لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل اجرت المثل

ممکن است شما هم معنی اجرت المثل را بدانیم اما تا به حال نام آن را نشنیده باشید و یا بلعکس. اجرت المثل در واقع حقوقی است که در رابطه زناشویی زوجه می تواند از همسر خود طلب کند. البته باید توجه داشته باشید که این مطالبه بر اساس کارهایی است که در رابطه زناشویی انجام می شود و زوجه به امر شوهر بدون این که وظیفه انجام آن را داشته باشد انجام می دهد و می تواند بر اساس آن ها حقوق خود را طلب کند. از این رو به این کار مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت می گویند. اکنون اگر می خواهید اطلاعات بیش تری در این زمینه دریافت کنید پیشنهاد می کنیم که با وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید و ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

وکیل اجرت المثل

اجرت المثل طلاق و مهریه

قبل از اینکه روابط زناشویی به طلاق برسد افراد می توانند ادعای اجرت المثل نمایند. البته اجرت المثل طلاق و مهریه با یکدیگر متفاوت هستند زیرا مهریه جدایی از اجرت المثل محاسبه می شود. بنابراین طبیعی است که افراد برای دریافت هر یک از آن ها به صورت جداگانه و با کمک وکیل مهریه اقدام نمایند. اجرت المثل ایام زناشویی مربوط به مواقعی است که زوجه در رابطه زناشویی به دستور و امر شوهرش کار هایی نظیر نگهداری از فرزند و پخت و پز و شست و شو را که قطعاً وظیفه او نیست اما بر اساس عرف جامعه آن ها را انجام می دهد می‌تواند برای اجرت المثل اقدام نماید. در این صورت دادگاه بر اساس مصوبات و قانون مذکور محاسبه ای جهت اجرت المثل انجام داده و زوج موظف به پرداخت آن به زوجه است.

وکیل اجرت المثل

مطالبه اجرت المثل اموال چگونه است؟

با توجه به مواردی که خدمتتان عرض کردیم ممکن است سوالاتی نظیر اجرت المثل اموال چگونه است برای زوجه ایجاد شود در پاسخ به این سوال باید گفت که اموال افراد از نظر ارزش و اندازه با هم متفاوت هستند از این رو اجرت المثل و محاسبه آن با هم فرق می کند. برای مثال چگونه محاسبه اجرت المثل ملک را دادگاه مربوطه بر اساس متراژ و ارزش ملک محاسبه می کند هر چه اندازه و متراژ ملک وسیع تر باشد قطعاً قیمت آن هم در مقایسه با املاک کوچک تر بیش تر خواهد بود. از این رو افراد می ‌توانند برای محاسبه دقیق از یک مشاوره حقوقی کمک بگیرد تا بر اساس تجربه و نظر قاضی پرونده اطلاعات کاملی در اختیار شان قرار دهد. برای مثال وکیل اجرت المثل ایام تصرف از جمله افرادی است که می تواند برای تصرف اموال و املاک محاسبه دقیقی را تنظیم نماید.

وکیل اجرت المثل

مشاوره حقوقی اجرت المثل زوجه

همه افرادی که در جامعه زندگی می کنند و به خاطر ازدواج و عرف جامعه مجبور به رعایت برخی نکات و انجام برخی کارها هستند. این کارها شامل موارد زیر می شوند:

  •  درخواست مشاورههزن ها فرزندان خود را نگهداری و مراقبت می کنند.
  • شست و شوی لباس ها و اتو کشی از دیگر کار هایی است که خانم ها در خانه انجام می دهند.
  • نظافت و تمیز کردن منزل به عهده خانم ها است.
  • پخت و پز و درست کردن غذا های مختلف را خانم ها انجام می دهند.

همه این موارد را خانم ها خیلی خوب می دانند اما اگر بخواهند برای اجرت المثل اقدام کنند بهتر است حتماً از یک مشاوره حقوقی اجرت المثل زوجه کمک بگیرند. در تمام جلسات مشاوره حقوقی در مورد مسائل حقوقی پیرامون اجرت المثل صحبت می‌ شود. تا اطلاعات کاملی در اختیار زوجه قرار گیرد.

اجرت المثل چیست

اکنون در مورد سوالاتی مثل اجرت المثل چیست و دانستنی های اجرت المثل خیلی خوب می دانید در واقع حق اصلی هر خانومی است که برای دریافت حقوقی که به امر همسر انجام می دهد برسد. زیرا ارزش و احترام خانم در خانه بسیار اهمیت دارد از این رو کارهایی که انجام می ‌دهد نیز باید تقدیر شود و هیچ یک از آن ها وظیفه او نیست بلکه این کار ها را می توان در زندگی زناشویی با همکاری و تعامل با یکدیگر انجام داد. بنابراین لازم نیست که حتماً همه کارهای ذکر شده در پاراگراف فوق را وظیفه زوجه دانست. اجرت المثل قانون نیست که بر اساس جمهوری اسلامی ایران تصویب شده و در حال انجام می باشد.

وکیل اجرت المثل

چگونگی تعیین و مطالبه اجرت المثل

امروز ما در خدمت شما عزیزان هستیم تا در مورد چگونگی تعیین و مطالبه اجرت المثل صحبت کنیم. در حقیقت تعیین اجرت المثل به وسیله دادگاه پرونده و قاضی انجام می شود مطالبه اجرت المثل نیز باید حتماً توسط خواهان که همون زوج است انجام شود. حال در این خصوص سوال پیش می آید که زن در چه صورت می تواند دعوی اجرت المثل ایام زندگی را مطرح نماید؟

 درخواست مشاورههقطعاً برای پاسخ به چنین سوالی باید زن یک شکایت مطابق با قانون تنظیم نماید که بهتر است وکیل چنین کاری را انجام دهد. هم چنین زوجه باید ثابت کند که تمام کار های خانه را به امر شوهرش انجام می دهد سپس تقاضای اجرت المثل نماید. که در این شرایط مشاور حقوقی مطالبه اجرت المثل ایام زندگی می تواند کمک بزرگی در این زمینه باشد زیرا اطلاعات مناسبی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

وکیل اجرت المثل

اجرت المثل ایام زناشویی

گاهی ممکن است برای افراد هم این سوال پیش آید که آیا دریافت اجرت المثل ایام زناشویی بعد از فوت شوهر امکان پذیر است؟ در پاسخ باید گفت که زمانی که دادگاه اجرت المثل را به عنوان نرخ دقیق تعیین می کند کسی که موظف به پرداخت آن است زوج می باشد بنابراین بعد از مرگ او دیگر پرداختی وجود نخواهد داشت. البته که اجرت المثل ایام زناشویی قبل از طلاق بر اساس محاسبات قاضی دادگاه تعیین و قابل پرداخت می باشد.

وکیل اجرت المثل

اجرت المثل بیست سال زندگی

قطعاً زندگی زناشویی از هر چند سال که بگذرد وظایف زوجه و کارهایی که در آن زندگی انجام می دهد انکارناپذیر است بنابراین طبیعی است که یک خانم مایل باشد اجرت المثل بیست سال زندگی  را می‌ تواند مطالبه نماید. زیرا در طی ۲۰ سال زحمات بسیاری کشیده و طبق قوانین محاسباتی انجام می شود که اجرت المثل به طور دقیق پرداخت شود. حتی اگر خانمی فرزند هم نداشته باشد قطعا در زندگی و ایام زناشویی کار های بسیار زیادی انجام می دهد که می تواند اجرت المثل زن بدون فرزند را مطالبه و دریافت نماید.

وکیل در کرد کوی

 درخواست مشاورهه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا