لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

مطالبه وجه رسید عادی

مطالبه وجه رسید عادی

حتماً می ‌دانید که وجه رسید عادی مانند وجه رسید های تجاری و دیگر استناد نیست در واقع اسناد تجاری دیگر مثل چک و سفته قطعاً از اعتبار بیشتری برخوردار هستند و دارای ویژگی های خاصی می باشند اما رسید های عادی مثل فاکتور هستند و ویژگی های دیگری در مورد آن ها صدق می کند که مثل رسید و اسناد تجاری نمی باشند. از این رو امروز تصمیم گرفتیم تا در خدمت شما عزیزان باشیم با معرفی ویژگی های رسید عادی و چگونگی مطالبه وجه اینگونه رسید ها چرا که همواره در جامعه از این گونه می ‌رسید ها بسیار استفاده می شود به همین خاطر ممکن است دعاوی مختلفی بر اثر مطالبه وجه اینگونه رسید ها به وجود بیاید بنابراین باید شما اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید تا در صورت وجود چنین مشکلاتی مقابله با آن ‌ها را بدانید از این رو دعوت می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و میتوانید با وکیل حقوقی ما تماس بگیرید.

پرونده های مطالبه وجه با رسید عادی

پرونده هایی که شامل مطالبه وجه با رسید عادی هستند در هر زمان و هر شهری ممکن است به اجرا در آینده از این رو در این نوع پرونده ها خوانده و خواهان وجود دارند که یک نفر خواهان است و رسید عادی را دارد و دیگری خواننده می باشد که باید وجه رسید را مطالبه کند. قطعاً ثابت نمودن صحت و سقم رسید به عهده خواهان است بنابراین میتوان فهمید که اثبات وجود چنین رسیدی از اهمیت بالایی برخوردار است که خواهان باید از عهده آن برآید. البته که ممکن است در اسپرت برخی رسید های عادی مشکل خاصی وجود نداشته باشد و راحت به اثبات برسد اما برخی رسید ها به تحقیقات و بررسی های بیشتری نیاز دارند بنابراین خواهان باید به فکر چنین مواردی باشد و با هوشمندی کامل گام بردارد از این رو اگر شما هم برای مطالبه وجه رسید عادی اقدام می کنید باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

مطالبه وجه رسید عادیتفاوت های رسید عادی با اسناد تجاری

البته که خدمتتان عرض کردیم که رسید عادی با اسناد تجاری تفاوت های خاصی دارد بنابراین ممکن است برای شما هم سوال پیش آید که این تفاوت ها چیست و چه تاثیری بر مطالبه اسناد خواهد گذاشت. در پاسخ باید بگوییم که اسناد تجاری همان چک و سفته هستند بنابراین می توان فهمید که دعاوی اسناد تجاری چقدر اهمیت بالایی دارند و تفاوت آن ها با رسید عادی بسیار زیاد است مواردی که در زیر برای تان دسته بندی نموده ایم همگی تفاوت های این دو می باشد. توجه شما را به موارد زیر جلب می کنیم:

  • از جمله تفاوت این است که اسناد تجاری قابلیت نقل و انتقال دارند اما رسید عادی فاقد این نوع اعتبار است.
  • رسید های عادی دارای تامین خواسته هستند.
  • تضامنی امضا پشت رسید عادی فاقد اعتبار است مگر آنکه تضمین شود فرد دیگری ضمانت آن را به عهده می گیرد.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

مطالبه وجه رسید عادی از طریق توقیف اموال

از جمله مواردی که می توان در خصوص مطالبه وجه رسید عادی عنوان کرد این است که اگر فردی رسید عادی داشته باشد و بخواهد از فرد مقابل شکایت نموده و برای مطالبه وجه خود اقدام کند می تواند از طریق توقیف اموال هم این کار را انجام دهد البته این در صورتی است که رسید های عادی دارای تامین خواسته هستند بنابراین مانند چک و سفته فقط موجودی حساب مدنظر نیست، بلکه فرد خواهان با وجود اثبات و حکم صادر شده میتواند برای توقیف اموال مورد نظر مطابق با ارزش ذکر شده درون رسید عادی اقدام نموده و این کار را انجام دهد. بنابراین می توان گفت که چنین موضوعی در واقع یک مزایا برای رسید های عادی محسوب می شود. که اسناد تجاری چنین مزایای ندارند و نمی توان برای مطالبه وجه چیزی غیر از وجه نقد دریافت نمود و توقیف اموال غیر ممکن است.

مطالبه وجه رسید عادیوکیل برای مطالبه وجه

گاهی ممکن است پرونده که برای مطالبه وجه رسید عادی به جریان در می آید بسیار پیچیده و مبهم به نظر برسد بنابراین همه ما افراد قابلیت و توانایی مقابله با چنین پرونده‌ هایی را نداریم زیرا ما همگی تحصیلات حقوقی نداشته و نمی توانیم از حقوق خود آن طور که باید و شاید دفاع کنیم بنابراین وکیل وصول مطالبات می‌توانند در این زمینه خوش بدرخشد به طوری که با استفاده از تبصره ها و قوانین و مقررات جامعه ماده هایی را عنوان کند و دفاعیه بسیار خوبی را تنظیم نموده تا در نهایت نتیجه دادگاه به نفع ما تمام شود از این رو پیشنهاد ما این است که اگر شما هم پرونده وجه رسید عادی را به اجرا در آورده اید بهتر است به یک وکیل مطالبه وجه مراجعه نموده و از او کمک بخواهید قطعاً در این زمینه متخصص و کار بلد است و در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند شما را به نتیجه مورد نظرتان برساند.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

ارکان دعوی مطالبه وجه به استناد سند عادی

مکانی که برای دعوی مطالبه وجه وجود دارند بسیار زیاد هستند البته که سند عادی برای به اجرا درآمدن در دادگاه نیازمند دو رکن است یکی خوانده و دیگری خواهان که خوانده کسی که کالایی را به فروش رسانده یا در واقع رسیدگی را به طرف مقابل داده است می تواند فاکتور هم باشد گزینه های دیگر می تواند مربوط به خواهان باشد که دارای فاکتور یا رسید وجه است بنابراین می تواند برای مطالبه وجه رسید عادی اقدام نموده و این موضوع را از طریق قانونی پیگیری کند. البته باید توجه داشته باشید که خواهان علاوه بر مطالبه وجه نقد در صورت نبود وجه نقد می تواند از خوانده توقیف اموال را بخواهد و مطابق با ارزش ذکر شده در رسید عادی حق و حقوق خود را مطالبه نماید. اکنون دیگر شما عزیزان ارکان مطالبه وجه استناد به سند عادی را می دانید و می توانید به راحتی اقدام کنید.

مطالبه وجه رسید عادیدادگاه صالح مطالبه وجه

قطعاً با خود تصور می کند که برای مطالبه وجه آن هم از طریق سند عادی باید به کجا مراجعه کنید و چگونه؟ در این خصوص باید به اطلاعتان برسانیم اگر وجه درج شده در سند عادی کمتر از ۲۰ میلیون تومان است باید حتماً به شورای حل اختلاف مراجعه نموده و برای مطالبه وجه رسید عادی به طریق قانونی اقدام کنید. اما اگر وجه در شده در سند عادی بیش از ۲۰ میلیون تومان است و مازاد بر آن می باشد بهتر است به دادگاه محل اقامت خود مراجعه نموده و از آن ها بخواهید که رسیدگی کنند. البته که در هر دو صورت می توانید وکیل داشته باشید و این پرونده را با وجود یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص و حرفه ‌ای دنبال کنید تا سریع تر به نتیجه برسید. هم اکنون دفاتر خدمات قضایی مشغول ثبت شکایات مطالبه وجه رسید عادی هستند بنابراین شما می توانید در هر کجا که زندگی می کنید به این دفاتر مراجعه نمایید.

درخواست مشاوره آنلاین وکالت

مطالبه وجه با پرینت بانکی

پرینت بانکی هم ممکن است یک نوع رسید عادی به نظر برسد برای همین اگر شما رسید عادی را در دست داشته باشید هر زمان که بخواهید می توانید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نموده و برای شکایت اقدام کنید پس از آن وجه در مورد نظر را مطالعه نمایید. این موضوع را به خاطر بسپارید که مطالبه وجه رسید عادی قطعاً دارای هزینه خواهد بود که این هزینه متناسب با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و قانون قضایی و اسلامی است که طبق این قانون اگر وجه رسید عادی کم تر از ۲۰ میلیون تومان باشد هزینه تقریباً دو و نیم درصد از کل مبلغ خواهد بود و در صورتی که بیش از ۲۰ میلیون تومان باشد هزینه رسیدگی به مطالبه وجه رسید عادی حدود سه و نیم درصد می باشد.

وکیل در کرد کوی

کارشناسان گروه دادورزان آماده پاسخ گویی به شما هستند

0919-2329787
جهت مشاوره تخصصی تماس بگیرید...
0919-2329787

آخرین مقالات سایت

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا