک دادگستری در مورد همه قوانین حقوقی، کیفری و خانواده اطلاعات نسبی دارد، اما تخصص ویژه و مخصوص خود را بر روی مباحث مربوط به دیوان عدالت اداری قرار داده است و آگاهی و دانش کامل و کافی را نسبت به قوانین این مرجع عمومی اداری و قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را دارد، پرونده‌های دیوان با توجه داشتن به پیچیدگی‌ها و سختی و مشکلاتی که به طور معمول دارند بهتر می باشد فقط و فقط توسط یک وکیل عمومی که از کلیه موارد تا حد مناسبی سررشته دارد استفاده نشود و انجام امور مربوط به پرونده‌های دولتی به فرد مسلط و صاحب تخصص آن واگذار شود.

سوال از وکیل دیوان عدالت اداری

امروزه روز برعکس سابق اشخاص برای دسترسی داشتن به پاسخ سوالات خویش به فضای اینترنت وصل شده‌اند و با استفاده کردن از آن به اطلاعات مورد نیاز خودشان دسترسی پیدا کرده‌اند در رابطه با پیدا نمودن یک وکیل هم این موضوع از استثنا خارج نخواهد بود و شما با مراجعه کردن به موتورهای جستجو و سرچ کردن بهترین وکیل می‌توانید که اقدام به پیدا کردن بهترین وکیل دیوان عدالت اداری کنید. در جستجوی چند سایت برتر که اقدام به معرفی وکیل دیوان عدالت اداری کرده است.

اعتراض به آرای تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداریمج

شیوه و روش رسیدگی کردن دیوان به صورت شکلی است. رای صادر شده از دیوان عدالت اداری نهایی است. یعنی این که آخرین مرحله رسیدگی کردن قضایی به اختلاف‌ها میان کارفرما و سازمان تامین اجتماعی در حق بیمه، خسارت تاخیر و جریمه‌های نقدی ناشی از اجرای قانون تامین اجتماعی و … بعد از رسیدگی کردن در این مرحله، نهایی می‌شود. همچنین چنانچه در گذشته اجرا نشده باشد. بعد از این مرحله به اجرا گذاشته خواهد شد. شایان ذکر می‌باشد که در رسیدگی کردن در دیوان عدالت اداری، این چنین نمی‌باشد که موضوع با کلیه جوانب آن مورد رسیدگی قرار بگیرد. بلکه دیوان عدالت اداری از جهت نقض قوانین و مقررات رای صادر شده را مورد بازنگری قرار خواهد داد. و اگرچه از این لحاظ دارای اشکال و ایرادی بوده باشد رسیدگی خواهد کرد. در قانون دیوان عدالت اداری هم نیز این امر مطرح شده است. دربند 2ماده 10 دیوان عدالت اداری تعیین و مطرح شده است که چنانچه، احراز و تشخیص در مخالفت با قانون و شرع بوده باشد نسبت به نقض کردن آن اقدام خواهد کرد. دیوان عدالت اداری، رای صادر شده را از هیات‌های تشخیص مطالبات سازمان را در حالتی که موافق قوانین ومقررات صادر شده باشد ابرام (تائید) می‌کند.  همچنین در حالتی که مخالف قوانین و مقررات صادره باشد نقض می کند.

 با توجه به اینکه اطلاع و آشنایی به قوانین و مقررات تامین اجتماعی و دیوان عدالت اداری برای بیشتر اشخاص میسر نمی‌باشد و چه بسا تعداد زیادی از اشخاص جامعه اطلاع و آشنایی کاملی با ایندست از قوانین و مقررات ندارند، نحوه شکایت کردن از سازمان تامین اجتماعی آنچنان که در نظر عامه مردم جامعه شکایتی ساده و آسان و دراین شرایط معمولی قلمداد شده است، دارای پیچیدگی و سختی های بسیار زیادی قانونی می‌باشد و از آنجا که دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع صالح وظیفه رسیدگی و بررسی کردن را دارد و صادر کردن رای از دیوان عدالت اداری به معنای خاتمه یافتن رسیدگی به موضوع بیان شده می‌باشد و نظر و رای دیوان عدالت اداری برای همه سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و… به طور نهایی و لازم الاجرا می‌باشد، شایسته است که افراد با اعتماد کردن به وکیل متخصص و آگاه به قوانین و قواعد مربوطه و مسلط به انتخاب و نوع شکایت با سپردن این نوع از امور به وی، نتیجه ای دلخواه و مطلوب و مورد نظر خودشان را کسب کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نعیمی
۱۴۰۱-۰۸-۲۷ ۱۶:۵۷

از اقای میر مشاوره گرفتم خیلی نکته سنج بوند

شریعتی
۱۴۰۱-۰۹-۱۹ ۱۹:۱۷

وکیل عالی هستند

پیمایش به بالا