منع اشتغال زن

منع اشتغال زن

منع اشتغال زن

اختیارات شوهر در منع اشتغال زوجه چقدر است؟ اختیارات شوهر در منع اشتغال  در نظام حقوقی؟ منع اشتغال  چگونه است؟ بررسی شرایط منع اشتغال زوجه توسط مرد؟ اگر این سوال ها در ذهن شما هم وجود دارد شما در جای درستی قرار گرفته آید چون شما می توانی ربا مطالعه این مقاله به پاسخ سوال های این چنینی خود برسید. منع اشتغال زن یکی از مباحث مهم حقوقی می باشد که لازمه آن داشتن اطلاعات کافی است. شغل چیست؟ اشتغال چیست؟ شغل یا کار فعالیت منظم و مستمر است که در ازای دریافت پول آنجا می شود و اشتغال‌ به معنی داشتن شغل و کار می باشد. اشتغال عبارت است از کار با آجر مادی. برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

اشتغال زن بعد از عقد نکاح، منع اشتغال زوجه

 منع اشتغال زوجه توسط زوج؟ اشتغال زن در خانواده، بر اساس قانون هر شخصی می تواند شغل و پیشه ای را که به آن علاقه دارد را انتخاب کند و با توجه به این نکته که مخالف اسلام و مصالح حقوقی و عمومی دیگر افراد نباشد. اما باید توجه کنید که زمانی که زنان متاهل می شوند و قصد اشتغال دارند این قانون نقض می شود و شکل دیگری به خود می گیرد. در این صورت محدودیت های قابل توجهی برای زن به وجود می آید. برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید.

درخواست مشاوره وکیل

نظر قانون در مورد منع اشتغال زن توسط شوهر چیست؟

اختیارات شوهر در منع اشتغال زن در نظام حقوقی چقدر است؟ آیا شوهر حق منع اشتغال همسر را دارد؟ ؟ بله بر اساس ماده ۱۱۱۷ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران شوهر می تواند همسر خود را از حرفه یا صنعتی که مصالح خانواده یا حیثیت خود یا زن باشد منع کند. در ماده ۱۸ قانون حمایت از خانواده مصوب سال ۱۳۵۳ قید شده است که شوهر می تواند با تایید دادگاه از اشتغال به هر شغلی که منافع و مصالح خانواده را به خطر می اندازد منع کند. همچنین زن می تواند از دادگاه چنین تقاضایی داشته باشد. دادگاه در صورتی که اختلالی در امر معیشت خانواده ایجاد نشود مرد را از شغل مذکور منع می کند. سوء استفاده از حق ریاست شوهر در منع اشتغال همسر هم در مواردی اتفاق می افتد و مرد از حق ریاست خانواده سو استفاده می کنند در این دعاوی حقوقی این چنینی بهتر است که از یک وکیل منع اشتغال زن متخصص کمک بگیرید.

اختیارات شوهر در منع اشتغال زوجه در نظام حقوقی ایران

آیا مرد میتواند مانع کارکردن زن شود؟ بعد از جاری شدن صیغه عقد در زن نمی تواند بدون اجازه زوج خود به کار مورد علاقه خود ادامه بدهد، یا حتی برای خروج از کشور هم باید این اجازه را داشته باشد. شاید این قانون به نظر بانوان خوشایند نباشد اما این حقی است که قانون به مرد داده است و غیر قابل انکار است. بر اساس قانون مرد این حق را دارد که بعد از تایید دادگاه از اشتغال همسر خود تحت یک شرایط و موارد قانونی جلوگیری کند.

درخواست مشاوره وکیل

منع اشتغال همسر و مرجع تشخیص منافات

مرد می تواند خودسرانه جلوی اشتغال زن را بگیرد؟ شایان ذکر است که بدانید حق شوهر در منع اشتغال زن جزئی از اختیارات او می باشد. اما مرد نمی تواند خودسرانه جلوی اشتغال زن را بگیرد. در واقع این حق مرد آمیخته ای از تکلیف و حق است. تا جایی امکان اعمال دارد که شوهر از حد و حدود مصالح خانوادگی تجاوز نکند. اگر زن قبل و در زمان ازدواج اشغال بوده باشد و مرد با آگاهی از این امر ازدواج کرده باشد و همچنین اشتغال زوجه به صورت روشن و صریح در شرط ضمن عقد ثبت شده باشد، مرد دیگر نمی تواند از اشتغال همسر خود جلوگیری کند مگر در مواردی خاص.

منع اشتغال زن

دادگاه صالح به رسیدگی به دادخواست مذکور

در دادگاه منع اشتغال زوجه چه بگوییم؟ منع اشتغال زن بعد از آن که به صورت قانونی در قالب یک دادخواست حقوقی تنظیم شد( بهتر است تنظیم دادخواست توسط یک وکیل منع اشتغال زن خبره انجام شود) دادگاه صالح به رسیدگی دادخواست مذکور دادگاه محل اقامت زوجه می باشد. در بیشتر موارد به دلیل زندگی مشترک و سکونت در یک خانه مشترک، زوجین در یک مکان اقامت دارند و دادگاه صالح همان دادگاهی می باشد که زوجین در آن مکان سکونت دارند. دعوای منع اشتغال زوجه یک دعوای حقوقی پیچیده و سخت است لازمه پیروزی و موفقیت در این پرونده داشتن یک وکیل منع اشتغال زن درجه یک می باشد تا بتوانید از حق و حقوق خود در مراجع قضایی دفاع کنید.

بررسی شرایط منع اشتغال زوجه توسط

مطابق با ماده ۱۱۱۷ قانون مدنی مرد فقط در سه حالت می تواند که از اشتغال همسر خود جلوگیری کند.  این سه حالت به این شرح است:  درصورتی که شغل زن مغایر با مصالح خانوادگی باشد، درصورتی که شغل زن مغایر با حیثیت مرد باشد و درصورتی که شغل زن مغایر با حیثیت خود او باشد.

درخواست مشاوره وکیل

وکیل منع اشتغال زن

بر اساس قانون و اختیارات شوهر در منع اشتغال زن در نظام حقوقی، مرد این امکان را دارد تحت شرایط قانونی از اشتغال همسر خود جلوگیری کند. وکیل منع اشتغال زن شخصی است که بهتر از هر کسی که می تواند در راه پیروزی این پرونده به شما کمک کند. برای استخدام یک وکیل منع اشتغال زن حرفه ای باید به گروه وکلای دادورزان صلح و سازش مراجعه کنید. این گروه حقوقی از مشاورین حقوقی و وکلای با دانشی تشکیل شده است و در انواع دعاوی حقوقی تجربه و سابقه بسیار بالایی دارد. وکیل منع اشتغال زن معتبر کسی است که در رشته حقوق تحصیل کرد است و دارای پروانه وکالت می باشد. دعاوی مذکور به دلیل داشتن مسائل ظریف و پیچیده باید توسط یک وکیل منع اشتغال زن موفق و کارکشته انجام شود. تا با استفاده از علم و تجربه وکیل پیروز شوید. برای داشتن چنین وکیلی باید با گروه وکلای دادورزان صلح و سازش تماس حاصل فرمایید.

وکیل در کرد کوی

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده