شکایت از سایت و فروشگاه اینترنتی

شکایت از سایت و فروش گاه اینترنتی

به این دلیل اینجا در مورد شکایت از سایت و فروشگاه اینترنتی صحبت می‌کنیم چون امروزه در جامعه ایران به دلیل پیشرفت تکنولوژی بخشی از خرید و فروش‌ها در بستر اینترنت به انجام می‌رسد. همچنین لازم است بدانید که همواره در هر حوزه‌ای علیرغم مزیت ‌های موجود اشکالات و کمبود ‌هایی وجود دارد. فروشگاه‌های اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند با مشکلات حقوقی مواجه می‌شوند. ثبت شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی با سه روش شکایت کیفری، پلیس فتا و یا سامانه تخصصی نماد اعتماد الکترونیکی امکان ‌پذیر می‌باشد. لازم است بدانید که هر کدام از رو‌ش‌های شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی شرایط و مزایای خاص خود را دارند. در این زمینه بهتر است از افراد آگاهی مانند وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیرید.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

آیا شکایت از سایت اینترنتی امکان‌ پذیر می‌ باشد؟

در پاسخ به این سوال باید بیان کرده که بله، امکان شکایت وجود دارد. چون که شرکت‌ ها و فروشگاه‌ هایی که مجاز به انجام فعالیت می باشند ملزم به انجام فعالیت قانونی و جلب رضایت مشتریان در حیطه‌ تعهدات کاری خود می باشند. اگر فروشگاه اینترنتی کالایی مغایر با سفارش شما ارسال نماید یا در ارسال سفارش تاخیر کند یا از ارسال آن خودداری نماید، شاکی می ‌تواند از آن‌ فروشگاه یا شرکت شکایت کند. موارد تخلف بسیار متنوع می باشند اما طرح شکایت وابسته به یک نکته مهم می باشد، آیا فروشگاه متخلف اینماد یا نشان اعتماد الکترونیکی را دارد یا خیر. پیگری تخلف فروشگاه‌های مجاز راحت‌تر می‌باشد.

 

شکایت از سایت و فروشگاه اینترنتی از طریق اینماد
Complaining about the website and online store through enamad.

برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی چه باید کرد؟

در این روش شکایت شرط اول برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی این است که آن سایت یا فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی بوده باشد. اگر فروشگاهی که از آن کالای خود را خریداری کرده اید یا خدماتی گرفته‌اید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد، کافی است که به وبسایت ای‌نماد مراجعه نمایید.

روش شکایت از فروشگاه اینترنتی از طریق پلیس فتا چیست؟

باید بدانید که یکی‌دیگر از شیوه‌های شکایت از فروشگاه‌‌های اینترنتی، شکایت با استفاده از پلیس فتا است. ماهیت پلیس فتا عملیاتی است، این موضوع به این معنا می‌باشد که در حالت شکایت شخص شما پلیس فتا اقدامات لازم را انجام می‌دهد. شما عزیزان می ‌توانید با مراجعه کردن به وب‌ سایت پلیس فتا شکایات خود در ارتباط با فروشگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، تخلف در اپلیکیشن و بازی و حتی پست الکترونیکی را مطرح نمایید.

مراحل شکایت از طریق پلیس فتا چگونه است؟

بعد از ورود به سایت باید به قسمت خدمات الکترونیکی وارد شوید. سپس در بخش ثبت گزارش مردمی باید گزارش تخلف فروشگاه اینترنتی مربوطه را ارائه بدهید. از میان گزینه‌های هک، تخلف، مصادیق مجرمانه، تخلف در خرید کالا یا خدمات، آسیب‌ پذیری و حفره امنیتی یکی را برای رسیدگی به شکایت خود انتخاب کنید. شایان ذکر است که به جهت پیگیری تخلفات، شما باید در سامانه پلیس فتا ثبت‌ نام کنید.

 

شکایت فروشگاه‌های اینترنتی از طریق مرجع قضایی
Complaining of online stores through judicial authority

روش شکایت از فروشگاه‌ های اینترنتی از طریق مرجع قضایی 

یکی از چالش ها و مسائل مهم دنیای کسب و کار، آگاهی به دستورالعمل‌های کسب و کارهای اینترنتی است. به عبارت دیگر برای رسیدن به درک صحیح از نحوه استفاده‌ خدمات اینترنتی باید به قوانین آن آگاهی داشته باشید تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنید. در یک روش دیگر برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید از طریق مرجع قضایی اقدام کنید. به این صورت که فرد شاکی باید با در دست داشتن مدارک کافی مانند رسید واریز وجه و… به دادسرای جرائم رایانه‌ای در تهران و به دادسرای محل سکونت خود در سایر شهرستان‌ ها مراجعه کند و شکایت خود را با نوشتن شکواییه با کمک وکیل جرائم رایانه ای مطرح کند. شکایت از فروشگاه اینترنتی و اقامه این دعوا شرایط خاصی دارد و افراد به تنهایی نمی توانند این دعاوی را به نتیجه برسانند.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

شرایط پس فرستادن کا‌لا در خرید اینترنتی

در خرید های اینترنتی، خریدار این حق دارد که تا ۷ روز از تاریخ دریافت کالا، انصراف خود را از خرید کالا بدون تحمل جریمه و یا ارائه دلیل اعلام کند و فروشنده موظف است عین مبلغ دریافتی را به خریدار مسترد نماید. بر اساس ماده ۳۷ قانون تجارت الکترونیک مصوب در سال ۱۳۸۲، در هر گونه معامله از راه دور فرد مصرف ‌کننده باید حداقل هفت روز کاری وقت برای انصراف از خرید کالا بدون تحمل کردن جریمه و یا حتی ارائه دلیل داشته باشد.

وکیل در کرد کوی

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده