لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل تجاوز جنسی در کرج

وکیل متخصص تجاوز جنسی در کرج وکیل تجاوز جنسی در کرج

این مقاله با هدف افزایش اطلاعات شما درباره ماهیت جرم تجاوز جنسی و جرم تجاوز جنسی نوشته شده است. تجاوز جنسی یکی از مهم ترین و حساس جرم هایی می باشد که افزون بر آن که نظم عمومی و اخلاق حسنه را به خطر می اندازد، عواطف و احساسات هر انسانی را جریحه دار می کند و چه بسا تا سالیان سال قربانیانش را در دام بیماری های روحی و روانی سخت گرفتار کند. تجاوز جنسی باعث ایجاد مشکلات زیادی برای فرد می شود. تصور عموم مردم این است که تجاوز جنسی عملی است که مرد بر علیه زن انجام می دهد. اما ممکن است که فرد تجاوز دیده لزوما زن نباید و یا مرد یا حتی کودک باشد. برای مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری در کرج همین حالا تماس بگیرید.

دعوای تجاوز جنسی

در پرونده‌های حقوقی مربوط به تجاوز جنسی برای رهایی از اتهام تجاوز و یا اثبات کردن اتهام به متجاوز، به یک وکیل تحاوز جنسی نیاز می باشد. دعاوی تجاوز جنسی از شرایط و ضوابط خاص و پیچیده ای برخوردار است. مراحل رسیدگی به دعاوی تجاوز جنسی بسیار طولانی و سخت می باشد. گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در زمینه دعاوی تجاوز به عنف پنج سال سابقه فعالیت دارد.

وکیل تجاوز به عنف

تجاوز به عنف چیست؟ عنف در لغت به معنای خشونت و زور می باشد و منظور از اصطلاح حقوقی زنای به عنف انجام نزدیکی جنسی بدون رضایت زن و با استفاده از قهر و غلبه می باشد. البته باید به این موضوع توجه کنید که اثبات بدون رضایت بودن و خواست قربانی بودن نزدیکی جنسی، بر عهده‌ قربانی می باشد که این امر مشکلاتی را در روند رسیدگی به این پرونده‌ های تجاوز به عنف به وجود آورده است.

مجازات‌ تجاوز جنسی چیست؟

بر اساس بند ت ماده 224 قانون مجازات اسلامی  وجود عنف در تجاوز جنسی، یکی از مواردی می باشد که باعث تشدید کیفر زنا تا حد اعدام می شود. در واقع هروقت که یکی از طرفین راضی به برقراری رابطه جنسی نبوده باشد و دیگری وی را وادار به ارتکاب این عمل کرده باشد این ویژگی برای شخص مکره از کیفیات مشدده به حساب می آید. به همین جهت تجاوز جنسی یا تجاوز به عنف در فقه و در قوانین کیفری ایران با تشدید مجازات همراه است. در واقع این عدم رضایت  قربانی است که آمیزش جنسی را به تجاوز جنسی تبدیل خواهد کرد. باید بدانید که اگر رضایت فرد یا تقلب و حیله جلب شود باعث محکومیت مرتکب آن به تجاوز جنسی می شود.

اثبات جرم تجاوز جنسی چگونه است؟

در رابطه با ادله اثبات تجاوز جنسی باید گفت که در بیشتر موارد افراد تجاوز دیده از ترس آبرو خویش شکایت و اقدامات لازم را پیگیری نمی کنند. دلایل اثبات یک جرم از مهم ترین و اصلی ترین اقداماتی است که قربانی برای احقاق حق و حقوق خویش باید آن را سپری کند. قانون مجازات اسلامی برای اثبات زنا به اقرار، شهادت و علم قاضی اشاره نموده است. هرچند این ادله برای اثبات تمامی دعاوی حقوقی و جزایی عمومیت دارد و اختصاص به جرائم خاص  مانند تجاوز جنسی ندارد.در پرونده ها و دعاوی جنسی تجاوز جنسی اقرار متهم بر علیه خود امری بعید می باشد. در  ادله اثبات جرم تجاوز جنسی نقش علم قاضی بسیار مهم می باشد. قضات می توانند با در نظر گرفتن جنبه  علم قاضی با استفاده از روش های مختلفی می تواند تحصیل شود گزارش اولیه پلیس، نظریه  پزشکی قانونی، اظهارات متهم در جلسات متفاوت، روابط قبلی میان متهم و قربانی و.. می تواند از مواردی باشد که به حصول علم قاضی کمک می کند. اگر شخص متجاوز مواد مخدر مصرف کرده باشد میتوانید با وکیل مواد مخدر در کرج گفتگو کنید.

وکیل تجاوز جنسی در کرججرائم تجاوز به عنف چیست ک مجازات آن چگونه تعیین می شود

شایان ذکر است که ممکن است اثرات یک تجاوز سال ها بر روی فرد اثر بگذارد و زندگی او را مختل کند؛ گاهی اوقات برخی افراد نیز هستند که هیچ گاه نمی توانند خود را با شرایط جدید وقف دهند.  همان که می توانید حدس بزنید آمار زیادی از قربانی ها زنان و کودکان هستند اما گاهی اوقات مرد ها نیز مورد تجاوز قرار می گیرند و تنها دادگاه می تواند جرایم تجاوز به عنف را مشخص کند ؛ دادگاه برای تعیین طرح نهایی نیز باید مدارک زیادی از جمله مدرک پزشک قانونی در اختیار داشته باشد تا بتواند به صورت قطعی حکمی صادر کند.شما میتوانید با وکیل دیه در کرج راجب گرفتن دیه مشورت کنید.

درخواست مشاوره وکیل

وکیل تجاوز جنسی در کرج

درخواست مشاوره وکیل

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا