لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

پیش فروش ساختمان

پیش فروش ساختمان

پیش فروش ساختمان چیست؟ آیین نامه قانون پیش فروش ساختمان،قانون پیش فروش ساختمان مصوب و قانون پیش فروش ساختمان با آخرین اصلاحات مواردی هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند. اگر مایل هستید که درباره این موارد اطلاعات بیشتر به دست آورید، مطالعه کردن این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد.در طی سال های گذشته با توجه به این که قیمت آپارتمان افزایش شدیدی داشته است قدرت خرید مشتری ها به شدت فروکش کرده است و در همین جهت قرارداد های پیش فروش ساختمان رونق بسیار زیادی پیدا کرده است.

همراه با افزایش قراردادهای پیش فروش ساختمان، دعاوی حقوقی مرتبط با این موضوع نیز به شدت افزایش یافته است.در موارد زیاد پیش آمده است که افرادی که اقدام به پیش فروش آپارتمان های نیمه ساخت کرده اند خریداران آن ها را خریداری کردند و قرارداد را بسته اند. خریدار با تصور این که توانسته با یک پول مناسب آپارتمان را خریداری کند این کار را انجام داده، اما پس از مدتی متوجه می شود که خانه ای در کار نیست و این امر صرفا یک کلاهبرداری بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پیش فروش آپارتمان می‌توانید به گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مراجعه کنید یا با وکیل ملکی ما تماس حاصل فرمایید.

قوانین جدید پیش فروش ساختمان
New building presale rules

قوانین جدید پیش فروش ساختمان

در سال ۱۳۸۹ قانونگذار قانون پیش فروش آپارتمان را تدوین و تصویب کرد. قانون پیش فروش آپارتمان در 25 ماده و چهار تبصره تصویب شده است. قوانین جدید پیش فروش عبارت هستند از:

امکانات واحد : بر اساس ماده 2 قانون پیش فروش آپارتمان مانند شماره طبقه و واحد، مساحت واحد آپارتمان و تعداد اتاق‌ ها، تعیین پارکینگ و انباری. همچنین مشخصات فنی و معماری ساختمان مانند تعداد واحدها و طبقات کلی ساختمان و نوع کاربری و موقعیت آن، سیستم های گرمایش و سرمایش، نوع مصالح ساختمانی و نمای بیرونی آن و به‌طور کلی هر موردی که در پروانه ساخت و شناسنامه‌ فنی هر واحد آپارتمان قید شده یا در قیمت آن می‌ تواند مؤثر باشد.

تعیین قیمت : بر اساس ماده 2 قانون پیش فروش آپارتمان، قیمت آپارتمان باید کاملاً مشخص شده باشد و تعداد قسط ها و نحوه پرداخت آن بر اساس توافق طرفین باشد. همچنین پیش‌خریدار به تناسب اقساط پرداختی، مالک ملک پیش‌فروش شده خواهد شد.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

زمان تحویل ملک : بر اساس مواد11,12,13 قانون پیش فروش آپارتمان، زمان اتمام پروژه و تحویل واحد مسکونی و تنظیم سند رسمی انتقال قطعی نیز باید مشخص شود، تمام این موارد می‌ توانند دست‌ خوش تغییراتی شوند و متضمن خساراتی باشند که در همین جهت راجع به آن ها نیز باید تعیین تکلیف شود و اگر پیش‌فروشنده نتواند در تاریخ مقرر، واحد وعده داده شده را تحویل پیش‌خریدار بدهد، یا به تعهدات خود عمل نکند، با توجه به قانون مذکور، باید خسارت بپردازد.

تعیین تکلیف بیمه : بر اساس ماده 9 قانون پیش فروش آپارتمان، از دیگر وظیفه های پیش‌ فروشنده، بیمه کردن مسئولیت خود در قبال خسارات هایی می باشد که ممکن است از عیب بنا یا تجهیزات و خسارات ناشی از عدم رعایت موازین قانونی، در مقابل خریدار یا اشخاص ثالث باشد و اگر خسارات وارد شده بیشتر از مبلغِ پرداختیِ بیمه باشد، پیش‌فروشنده ضامن مابه‌التفاوت می باشد و باید باقی خسارت را برعهده بگیرد و آن را پرداخت کند.

مرجع صالح برای رسیدگی به دعوی پیش فروش ساختمان
Competent authority to deal with the pre-sale claim of the building

مرجع صالح برای رسیدگی به دعوی پیش فروش ساختمان کدام است؟

جایگاه حقوقی قراردادهای پیش فروش ساختمان در رویه قضایی؟ بر اساس ماده ۲۰ قانون پیش فروش ساختمان تمام اختلافات ناشی از تعبیر تفسیر و اجرای قراردادهای پیش فروش ساختمان بر عهده هیئت داوری می باشد. اما از آنجایی که تا کنون آیین نامه اجرایی این ماده توسط وزارت مسکن و شهرسازی و همچنین وزارت دادگستری تهیه نشده است در حال حاضر رسیدگی به اختلافات ناشی از پیش فروش آپارتمان بر عهده دادگاه محل وقوع ملک می باشد.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

برای پیش فروش آپارتمان چه نکات مهمی را باید در نظر داشته باشیم؟

اولین مرحله که یکی از مهم‌ ترین فرایند های قانونی پیش فروش آپارتمان به حساب می آید این است که فروشنده باید پس از دریافت پروانه ساختمان از شهرداری و تنظیم شناسنامه فنی مستقل برای هر واحد آپارتمان مشخصات و جزئیات کامل در آن درج شده است اقدام به درج آگهی و تبلیغات فروش کند. تمام مراحل پیش فروش آپارتمان باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و عقد قرارداد و قولنامه صرفاً در بنگاه ها و مشاوران املاک کافی نمی باشد. برای پیش فروش آپارتمان باید مجوز رسمی دریافت شود نکته که بسیار مهم است این است که بر اساس قوانین پیش فروش آپارتمان اگر پیش فروشنده و سرمایه گذار ها بدون تنظیم سند در دفاتر رسمی یا دریافت مجوز انتشار آگهی هر اقدامی را انجام دهند از ۹۱ روز تا یک سال حبس یا دو تا چهار برابر وجوه دریافت جریمه می شوند. در این موارد بهتر است از یک وکیل پیش فروش آپارتمان متخصص کمک بگیرید.

مزایای پیش خرید آپارتمان

آیین نامه پیش فروش ساختمان؟قرارداد پیش فروش آپارتمان؟ آیا پیش فروش آپارتمان قانونی است؟ پیش خرید آپارتمان را می‌توان به صورت کلی به اشخاص پیشنهاد کرد که پول کافی و لازم را برای خرید خانه ندارند. از جمله مزایای پیش خرید آپارتمان این است که قیمت این خانه‌ها قیمت پایین تری نسبت به خانه های آماده دارند این میزان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد می باشد. اگر قصد پیش خرید آپارتمان دارید شما می توانید قرارداد قسطی ببندید و پول خرید آپارتمان را به صورت قسطی پرداخت نمایید این گونه پرداخت برای خریدار بسیار آسان است و بهتر از این است که همه پول را یک جا پرداخت کنید. البته پیش خرید آپارتمان معایب زیادی هم دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید و با علم معایب و مزایای پیش خرید آپارتمان این اقدام را انجام دهید.

وکیل پیش فروش آپارتمان
Apartment presale lawyer

وکیل پیش فروش آپارتمان

وکیل متخصص پیش فروش آپارتمان کیست؟ چه زمانی باید به وکیل پیش فروش آپارتمان درجه یک مراجعه کنیم؟ اهمیت وکیل پیش فروش آپارتمان چیست؟ نیاز است که شما مردم مسائل و چالش‌های حقوقی مربوط به پیش فروش آپارتمان را بدانید چون کمتر موضوعی را میتوان پیدا کرد از جهت حقوقی و از جهت اجرای تعداد در قرارداد های پیش فروش آپارتمان و از نظر تنوع تخلفات در این قرارداد ها تا به این حد واجد مشکلات باشد. کلاهبرداری های زیادی در زمینه پیش فروش آپارتمان صورت می گیرد که شما باید در این مورد بسیار دقت کنید.

وکیل پیش فروش آپارتمان کسی است که در رشته حقوق تحصیل کرده است و سابقه و مهارت زیادی در زمینه دعاوی ملکی مانند پیش فروش آپارتمان دارد. وکیل پیش فروش آپارتمان حرفه‌ای تمام فعالیت و تمرکز خود را در زمینه دعاوی پیش فروش آپارتمان متمرکز کرده است. وکیل پایه یک دادگستری فعال در این زمینه می‌ تواند در هنگام پیش خرید آپارتمان به شما کمک کند تا از ضرر و زیان‌ های احتمالی جلوگیری شود. حضور وکیل پیش فروش آپارتمان مزایای زیادی دارد، مانند، در صورت عدم حضور فروشنده، مدت زمان تنظیم سند رسمی کمتر می شود.نیازی به حضور خریدار در دادگاه نیست.وکیل پیش فروش آپارتمان می‌تواند خسارتی را که در قرارداد پیش بینی شده است را سریع از فروشنده مطالبه کند.اگر فروشنده حاضر به انتقال و تنظیم سند نشده باشد وکیل می‌ تواند با حضور مأمور دادگاه برای تنظیم سند رسمی به نام خریدار در محضر اقدام نماید. وکیل پیش فروش آپارتمان با تجربه می تواند در جریان دعاوی مختلف نقش بسیار مهم و اساسی داشته باشد و جریان پرونده را به صورت کاملا حرفه‌ای مورد موشکافی قرار دهد و نکات قانونی بسیار دقیق و جزئیات آن را به صورت کامل بررسی نماید و راه کار های حقوقی و قانونی را برای حل مشکل پیدا کند.

تمام وکلای گروه دادورزان صلح و سازش
All the lawyers of the Peace and Compromise Lawyers Group

کارشناسان گروه دادورزان آماده پاسخ گویی به شما هستند

0919-2329787
جهت مشاوره تخصصی تماس بگیرید...
0919-2329787

آخرین مقالات سایت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا