وکیل اراضی ملی❤️۹۸% موفقیت در پرونده های اراضی ملی❤️

وکیل اراضی ملی

در کشور ما از سال‌ها قبل از انقلاب اسلامی برای ایجاد اعتدال و عدالت میان اقشار مختلف جامعه قانونگذار تمامی اراضی جنگلی و مراتع کشور را ملی اعلام کرده است. بنابراین اراضی ملی آن دسته از اراضی هستند که به دلیل مرتع یا جنگل بودن ملی نامیده می‌شود. به دنبال این عمل، دعاوی تحت عنوان اعتراض به تشخیص اراضی ملی در نظام حقوقی ما شکل گرفته است که انواع متعددی را شامل می شود.

وکیل اراضی ملی وکیلی است که در زمینه‌ی قوانین و مقررات مربوط به اراضی ملی اشراف کامل دارد و برای تحقق عدالت در جامعه تمام تلاش خود را به کار می بندد. اگر می‌خواهید درباره‌ی وکیل اراضی ملی بیشتر بدانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و همچنین می‌توانید برای مشاوره حقوقی با وکیل ملکی تماس بگیرید.

بهترین وکیل اراضی ملی کیست؟

وکیل سرکار خانم فاطمه میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز در شهر تهران با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

تخصص و مهارت های وکیل اراضی ملی

مسلط به رویه محاکم
وکالت تخصصی در دعاوی کیفری
وکالت تخصصی در دعاوی با موضوعات مواد مخدر، کلاهبرداری، جرایم اقتصادی، جرایم پولی و بانکی و جرایم منافی عفت
وکالت در دعاوی در صلاحیت دیوان عالی کشور

 

شماره تماس وکیل خانم فاطمه میر 

۹۸۵۰ ۳۸۲ ۰۹۱۲

معرفی بهترین وکیل اراضی ملی
Introducing the best national land lawyer
نشانی بهترین وکیل اراضی ملی در تهران
The address of the best national land lawyer
مشاوره حقوقی وکیل اراضی ملی
Legal advice of national land lawyer

وکلای گروه دادورزان صلح و سازش

وکلای اراضی ملی وکلای اراضی ملی تهران

قانون اراضی ملی

ماده یک قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع که در سال ۱۳۴۱ تصویب شده است اینگونه بیان می‌کند که پس از تصویب این قانون، عرصه و اعیانی کلیه‌ی جنگل‌ها و مراتع و بیشته‌های طبیعی و اراضی جنگلی کشور، جز اموال عمومی محسوب می‌شود و متعلق به دولت است. حتی اگر قبل از این اراضی افراد آن‌ها را متصرف شده و سند مالکیت گرفته باشد.

براساس این قانون مرجع رسیدگی به دعاوی اراضی ملی، با بررسی سابقه و سنجش موقعیت یک محدوده ی مشخص ار اراضی ملی  با معیارهای از پیش تعیین شده به اعلام ملی لوده همه یا بخشی از محدوده‌ی تعیین شده مبادرت می ورزد.

این کار با صدور برگی به نام برگ تشخیص صورت می‌پذیرد.بر اساس این تشخیص اراضی مالکاه به نفع دولت تصرف می‌شود. همین تصرف شروع دعاوی اعتراض به تشخیص ملی بودن اراضی است. وکیل اراضی ملی که بر تمام قوانین و مقررات تسلط دارد برای پیگیری این دعاوی وارد میدان می‌شود.

 

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

دعاوی اعتراض ملی شدن اراضی

دعاوی اراضی ملی از نظر اصل ارکان با سایر دعاوی مشترک است؛ اما چیزی که باعث می شود این دعاوی پیچیده شود این است که سالیان متمادی از زمان اعلام شدن اراضی ملی می گذرد و همچین محدوده ی شهرها گسترش یافته است و وضعیت اراضی تغییر کرده است.

علاوه براین در این دعاوی اشخاص حقیقی و حقوقی مختلفی درگیر هستند ممکم است افرادی سال های طولانی از زمینی استفاده کرده باشند و خود را مالک آن بدانند اما بعد از چندین سال متوجه شوند که زمین ان ها ر تصرف دولت است. همه ی این موارد باعث پیچیدگی دعاوی اراضی ملی می شود. وکیل متخصص اراضی ملی باید بر بر تمام این موارد اشراف کامل داشته باشد.

تعریف اراضی ملی

در حقیقت تعریفی از اراضی ملی صورت نگرفته است و صرفا در قوانین به بیان مصادیقی اکتفا شده است. به عنوان نمونه، بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی، معادن، زمین‌های موات و یا حتی رها شده، دریاها، نیزارها، رودخانه‌ها، مراتعی که حریم‌ نمی‌باشد اموال مجهول‌المالک، ارث بدون وارث، اموال عمومی و …  از مصادیق اراضی ملی هستند.

مطابق با قانون دیوان عدالت اداری همه تصمیمات صادره در کمیسیون‌های بدوی و تجدیدنظر که قطعی شده است تنها قابل بررسی کردن و مطابقت از نظر موارد قانونی بوده‌اند و نمی‌توان در مورد آن رسیدگی ماهوی انجام بدهند.

زمین به عنوان یکی از منابع حائز اهمیت و مهم در زندگی انسان‌ها است که به دلیل رشد روز افزون جمعیت نیاز به وضع مقررات قانونی و سازمان‌دهی به جهت اجرای عدالت، و همچنین به جهت بهره‌مند شدن کلیه انسان‌ها از منابع طبیعی در جوامع را، به دنبال داشته است.

در کشور ایران بر اساس قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع تصویب شده در بیست و هفتم دی ماه سال هزار و سیصد و چهل و یک اراضی ملی نیز وارد نظام حقوقی ما شد. بر اساس ماده یک این قانون: عرصه و اعیان تمامی مراتع جنگل‌ها اراضی جنگلی کشور بیشه‌های طبیعی جزء اموال عمومی و متعلق به دولت هستند حتی اگر پیش از تاریخ تصویب این قانون، افرادی آن زمین‌ها را به تصرف خود درآورده باشند و سند نیز گرفته باشند.

وکالت در امور اراضی
Advocacy in land affairs

وکیل اراضی ملی و مستثنیات زمین

تعداد بسیار زیادی از زمین‌هایی که با توجه به اسناد متعلق به اشخاصی بوده است، بعد از ثبت شدن ملی بودن، از تعلق و مالکیت آنها خارج گردید و به سازمان جنگلداری با دولت واگذاری شده است. منظور از مستثنیات زمین چیست؟

یک زمین تا وقتی که دچار تغییر به واسطه انسان نشود و یک زمین دست نخورده به حساب بیاید، می تواند در سه دسته زمین ملی، مرتعی و موات قرار گیرد. اما در غیر این صورت یعنی در شرایطی که زمین به واسطه انسان دچار تغییر شده باشد و در واقع از آن زمین به منظور خاصی استفاده کرده باشد جز زمین های مستثنیات به حساب می‌آید.

تعهدات وکیل اراضی ملی

اگر از اقدامات یا سهل‌انگاری وکیل اراضی ملی به موکل وارد آید، وکیل اراضی ملی مسئول می‌باشد. استرداد اموال تحویلی چرا وکیل اراضی ملی امین می‌باشد و آنچه را که در اثر وکالت به دست آورد وکیل پایه یک دادگستری باید به موکل تحویل بدهد.

  • ارائه صورت حساب دوران وکالت
  • وکیل اراضی ملی موظف است تا از حقوق موکل خود به خوبی دفاع کند.

چه کسانی می توانند به ملی شدن اراضی اعتراض کنند؟

  • زارعین صاحب اراضی نسق؛ افرادی که براثر اجرای قوانین اصلاحات قبل از انقلاب، زمین آن ها واگذار شده است.
  • افرادی که عرصه‌ها، باغ ها، تاسیسات و اعیان آن‌ها به تصرف درآمده است.
  • سازمان ها و موسسات دولتی

نکته ی مهم این است که افرادی که به ملی شدن اراضی خود اعتراض دارند اگر برای اعتراض به محاکم قضایی مراجعه نکنند پس از تشخیص منابع ملی و طی‌شدن روند تشریفات اداری سند مالکیت به نام جمهوری اسلامی با نمایندگی وزارت جهاد کشاورزی و مناطق آزاد تجاری- صنعتی و همچنین مناطق ویژه اقتصادی با نمایندگی سازمان منطقه صادر می‌شود.

و با توجه به یچیدگی دعاوی اراضی ملی حتما پرونده‌ی خود را به وکیل باتجریه و حرفه ای اراضی ملی بسپارید.

 

چه کسانی می توانند به ملی شدن اراضی اعتراض کنند؟
Who can object to the nationalization of lands?

مزایای اخذ وکیل اراضی ملی

مشورت کردن قبل از هر کاری با وکیل اراضی ملی باعث می‌شود که افراد افزون بر آن که از قوانین مرتبط با این حوزه آگاه خواهند شد و با دیدی وسیع‌تر به مشکل خود نگاه می‌نمایند، بهترین راه را نیز برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود انتخاب می‌کنند.

وکیل مرد اراضی ملی

در تعداد زیادی از پرونده‌ها و به ویژه در پرونده‌های اراضی ملی، با توجه به شرایط پرونده و موکل، ترجیح موکل‌های عزیز بر آن می‌باشد که با وکیل مرد در حوزه اراضی ملی فعالیت داشته باشند. چون که بر این باورند که همراه داشتن وکیل مرد اراضی ملی می‌تواند مناسب‌تر بوده باشد.

به این دلیل که عموما خانم‌ها در بعضی پرونده‌ها مناسب نباشند و نیاز به وکیل مرد اراضی ملی به دلیل استفامت و پیگیری مداوم و شجاعت بیشتر، احساس بشود.

همچنین گاه پیش می‌آید که اشخاص با وکیل مرد اراضی ملی احساس راحتی بیشتری را دارند و این می تواند رابطه بین وکیل و موکل را تقویت کند. در بسیاری از پرونده ها به دلیل پنهان کاری و یا شرمساری موکل در بیان بعضی موضوعات، پرونده ها پیچیده‌تر و مشکل می‌شوند.

وکیل خانم اراضی ملی

در بعضی دیگر از پرونده‌های اراضی ملی، با توجه به شرایط پرونده ترجیح موکل‌های گرامی بر آن می‌باشد که با وکیل خانم در زمینه اراضی ملی فعالیت داشته باشند. چون که اعتقاد دارند که همراه داشتن یک وکیل خانم اراضی ملی می‌تواند گزینه مناسب‌تری بوده باشد.

به این دلیل که عموما اقایان در بعضی پرونده‌ها مناسب نباشند و نیاز به وکیل خانم اراضی ملی به دلیل صداقت و دلسوزی در پرونده و احساس مسئولیت بیشتر، احساس بشود.

همچنین گاه پیش می‌آید که موکلین خصوصا در میان خانم‌ها، به دلیل همجنس بودن با وکیل خانم اراضی ملی احساس راحتی بیشتری را داشته باشند و این می تواند که رابطه بین وکیل و موکل را تقویت نماید از این رو می‌توانند از بهترین وکیل زن در تهران کمک بگیرند. در بسیاری از پرونده ها به دلیل پنهان کاری و یا شرمساری موکل در بیان برخی موضوعات، پرونده ها پیچیده‌تر و مشکل می شوند.

مرجع صالح رسیدگی به دعاوی اراضی ملی

 منظور از مرجع صالح رسیدگی به دعاوی اراضی ملی مرجعی است که بر اساس قانون وظیفه‌ی رسیدگی دعاوی اراضی ملی را بر عهده دارد. برای رسیدگی بدوی به اعتراضات بر تشخیص اراملی در گذشته بر عهده‌ی هیئت هفت نفره ای بود

اما امروزه به تصریح تبصره‌ی یک ماده ی ۹ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی که در سال ۲۳/۴/۱۳۸۹ تصویب شده است، یک سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون، رسیدگی به اعتراضات اراضی ملی در صلاحیت شعبه‌ی ویژه‌ای که از سوی رئیس قوه‌ی قضائیه تشکیل شده است قرار می‌گیرد. در طی اصلاحات جدید این قانون در بند یک قانون رفع موانع تولید این یک سال به پنج سال تغییر یافت.

 

مرجع صالح رسیدگی به دعاوی اراضی ملی
The competent authority to deal with national land claims

دعاوی منابع طبیعی

در سال‌های اخیر با توجه به بالا رفتن ارزش زمین‌ها دعاوی اراضی، منابع طبیعی و اراضی شهری مورد توجه مالکین و زیر مجموعه‌های وزارت‌ جهاد کشاورزی قرار گرفته‌است.

دعاوی منابع طبیعی شامل تصرفات غیر قانونی افراد در منابع طبیعی و اراضی ملی و اعمال حقوقی شامل یک جانبه ملی شدن منابع و اراضی طبیعی و تشخیص درست آن‌ها می‌باشد.

از جمله دعاوی اراضی ملی می‌توان تصرف غیرمجاز، رای غیرمجاز اراضی و غیره را نام برد. قابل ذکر است که مطابق قانون مجازات اسلامی جرائم ثبتی علیه اراضی ملی و منابع طبیعی غیر قابل بخشش و گذشت هستند.

وکیل منابع طبیعی

وکیل منابع طبیعی یک وکیل پایه یک دادگستری است که به راحتی در پیشبرد پرونده های حقوقی مربوط به اراضی و دعاوی منابع طبیعی کمک می‌کند. از آن جایی که حوزه منابع طبیعی با حوزه‌های تخصصی دعاوی ملکی شبیه اما کاملا متمایز است

هنگام ثبت شکواییه باید به طور کامل اطلاعات و ادله ذکر شود تا وکیل متخصص منابع طبیعی به خوبی بتواند در این پرونده اقدامات لازم را انجام دهد. این وکیل فردی مجرب و با سابقه فعالیت در حوزه‌های مشترک است.

یک وکیل منابع طبیعی با استفاده از تمامی ریز به ریز اطلاعات موجود در پرونده برای پیدا کردن ادله مورد نیاز دادگاه تلاش می‌کند

و او بهترین وکیل پایه یک دادگستری برای رسیدگی به دعاوی منابع طبیعی است. همچنین وی باید به خوبی از شرایط آسیب و محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی در جریان روند پرونده‌های خود اطلاع داشته باشد.

بهترین وکیل منابع طبیعی فردی مجرب با سابقه فعالیت موثر در زمینه پرونده‌های حقوقی منابع طبیعی است که نسبت به پرونده و موکلان خویش احساس مسئولیتی موثر داشته باشد.

 

وکالت در دعاو‌ی اراضی ملی
Advocacy in national land claims

وکیل متخصص امور اراضی

وکیل متخصص امور اراضی شخصی است که به خوبی با توجه به تجربه و آگاهی از پس سخت‌ترین و پیچیده ترین دعاوی مطرح شده در زمینه امور اراضی برآید. از آن جا که دعاوی اراضی از پیچیده‌ترین دعاوی مطرح شده در امور قضایی نیازمند رسیدگی است

پس بهتر است در این زمینه پرونده تحت‌نظر یک وکیل متخصص امور اراضی پیش برود. از جمله دعاوی اراضی مطرح شده در پرونده‌های حقوقی و کیفری نیز می‌توان اراضی شهری، اراضی ملی، اراضی مناطق آزاد، اراضی صنعتی و غیره را نام برد.

وکیل اراضی دولتی

وکیل اراضی ملی یا همان وکیل اراضی دولتی فردی است که به خوبی بتواند پرونده‌های اراضی ملی و دولتی را مختومه کند. از جمله مزایای مشورت کردن با یک وکیل اراضی دولتی آگاهی از تمامی قوانین و مقررات لازم در این زمینه است همچنین با توجه به تجربه و آگاهی یک وکیل متخصص اراضی دولتی پرونده به‌خوبی به نتیجه‌ای که باید می‌رسد.

همچنین دعاوی اراضی دولتی شامل تصرفات غیر قانونی افراد در اراضی ملی و اعمال حقوقی شامل یک جانبه ملی شدن منابع و اراضی دولتی و تشخیص درست آن‌ها می‌باشد.

وکیل تغییر کاربری اراضی کشاورزی

از جمله اصطلاح‌های دیگری که برای وکیل تغییر کاربری اراضی کشاورزی به کار می‌رود، وکیل جهاد کشاورزی یا وکیل متخصص امور اراضی کشاورزی است.

وکیل تغییر کاربری اراضی کشاورزی وظایفی همچون رسیدگی به اعاده دادرسی نسبت به حکم محکومیت تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تنظیم لایحه و پرونده‌های رسیدگی به این دست امور را دارد. برای ارتباط و مشاوره حقوقی با بهترین وکیل تغییر اراضی کشورزی با شماره ۰۹۱۹۲۳۲۹۷۸۷ و ۰۵۱-۴۶۲۲۴۰۹۱ در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

وکیل اراضی ملی در تهران

یک وکیل اراضی ملی در تهران کسی است که در پرونده‌های خود به دنبال ایجاد عدالت برای بهره مندی تمامی شهروندان از منابع طبیعی همچون زمین که جزو یکی از مهمترین منابع ملی محسوب می شود باشد. از جمله دعاوی و مواردی که وکیل اراضی ملی در تهران به آن رسیدگی می کند

می‌توان ملی شدن اراضی دولتی، ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی، چرای غیر مجاز و غیره اشاره کرد. از آن جایی که پس گرفتن اراضی ملی از دست غاصبان کار دشواری محسوب می‌شود، پس بهترین وکیل اراضی ملی در تهران از این رو باید تجربه و آگاهی کامل در حوزه های تخصصی وکالت ملکی و اراضی و منابع طبیعی و ملی را داشته باشد.

وکیل متخصص اراضی ملی

پرونده‌های اراضی ملی یکی از انواع پرونده‌های حقوقی هستند که اکثر آنها به این شکل است که شاکی معتقد است که دولت به اشتباه زمین او را اراضی ملی حساب کرده و مالکیت او نقض شده است.

در این شرایط بهتر است تا شما از یک وکیل متخصص اراضی ملی استفاده کنید تا با تخصصی که در این زمینه دارد بتواند پرونده شما را به خوبی پیش ببرد و رای دادگاه را به نفع شما بگیرد.

استفاده از وکیل از این جهت پیشنهاد می‌شود که این نوع وکیل، همانطور که از نامش پیدا است در زمینه اراضی ملی دارای تخصص و تجربه است و از آن جهت که امروزه با گسترش قانون و پرونده‌های حقوقی هیچ وکیلی نمی‌تواند در همه زمینه‌ها به شکل تخصصی وکالت کند، استفاده از یک وکیل تخصصی می‌تواند خیال شما را بابت بهتر پیش رفتن پرونده به مقدار قابل توجهی راحت کند.

اراضی ملی نیز شبیه به مابقی حیطه‌های حقوقی دارای یک سری نکات مرتبط و منحصر به خود است که یک وکیل می‌تواند به خوبی روی آنها تسلط داشته باشد و با استفاده از تجربه و دانش در این زمینه نتیجه پرونده را به شکل مطلوب کسب کند.

خلاصه مطلب

شما با ما در یکی دیگر از نوشته‌های سایت گروه وکلای دادورزان صلح و سازش همراه بودید. در این نوشته به شکل متمرکز بر روی زمینه وکیل اراضی ملی تمرکز کردیم و مواردی را در این رابطه خدمت شما ارائه دادیم. برخی از مواردی که در این نوشته مورد بررسی قرار گرفت عبارت است:

بررسی قانون اراضی ملی، بررسی تعریف اراضی ملی، بررسی سوال چه کسانی می توانند به ملی شدن اراضی اعتراض کنند؟ بررسی مزایای اخذ وکیل متخصص اراضی ملی و … شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با وکیل اراضی ملی و پرونده‌های حقوقی اراضی ملی با استفاده از شماره تماس ۰۹۱۹۲۳۲۹۷۸۷ با مجموعه گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در تماس باشید.

همچنین شما می توانید در صورتی که هر گونه سوال یا ابهامی در رابطه با موارد مطرح شده در این نوشته دارید آن را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی شما همراهان گرامی باشیم.

تمام وکلای گروه دادورزان صلح و سازش
All the lawyers of the Peace and Compromise Lawyers Group

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرادی
1402-02-11 13:01

خانم میر بهترین وکیل امور اراضی هستند

ممد
1402-09-14 06:07

خیلی ممنون از مشاوره حقوقی تلفنی نکات زیادی بهم گفتن

مشاوره

تلفن تماس :
شبکه های اجتماعی :

جدیدترین مقالات

مشاوره تخصصی حقوقی

در دعاوی حقوقی ، کیفری ، ملکی ، تجاری ، ایرانیان خارج کشور و خانواده