لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

تعیین مجازات ترانزیت مواد مخدر در صلاحیت کدام دادگاه است؟

تعیین مجازات ترانزیت مواد مخدر

یکی دیگر از دسته جرائم مواد مخدر که جزو پیچیده‌ترین دعاوی کیفری به حساب می‌آید، ترانزیت مواد مخدر است. ترانزیت مواد مخدر به معنی جا به ‌جا کردن مواد مخدر یا رد کردن مواد مخدر با استفاده از ترانزیت به داخل یا خارج کشور است. ترانزیت مواد مخدر و روان‌گردان‌ های صنعتی یکی از انواع کشف محموله ‌های قاچاق مواد مخدر است که باید در کوتاه‌ ترین زمان ممکن تحت نظارت یک وکیل متخصص مواد مخدر به دادرسی در دادگاه‌های انقلاب گذاشته شود. ترانزیت مواد مخدر یکی از شگردهای قاچاق مواد مخدر به داخل و خارج از کشور محسوب می‌ شود از این رو ممکن است؛ مانند قاچاق مواد مخدر در پشت پرده این دعوی نیز مافیا های مواد مخدر وجود داشته باشند و تنها از مجرمان خرده پا و جوانان فریب خورده به عنوان سرپوش استفاده کنند. ترانزیت مواد مخدر مانند دیگر دعاوی مواد مخدر دارای جنبه عمومی جرم است از این رو برای آن مجازات‌ های از پیش تعیین شده‌ای نیز در نظر گرفته می‌ شود که این مجازات ‌ها متناسب با فاکتورهای مختلف مقدار متفاوتی را در انواع پرونده‌ها دارد. تعیین مجازات ترانزیت مواد مخدر در صلاحیت دادگاه انقلاب است؛ زیرا این عمل نوعی پیچیده از جرائم کیفری با جنبه عمومی جرم محسوب می‌ شود و بر آن است در دادگاه‌های کیفری و انقلاب به صورت انحصاری بررسی شود.

وکیل مواد مخدر فردی است که با وکالت بر روی انواع پرونده‌های مواد مخدر تجربه و تخصص کافی برای دفاع از آن‌ها در دادگاه‌های انقلاب را دارد. چنین فردی با انواع مواد مخدر آشنایی کاملی دارد و به خوبی می‌داند مجازات هر کدام از دعاوی مواد مخدر به چه میزان است از این رو با استفاده از بهترین ادله و مدارک لازم به دفاع از حق موکلین خود می‌پردازد ضمن اینکه در هر یک از جلسات دادگاه موکلینش به دنبال دریافت تخفیف در مجازات و تقلیل جرم برای آن‌هاست.

لازم است بدانید بهترین وکیل مواد مخدر علاوه بر تخصص و تسلطی که بر تمامی قوانین و مقررات کیفری کشور دارد از اصول روان‌شناسی و شخصیت شناسی نیز به حد قابل قبولی آگاه است و می‌تواند به خوبی به موکلان خود مشاوره حقوقی ارائه دهد در این راستا افراد و مجرمان مواد مخدر به راحتی از طریق تماس با شماره 09192329787 می‌توانند اقدام به ارتباط تلفنی با بهترین وکیل مواد مخدر و دریافت مشاوره حقوقی از او بکنند. مشاوره حقوقی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده از سوی یک وکیل مجرب و متخصص است که می‌تواند مسیر رسیدن به حق را برای مجرمان دعاوی مواد مخرد مشخص کند. در این مقاله به بررسی مجازات ترانزیت مواد مخدر و عوامل مؤثر بر آن می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تعیین مجازات ترانزیت مواد مخدر

جرم ترانزیت مواد مخدر چیست؟

جرم ترانزیت مواد مخدر به معنی عبور دادن و گذر کردن ترانزیت‌های حامل مواد مخدر و روان‌گردان‌ های صنعتی از مرزهای درون کشوری یا برون مرزی است. به منظور این مفهوم لازم است بدانید حتی اگر مجرم قصد ترانزیت کردن مواد مخدر به داخل کشور را داشته باشد هم عمل او جرم محسوب می‌گردد و پیگرد قانونی دارد. از سوی دیگر در بررسی عمیق ترانزیت مواد مخدر می‌توان گفت یکی از مشتقات قاچاق مواد مخدر به حساب می‌آید که در این عمل از ترانزیت استفاده شده است.

با این وجود اصل این عمل جرم محسوب می‌ شود و از آنجایی که جنبه عمومی آن پا برجای است، دادگاه انقلاب ملزم به تعیین مجازات برای مجرمان این دست از پرونده‌ها می‌ شود. مجرمین در اولین مراحل دادرسی پرونده حق برخورداری از وکیل مواد مخدر را دارند. این وکیل با مجرم ارتباط سازنده می‌گیرد و ضمن استفاده از اظهارات او در لایحه دفاعیه، او را ترغیب به همکاری با نیروی پلیس برای شناخت دست‌های پشت پرده خواهد کرد. اما او باید در جریان باشد در صورتی که موکلش هیچ گونه همکاری مثبتی در این راستا نداشته باشد ممکن است مجازات او تقلیل نیابد.

بررسی مجازات‌های ترانزیت مواد مخدر

مجازات ‌های ترانزیت مواد مخدر از سوی دادگاه انقلاب و بر اساس فاکتور هایی مانند نوع مواد مخدر و حجم آن، چگونگی دستگیری مجرم و اعتراف به جرم برای او، سوء پیشینه کیفری برای مجرمان و هدفی که از ارتکاب به این جرم داشته‌اند؛ تعیین می‌گردد. از این رو لازم است هنگام دادرسی پرونده وکیل مواد مخدر با تیزبینی و نکته سنجی‌ای که دارد تمامی این موارد را مورد تحلیل خود قرار دهد تا بتواند به خوبی از هر کدام از آن‌ها در دادگاه به عنوان دست آویزی برای کاهش مجازات موکلانش استفاده کند. از آنجایی که ترانزیت مواد مخدر به نوعی قاچاق مواد مخدر و وارد یا صادر کردن آن محسوب می‌ شود شامل مجازات‌ هایی از جمله جزای نقدی و ضربات شلاق و حبس در زندان است. اما در صورتی که مواد مخدر جا به ‌جا شده بیشتر از پنج کیلوگرم باشد برای مجرم اعدام و مصادره اموال در نظر گرفته می‌ شود. در چنین مواردی وکیل باید درخواست عفو را مطرح کرده و به کمیسیون عفو ارسال کند تا به بررسی گذاشته شود.

تعیین مجازات ترانزیت مواد مخدر

عوامل تاثیرگذار در شدت مجازات جرایم مواد مخدر چیست؟

در این بخش به تمامی عوامل مؤثر بر شدت مجازات مواد مخدر می‌پردازیم. تشدید مجازات یکی از شیوه‌های مبارزه با دست اندر کاران بزرگ دعاوی مواد مخدر که همیشه در حاشیه حرکت می‌کنند و از نوجوانان و جوانان فریب خورده به وعده پول و حمایت مالی برای پوشاندن جرم خود استفاده می‌کنند؛ بود. در این سیاست علاوه بر مجازات معمول برای این افراد اشد مجازات نیز در نظر گرفته می‌شد تا درس عبرتی برای آنان باشد. اما از جمله عوامل اثرگذار در شدت مجازات ترانزیت مواد مخدر می‌توان به استفاده کردن از پوشش انسانی برای رد کردن و عبور دادن ترانزیت‌ها، تکرار جرم یا مواردی مانند همکاری نکردن با پلیس در جهت کشف باند مافیایی مواد مخدر در صورت وجود اطلاعات کارآمد اشاره کرد.

تمامی این موارد باعث می‌ شود که اشد مجازات برای مجرمان مواد مخدر در نظر گرفته شود. البته دقت داشته باشید که یکی از عوامل مؤثر در کاهش جرم و دریافت تخفیف در مجازات ترانزیت مواد مخدر نیز ارتباط با وکیل مواد مخدر متخصص و حرفه‌ای است که در این راستا کافی است وکیل از مهارت‌های خود مانند حل مسئله، تحقیق و جست‌وجو، روش شناسی و قدرت کلام استفاده کند تا به بهترین نحو ممکن در جلسات دادگاه از موضع دفاع از موکلینش برآید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی کامل جرم ترانزیت مواد مخدر و مجازات‌های آن پرداختیم. ترانزیت مواد مخدر به نوعی قاچاق مواد مخدر و روان‌گردان‌ های صنعتی با استفاده از ترانزیت به داخل و خارج کشور محسوب می‌ شود از این رو صلاحیت رسیدگی به آن در دست دادگاه انقلاب است زیرا می‌توان گفت از جمله پیچیده‌ترین دعاوی کیفری محسوب می‌ شود. در هنگام تعیین مجازات برای چنین جرمی فاکتورهای مختلفتی مانند نحوه ارتکاب به جرم و شرایط مجرمان در نظر گرفته می‌ شود و از جمله عوامل تأثیرگذار بر شدت مجازات آن عبارت‌اند از استفاده کردن از پوشش انسانی برای رد کردن و عبور دادن ترانزیت‌ها، تکرار جرم یا مواردی مانند همکاری نکردن با پلیس در جهت کشف باند مافیایی مواد مخدر. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید. سپاس از همراهی شما.

کارشناسان گروه دادورزان آماده پاسخ گویی به شما هستند

0919-2329787
جهت مشاوره تخصصی تماس بگیرید...
0919-2329787

آخرین مقالات سایت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا