لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل ایرانیان مقیم خارج  کشور

وکیل ایرانیان مقیم خارج  کشور

وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور برای افرادی است که در خارج از کشور ایران زندگی می کنند اما دعاوی آن ها در داخل ایران پیگیری می شود. قانون اساسی کشورهای مختلف در عین اینکه ممکن است در برخی موارد حقوقی با هم شباهت داشته باشند اما اختصاصی یک کشور است و تنها وکلای داخل کشور از آن اطلاع دارند. اما در مورد حقوق بین الملل بحث فرق می کند که در این مقاله مورد بحث ما نیست.ارائه ی خدمات به ایرانیان مقیم کشورهای دیگر تنها از پس یک وکیل پایه یک دادگستری  بر می آید. زمانکی که ایرانیان به دلایل مختلفی از جمله پناهندگی، مهاجرت، تحصیل، اقامت موقت و..در کشورهای دیگر زندگی می کنند ، نیاز دارند مسائل حقوقی آن ها در داخل کشور رسیدگی شود این کار از عهده ی وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور بر می آید. این دسته از وکلا با تمام قوانین و مقررات مربوط به انواع موضوعات ایرانیان مقیم خارج از کشور اشراف کامل دارند. بنابراین لزوم کمک گرفتن از وکیل رسیدگی به امور حقوقی این افراد در داخل کشور است.

وکیل سرکار خانم فاطمه میر با دریافت پروانه پایه یک دادگستری از کانون وکلای دادگستری مرکز در شهر تهران با تجارب ارزشمند و موثر، صداقت و استمرار در پاسخگویی به سوالات، پرونده‌ها را پیگیری می‌نماید.
ایشان از ابتدا در تلاش بوده تا با هدف بهبود کیفیت امر وکالت و همراهی با موکل، مسیر دشوار پرونده‌ها را تا حد ممکن و توانایی موجود، هموار نماید که همین رفتار منحصر بفرد و جدیت در پیگیری پرونده‌ها، باعث گردیده که تا به امروز رضایت موکلین را همراه خود داشته باشند ‌و به عنوان یکی از بهترین وکلای گروه دادورزان صلح و سازش انتخاب گردند.

تخصص و مهارت ها :
مسلط به رویه محاکم استان تهران
وکالت تخصصی در دعاوی کیفری و ملکی
تنظیم قرارداد های حقوقی
مشاوره حقوقی در دعاوی خانواده

شماره تماس وکیل خانم فاطمه میر 

9850 382 0912

معرفی بهترین وکیل ایرانیان مقیم خارج  کشور
Introducing the best Iranian lawyer living abroad
نشانی وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور
The address of a lawyer for Iranians living abroad

در زمینه حقوق داخلی کشورها و همچنین در روابط حقوقی میان افراد حقیقی معمولا صرفا حقوق داخلی آن کشور اجرا می شود و جای ورود و دخالت وکیل بین المللی نمی باشد و میتوان بیان کرد که شما در هر کشوری که مسئله و مشکل حقوقی تان در آن کشور واقع می باشد باید به دنبال وکیل بروید، به عنوان مثال شخصی که مشکل حقوقی او در صلاحیت رسیدگی دادگاه های ایران می باشد، حتما باید یک وکیل ایرانی برای خود انتخاب کند که معمولا بهتر می باشد این وکیل متخصص دعاوی و مشکلات ایرانیان مقیم خارج از کشور باشد. لازم است بدانید که استفاده از واژه وکیل بین المللی به اندازه کافی دقیق نمی باشد، چون که زمانی شما در ایران مشکلی راجع به رابطه زناشوئی با همسرتان و یا یک مشکل ملکی یا مالی دارید کیس و پرونده شما عنصر بین المللی نخواهد داشت و شما صرفا با قانون ایران سر وکار دارید و باید به دنبال وکیل در ایران روید. بعضی از مواقع میان مقررات دو کشور تعارض ایجاد می شود، مانند اینکه زن و شوهری هم تابعیت و اقامت کشور ایران داشته باشند و هم تابعیت یک کشور خارجی و ازدواج خویش را هم در ایران ثبت نموده باشند و هم در کشور خارجی که در این صورت ممکن می باشد هم قانون ایران به رسیدگی اختلاف خانوادگی بداند و هم قانون آن کشور خارجی.

هر یک از ایرانیان مهاجرت کرده به خارج کشور به دلایل گوناگونی ممکن است دچار مشکلات حقوقی و قضایی داخل ایران یا حتی خارج کشور باشند از این سو بهتر است با وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور در ارتباط باشند. از جمله مشکلاتی که برای یک ایرانی مقیم خارج کشور ممکن است پیش آید می توان به موضوعات پیچیده ای همچون مشکلات مربوط به پناهندگی و مهاجرت دائمی، درگیری های مربوط به اقامت موقت و اخذ تابعیت مضاعف، تعلقات مادی و معنوی آن ها اشاره کرد و به تبع هر کدام از این مشکلات آن ها به وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور نیاز پیدا می کنند.

از جمله دیگر مشکلاتی که یک وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور می تواند پیگیری کند مسائل مربوط به ممنوع الخروجی یا ممنوع الورودی به کشور است. از سال 2020 به بعد با توجه به قوانین و لوایح جدید دادگستری با استفاده از یک وکیل و بدون نیاز به حضور ایرانیان مقیم خارج کشور در دادگاه های داخلی مشکلات آن ها به راحتی توسط وکیل قابل پیگیری و حل شدن است.

مشاوره حقوقی با بهترین وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور
Legal advice with the best Iranian lawyers living abroad

وکلای گروه دادورزان صلح و سازش

وکلای گروه دادورزان صلح و سازش
Lawyers of Peace and Compromise Lawyers Group
وکلای گروه دادورزان صلح و سازش
Lawyers of Peace and Compromise Lawyers Group
شماره تماس وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور
Contact number of Iranian lawyers living abroad

وکالت حقوقی ایرانیان خارج از کشور

وقتی که سخن از وکالت ایرانیان خارج از کشور به میان می آید دو حالت به وجود می آید، حالت اول هنگامی اتفاق می افتد که شخصی در خارج از کشور سکونت داشته باشد و برای انجام دادن مسائل و موارد و امور حقوقی و اداری احتیاج دارد تا وکالتنامه ای را تنظیم نماید. حالت دوم وقتی اتفاق خواهد افتاد که شخصی از خویشاوندان، دوستان و یا آشنایان شما در خارج از کشور بوده باشد و شما بخواهید برای انجام دادن امور اداری و حقوقی او در داخل ایران به عنوان شخصی که از او وکالت دارد اقدام نمایید.

وکالت ایرانیان خارج از کشور در چه اموری قابل انجام است؟

  • وکالت ایرانی های خارج از کشور برای اقامه دعوی
  • وکالت ایرانی های خارج از کشور برای انجام دادن امور بانکی
  • وکالت ایرانی های خارج از کشور برای انجام دادن امور اداری
  • وکالت ایرانی های خارج از کشور برای انجام دادن امور نظام وظیفه
  • وکالت ایرانی های خارج از کشور برای بازنشستگانی که قصد دریافت کردن حقوق خویش را دارند.
  • وکالت ایرانی های خارج از کشور برای موضوع ازدواج.
  • وکالت ایرانی های خارج از کشور برای فروختن ملک.
  • وکالت ایرانی های خارج از کشور برای طلاق گرفتن.
  • وکالت ایرانی های خارج از کشور برای خرید و فروش سهام.
  • وکالت ایرانی های خارج از کشور برای انجام وکالتنامه های خاص و ویژه که در وکالتنامه متن پیشنهادی و دلخواه درخواست کننده درج می شود.

نکات مهم دیگری که باید درمورد وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور بدانید

  • وکیل متخصص ایرانیان مقیم خارج از کشور باید قبل از قبول وکالت شخص مراجعه کننده نکات لازم در این باره را دقیق بررسی کند و موارد لازم را به ایشان گوشزد نماید.
  • بر اساس آنچه که در قانون مدنی آمده است وکالت قرار دادی است بین فردی که نمی تواند پیگیری امور حقوقی خود را به دست بگیرد که موکل نامیده می شود و یک وکیل که  برای رسیدگی به این امور انتخاب می شود و این قرار داد را قبول می کند.
  • به طور معمول وکیل خبره باید علاوه بر اشراف کامل بر قوانین و مقررات داخل کشور باید بر قوانین و مقررات خارج از کشور تا حد لزوم تسلط داشته باشند. چرا که ممکن است دعاوی مطرح شده به تعارض قوانین دو کشور مربوط باشد، وکیل باید بتواند این تعارضات را حل کند.
  • شما می توانید از خدمات وکیل آنلاین بهره مند شوید برای بهره برداری از خدمات وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانید به سایت های معتبر مراجعه کنید.

پیگیری قرارداد ها و سهام ها توسط وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور

وکیل قراردادها و شرکت ها برای ایرانیان مقیم خارج کشور، وکیل پایه یک دادگستری است که تمامی امور حقوقی مربوط به قراردادها و شرکت ها را با توجه به اطلاعات و آگاهی نسبت به شرایط قانونی کشور مقصد و ایران انجام دهد. ایرانیان مقیم خارج از کشور هنگام عقد قرارداد ها با شرکت ها به دلیل نا آگاهی از قوانین دو کشور ممکن است دچار ضرر و زیان های احتمالی شوند از این رو لازم است با یک وکیل متخصص پایه یک دادگستری که اطلاعات لازم مبنی بر عقد قراردادها در هر یک از کشور های خارجی و ایران را داشته باشد در ارتباط باشند. از جمله فعالیت های یک وکیل قراردادها و شرکت ها برای ایرانیان مقیم خارج از کشور عبارتند از تهیه پیش نویس های قراردادها و بازبینی قراردادهای تنظیم شده قبل از امضای موکل، نظارت بر اجرای مفاد قرارداد و ایجاد متن توافق نامه در صورت بروز مشکلات داخلی.

همچنین یکی دیگر از مهمترین وظایف یک وکیل متخصص امور مربوط به قراردادها و شرکت های خارجی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری مربوط به دعاوی همچون ابطال قرارداد، فسخ قرارداد و پرداخت خسارات قراردادی، لزوم تعهد به مفاد قرارداد و غیره است.

درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

نحوه اعطای وکالت به وکیل برای ایرانیان خارج از کشور

مراحل تنظیم کردن وکالتنامه برای انجام دادن امور اداری، حقوقی و وکالت ایرانیان خارج از ایران به شرح است:

در مرحله اول قبل از هر چیزی متقاضی باید وارد سایت تایید اسناد کنسولی یا تاک بشود و در آن ثبت نام نماید. شایان ذکر است که بدانید در زمان ثبت نام در سایت تاک باید توجه کنید تا اطلاعات درخواستی مانند اطلاعات شخصی تان و اطلاعات وکیل شما باید دقیقا بر اساس شناسنامه ایرانی بوده باشد. پس از آنکه در سایت تاک ثبت نام نمودید و با نام کاربری و رمزی که در زمان ثبت نام درست کردید وارد پروفایل خودتان شدید باید به بخش نمایندگی و یا کنسولگری کشور ایران در آن کشوری که در آن سکونت دارید بشوید. توجه کنید که شما باید در مرحله بعدی باید به بخش وکالتنامه مراجعه کنید و سپس باید نوع وکالتنامه مورد نظر خویش را انتخاب نمایید در این مرحله می توانید اقدام به تنظیم کردن وکالتنامه کنید. پس از تنظیم و ثبت وکالتنامه خود کد رهگیری وکالتنامه شما نمایش داده خواهد شد که باید آن را در جایی ذخیره نمایید.

پیگیری دعاوی ملکی ایرانیان مقیم خارج از کشور توسط وکیل با تجربه ی ایرانیان مقیم خارج از کشور

ایرانیان مقیم خارج از کشور ممکن است قصد فروش املاک خود در ایران را داشته باشند و امکان بازگشت به کشور برایشان محیا نباشد. در این شرایط اکیدا توصیه می شود که فروش املاک خود را به وکیل ملکی که در این زمینه دارای سابقه و تجره هستند بسپارند. چرا که مشاوران املاک و دلالان به عنوان افراد ذی نفع اگر غیر قابل اعتماد باشند می توانند خسارات جبران ناپذیری را به فرد تحمیل کنند.

انواع وکالت نامه ایرانیان خارج از کشور

هنگام سپردن پرونده های حقوقی اشخاص به وکلا باید وکالت نامه ایرانیان مقیم خارج کشور به درستی در سامانه مربوطه ثبت شود تا از هر ضرر و زیانی برای آن ها جلوگیری کند. سامانه ی کنسولی وزارت خارج ایران برای ثبت این وکالتنامه است. وکالت نامه ایرانیان مقیم خارج کشور عقد قراردادی است که به موجب آن وکیل نایب ایرانیان مقیم خارج کشور می شود و بعد  از بدون واسطه به صورت مستقیم می تواند پیگیری های مربوط به پروند های حقوقی آن ها را انجام دهد. این وکالت نامه بر دو نوع مطلق و مقید است. در وکالت نامه مطلق اعمال وکیل نیاز به اجازه موکل ندارد و در امور اداری و مالی اختیار عمل مطلق دارد. در وکالت نامه مقید وکیل باید در چهارچوب مشحص شده توسط موکل عمل کند و برای مابقی اعمال نیاز به اجازه موکل دارد.

شما عزیزان میتوانید برای سپردن وکالت به طور حضوری اقدام کنید. به این حالت که باید به نمایندگی مربوط با حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران، در کشوری که در آن ساکن هستید مراجعه نمایید و پس از چاپ کردن وکالتنامه آن را تایید کنید و همچنین امضاء نمایید. سپس در مرحله آخر نیز باید منتظر تایید شدن نهایی وکالتنامه شما در ایران بمانید.

وکالتنامه مورد نیاز برای ایرانیان خارج از کشور در حوزه های گوناگون و مختلفی قابل تنظیم در سامانه میخک می باشد که اکثرا وکالتنامه هایی در موضوعاتی مانند امور اداری، بانکی، فروش اموال، ارثیه، فروش خودرو، انحصار وراثت و… است، اما از دیگر انواع این وکالتنامه ها میتوان به:

  • وکالتنامه امور نظام وظیفه
  • وکالتنامه جامع کاری
  • وکالتنامه اقامه دعوی
  • وکالتنامه امور اداری
  • وکالتنامه امور دانشگاهی و دریافت مدارک دانش آموختگی
  • عزل کردن وکیل، سهام و بورس، بیمه و بازنشستگی، دریافت کردن حقوق، طلاق، تعویض کردن گواهینامه، تعویض شناسنامه و…

باید اشاره کرد که برای هر کدام از انواع این وکالتنامه متن پیش فرضی به طور خودکار در سامانه میخک بارگزاری خواهد شد که با توجه داشتن به نوع درخواست باید جزییات کاملی به آن افزوده بشود تا قابلیت انجام دادن و پیگیری کردن برای وکیل در ایران فراهم بشود. هچنین باید بدانید که با توجه به نوع وکالتنامه، تعرفه دریافتی در نمایندگی ها نیز متفاوت است. اما بالاترین نرخ دریافتی مربوط به فروختن املاک و مستغلات است.

وکیل در ایران

وکیل در ایران می تواند به شما کمک کند تا در صورت نیاز به مورد خاصی بدون حضور شما به صورت فیزیکی در ایران، پرونده تان را پیگیری کند. وکیل در ایران به واسطه وکالتنامه ای که از شما می گیرد این توانایی را دارد تا بدون حضور شما در ایران پیگیر پرونده های حقوقی تان باشد. شما برای انتخاب وکیل در ایران گزینه های زیادی دارید، اما به این نکته توجه کافی را داشته باشید که از بهترین وکیل در ایران برای پرونده های خود بهره ببرید تا با خیال راحت امور پرونده را به او بسپارید و منتظر نتیجه نهایی باشید. همکاران ما در گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در این رابطه می توانند با تکیه بر دانش و تجربه خود در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

بهترین وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور

بهترین وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور کسی است که آگاهی و تجربه کافی در پرونده های حقوقی، کیفری و خانوادگی، مالی و اقتصادی، املاکی و تجاری و غیره را داشته باشد علاوه بر آن فردی صادق و قابل اعتماد باشد به طوری که مسئولانه پیگیر تمامی مسائل دادگاهی و قضایی پرونده ی ایرانیان مقیم خارج کشور شود و در کوتاه ترین زمان ممکن پرونده های حقوقی آن ها را به نتیجه مطلوب برساند به طوری که هیچ نیازی به حضور آن ها در دادگاه های داخلی نباشد. یک بهترین وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور وکیلی است که به خوبی مشاوره حقوقی دهد و ضمن راهنمایی افراد و آشنا کردن آن هها با روند قضایی پرونده هایشان در ابتدا یک وکالت نامه از آن ها اخذ کرده و در قراردادی واضح و صریح همکاری خود را با آن ها شروع کند. بهترین وکیل تخصصی فردی است که با آگاهی از قوانین و مقررات مربوط به امور ایرانیان مقیم خارج کشور شکواییه ای رسمی با الصاق تمامی ادله و مدارک مورد نیاز و همچنین بهره برده از مناسب ترین قوانین دیوان عالی عدالت برای موکل خود تنظیم کند.

بهترین وکیل در ایران

بهترین وکیل در ایران کسی است که دارای دانش و مهارت خاصی در زمینه وکالت می باشد. بهترین وکیل در ایران با تکیه بر دانش و مهارت خود می تواند پرونده شما را به خوبی مدیریت و آن را برای کسب نتیجه مطلوب از طرف دادگاه هدایت کند. بهره گیری از بهترین وکیل در ایران به منظور پیگیری پرونده های شما، به شما کمک خواهد کرد تا پرونده تان با سرعت مناسبی پیش برود و در پی آن به خوبی از آن دفاع شود و در پایان نیز بهترین نتیجه ممکن برای آن کسب شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات در مورد بهترین وکیل در ایران با شماره تماس 09192329787 در تماس باشید تا همکاران ما شما را به صورت تخصصی راهنمایی کنند و مشاوره های لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

وظایف وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور

از جمله وظایفی که برای یک وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور در نظر گرفته می شود، تمامی خدماتی هست که آن گروه حقوقی می توانند به ایرانیان مقیم خارج کشور ارائه دهند و تمامی آن خدمات را برای آن ها در دادگستری های کشور طی پرونده های حقوقی و کیفری بدون نیاز به حضور موکلان پیگیری کنند.

خدمات این وکلا عبارتند از اداره اموال و دارایی های آن ها داخل ایران و مدیریت مسائل مروبط به ارث و میراث این اشخاص، پیگیری های مربوط به ممنوع الورودی یا ممنوع الخروجی اشخاص، بررسی دعاوی خانوادگی و کیفری و حقوقی افراد مقیم خارج کشور در دادگاه های داخلی، پیگیری پرونده های طلاق غیابی افراد مقیم خارج کشور و دیگر دعاوی مربوط به وکلای پایه یک دادگستری.

اطلاع از وضعیت ممنوع الخروجی ایرانیان مقیم خارج از کشور توسط وکیل باتجربه ی ایرانیان مقیم خارج از کشور

ممکن است  برخی از افراد به هر دلیلی از نبودن ایرانیان مقیم خارج از کشور سوءاستفاده کنند  و اقدام به شکایت و طرح دعوی نمایند و حکم جلب و یا ممنوع الخروجی آن ها را اخذ نمایند. با توجه به اینکه ایرانیان مقیم خارج از کشور از وضعیت حقوقی خود آگاه نباشند و ندانند که ممنوع الخروج  و یا حکم جلب آن ها اخذ شده است بهترین گزینه  این است که برای پیگیری وضعیت خود به یک وکیل وکالت بدهند تا وضعیت آن ها راپیگیری کنند. و اقدامات لازم برای دفاع از ایشان و رفع موانع را انجام دهند.

وکالت ایرانیان مقیم خارج کشور چه مدارکی لازم دارد؟

پر کردن پرسشنامه ای که در سامانه تاک وجود دارد. مشخصات شناسنامه ای

آدرس وکیلی که در ایران حضور دارد و به او وکالت داده اید. ذکر کردن مشخصات و آدرس کامل و دقیق وکیل الزامی و ضروری می باشد. شناسنامه و یا گذرنامه و یا کارت ملی. تنظیم کردن وکالتنامه تنها با این مدارک امکانپذیر می باشد. امضاء شخص موکل در سند وکالتنامه باید در حضور مامور کنسولی انجام بشود. وجود نداشتن هرگونه خط خوردگی در وکالتنامه. پس از تصدیق وکالت نامه نباید هیچ اطلاعاتی در متن وکالتنامه اضافه بشود چون که این کار باعث خواهد شد اعتبار وکالتنامه از بین برود.

طرح دعاوی قرار دادی ایرانیان خارج از کشور توسط وکیل متخصص ایرانیان مقیم خارج از کشور

ایرانیان خارج از کشور ممکن است قصد انعقاد قرار دادی در داخل کشور داشته باشند اما امکان حضور در ایران برایشان فراهم نباشد  و یا اینکه ممکن است  در تنظیم قرار داد و ابعاد مختلف آن دچار ابهامی باشند در این موقعیت توصیه می شود حتما به وکیل تنطیم قرارداد متخصص مراجعه کنند.

طرح دعاوی مربوط به اصل 49 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسط وکیل حرفه ای ایرانیان مقیم خارج از کشور

بر اساس اصل 49 قانون اساسی دولت وظیفه دارد ثروت هایی را که از طریق ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوء استفاده از موقوفات، سوء استفاده از مقاطع کاری و معاملات دولتی، فروش زمین های موات و مباحات اصلی، دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را اخذ نماید و به صاحب حق تحویل بدهد و درصورت مشخص نمودن او  در اختیار بیت المال قرار دهد. این حکم باید با رسیدگی و ثبوت و تحقیق شریعی به وسیله ی دولت اجرا شود. اگر ایرانیان خارج از کشور در حوزه ی این اصل پرونده داشته باشند باید یک وکیل متخصص انتخاب کنند تا به پرونده ی ایشان رسیدگی کند.

طرح دعاوی خانوادگی ایرانیان مقیم خارج از کشوراوسط وکیل تحصیل کرده ی ایرانیان مقیم خارج از کشور

در دعاوی خانوادگی مثل ازدواج و طلاق و.. ممکن است یکی از زوجین داخل کشور باشد و دیگری خارج از کشور، جهت رسیدگی به دعاوی خانوادگی نظیر طلاق مطالبه ی مهریه و توقیف اموال حضانت و ملاقات فرزندان و.. که در دادگاه خانواده به آن ها رسیدگی می شود، در این موقعیت باید فردی را به عنوان وکیل انتخاب  کنند تا به پرونده ی آن ها رسیدگی کند. علاوه براین برای  اینکه رای  ماخوذ شده در خارج از کشور در دادگاه ایران به رسمیت شناخته شود باید از وکیل تحصیل کرده کمک گرفت. ایرانیان خارج  از کشور برای حل و فصل پرونده های خانوادگی ایرانیان خارج از کشور باید به سفارت و کنسولگری کشور مقیم مراجعه نمایند و با اعطای وکالت به وکیل خانواده حرفه ای پیگیری پرونده ی خود را به ایشان بسپارند.

پیگیری تنفیذ و اجرای آرای دادگاه های خارجی توسط وکیل با سابقه ی ایرانیان مقیم خارج از کشور

در برخی از مواقع پرونده های ایرانیان مقیم کشورهای دیگر در دادگاه های خارجی تشکیل می شود و در همان مرجع مورد رسیدگی قرار می گیرند و رای صادر می شود. به عنوان مثال ممکن است حکم طلاق در دادگاه های خارجی برای ایرانیان صادر شده باشد و همزمان با آن باید در دادگاه خانواده ایران حکم تنفیذ و اجرا شود. باتوجه به اینکه زوجین و یا یکی از آن ها در خارج از کشور حضور دارند و نمی توانند ادعای خود را پیگیری کنند و در جلسات دادگاه حضور یابند باید به یک وکیل طلاق متخصص در امور خانواده و با سابقه در پیگیری دعاوی ایرانیان مقیم خارج از کشور وکالت اعطا کنند تا پرونده ی آن ها را پیگیری کنند.

وکیل طلاق ایرانیان مقیم خارج کشور

در صورتی که فرد مقیم خارج کشور مایل به طلاق توافقی باشد باید همزمان با همسر خود به سفارت یا کنسولگری حفظ منافع ایران مراجعه کنند سپس وکیل طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور وکالت در طلاق را برای طرفی که در ایران است یا وکیل وی از طریق پست بفرستد و از طریق آن وکالت نامه در کوتاه ترین زمان ممکن با ارسال دادخواست طلاق و شرکت در دادگاه خانواده رای طلاق توافقی را بگیرد و در دفتر طلاق آن را ثبت کند. در آخرین مرحله همه مدارک را برای موکل خود در خارج کشور ارسال کند.

نکته قابل توجه در خصوص حکم طلاق یک طرفه این است که هر یک از زوجین با اخذ حکم طلاق از دادگاه های خارجی باید از دادگاه های ایرانی تنفیذ رای را بگیرد. حال در صورتی که آقا باشد به راحی حکم تنفیذ را اخذ می کند ولی در صورتی که خانم باشد آن مدرک طلاق خارجی برای وی تنها حکم نارضایتی از ادامه زندگی زناشویی را دارد. در این مواقع لازم است که حتما خانم با یک وکیل طلاق ایرانیان مقیم خارج کشور در ارتباط باشد.

شناخت وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور

برای شناخت وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور باید ابتدا ویژگی های وکیل را بدانید که در ادامه به آن ها اشاره می شود:

  • تسلط کامل بر قوانین و مقررات مربوط به ایرانیان مقیم خارج از کشور و قوانین و مقررات سایر کشور ها در حد لازم
  • مهارت کلامی برای دفاع از موکل خود
  • دارای تجربه و سابقه در حل و فصل پرونده های ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • اشراف کامل بر قوانین و مقررات جدید و قدیم در حوزه ی تخصصی خود
  • امانت و صداقت کامل
  • جرئت شهامت برای کشف حقیقت
  • و..
درخواست مشاوره آنلاین
Online consultation request

وکیل متخصص ایرانیان مقیم خارج کشور

وکیل متخصص ایرانیان خارج از کشور وکیل پایه یک دادگستری ای است که در زمینه رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری ایرانیان مقیم خارج از کشور تخصص و آگاهی کافی را داشته باشد. این وکیل متخصص قابلیت ارائه مشاوره حقوقی انلاین به موکلان خود را دارد و در زمینه پیشبرد اهداف پرونده های آن ها به خوبی آن ها را اهنمایی می کند. وی شخصی مسئول در قبال موکلان خویش است و به درستی و صادقانه در کمترین زمان ممکن به پیگیری پرونده موکلان خود و شررکت در دادگاه های آن ها بدون نیاز به حضور آن ها می پردازد.

اعتراض وکیل ایرانیان مقیم خارج از کشور

پس از صدور حکم در دادگاه بدوی دادگاه مهلتی را برای ثبت اعتراض معین می کنند تا اگر طرفین اعتراض دارند باید درخواست تجدیدنظر خود را با کمک وکیل تجدید نظر تنظیم و به دادگاه تقدیم نمایند تا در دادگاه تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار بگیرد. درخواست تجدید نظر دارای اهمیت زیادی است و نباید بدون شواهد و مدارک باشد چراکه باعث اتلاف وقت دادگاه می شود و می تواند پیامد های نه چندان خوشایندی را به همراه داشته باشد.به ویژه برای ایرانیان مفیم خارج از کشور که ممکن است رای غیابی برای آن ها صادر شده باشد اکیدا توصیه می شود پیگیری پرونده ی خود را به وکیل کارکشته بسپارد تا درخواست تجدید نظر را پیگیری نماید.

وکیل ارث و میراث ایرانیان مقیم خارج کشور

در صورتی که متوفی خارج کشور باشد و وراث او در داخل ایران یا برعکس متوفی داخل ایران باشد و وراث او یا یکی از آن ها در داخل کشور باشد این انحصار وراثت به اسم انحصار وراثت ایرانیان مقیم خارج کشور شناخته می شود و لازم است پیگیری مراحل قانونی و حقوقی آن در داخل دادگاه های حقوقی و مالی توسط یک وکیل ارث و میراث ایرانیان مقیم خارج کشور انجام شود. وکیل ارث و میراث ابتدا گواهی انحصار وراثت را که توسط شورای حل اختلاف صادر می گردد دریافت می کند و در آن گواهی لیست وراث و سهم الارث هر یک از آن ها را مشخص می کند. یک وکیل متخصص ارث و میراث به نیابت از موکل مقیم خارج از کشور می توان در تمامی مراحل اداری و قانونی انحصار وراثت شرکت کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن پرونده موکل خود را به نتیجه برساند.

وکیل زن ایرانیان مقیم خارج کشور

یک وکیل زن ایرانیان مقیم خارج کشور کسی است که از طرف موکلان خود که در خارج کشور مقیم هستند و به مشکلات متعدد حقوقی و کیفری برخوردند نایب رسیدگی به پرونده های آن ها در دادگاه های داخل کشور در سریع ترین زمان ممکن می شود. یک وکیل زن برای ایرانیان مقیم خارج کشور کسی است که بر حسب وکالت نامه از سوی موکلان خود متعهد می شود که در دادگاه های کیفری و حقوقی از حقوق آن ها دفاع کند. از جمله وظایف یک وکیل خانم برای ایرانیان خارج کشور می توان به مواردی همچون مشاوره های حقوقی به موکلان و اطلاع از روند جریان پرونده به آن ها، حضور مسئولانه در دادگاه ها و دفاع از موکل خود با تمام ادله مورد نیاز، تنظیم شکواییه و دادخواست های قانونی، بررسی پرونده حقوقی یا کیفری موکل خود و بهترین استفاده از تمامی مدارک و شواهد موجود  برای نتیجه گیری مناسب مبنی بر دانسته ها و اطلاعات قضایی و حقوقی خود و غیره اشاره کرد.

سوالات متداول در رابطه با وکالت ایرانیان خارج از کشور

برای اعطا کردن و سپردن وکالت ایرانیان مقیم خارج از کشور از چه روشی باید اقدام کرد؟

برای انعقاد کردن قرارداد وکالت ایرانیان خارج از کشور از طریق سامانه میخک و همچنین با استفاده از کنسولگری ایران مستقر در کشور مد نظر می‌توانند اقدام کنند.

انجام همه امور حقوقی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور در ایران مقدور است؟

بله، انجام کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، تنظیم قرارداد و … میتوانید به وکلای مستقر در کشور ایران وکالت بدهید

خلاصه مطلب

به پایان یکی دیگر از نوشته های سایت گروه وکلای دادورزان صلح و سازش با محوریت عنوان وکیل ایرانیان خارج کشور رسیدیم و در این مقاله به بررسی مواردی مانند: وکیل زن ایرانیان مقیم خارج کشور، وکیل متخصص ایرانیان مقیم خارج کشور، وکیل ارث و میراث ایرانیان مقیم خارج کشور، وکیل طلاق ایرانیان مقیم خارج کشور، بهترین وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور، وظایف وکیل ایرانیان مقیم خارج کشور و … پرداختیم. در صورتی که در ارتباط با موارد مطرح شده سوال و یا ابهامی دارید می توانید آن را از طریق بخش کامنت ها و یا تماس با شماره 09192329787 با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی شما همراهان گرامی باشیم.

تمام وکلای گروه دادورزان صلح و سازش
All the lawyers of the Peace and Compromise Lawyers Group
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناهید رستمی
۱۴۰۱-۰۸-۲۷ ۱۷:۰۶

آقای میر وکیل من بودند سال ۹۸
من ترنتو بودم تمام کار طلاقم رو ایران انجام دادند
هر جا هستند سلامت باشند

نعیمه سهرابی
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۱۷:۰۴

ایشون کار طلاق منو انجام دادند
منو از مشکلات زیادی نجات دادند
پیشنهاد میشه🌸

غلامی
۱۴۰۱-۰۹-۱۵ ۱۶:۴۷

وکیل خیلی با انصافی هستند
یک زمان بود توان مالی نداشتم
خیلی راهنمایی دادند

مهندس رفیعی
۱۴۰۱-۱۰-۲۶ ۱۹:۱۳

چند سال وکیل من هستن در ایران
پیشنهاد میکنم
یک فرق درست کار و قابل اعتماد

پیمایش به بالا