لوگو سایت دادورزان صلح و سازش
Search

0919-2329787

تماس بگیرید

وکیل مواد مخدر در نهبندان

وکیل مواد مخدر در نهبندان

گروه وکلای دادورزان صلح و سازش در شهر با داشتن 5 سال سابقه فعالیت در زمینه دعاوی مواد مخدر در شهر نهبندان انواع خدمات را ارائه می کند. یکی از امتیازات این گروه تجربه و سابقه وکلای آن می باشد.

نظر به اینکه در اطراف کشورمان همسایگانی قرار دارند که به کشت موارد مخدر مانند تریاک مبادرت می کنند و حتی بعضا یکی از منبع درآمدهای دولتشان انتشار مواد مخدر و فروش آن است و این کشورها مانند افغانستان، پاکستان، ترکیه هم مرز با کشور عزیزمان ایران است، لذا کشورمان از قاچاق این محصولات در امان نمی باشد و همچنین از آنجایی که حمل و خرید و فروش و استعمال این مواد مخدر در ایران غیرقانونی می باشد تا جاییکه در قانون موضوعه کشورمان، افعال خرید و فروش و حمل و استعمال مواد مخدر احصاء شده است و علیرغم این امر همواره جرم مواد مخدر در ایران مرتکبین بسیار دارد و گاها حتی برخی از مردم نواحی مرزی بیگناه به دام این جرم مبتلا می شوند، همچنین شما میتوانید از وکیل پایه یک دادگستری مشاوره حقوقی بگیرید.

آدرس : نهبندان – بلوار معلم – جنب دادگستری – طبقه همکف

 

وکیل مواد مخدر با سابقه در نهبندان

شخصی که مورد اتهام جرم مواد اعتیادآور قرار می گیرد به جهت جرم ارتکابی توسط مرجع قانونی بازداشت می شود، سپس در دادسرا اتهام وارده به فرد توسط بازپرس مورد بررسی قرارمی گیرد و در صورتی که نیاز بود فرد متهم برای تفهیم اتهام به دادسرا برده می شود. کلیه این ها در مرحله تحقیقات مقدماتی صورت می پذیرد و سپس بعد از آن که بازپرس تشخیص داد فرد مجرم است ، قرار جلب دادرسی را صادر می کند و آن را به دادستان اعلام می کنپ. دادستان بعد از بررسی موضوع ، کیفرخواست صادر می نماید و پرونده را به دادگاه کیفری صالح که در اینجا دادگاه انقلاب می باشد می سپارد. دادگاه انقلاب با توجه به قانون مبارزه با مواد اعتیادآور و بررسی دلایل  ارائه شده حکم لازم را صادر خواهد کرد.

رسیدگی به جرایم مواد مخدر اطفال

لازم است بدانید که شخصی که به سن بلوغ نرسیده باشد طفل نام دارد. در قانون و احکام شرعی سن بلوغ برای پسر پانزده سال تمام و برای دختر نه سال تمام است و به کلیه افراد زیر هجده سال نیز نوجوان گفته می شود. حال اینکه رسیدگی به جرایم مواد ‌مخدر این‌ دسته از افراد نیز همانند سایر جرایم ارتکابی‌شان در صلاحیت چه دادگاهی است باید بگوییم  که دادگاه‌اطفال این صلاحیت را عهده دار است، مگر اینکه مجازات قانونی جرم ارتکابی آنان از نوع سلب حیات باشد که در این صورت، دادگاه کیفری استان، صالح به رسیدگی خواهد بود. علت رسیدگی به این نوع جرایم در دادگاهی غیر از «دادگاه اطفال» این است که رسیدگی با یک قاضی صورت می‌گیرد اما به ‌دلیل اهمیت برخی جرایم ارتکابی، رسیدگی به آنها در صلاحیت دادگاه‌ کیفری ‌استان دانسته شده است که با تعداد قضات بیشتر و دقت نظر بیشتری تشکیل جلسه می ‌دهد. براساس گفته قانون گذار در هر حوزه قضایی باید چند شعبه دادگاه اطفال تشکیل شود. در غیر این صورت رسیدگی به جرایم این بخش در دادگاه کیفری 2 انجام خواهد شد. ضمناً رسیدگی به جرایم مواد مخدر در دادگاه های اطفال و نوجوان با حضور قاضی مشاور انجام می شود و انتخاب مشاوران از میان متخصصان علوم تربیتی و روانشناسان و جرم شناسان شاغل و بازنشسته خواهد بود.

مرجع صالح رسیدگی به جرایم مواد مخدر در نهبندان

مرجعی که در خصوص این جرایم صالح به رسیدگی است، دادگاه کیفری می باشد . حال دادگاه های کیفری خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند که از انواع آن می توان به دادگاه کیفری یک و دو ، دادگاه انقلاب و … اشاره کرد. حال در این جا بر اساس ماده ۳۰۳ قانون آیین دادرسی کیفری صلاحیت رسیدگی به جرایم مربوط به مواد اعتیادآور به دادگاه انقلاب داده شده است. در واقع باید گفت رسیدگی به تمامی جرایم کیفری در صلاحیت دادگاه کیفری دو می باشد مگر در جایی که قانون به شکل دیگری تصریح کرده باشد، در واقع صلاحیت دادگاه انقلاب در این جا در امور کیفری به صورت استثنا است و رسیدگی به امور مربوط به مواد اعتیاد آور را به این دادگاه داده است و تمامی جرایم ارتکابی در قانون مبارزه با مواد در صلاحیت این دادگاه می باشد.

دعاوی مواد مخدر در نهبندان

حجم بالایی از دعاوی کیفری که در دادگاه کیفری مطرح می شو، مربوط  به وکیل مواد مخدر اختصاص یافته است و این موضوغ صرفا به دلیل حجم زیاد و انبوه از کشت، تولید، قاچاق و فروش مواد مخدر و داروهای روانگردانی است که باعث شده گریبان گیر انسان های زیادی شود، البته بعضی اوقات ممکن است فرد مزبور ناخواسته وارد چنین مسائل خطیر و پیچیده ای شود، و به راحتی نتواند در دادگاه بیگناهی خود را اثبات نماید و از خود در برابر اتهامات وارده دفاع کند.

ویژگی های وکیل مواد مخدر در نهبندان

  • داشتن تحصیلات عالی
  • تجربه کاری
  • فن بیان عالی
  • ادب رفتاری
  • هوش کاری
  • امانت دار بودن
  • و غیره

مشاهده لیست وکلا

2.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یاسر پیری
۱۴۰۱-۰۹-۰۹ ۱۲:۲۴

سلام
وکیل های خوبی دارند
اقای میر هم وکیل بنده بودند ماشین پسرم رو‌ برای مواد توقیف کرده بودند
ازاد شد

حسین
۱۴۰۲-۰۳-۰۶ ۰۹:۲۰
پاسخ به  یاسر پیری

آقای میر شماره تماس اگ دارن بفرستید واسم

مهدی جهانتیغ
۱۴۰۱-۱۰-۲۰ ۱۹:۵۶

دکتر فیروزی و اقای میر وکیل من بودن
خدا خیرشون بده
سر یک اشتباه داشت زندگیم خراب میشد
و با کمک ایشون تعلیق شدم

پیمایش به بالا