وکیل سرقفلی در تهران

وکیل سرقفلی در تهران

در ابتدا شما عزیزان باید تعریفی ساده از سرقفلی را بدانید، سرقفلی حقی می باشد که بازرگان و کاسب نسبت به محلی پیدا خواهد داشت، در جهت تقدم در اجاره، شهرت، جمع آوری مشتری و غیره که عرفا نیز این حق را به عنوان سرقفلی می شناسند در حالی که این تعریف در عالم حقوق، معرف حق کسب و پیشه و تجارت است و هیچ ارتباطی به معنی حقوقی سرقفلی ندارد. سرقفلی در عالم حقوق به معنی پولی است که همزمان با انعقاد قرارداد اجاره و جدا از مال الاجاره از سوی مستاجر به موجر و مالک پرداخت می شود و در پایان مدت اجاره موجر می تواند بدون نیاز به هیچ دلیل دیگری به جز انقضای مدت با استرداد سرقفلی به مستاجر اقدام به تخلیه مستاجر کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با وکیل در تهران مشورت کنید.

وکیل سرکار خانم فاطمه میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز در شهر تهران با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

تخصص و مهارت ها :
مسلط به رویه محاکم استان تهران
وکالت تخصصی در دعاوی کیفری و ملکی
وکالت تخصصی در دعاوی با موضوعات مواد مخدر، کلاهبرداری، جرایم اقتصادی، جرایم پولی و بانکی و جرایم منافی عفت
وکالت در دعاوی در صلاحیت دیوان عالی کشور
مشاوره در موضوعات حقوقی و  خانواده

معرفی وکیل فاطمه میروکیل در تهران وکیل در تهران

شماره وکیل در تهران

نحوه انتقال سرقفلی

روش انتقال اختیاری

شایان ذکر است که در این روش از انتقال، مالک سر قفلی، سر قفلی را با  اختیار و یا اراده خویش به شخص دیگری منتقل می کند که انتقال ممکن است که با سند عادی یا با سند رسمی صور ت بپذیرد.

روش انتقال قهری

در روش انتقال قهری سرقفلی هنگامی به وجود می آید که مالک سر قفلی فوت کرده باشد و حق سر قفلی به وراث او منتقل خواهد شد.

روش انتقال قضایی

وقتی که حق سرقفلی از طریق حکم قضایی به دیگری منتقل شود این  نوع انتقال قضایی می باشد.

روش انتقال سر قفلی با سند عادی

 اگر که سند سر قفلی عادی باشد و مستاجر حق انتقال را نیز داشته باشد، صاحب سر قفلی این امکان را دارد که آن را منتقل نماید ولی این انتقال باید با سند رسمی باشد و مالک حق کسب و پیشه نمی ‌تواند که با سند عادی سر قفلی را منتقل نماید.

روش انتقال سرقفلی با سند رسمی

 اگر که سند سر قفلی به صوت رسمی بوده باشد و همچنین مالک سر قفلی حق انتقال به غیر را  داشته باشد می‌تواند با سند رسمی، حق سر قفلی خود را به شخص دیگری منتقل نماید.

موارد تخلیه مغازه سرقفلی

مورد هایی که در این مبحث برای تخلیه مغازه ‌های سرقفلی ارائه می ‌شود مخصوص سرقفلی ناشی از حق کسب پیشه و تجارت می باشد، با توجه به محدودیت مورد های تخلیه در قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۵۶ مغازه‌های سر قفلی، مشمول قانون ۱۳۵۶ در ۷ مورد قابل تخلیه می باشد. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در زمینه پرونده و دعاوی سرقفلی در تهران پنج سال سابقه فعالیت دارد.

شرایط تخلیه با پرداخت نصف سرقفلی

لازم است بدانید که بر اساس قانون روابط موجر و مستاجر که در سال۱۳۵۶ تصویب شده است در حالت تخلف مستاجر یا شخص سرقفلی دار، سرقفلی مغازه او کاملا ساقط می شود، فقط در یک مورد در صورتی که مستاجر از مقررات قانون روابط موجر و مستاجر ۱۳۵۶ تخلف کند، نصف سرقفلی او ساقط خواهد شد، مستاجر در صورت انتقال حق سرقفلی خود به غیر بدون رعایت مقررات ماده ۱۹ قانون روابط موجر و مستاجر ۱۳۵۶ مالک این امکان را دارد که مستاجر را با پرداخت نصف سرقفلی برابر نظر کارشناس تخلیه کند، در این حالت سرقفلی بر حسب مورد به مستاجر یا متصرف پرداخت خواهد شد.

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهندس کریمی
1401-09-28 07:51

وکیل خانواده ما هستن
کارشون عالی

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده