لوگوی سایت دادورزان
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مجازات لواط و همجنس گرایی چیست؟

مجازات لواط و همجنس گرایی چیست؟

حتماً شما هم با واژه لواط آشنایی دارید و می دانید که علاوه بر لواط همجنسگرایی هم در کشورهای غربی بسیار رایج و باب شده است بنابراین افراد زیادی مشغول همجنسگرایی و لواط هستند از این رو می خواهیم در مورد این مسائل در ایران و حکمی که برای آن ها در نظر گرفته شده صحبت کنیم. به طور کلی لواط به معنی داشتن رابطه جنسی و دخول مرد بر مرد است. همجنسگرایی هم به معنی لمس و نزدیکی و داشتن رابطه دو مرد به صورت شهوت انگیز می باشد. از این رو همجنس گرایی و لواط در دین و شرع اسلام حرام و ناپسند است بنابراین از آن به حکم منافی هم یاد می شود زیرا مخالف با دین اسلام انجام می شود. با این وجود برای چنین کارهای مجازات در نظر گرفته شده که در ادامه این مطلب به طور کامل به آن خواهیم پرداخت برای مشاوره یا وکیل کیفری با تجربه تماس بگیرید.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

نکات مهم مربوط به لواط و مجازات آن

 لواط به معنای داخل شدن اندام تناسلی مرد در دبر مردی دیگر است همین کار می تواند بسیار مخالف افت و شرع دین اسلام باشد به همین خاطر مراجع دینی این کار را حرام دانسته و برای آن مجازات در نظر گرفته اند اما این رو باید بدانید که مجازات تنها زمانی حکم داده می شود که صحت اعمال منافی مثل لواط ثابت شود. در واقع بدون اثبات این کار به هیچ عنوان حکمی برای مجازات داده نخواهد شد. البته که راه های مختلفی برای اثبات چنین اعمالی وجود دارد بنابراین ممکن است برای شما هم سوال پیش آید که آیا می توان از اعمال منافی عفت مثل لواط را ثابت کرد در پاسخ باید بگوییم بله قطعاً امکان اثبات آن وجود دارد که به آن ها نیز خواهیم پرداخت و مجازات لواط را در صورت شرایط مختلف بیان خواهیم کرد.

مجازات لواط و همجنس گرایی میان مردها در قانون
Punishment of lewdness and homosexuality among men in the law

مجازات لواط  و همجنسگرایی میان مردان در قانون مجازات اسلامی

قانون مجازات اسلامی برای افرادی که مرتکب اشتباه و خطای لواط می ‌شوند مجازاتی در نظر گرفته قطعاً می دانید که در میان انجام اعمال لواط دو شخص حضور دارند یکی فاعل و دیگری مفقود حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که مجازات برای این گونه افراد چگونه انجام می شود یا حکم مجازات اسلامی برای آن ها چیست در واقع شرایطی وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  • مجازات لواط برای فاعل متاهل یا مجرد
  • مجازات لواط برای مفعول متاهل و یا مجرد
  • مجازات همجنسگرایی برای فاعل متاهل یا مجرد
  • مجازات همجنسگرایی برای مفعول متاهل یا مجرد

در هر صورت این شرع و قانون مجازات اسلامی است که برای چنین افرادی تصمیم گرفته و حدود مجازات لواط و همجنسگرایی آن ها را تعیین و صادر می کند. بنابراین مجازات مشخص و ثابتی برای چنین افرادی وجود دارد.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

مجازات لواط برای فاعل آن چیست؟

اگر مردی مرتکب لواط شود یعنی آلت تناسلی را بر مردی دیگر داخل کند در این صورت لواط صورت گرفته که بر خلاف شرع و جفت می باشد در این صورت باید مجازات شود مجازاتی که برای مرد فاعل در نظر گرفته می شود اگر این کار را به زور انجام داده باشد و متاهل باشد قطعاً حکم اعدام خواهد بود. اما اگر اعمال لواط بر رضایت کامل دو طرف انجام شود و فاعل مجرد باشد حکم او بر اساس قانون مجازات اسلامی صد ضربه شلاق می باشد. اکنون دیگر شما عزیزان خیلی خوب می دانید که مجازات لواط برای فاعل آن چه می باشد. اما ممکن است در کشور های غربی انجام اعمال لواط کاملاً آزاد بوده و به هیچ عنوان جرم محسوب نشود اما در ایران این طور نیست و علاوه بر اینکه گناه و منافی اعمال محسوب می‌ شود بلکه مجازات هم دارد.

مجازات لواط برای مفعول چیستWhat is the punishment of levat for the object

مجازات لواط برای مفعول چیست؟

در پاسخ به این سوال که برای هر کسی ممکن است پیش آید در رابطه با مجازات مفعول در انجام اعمال لواط باید گفت مجازات مختلفی وجود دارد اما بستگی به فاعل و مفعول بودن آن ها خواهد داشت برای مثال اگر شخصیتی انجام اعمال لواط مفعول باشد فرقی نمی ‌کند که متاهل باشد و یا مجرد در هر صورت حکم او اعدام خواهد بود. حال اگر فاعل در انجام اعمال لواط غیر مسلمان باشد و مفعول مسلمان و همچنین از انجام این اعمال رضایت کامل داشته باشد باز هم حکم مجازات لواط فاعل در صورت متاهل و یا مجرد بودن هر دو اعدام می باشد. بنابراین می توانید به حساسیت قانون مجازات اسلامی در این موضوع پی ببرید زیرا در هر صورت چون فرد فاعل یا مفعول را خواهد گرفت تا دیگر کسی مرتکب چنین خطایی نشود و انجام این اعمال در جامعه رواج پیدا نکند.

مجازات همجنسگرایی در قانون ایران چیست؟

اعمال لواط و همجنسگرایی در دو گروه متفاوت قرار می گیرند زیرا لواط در گروه حکم و اعمال مجازات حدود قرار می گیرد و دین و قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات دقیق و ثابت در نظر گرفته اما همجنسگرایی که معنی لمس و تقبیل و احساس شهوت در دنبالت می باشد در گروه مجازات و حکم تعزیری قرار می گیرد. اکنون اگر بخواهیم مجازاتی را برای دو مردی که با شهوت یکدیگر را لمس می کنند در نظر بگیریم باید به قانون مجازات اسلامی مراجعه کنیم و مجازات لواط و همجنسگرایی که برای چنین افرادی ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته که با توجه به اینکه این حکم تعزیری است بنابراین قاضی صادر کننده حکم می‌تواند در آن تخفیف قائل شده و از مجازات همجنسگرایی و لواط آن بکاهد. اما همه این موارد تنها بستگی به ثابت شدن این جرم و خطا دارد که اگر ثابت شود قطعاً حکم برای آن صادر خواهد شد.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

ادله اثبات جرایم لواط و همجنسگرایی

اکنون قطعاً به ذهن شما هم خطور کرده است که در مورد چگونگی روش های اثبات لواط تحقیق کنید چرا که اثبات آن باعث صادر شدن حکم خواهد شد. از این رو بر اساس قانون مجازات اسلامی برای اثبات اعمال لواط در واقع چهار بار اقرار کردن لازم است در صورتی که برای اثبات جرم همجنسگرایی تنها یک بار اقرار کردن کافی است. اما برای اثبات جرم لواط باید حتماً چهار مرد شهادت دهند در صورتی که برای جرم همجنسگرایی شهادت دو مرد کافی می باشد. در چنین مواردی است که جرم فاعل و مفعول در اعمال مجازات لواط و همجنسگرایی ثابت خواهد شد و قاضی پرونده می تواند به راحتی با وجود متاهل و یا مجرد بودن فاعل و مفعول حکم موردنظر را صادر نماید. از این رو می توان فهمید که قانون مجازات اسلامی بدون اثبات حکمی را صادر ننموده و مجازاتی نخواهد داد.

فردی به زور با پسرم لواط کرده چگونه شکایت کنم؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی دانید در صورت وجود اعمال منافی عفت مثل همجنسگرایی و لواط برای شکایت به کجا مراجعه کنید و در چه صورت اقدام نمایید ما به شما کمک خواهیم کرد. در واقع بر اساس قانون مجازات اسلامی اگر دخول توسط مفعول و فاعل انجام شده باشد یعنی به طور کامل لواط انجام گرفته باشد باید حتما به دادگاه کیفری شماره ۱ مراجعه نمایید تا به این اعمال رسیدگی و در صورت اثبات حکم دقیقی صادر شود. اما اگر اعمال منافی عفت مثل زنا و همجنس گرایی صورت گرفته که در گروه حکم و مجازات تعزیری قرار می گیرد باید حتماً به دادگاه کیفری شماره دو مراجعه نمود و با تنظیم یک شکایت مراحل قانونی جهت صادر شدن حکم را پیگیری کرد. اکنون دیگر اطلاعات کافی در این باره را دارید و می توانید به راحتی اقدام نموده و حکم لازم را بگیرید.

تمام وکلای گروه دادورزان صلح و سازشAll the lawyers of the Peace and Compromise Lawyers Group

کارشناسان گروه دادورزان آماده پاسخ گویی به شما هستند

0919-2329787
جهت مشاوره تخصصی تماس بگیرید...
0919-2329787

آخرین مقالات سایت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها